Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
34an profilbild

34an

Kvinna ·

25 jan, 2017

300 för litet?

Bröstförstoring

Ska boka implantaten imorgon . Velar som ni vet mellan 300 el320 Är det för lite med 300 för att känna att jag får bröst? Vill inte ha fööör små men rädd för för stora. Tänker att jag kan ha en mer vadderad bh isf med 300 men svårare att klä ner om det blir för stort. Hur känner ni med implantaten ? Någon med 300 tex? Ville ha mer? Nöjda? Eller 320 som inte velatha mindre etc! Har sån beslutsångest även att det är så lite!

35

Sortera efter

Geishal

Kvinna ·

26 jan, 2017

Laylla, ja det kan nog stämma och i profil upplever jag inte mina som stora men framifrån och framförallt i tighta tröjor tycker jag att jag ser opererad ut men det hade jag kanske känt i lågprofil också haha men som sagt en smaksak men för naturligt resultat på en slank kropp tror jag på mellanprofil :) 34an Haha ja man får väl bara säga att gå på din magkänsla vad gäller storleken samt kirurgens råd efter dina önskemål :) min kirurg fick mig att ta mellanprofil (och hade hon fullt fått bestämma hade hon nog valt högprofil) när jag egentligen tyckte lågprofilen kändes lagom och det är jag glad för.. till 98% tycker jag att storleken är perfekt.
Gilla

tnj

Kvinna ·

27 jan, 2017

Jag har mellanprofil men ångrar att jag inte valde hög profil. Sen beror det ju på vilken storlek man haft från början med plus att brösten ser så olika ut beroende vilken klinik man går på. Min kirurg och jag kom fram till 350 och hög profil först men jag var för feg. I efterhand känner jag att jag borde ha litat mer på känslan jag hade med implantaten i bhn när vi gjorde testet. Mina vänner som har 450 kan ha samma bhar som mig, dock har dom lite mer fyllning och brösten är lite större runt om och putar ut lite mer.
Gilla

34an

Kvinna ·

27 jan, 2017

Har bokat 320 nu då många samt kirurg menar att skillnaden är så ytterst liten . Vill inte ha stora bröst utan snygga om ni förstår ! Hahaha har ju demi profil så hoppas det blir bra kombo!
Gilla

mille

Kvinna ·

13 feb, 2017

Spännande att höra hur du känner sen med ditt val! Tror nog det blir kanon. Är ju som sagt ytterst liten skillnad men förstår absolut din velighet :) Blir det ergonomix eller runda implantat?
Gilla

Estet

Kvinna ·

14 feb, 2017

När man tittar i Motivas tabell på implantat storlek så är ju skillnaden minimal mellan vissa implantatstorlekar. Jag har blivit rekommenderad Demiprofil 360 cc ergonomix men lutar mer och mer åt 320 cc jag vill bara ha 2 stl större och är rädd att jag inte kommer känna mig bekväm med för iögonfallande stora.
Gilla

34an

Kvinna ·

14 feb, 2017

Ergonomix demi 320 är bokat ;) i övermorgon blir der äntligen hoppas jag . Två småsjuk barn ich jag låg förra veckan så ber bara att jag inte ramla dit nu igen med typ feber .
Gilla

Estet

Kvinna ·

14 feb, 2017

Åh vad spännande att höra vad du tycker om 320cc storleksmässigt. Jag bävar och längtar till min operation. Ska boka en till konsultation innan OP så jag känner mig säkrare på mitt storleksval.
Gilla

Linsan1975

Kvinna ·

14 feb, 2017

Jag har också fått inpräntat hur liten skillnaden är att öka 25-50cc. Men det finns ju en gräns när man känner sig bekväm ändå :) Kroppsformen spelar ju som sagt stor roll. Jag är både kort och har bredare axlar. Vill inte att mina bröst ska vara enorma men ändå att det blir en stor skillnad efter ett liv utan dom! Så jag har landat på 400-425....det slutgiltiga beslutet är ännu en vecka bort!
Gilla

lill a

Kvinna ·

16 feb, 2017

Hej! Jag har 315 cc. Jag var jätterädd för att få för stora men är supernöjd med mina! Passar perfekt till min kropp. Jag hade utan problem kunnat haft kanske 350 utan att känna att dem är för stora men är som sagt jättenöjd! Förklarade för min kirurg och vi hade en dialog i flera månader innan op och till slut fick han välja storlek åt mig på opdagen. :)
Gilla

lill a

Kvinna ·

16 feb, 2017

Hej! Jag har 315 cc. Jag var jätterädd för att få för stora men är supernöjd med mina! Passar perfekt till min kropp. Jag hade utan problem kunnat haft kanske 350 utan att känna att dem är för stora men är som sagt jättenöjd! Förklarade för min kirurg och vi hade en dialog i flera månader innan op och till slut fick han välja storlek åt mig på opdagen. :)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

06 mar, 2017

lill a skrev:

Hej, jag opereras imorgon. ska ha in 315cc hög profil- runda motiva. Har du hög eller demi? jag har lite mer bröstvävnad än det du hade som utgångsläge. men du är nöjd?
Gilla

lill a

Kvinna ·

14 mar, 2017

Jag vet faktiskt inte vilken profil jag har haha! Det diskuterades aldrig så kanske mellanprofil? Jag är jättenöjd. Hade kunnat ha 350 utan problem men det känns super.
Gilla

lillamy82

Kvinna ·

14 mar, 2017

lill a skrev:

Jag vet faktiskt inte vilken profil jag har haha! Det diskuterades aldrig så kanske mellanprofil? Jag är jättenöjd. Hade kunnat ha 350 utan problem men det känns super.

Du har HP :)
Gilla

lill a

Kvinna ·

15 mar, 2017

Hur vet man att man har HP? :P Eller hur vet du det? haha :D
Gilla

Linnea

Kvinna ·

15 mar, 2017

lill a skrev:

Hur vet man att man har HP? :P Eller hur vet du det? haha :D

Motiva 315 cc finns bara i HP! :) (Full profil)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem