sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
275/320cc - tycker att de är för små. Vad göra?
BröstförstoringOK - trodde aldrig att jag skulle hamna i detta läge. Hade världens panik över att brösten skulle bli för stora med 275/320 cc (assymetriska bröst) innan op. Påverkades kanske av omgivningen som tyckte att jag skulle gå ner från 420 till 275/320cc (det var de två storlekarna jag hade att välja på med tanke på bröstkorgens bredd). Min läkare tyckte att 275/320 skulle bli perfekt och 420 vulgära som han uttryckte det. Jag visade bilder på Miranda Kerr och Adriana Lima och tänkte mig hamna någonstans där emellan då jag är 178 lång och har en smal, modellig kroppsbyggnad. Samtidigt ville jag ha naturliga. NU, 6,5v efter operationen kan ajg inte sluta tänka på att de är för små. Mår skitdåligt över det, så pass att min mamma känner sig skyldig för att hon också föreslog 320cc. I bikini är jag nöjd. I tröjor syns de inte - kanske LITE mer än vad de gjorde när jag stoppade upp bhn. Jag vet att jag bör vara glad med tanke på mitt utgångsläge, dvs jag hade inget, men det känns så tråkigt att jag har gått igenom op och betalat så mycket pengar för att sen inte vara 110% nöjd. Jag har redan börjat fundera på en ny op och lägga in 420cc, men är rädd för att utmana ödet - tack och lov har det hittills varit komplikationsfritt. Samtidigt är jag rädd för att 420 kan bli alldeles för stora?
Har någon gått igenom detta? Blir det bättre sen? Vet varken ut eller in nu... tröstar mig med att det kanske blir bättre när jag får börja använda pushup.
Sortera efter
EeM
Kvinna ·
04 jun, 2013
Förstår att du tkr de är lite försmå med tanke på att du är lång m.m. jag är själv 182 o typ modellaktig kropp o börja la in 500cc o de passade min kropp jättefint så tror du skulle vart mer nöjd i 420cc :) den bilden jag har i badräkt så är de mina 500cc. Nu har jag 800cc då jag kände att lite större ville jag ha då jag gillar stoora;) men tror som sagt du blir mer nöjd med 420cc:)
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
EeM - ja vi har ju ungefär samma längd och vikt. Tycker dina ser jättebra ut med 500cc. Ivan rekommenderade 500 till mig också och gick sen ner till 450 men jag tyckte att 500 var alldeles för stora för mig då. Inte alls som jag hade tänkt mig. Sen tog jag intee honom på allvar heller då han inte ens mätte min bröstkorg eller påpekade att jag hade en assymetri. Vette fan om det är värt att gå igenom op igen - är risken för komplikationer större? Och börja jag ens fudnera i de banorna bara efter 6 veckor? Har lagt upp en bild nu.
Gilla
9April
Man ·
04 jun, 2013
Tror att med din längd funkar minst 400-600 utan att det ser konstigt ut. Kolla mina bilder. Har 550 o är 173 lång, 60 kg. Jag tycker inte mina e så stora till min kropp.
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
9 April - tycker det ser jättebra ut på dig. Var det Peter som rekommenderade den storleken eller visste du själv vad du ville ha? jag fick höra att jag skulle se konstig ut då jag har väldigt liten rumpa och kurvor i övrigt. Och att de tidigare rek 500cc var helgalet på mig! Jag valde att gå på läkarens rekomendation då jag inte har någon aning om hur det skulle komma att se ut i kroppen sen..
Gilla
9April
Man ·
04 jun, 2013
Ja Peter rekommenderade 550 först av allt. O jag provade en massa andra storlekar men landade på hans ide till sist:-) vem sa att 500 var fel för dig??
Gilla
Sannaw
Kvinna ·
04 jun, 2013
Förstår känslan =/ Gick precis igenom en till op där jag bytte från 300 till 425. Kände redan från början efter första open att det inte vart riktigt rätt, men väntade 7 månader för att verkligen vara säker att verkligen ville byta. För mig känns det verkligen jättebra nu efter bytet, hoppas bara att man slipper komplikationer vid läkningen.
Det är ju en jättestor omställning efter operationen, framförallt psykiskt. Det rekommenderas ju att man väntar minst 6 månader med eventuella byten. Många tycker att brösten har blivit för små till en början, och blir efterhand nöjd med sina bröst. Det kan ju mycket väl bli så för dig att du trivs bättre senare när man hunnit vänja sig :)
Gilla
EeM
Kvinna ·
04 jun, 2013
Sara2013: ivan mäter aldrig så han ser mer direkt vad som passar o inte passar. Han har 30 års erfarenhet o är inte dum i det han gör. Han är jätteduktig o ser direkt vad som passar till ens kropp. Han tittar inte bara på bröst bredden utan han går mer på helheten me hela din kropp höfter o axlar:) dfr valde jag honom då han ser vad som går i o inte går i :)
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
Peter =) Vet itne om det var för jag sa att jag ville ha naturligt proportionerliga.. Men han såg ändå att jag tvekade kring 320 och lutade lite åt 420... valde ändå att lyssna p honom...well..
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
EeM.. menade inte alls att han är dum eller oerfaren... Har vänner som opat sig hos honom med helt fantastiska resultat. Dock var det min magkänsla som sa ifrån när jag gick till två andra läkare som mätte... och sa att lägger jag i 500 med den bredden som de har så kommer jag inte få någon klyfta alls..
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
Sannaw - upplever du stor storleksskillnad mellan 300 och 425? Hur lång är du och hur mkt väger du?
Jo jag har också hört det, samt att man lätt blir storleksbild... dock trodde jag aldrig att ajg skulelhaman där... iom att jag utgick från INGENTING alls.. men här sitter jag nu.. =)
Gilla
9April
Man ·
04 jun, 2013
Surt. Jag sa att jag ville ha lite större men ändå inte så att folk ser mig o tänker: " kolla på hennes silikonpattar"...;-) jag kan enkelt dölja/ tona ner mina bröst i kläder samtidigt som jag kan framhäva dem. Men skulle jag göra pm op idag så hade jag tagit ngt bredare implantat o ökat volymen till 650:-)
Gilla
EeM
Kvinna ·
04 jun, 2013
Hehe okej:) ja nej men självklart ska man lyssna på magkänslan alla tycker vi olika :) la bara fram lite argument vfr jag tkr han e bra då jag tycker erfarenhet överväger lite mer än annat;)
Gilla
Candycane
Kvinna ·
04 jun, 2013
Kan du inte ha blivit storleksblind? Tycker att de är större än både Mirandas och Adrianas bröst.
Gilla
9April
Man ·
04 jun, 2013
Miranda Kerr e ju platt!! ;-)
Gilla
Sannaw
Kvinna ·
04 jun, 2013
Märker inte stor skillnad, nej. Ville inte att det skulle bli stor skillnad. Men jag märker absolut skillnad, och absolut tillräckligt för att jag skulle bli nöjd. Skulle jag satt större implantat hade jag blivit missnöjd då jag tycker mina är i största laget för mig som gillar mindre till mellanstora bröst (säkert svullna ännu antar jag). Volymökning har det blivit =) Ökade 1,4 cm i bredd och 0,5 cm i put.
Men håller med Candycane, tycker dina bröst ser stora ut för att vara 275/300 =) Dom är mycket större än mina när jag hade 300
Gilla
Sannaw
Kvinna ·
04 jun, 2013
Och jag är ändå mycket mindre än dig, 162 cm och väger 50 kg.
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
Haha känsn skötn att höra er säga det! Jag vet inte.. det kanske är så att jag är helt storleksblind, men vänjer sig sjutk fort.. det är som att de alltid funnits där... Jo hon är rätt platt på vissa bilder men på de jag visade så har hon vad jag tycker är naturlig... typ som adriana lima.. visserligen push up, men samam effekt vilel jag ha utan push up..
EeM.. jo jag håller med.. och Ivan har gjrot ett bra jobb på mina vänner.. men jag blev bara väldigt osäker när alla runtomkring mig tyckte att 500 lät galet...
Gilla
Capricot
Kvinna ·
04 jun, 2013
Du skriver att du visat bilder på Miranda Kerr och Adriana Lima "och tänkte dig något där emellan", och efter en snabb googling på dessa så tycker jag det ser ut som att du har fått precis ett sådant resultat som du förväntat dig? 😲
Gilla
Candycane
Kvinna ·
04 jun, 2013
Jag håller med Capricot. Jag var själv otroligt förvirrad eftet op och tyckte att de var små. Jag ville som du ha "stora" men naturliga. Nu 6 mån efter op vill jag absolut inte ha större. Då kommer man utan tvekan se att det är silikon. Det är lätt att få en helt förvriden syn på vad stora bröst är när man hänger på POF. Men när man öppnar ögonen och jämför brösten med tjejer som har naturliga bröst i samma kroppsbyggnad som en själv (oftast b-kupa) och då d-kupa räknas som stort så fattar man att man har STORA bröst i den riktiga världen. Ta inte illa upp men när jag tittar på dina bilder med 500cc så tänker jag "silikonbröst". För det är extremt sällsynt att ha den hyllan när man är så smal. Så om det är en naturligt stor storlek du är och var ute efter..så är det precis vad du har fått.
Gilla
Latina_77
Kvinna ·
04 jun, 2013
Hej tjejer! Efter att har läst era kommentarer så har jag till nästan 100% bestämt att jag vill sätta in 500-550 cc om jag nu får plats. Hade fr början funderat på 375-460 cc, men nu efter att allt som har läst här på POF och efter ristestet så jag säkrare än någonsin. Hoppas bara att jag blir nöjd :-). Det är ju en rätt så dyr op, som kräver en hel del fysiskt också. Man hoppas bara behöva gå igenom den en gång!
Kram på er
Gilla