Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MiniSmultron profilbild

MiniSmultron

Kvinna ·

25 nov, 2012

295 cc Anatomiska, Någon!?..För litet?

Bröstförstoring
Hej!
Är det någon här som har 295cc Allergan HP anatomiska?
Har varit på konsultation 3 ggr.. Blivit storleksblind ;)
52

Sortera efter

Jen1983

Kvinna ·

27 nov, 2012

Hej! Skall opereras om en månad. Kirurgen föreslog 295 cc. Vill ha så naturligt resultat som möjligt. Tror ni jag kan välja en mindre storlek trots 75 cm runt brösten? Meningen är att implantatet läggs bakom eller delvis bakom muskeln. Min mardröm är att vakna och se ut som Victoria Beckham. Men har förstått att risken finns att resultatet blir fult om man väljer för små implantat. Svårt det här..
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

27 nov, 2012

Jo jag vet :( är dö-rädd för stort mellanrum, men jag som knappt har några bröst, hur kan de vara så breda?
Såg du mina bilder på min sida? Vad tycker du om 295 där?
Kan tycka att 320 ser för "fläskiga ut" och jag gillar Hög profil (295 eller 335  men det blir ju för stort) mer än Mellanprofil (320).

:( usch jobbigt detta är. .. Patrik Höijer på laser & estetik i sthlm.. Som tycker 295 :/

Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 nov, 2012

Kan tyvärr inte se några bilder..hoppas jag kan se dem före min egen op så får man själv lite bättre uppfattning. Ska lägga upp en bild på mitt utgångsläge så kan du ju jämföra. Har själv ganska klar bild om hur jag vill att det ska bli. Absolut inga "bollar". Är nöjd med formen på mina bröst men vill bara ha mer fyllning. Är även osäker på anatomiska eller runda implantat. Har sett riktigt snygga av bådadera! Verkligen jobbigt..
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 nov, 2012

Förresten, hur mäter jag bröstbredd? Har du mätt själv?
Gilla

Minnie

Kvinna ·

27 nov, 2012

Hur menar du med fläskiga, breda? Jag blev precis rekommenderad 320 =( ...Jag är ju lite orolig att de ska bli för stora på smala och platta mig men min kirurg verkar tycka annat och att min längd slukar en del. Välkomnar andras synpunkter!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 nov, 2012

Minnie, du har liknande vikt o längd som jag. Jag är orolig att 295 ska bli för stort för mig. Vill ha en ganska diskret förstoring. Läste tråden om db. Nu blev jag orolig för det igen :( hel massa saker att fundera på. Tycker stora bröst kan va snyggt på andra men jag vill hålla mina mått små. Om någon vill vara vänlig och kolla min "före" bild. Är det ens möjligt att ta implantatet framför muskeln med mitt utgångsläge?
Gilla

Lingon

Kvinna ·

27 nov, 2012

Jen1983: De flesta med lite egen vävnad blir ju rekommenderade en bakomplacering, men jag hade mindre egen vävnad än du och har framför, så jag tror absolut du kan ha det. Det beror nog mest på vilka eventuella komplikationer man kan tänka sig leva med eller helst vill undvika. ;)
Gilla

Minnie

Kvinna ·

27 nov, 2012

Hej Jen, visst vi har samma mått =), men du har redan bröst (såg bilden), det har inte jag. vet inte vad din egna vävnad är i cc, men jag har mycket lite så på mig lär 320 bli 300 typ (mini egen vävnad-bakom placering). jag har varit jätteorolig för db i omgångar, men senast jag var hos kirurgen ansåg inte han att det fanns någon större risk, dessutom blev risken mindre om jag skulle välja större implantat som trycker ut den egna vävnaden. Ställ frågan till din kirurg kring om du är i riskzonen för db eller ej, om vad han ska/kan göra för att minska risken. Nu är jag inte så orolig för db längre, orkar inte stressa upp mig, mest nojjig kring storleken bara. Det är säkert möjligt med framförplacering, jag blev rekommenderad bakom pga min platta profil.
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 nov, 2012

Hej o tack för era svar. Skall på konsultion imorgon så kommer ha en hel del frågor. Vet inte hur många cc jag har nu, tror nästan de ser större ut på bilden än vad de är egentligen. Lägger en till bild från sidan ännu. Hade klart från början att jag skulle lägga bakom muskeln men nu känns det nästan som ett tryggare alternativ att lägga framför (med tanke på risken för db). Nästan så man funderar att är det värt allt besvär..Har länge mått dåligt över mina bröst så vill verkligen det här. Lingon: syns impantaten då du har framför? Fanns det risk hos dig för db?
Gilla

Lingon

Kvinna ·

27 nov, 2012

Jag blev som många andra informerad om att kanten kanske skulle komma att kännas eller synas, men nej! :) Nu har jag coh1 på mina och det kanske spelar en liten roll. Vet inte om det eventuellt kanske skulle kännas mer med ett fastare implantat? Min kirurg nämnde aldrig att jag löpte någon risk för db. Hade nog för lite eget bröst för det. ;) Risken för db minskar väl även lite om man lägger framför eftersom den egna vävnaden lättare trycks ut.
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

27 nov, 2012

Nu är jag minst sagt förvirrad. Fick precis mail av en kirurg från en annan klinik (bor inte i Sverige). Han var av åsikten 215-240 cc runda framför. Den andra kirurgen ansåg 295 cc anatomisk bakom. Man blir ju inte klok på det här. Har möjlighet till operation hos båda klinikerna 21.12. Känns lite som ett lotteri. Kirurgen skrev att jag skulle mäta huden (med fingrarna) 3 cm ovanför bröstet. Huden brukar vara 1-3 cm och jag skulle säga att jag bara har 1 cm. Det gör säkert att implantatet syns ännu lättare. Eller varför frågar han om ett sådant mått?
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

27 nov, 2012

Jen: Ja, lägg upp bilder o var aktiv här så blir du silvermedlem & får se mina bilder också!
Jag vill inte heller ha "bollar", med anatomiska får man garanterat inte det :)
Säg till när du lagt upp bilden så jämför jag gärna!
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

27 nov, 2012

Minnie: Ja de ser himla breda ut, om du ser min 3d bild snart så kommer du förstå ;) Är ett riktigt benrangel upptill, man ser mina revben när jag är utan tröja. Dock ser man inte dem på bilden, så det ser kanske bra ut där.
Vad hade du för bröstbredd? Min kirurg mätte den via ett 3Dprogram samt med en speciell måttstock..
Gilla

lilla-My

Kvinna ·

28 nov, 2012

Jag har 275, fast det är inte anatomiska utan runda. Har känt lite att de blev för stora men börjar vänja mig. Man ser klart större ut i sin helhet, tycker inte alls att jag ser lika nätt ut nu (med kläder på) som förut. Men man vänjer sig efter ett tag.
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

28 nov, 2012

Hej! Hade precis konsultion. Provade 250 och 295 cc. 295 kändes väldigt stort..men väldigt svårt att tänka sig hur det ser ut sedan. Min bröstbredd stämde precis med måttet på det mindre implantatet så sköterskan sade att kirurgen kanske anser 250 som ett bättre alternativ (de har endast sett min bild före idag). Jag har väldigt lite fett så 295 kan bli för stort. Men så har jag tänkt som så att hittills har jag alltid haft bh med stoppning. Nu behövs inte det så kanske man inte ser så stor skillnad med kläderna på. Usch vad svårt!
Gilla

Jenfa91

Kvinna ·

28 nov, 2012

Jag är exakt samma sist som dig, hade inte heller så mycket fett, så min kirug tyckte 275 då nästa alternativ 300 cc blev alldeles för stort. tycker detta är skit jobbigt, men har efter mycket om och men, lagt det i kirugrens händer och litar på att han vet vad som blir bäst! lycka till :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

28 nov, 2012

Jenfa, väntar med spänning på att få se resultatet efter din op. Ändrar åsikt här varannan minut då jag tittar på andras bilder. Förstår inte riktigt varför kirurgen vill lägga delvis bakom muskeln då jag ändå har lite bröst själv. Är så olika, har hittat "perfekta bröst" enligt mig av alla varianter (runda, anatomiska, framför, bakom). Skulle faktiskt vara enkelt att låta kirurgen bestämma på plats. Svårt att ta beslutet själv. Testet under konsultionen var verkligen dåligt nu då jag tänker efter..formen var inte alls snygg. Har även förstått att en del försvinner då man lägger bakom. Så jag undrar om det är något kvar av 250 cc sedan. Lycka till du med :)
Gilla

Minnie

Kvinna ·

28 nov, 2012

Hej Mini, de är 13 cm i bröstbredd enligt min 3D...vad tror du om det?
Gilla

Jenfa91

Kvinna ·

28 nov, 2012

; Jen1891 håller helt och håller med. Men jag tror dom kan sin grej, jag hade med bilder på hur jag ville ha det, så la vi upp de efter de, så hoppas de blir bra :) du får se om en vecka (nervös haha)
Gilla

Ninnie

Kvinna ·

28 nov, 2012

Jag har hört att anatomiska har lätt att rotera och därför föredrog min kirurg runda?!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem