Lucy
Kvinna ·
11 apr, 2014
275cc för litet eller för stort?
Finns säkerligen en massa trådar om detta men frågar ändå...
Var på konsultation på Proforma för ca en vecka sedan och sade att jag funderade på kanske 250cc eller något liknande då jag gärna vill att det fortfarande ska se naturligt ut. Vill absolut inte ha två fotbollar. Jag är ganska liten, 164 cm och 53 kg. Fick då prova då 275cc, runda, moderade plus. Tyckte att det kändes jättebra. Han föreslog även 350cc hög profil vilket dock kändes lite väl mycket. Dom stod verkligen ut. Vet inte varför det var så stort hopp emellan storlekarna jag fick prova? Finns väl även 300 och 325cc? Hursomhelst, kändes då bra med 275cc men sedan när jag kom hem var jag orolig för att det kanske skulle bli för stort. Sedan några dagar senare (nu) är jag tvärtom oroligt att det kommer att bli för litet!
Jag har liten b-kupa i dagsläget, någon som har haft samma storlek och lagt in 275cc? Vad har ni fått för storlek efteråt? Tycker det är så svårt då alla bilder på internet ser HELT olika ut fastän det är samma strl på inlägg.... Här på POF är jag dock ny och kan inte se bilder osv...
Sortera efter

Annaas
Kvinna ·
11 apr, 2014

Saendra
Kvinna ·
11 apr, 2014

Annaas
Kvinna ·
11 apr, 2014

Alma27
Kvinna ·
11 apr, 2014

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014

Alma27
Kvinna ·
12 apr, 2014

LadySS
Kvinna ·
12 apr, 2014

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014

nyckelpigan
Kvinna ·
12 apr, 2014
jag fick 240/275 i tisdags, dom är fortfarande svullna förvisso, men jag känner att det blir bättre när det går ner... tycker det är stort, sidorna på brösten är ivägen, haha....
Mina kirurger hejade på och tyckte 275/300, men i slutändan tror jag att jag kommer vara helt nöjd med mitt beslut. Brukar inte vara en som ifrågasätter mina egna val. När jag hade implantaten i bh'n så kändes det stort med mitt nuvarade val, och då var det ju inte svullet. Lycka till!

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014

nyckelpigan
Kvinna ·
12 apr, 2014
Jag är inte intresserad av stora bröst, och kupor bryr jag mig inte om... har aldrig riktigt använt bh. Gjorde mer en bröstrekonstruktion, så det viktigaste var att få en symmetri. Mina kirurger hejade på och ville att jag skulle ta 275/300, men det kände jag vid utprovning blev för otympligt.
Vid utprovning kändes brösten mindre än vad dom gör nu, och det är ju så dom kommer bli. Implantaten passade bra i en c-kupa, men kan tänka mig att jag även kan ha B. Beror nog på hur formen ter sig i slutändan. Nu har jag C-kupa.

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014

Ophelia
Kvinna ·
12 apr, 2014
Lucy, ska du ha bakom eller framför. Lady SS har framför och då försvinner inte någon del av implantaten. Så ska du ha bakom kan du inte jämföra hennes 300 mot vad 300 skulle bli bakom på dig.
Sen är det så indviduellt...har aldrig sett någon med samma cc som har bröst som ser likadana ut.😉

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014
Ophelia, ja mina ska ligga bakom..
Nej du har rätt, det verkar inte som man kan jämföra med någon faktiskt, då allas resultat varierar så otroligt mycket med samma inlägg... nu kan jag ju bara se bronsbilder här i forumet men har googlat som en dåre och man blir häpen över vilka skillnader det är för samma cc...

Tjenixen
Kvinna ·
12 apr, 2014

Zinya
Kvinna ·
12 apr, 2014

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014
Jo, jag har nog förtroende för kirurgen. Han borde ju kunna sin sak. Å andra sidan är det väl som du och många andra säger att man måste veta, tycka och känna efter själv. Jag visste väl själv vad jag själv tyckte vad bäst men ville även ha hans godtyckande. När han frågade mig något så svarade jag liksom: jag tycker såhär eller vad tycker du? Ville ha en second opinion liksom. :) Men 275:an kändes liksom bra redan från början. Men kändes "för lätt" att man skulle hitta rätt första man provade? Eller jag vet inte :) Sen är det ju ändå svårt att avgöra hur det blir även om man har provat på konsultationen. Man har ju trots allt t-shirt över och ingen bh och sen ska ju inlägget in under bröstet osv. Ångrar lite nu att jag inte fotade så man hade kunnat kolla på i efterhand..
Hade men en före/efterbild som jag verkligen gillade på en tjej med typ samma förutsättningar som jag. Men hon hade dock ngt större än jag ville ha. Sedan gick hennes bröst (som många andras) likom utanför kroppen. Hur ska jag förklara... Dom sticker ut ngt på sidorna liksom :) Han undrade om jag ville ha så också. Men vi kom fram till att det nog skulle se bäst ut att ha dem i linje istället. Vad anser du/ni om det? Vad är snyggast? Aldrig tänkt på det förut egentligen... ^^

Zinya
Kvinna ·
12 apr, 2014
Jo, jag har nog förtroende för kirurgen. Han borde ju kunna sin sak. Å andra sidan är det väl som du och många andra säger att man måste veta, tycka och känna efter själv. Jag visste väl själv vad jag själv tyckte vad bäst men ville även ha hans godtyckande. När han frågade mig något så svarade jag liksom: jag tycker såhär eller vad tycker du? Ville ha en second opinion liksom. :) Men 275:an kändes liksom bra redan från början. Men kändes "för lätt" att man skulle hitta rätt första man provade? Eller jag vet inte :) Sen är det ju ändå svårt att avgöra hur det blir även om man har provat på konsultationen. Man har ju trots allt t-shirt över och ingen bh och sen ska ju inlägget in under bröstet osv. Ångrar lite nu att jag inte fotade så man hade kunnat kolla på i efterhand..
Hade men en före/efterbild som jag verkligen gillade på en tjej med typ samma förutsättningar som jag. Men hon hade dock ngt större än jag ville ha. Sedan gick hennes bröst (som många andras) likom utanför kroppen. Hur ska jag förklara... Dom sticker ut ngt på sidorna liksom :) Han undrade om jag ville ha så också. Men vi kom fram till att det nog skulle se bäst ut att ha dem i linje istället. Vad anser du/ni om det? Vad är snyggast? Aldrig tänkt på det förut egentligen... ^^

Lucy
Kvinna ·
12 apr, 2014
zinya: Jo så är det ju såklart men vill ju även väga in hans (kirurgens) kunskaper i det hela om vad som funkar bäst.
Kollade dina bronsbilder och tycker de ser jättefina ut! Vad hade du för strl innan op? Jag tror nog att jag känner mig mer och mer säker på att 275cc är rätt för mig. Kanske hade man faktiskt sån tur att första implantatet man provade var det rätta :)