sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
275/320cc - tycker att de är för små. Vad göra?
BröstförstoringOK - trodde aldrig att jag skulle hamna i detta läge. Hade världens panik över att brösten skulle bli för stora med 275/320 cc (assymetriska bröst) innan op. Påverkades kanske av omgivningen som tyckte att jag skulle gå ner från 420 till 275/320cc (det var de två storlekarna jag hade att välja på med tanke på bröstkorgens bredd). Min läkare tyckte att 275/320 skulle bli perfekt och 420 vulgära som han uttryckte det. Jag visade bilder på Miranda Kerr och Adriana Lima och tänkte mig hamna någonstans där emellan då jag är 178 lång och har en smal, modellig kroppsbyggnad. Samtidigt ville jag ha naturliga. NU, 6,5v efter operationen kan ajg inte sluta tänka på att de är för små. Mår skitdåligt över det, så pass att min mamma känner sig skyldig för att hon också föreslog 320cc. I bikini är jag nöjd. I tröjor syns de inte - kanske LITE mer än vad de gjorde när jag stoppade upp bhn. Jag vet att jag bör vara glad med tanke på mitt utgångsläge, dvs jag hade inget, men det känns så tråkigt att jag har gått igenom op och betalat så mycket pengar för att sen inte vara 110% nöjd. Jag har redan börjat fundera på en ny op och lägga in 420cc, men är rädd för att utmana ödet - tack och lov har det hittills varit komplikationsfritt. Samtidigt är jag rädd för att 420 kan bli alldeles för stora?
Har någon gått igenom detta? Blir det bättre sen? Vet varken ut eller in nu... tröstar mig med att det kanske blir bättre när jag får börja använda pushup.
Sortera efter
turisten
Kvinna ·
04 jun, 2013
Jag instämmer i det Candycane och Capricot säger. Jag är lika lång som du och några kilo lättare och jag ser så pass bystig ut med mina 270 cc att det nätt och jämt ser naturligt ut i kläder, både enligt mig själv och folk som sagt sin ärliga åsikt. De allra flesta som ser ut som modeller har trots allt aa till b-kupa. Så min gissning är att du skulle se uppenbart opererad ut med mycket större än så, precis som så många andra på pof som påstår att deras 400cc+ ser så naturligt ut att ingen skulle gissa att de opererat sig. 😇
Gilla
Candycane
Kvinna ·
04 jun, 2013
Haha håller med dig turisten. Märks att folk har extremt olika uppfattning om vad som ser naturligt ut. Har sett tjejer som har 800cc säga att de har jättenaturliga bröst. Medan de i mina ögon skriker silikon. Har sett tjejer med stora bröst få kommentarer som "vilka söta och nätta bröst". Helt sjukt. Det viktigaste är ju att man själv är nöjd men om man är mån om att inte se opererad ut för omvärlden så ska man inte lägga in för mycket.
Gilla
Harley
Kvinna ·
04 jun, 2013
Tycker du har snygga bröst till din kropp, det är lätt att bli storleksblind, framförallt när man hänger här inne och ser en väldans massa andra bröst som man jämför med. Vänd på det, finns många tjejer här inne som ångrar att de valde den större storleken och att det blev för tuttigt och vulgärt.
Gilla
sara2013
Kvinna ·
04 jun, 2013
turisten, candycane och capricot - precis samma sak sa läkaren, att man skulle se att jag var opererad... jag tar inte illa upp, kände likadant när jag provade 500cc... tyckte inte de passade mig, men 420 hade jag nog kunnat ha, tror jag iaf...
Tack allihopa - känns så himla skönt att höra utomståendes åsikter och tankar, jag är fullt medveten om att jag förmodligen blivit storleksblind, min läkare vill inte ens prata om storlek innan återbesöket efter 3 månader. Jag tror även att mycket beror på att jag hänger på POF och ser alla som har så mycket större implantat och börjar tycka att de inte ser farligt stora ut.. Och precis som ni så jämför jag med mina vänners som är lika långa, men kurvigare så har jag större, fastare och fylligare... men vande mig vid dem sjukt fort... de kändes som en del av mig direkt efter att jag vaknat upp ur narkosen och kanske är det därför jag reagerar så här... Skönt att ha er här som både säger ifrån, men även er som tycker att större hade funkat - får se hur jag känner om ett tag, när jag kan börja använda åtminstone liten push...
Gilla
Katja
Kvinna ·
05 jun, 2013
Jag tyckte mina var jättesmå också först och skrev mycket om det.
Skrev till min läkare att jag vill opa om mig till större.
Men nu 4 mån senare så tycker jag faktiskt att de är precis lagom.
Precis så stora som jag önskade från början, bara att man blir så otroligt fixerad efter op.
De ploppar inte ut tycker jag, men ändrar lite form så de framhävs mer tycker jag efter några mån.
Så det bästa är att vänta lite tror jag och känna in hur dom blir innan man slänger sig in i en ny op.
Tänk om man får massa andra problem istället när man har större.
Jag tycker dina ser jättefina ut och lagom!
Hoppas du också känner det om några månader!
Gilla
Presley
Kvinna ·
05 jun, 2013
Du behöver inte oroa dig :) som många säger så är många ute och cyklar haha :) och är helt säker på att tjejerna som väljer att förstora efter förstora kommer ångra sig sen, för stort ser bara otroligt dumt ut speciellt när man år smal!
Alla blir vi storleksblinda men va glad attdu valde som du gjorde :)
Gilla
Lillans
Kvinna ·
05 jun, 2013
Tycker dina bröst ser jättefina och proportionerliga ut till din kropp :) Tycker att det set naturligt ut på bilderna och väljer du att göra större ligger ju risk för massa komplikationer igen och risk att det inte ser så naturligt ut :)
Man blir storleksblind, jag tyckte mina va stora, sen små, sen för små osv osv men nu tycker jag de är lagom (gått 4 mån) och mina vänner tycker dom är stora men ser naturligt ut :)
Gilla
Dewdrop
Kvinna ·
05 jun, 2013
Sara2013, jag tycker du ser fantastisk ut. Du ser ut som en tjej som fötts med perfekta bröst. Jag hade inte gissat att du var opererad när jag ser bilderna där du har tröja på dig. Jag hoppas att du kan njuta av dina fina bröst i sommar och känna efter till hösten om du vill ha ännu större eller om du känner dig nöjd. Det är svårt när man är mitt i läkeprocessen. Man är inte riktigt sig själv varken till kropp eller själ tycker jag. Sen "landar" man och då vet man hur man vill ha det. :-)
Gilla
Elita88
Kvinna ·
05 jun, 2013
Sara2013 - Jag vet inte om du minns men vi opades nästan samtidigt och jag var precis som du vääääldigt orolig över att brösten skulle bli för stora med 320cc. Nu känner jag samma sak som dig, det skulle kunna vara jag som skrev ditt inlägg här. Vet inte alls vad jag ska göra.. En del av mig hoppas på att jag kommer att kunna acceptera mina nya bröst och inse att jag faktiskt fick vad jag önskade mig från början.. Men den andra delen av mig vill spara ihop pengar och göra dem större. Dessvärre är det ju inte gratis och jag är rädd för att utsätta mig för ännu en operation. Och tänk om de blir för stora sen istället??
Att ha betalat 42.000 och inte vara nöjd - det känns inte alls roligt :( Vet du om en ny op kostar lika mycket eller om man får rabatt? Jag vet att det är olika från klinik till klinik och har ingen koll på Citadellkliniken..
Gilla
9April
Man ·
05 jun, 2013
Jag tror det kostar 20000 på citadell vid byte av stl.
Gilla
sara2013
Kvinna ·
05 jun, 2013
tack för alla svar! Betyder mkt... jag hoppas att ni har rätt, att detta bara är en fas man går igenom pga förändringen och att det blir bättre sen. och det är sant att man blir storleksblind när man hänger här, jag tycker att alla era ser så mkt större ut än mina. samtidigt var jag på en plåtning idag och de frågade om jag hade push up, då insåg jag att 420 kanske inte hade fungerat alls på mig - jag hade inte kunnat göra de jobb jag gör idag.
jag måste bara tydliggöra att bilderna i grå tröja inte är efter op - det är på konsultation där jag provar 375 och 500 cc.
Elita88 - klart jag minns dig, letade efter din profil häromdagen bara för att se om du hade lagt ut några bilder. Så trist att du känner likadant, vi var ju båda livrädda för att de skulle bli för stora med 320. har läkningen gått bra för dig? mitt ena bröst har inte ramlat ner ännu så som det andra har gjort... man ser tydlig skillnad fortfarande men jag hoppas att det med tiden jämnas ut annars lär man ju behöva göra ngt åt det skulle jag tro. läkaren säger iaf att det är normalt och att det kommer med tiden. förutom det har det hittills tack och lov gått väldigt bra. inga större smärtor, just därför är jag rädd för att genomgå en ny op. och dessutom vara missnöjd med storleken återigen???? har du pratat med peter om storleken?
har också läst på POF att de tar 20 000. vet dock inte om det gäller fortfarande.
Gilla
Elita88
Kvinna ·
05 jun, 2013
Sara2013 - Har funderat på att lägga upp bilder men inte kommit så långt än.. Kikade precis på dina bilder och tycker att dina bröst ser ut att passa väldigt bra till din kropp :-) Upplever också att dina ser större ut än mina, hihi :-) Men det enda som spelar roll i slutändan är vad man själv tycker såklart. Tråkigt att vi båda känner samma sak, hoppas på att kunna tycka om dem med tiden - läste att någon skrivit att det kan ta tid innan man gör det.. Läkningen har gått bra för min del, men har haft väldigt ont och upplever fortfarande smärta emellanåt. Inga komplikationer än så länge! Båda mina bröst har sjunkit ner men upplever att dem har blivit "bolligare" upptill på sistone.. Jag delar samma oro inför eventuellt en ny op :/ Och tänk om man istället skulle tycka att dem är för stora???! Vilket var ditt andra alternativ?
Nä, jag har inte pratat om storleken än eftersom han sa att det var för tidigt att säga något om det på mitt återbesök veckan efter op. Har du snackat om storleken med honom?
Kanske lättast att höra med kliniken.. Men surt att behöva betala igen, OCH att genomgå ännu en operation. Jag undrar ens om läkaren skulle tycka att det var så bra dessutom??
Gilla
Stardust84
Kvinna ·
05 jun, 2013
turisten skrev:
Jag instämmer i det Candycane och Capricot säger. Jag är lika lång som du och några kilo lättare och jag ser så pass bystig ut med mina 270 cc att det nätt och jämt ser naturligt ut i kläder, både enligt mig själv och folk som sagt sin ärliga åsikt. De allra flesta som ser ut som modeller har trots allt aa till b-kupa. Så min gissning är att du skulle se uppenbart opererad ut med mycket större än så, precis som så många andra på pof som påstår att deras 400cc+ ser så naturligt ut att ingen skulle gissa att de opererat sig. 😇
Gilla
turisten
Kvinna ·
05 jun, 2013
Stardust84 skrev:
Jag är 170 lång och har 425cc som jag haft över ett år nu. Å ingen har ens sett att jag opererat mig eller påpekat detta. Så bara för att man väljer större implantat behöver man inte se uppenbart opererad ut ;)
Jag tycker inte heller att alla här med större ser uppenbart opererade ut, det är främst tjejer med väldigt lite underhudfett och som har stora inlägg som jag syftade på. Sen hade jag nog inte heller stirrat eller påpekat till någon tjej jag ser på stan eller gymmet eller ens någon kompis att hennes bröst ser opererade ut även om jag skulle misstänka det.
Gilla
9April
Man ·
05 jun, 2013
Vet ni, jag tänker ibland när jag ser väldigt platta tjejer att "hon hade blivit ännu finare med lite större/ (opererade) bröst". liten skada man fått när man själv har varit o ändrat i sitt utseende...?? Jag stör mig ytterst sällan på de som opererat sig. Tycker dock att det kan se lite löjligt ut vid 800 o uppåt. Då funderar jag på vad de vill visa med det utseendet- hur de tänker? Men trivs de med det utseendet så e det ju bra:-)
Gilla