Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lojsan profilbild

lojsan

Kvinna ·

14 nov, 2013

295 cc känns stort för visuell B-kupa??

Bröstförstoring
Varit på konsultation idag och blev rekommenderad anatomiska gelehallon (Mentor cpg 322 medium hög, moderate plus) 295 cc eller 330 cc.
Jag har i stort sett ingen egen bröstvävnad, fyller inte ut en A-kupa och har 11,5 i bröstbredd, 165 lång 57 kg. Enligt dem ska det motsvara en B-kupa och se naturligt ut. 
Jag är rädd att det ska se för stort ut. Är det någon annan här som har ungefär samma mått som mig, vad har ni valt?
28

Sortera efter

Salt26

Kvinna ·

14 nov, 2013

jag är 168cm lång och väger ca 55kg. Min bröstbredd är 12 cm men mitt implantat är 11,5cm.

Jag har allergans anatomiska 255 MF (full projektion). Jag har skapat några trådar du kan kika på och jag har även bilder.
Hade jag kunnat göra om det idag så hade jag nog valt max 220 och låg eller medel projektion.
Jag gick från 70a till 70c/ 75B i behå strl.

Gilla

titty

Kvinna ·

14 nov, 2013

Måste bara fråga, hur mäter man sin bröstbredd?
Gilla

LittlemissDaisy

Kvinna ·

14 nov, 2013

lojsan skrev:
Varit på konsultation idag och blev rekommenderad anatomiska gelehallon (Mentor cpg 322 medium hög, moderate plus) 295 cc eller 330 cc.
Jag har i stort sett ingen egen bröstvävnad, fyller inte ut en A-kupa och har 11,5 i bröstbredd, 165 lång 57 kg. Enligt dem ska det motsvara en B-kupa och se naturligt ut. 
Jag är rädd att det ska se för stort ut. Är det någon annan här som har ungefär samma mått som mig, vad har ni valt?
Hmm jag va åxå på konsultation idag B-) Dock ar jag lite längre men väger typ lika har nog 70c i dag och jag funderar mellan 450 och 500 runda B-)
Gilla

lojsan

Kvinna ·

14 nov, 2013

Salt26: Tack, jag är inte silvermedlem än så jag kan inte se bilder. Men ska läsa dina trådar.
Gilla

lojsan

Kvinna ·

14 nov, 2013

Titty: De mätade på konsultationen från mitten av bröstbenet tror jag.
Gilla

lojsan

Kvinna ·

14 nov, 2013

LittlemissDaisy skrev:
lojsan skrev:
Hmm jag va åxå på konsultation idag B-) Dock ar jag lite längre men väger typ lika har nog 70c i dag och jag funderar mellan 450 och 500 runda B-)

Det blir säkert bra på dig! Har du bokat op-tid?
Jag måste fundera lite till på storlek. Vill fylla ut en BH men inte ha stora, men eftersom jag inte har några bröst nu så kändes allt stort på konsultationen. Ska göra ristestet och gå runt hemma :)

Gilla

Lillans

Kvinna ·

14 nov, 2013

Jag är lite längre och tunnare och la in 250cc vilket jag är jättenöjd med, ser ut som en B/C-kupa typ. Du blir snart bronsmedlem och jag har massa bilder du kan kolla på då :)
Gilla

cahk

Kvinna ·

14 nov, 2013

Ser fram emot det Lillans! 
Jag har också knappt en A kupa och vill ha börst men absolut inte stora.
Jag är lite längre än dig och vet inte om 250 blir för litet?
Vilken projektion har du förresten?
Gilla

Eveliten

Kvinna ·

14 nov, 2013

Jag har ungefär samma mått å jag la in 275, visuell C-kupa
Gilla

Twinker Bell

Kvinna ·

14 nov, 2013

Riktigt fina Lillans! Jag är lite längre än dig men vill att de ser ut som dina. Jag är närmare 180cm lång så kanske några cc's till? Räcker det med ca 275? Blir 300 för mycket? Vad tycker ni? Lutar åt bakom muskeln  
Gilla

titty

Kvinna ·

15 nov, 2013

lojsan skrev:

Tack, men var slutade dom mäta? Brån bröstbenet till..? :-)

Gilla

lojsan

Kvinna ·

15 nov, 2013

Salt26 skrev:
jag är 168cm lång och väger ca 55kg. Min bröstbredd är 12 cm men mitt implantat är 11,5cm.

Jag har allergans anatomiska 255 MF (full projektion). Jag har skapat några trådar du kan kika på och jag har även bilder.
Hade jag kunnat göra om det idag så hade jag nog valt max 220 och låg eller medel projektion.
Jag gick från 70a till 70c/ 75B i behå strl.

Vi  pratade om 255 full projektion med implantat bredd 11,5 men om jag minns rätt skulle det bli för platt upptill då jag inte har någon egen bröstvävnad. Därför skulle 295 medel projektion med samma implantat bredd se bättre ut. Svårt tycker jag. 
Gilla

Sidney88

Kvinna ·

15 nov, 2013

Jag har liknande mått, 170 lång och 58 kg och har också 11.5 i bröstbredd. Jag la in 300 cc Perthese HP och kommer nog att se ut som en visuell C-kupa. Låter lite riskabelt att lägga in 330 cc om du vill ha en visuell B-kupa..det borde snarare bli en C. Sedan beror förstås sådant även på hur man ser ut i kroppen så det går troligtvis inte att säga rakt av. Känner du förtroende för kirurgen så lita på dennes bedömning och åsikt! Det gjorde jag och det kommer nog bli riktigt bra i slutändan :)
Gilla

lojsan

Kvinna ·

15 nov, 2013

Sidney88 skrev:
Jag har liknande mått, 170 lång och 58 kg och har också 11.5 i bröstbredd. Jag la in 300 cc Perthese HP och kommer nog att se ut som en visuell C-kupa. Låter lite riskabelt att lägga in 330 cc om du vill ha en visuell B-kupa..det borde snarare bli en C. Sedan beror förstås sådant även på hur man ser ut i kroppen så det går troligtvis inte att säga rakt av. Känner du förtroende för kirurgen så lita på dennes bedömning och åsikt! Det gjorde jag och det kommer nog bli riktigt bra i slutändan :)
Jag tror också att 330 cc blir en visuell C-kupa. Ska höra om de tror att 255 cc Mentor MP funkar på min bröstbredd. Den storleken är 11 cm och min bröstbredd är 11.5. 
Gilla

lojsan

Kvinna ·

15 nov, 2013

titty skrev:
lojsan skrev:

Tack, men var slutade dom mäta? Brån bröstbenet till..? :-)

Ja du, såg inte exakt var de slutade mäta. Tyvärr :)
Gilla

Lillans

Kvinna ·

15 nov, 2013

cahk skrev:
Ser fram emot det Lillans! 
Jag har också knappt en A kupa och vill ha börst men absolut inte stora.
Jag är lite längre än dig och vet inte om 250 blir för litet?
Vilken projektion har du förresten?
Alltså jag skulle ju kunna haft större utan att det sett konstigt ut men skulle inte vilja haft större ändå :P För mig kunde de inte bli för litet så jag valde så lite jag kunde, men tror att 225-300 ger ett hyggligt naturligt resultat på folk med min kroppsbyggnad men vet ju inte :P Jag jag mellanprofil, alltså mentors MP+ :)
Gilla

Lillans

Kvinna ·

15 nov, 2013

Tack! :) Är ju ingen exakt vetenskap, alla sväljer olika cc men generellt skulle du väll behöva lite mer än mig för att få liknande resultat, tror du kan ta 300cc utan att det ser för stort ut men vet ju som sagt inget :P
Gilla

mody

Kvinna ·

15 nov, 2013

Lillans skrev:
Jag är lite längre och tunnare och la in 250cc vilket jag är jättenöjd med, ser ut som en B/C-kupa typ. Du blir snart bronsmedlem och jag har massa bilder du kan kolla på då :)
Kan tänka mig att din kropp inte slukade någon cc alls och att din bröstkorg går utåt eftersom du fick så stora utav 250cc!:) själv är jag mindre på alla håll och kanter tror t.om. Att jag är en av de nättaste på forumet men jag har ändå mindre än dig:)
Gilla

Kushikimeka

Kvinna ·

15 nov, 2013

Jag är lite mindre än dig och har lagt in 240/255 medelprofil, låg på en
C-kupa medan svullnaden höll i sig, verkar nu 3v senare gått ner till
en B-kupa.. Har framför så inte helt hundra på om de blir något
större eller bara går ner en bit nu.
Gilla

mody

Kvinna ·

16 nov, 2013

Kushikimeka skrev:
Jag är lite mindre än dig och har lagt in 240/255 medelprofil, låg på en
C-kupa medan svullnaden höll i sig, verkar nu 3v senare gått ner till
en B-kupa.. Har framför så inte helt hundra på om de blir något
större eller bara går ner en bit nu.
Tror att vi har ungefär lika kroppsform!:) lillans fick större än dig? Trots att hon är bra mycket längre och bredare än os båda! Väldigt olika från person till person så lyssna på kirurgen den vet nog bäst!:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem