Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lucy profilbild

Lucy

Kvinna ·

11 apr, 2014

275cc för litet eller för stort?

Bröstförstoring

Finns säkerligen en massa trådar om detta men frågar ändå...

Var på konsultation på Proforma för ca en vecka sedan och sade att jag funderade på kanske 250cc eller något liknande då jag gärna vill att det fortfarande ska se naturligt ut. Vill absolut inte ha två fotbollar. Jag är ganska liten, 164 cm och 53 kg. Fick då prova då 275cc, runda, moderade plus. Tyckte att det kändes jättebra. Han föreslog även 350cc hög profil vilket dock kändes lite väl mycket. Dom stod verkligen ut. Vet inte varför det var så stort hopp emellan storlekarna jag fick prova? Finns väl även 300 och 325cc? Hursomhelst, kändes då bra med 275cc men sedan när jag kom hem var jag orolig för att det kanske skulle bli för stort. Sedan några dagar senare (nu) är jag tvärtom oroligt att det kommer att bli för litet!

Jag har liten b-kupa i dagsläget, någon som har haft samma storlek och lagt in 275cc? Vad har ni fått för storlek efteråt? Tycker det är så svårt då alla bilder på internet ser HELT olika ut fastän det är samma strl på inlägg.... Här på POF är jag dock ny och kan inte se bilder osv...

28

Sortera efter

Zinya

Kvinna ·

12 apr, 2014

Jag hade ytterst lite egen vävnad, nästan bara bröstvårtor. Tyvärr har jag inga bilder från före op eftersom jag tyckte de var så nedslående... Som info kan jag berätta att jag vid första konsultationsbesöket var inne på att välja 225 cc, men valde sedan 255 cc, och är som sagt supernöjd :) !
Gilla

Lucy

Kvinna ·

12 apr, 2014

Aha. Jo jag förstår dig.

Jag vill bli silvermedlem så fort som möjligt för att hinna kolla runt så mkt som möjligt innan min egen op så jag satt just och försökte fota mina "före-tuttar" och laddade upp en bild som dock måste godkännas först. Men det är ju inte så kul att fota och lägga upp nåt man inte är nöjd med och vill ändra... Men känner också att det kan vara bra för mig själv sen att ha bilder även innan. Jag har iof aldrig direkt ogillat mina tuttar, har snarare tyckt att de kan vara ganska söta i vissa lägen, men ALLDELES för små..

Kul att höra att du är så nöjd! :) Det hoppas jag också kunna bli nästa månad :)

Undrar bara, du skriver att du valde 255cc, vad betyder 410 MF (som står innan i din signatur)?

Gilla

Zinya

Kvinna ·

13 apr, 2014

Lucy skrev:

Aha. Jo jag förstår dig.

Jag vill bli silvermedlem så fort som möjligt för att hinna kolla runt så mkt som möjligt innan min egen op så jag satt just och försökte fota mina "före-tuttar" och laddade upp en bild som dock måste godkännas först. Men det är ju inte så kul att fota och lägga upp nåt man inte är nöjd med och vill ändra... Men känner också att det kan vara bra för mig själv sen att ha bilder även innan. Jag har iof aldrig direkt ogillat mina tuttar, har snarare tyckt att de kan vara ganska söta i vissa lägen, men ALLDELES för små..

Kul att höra att du är så nöjd! :) Det hoppas jag också kunna bli nästa månad :)

Undrar bara, du skriver att du valde 255cc, vad betyder 410 MF (som står innan i din signatur)?

Tycker det låter klokt av dig att fotografera dina bröst som de ser ut i dag. Ångrar lite att jag inte sparade någon bild, men det är inget som grämer mig. Jag tror att 410 står för själva typen av implantatet, kanske för den anatomiska formen (?). Bokstäverna MF står för moderate hight (M) och full projection (F) - d.v.s. "måttlig" höjd och fullt/högsta put. Ingen vidare bra översättning av mig tyvärr, men hoppas du förstår vad jag menar. Mina implantat har måtten: bredd - 11,5 cm höjd - 10,6 cm put - 4,6 cm
Gilla

Soffiproppen

Kvinna ·

13 apr, 2014

Hej Lucy! Jag hade exakt samma mått som dig innan jag opererade mig. 70 under och 80 över. Jag har 255cc under muskeln och mäter 85cm nu efteråt. Det innebär en B i bh storlek, men har inte testat någon bh än och de känns och ser faktiskt mycket större ut än en B. Brösten är fylliga och fina och känns precis sådär lagom stora. Jag tror absolut inte att 275cc kommer kännas litet med andra ord, om du nu känner som jag som inte ville ha något allt för utstickande då. Jag är 174cm och har 11,5 över bröstet och på Akademikliniken så avrådde kirurgen mig att ta större än 255cc då de skulle se onaturligt ut på min kropp (jag har väldigt smal överkropp). Så då har du något att jämföra med gällande mått iaf :) Lycka till!
Gilla

Saendra

Kvinna ·

13 apr, 2014

Lucy skrev:
Alma: ja, jag har förmodligen också fel strl nu :) jag har typ bara bh:ar i 75B men är säkerligen fel. Mätte precis nu och är 70 under bröstet och 80 över. Nej, man kan inte göra ngn 3D på kliniken... Lady SS: dina är ju jättefina! Kanske lite för stora för mig... Men du har ju lite mer cc och lite mer längd. Och jag ska ju lägga bakom så då "försvinner" ju också lite grann?
Ja du har helt fel storlek då, är du 70 under ska du förmodligen ha 60 i underband :)
Gilla

Lucy

Kvinna ·

13 apr, 2014

Soffiproppen: så kul att höra att du verkar nöjd! Nej, jag vill inte heller ha ngt som är alltför uppseendeväckande så 275 blir förmodligen perfekt för mig. Tack för ditt inlägg! Alla är så snälla och hjälpsamma här. Saendra: Ojdå! Ja där ser man., haha! Ingen ide att köpa nytt nu dock eftersom jag ska op:as om 3v.. Men får ha det i åtanke efteråt. Kanske be om hjälp att prova ut nåt som verkligen är rätt storlek.
Gilla

Tomb Raider

Kvinna ·

01 maj, 2014

Lucy - har du pratat nå mer med Örjan? Vad har du bestämt dig för storlek? De ringde från proforma idag och bekräftade min op tid!!! Såååå kul och är så förväntansfull!!!
Gilla

Lucy

Kvinna ·

01 maj, 2014

Tomb Raider: Har bara pratat med Örjan lite mer ang en massa frågor som dök upp, det dyker ju upp nya hela tiden :) Men blev med tiden nöjd med valet av 275cc som vi bestämde på konsultationen. Dock har jag de senaste dagarna börjat noja igen över att det blir för stort då de jag tycker har perfekt storlek här på forumet har ca 250-255cc. Men folk säger ju att det inte gör så stor skillnad med några cc hit och dit... Och skulle jag vilja gå ner i strl så måste jag ju ändra projektions osv. 275 är det som passar min bröstbredd bäst.. Så, jag tror, hoppas och önskar att det blir bra :) Hur gick det på din konsultation? Vad bestämde du dig för? Och vad sa de på telefon? Jag ska vara på kliniken 07.45 nästa torsdag, när ska du vara där?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem