nahlia
Kvinna ·
09 jun, 2020
300cc demi! För stort?
BröstförstoringJag har bokat operation hos Tuve Mårtensson och på konsultationen kom vi fram till 300cc demi. Jag är i princip platt nu, och är väldigt tunn på överkroppen. Jag sa att jag önskar ett naturligt resultat som ska passa min kropp, och att jag inte vill ha för breda bröst så att jag ser ”tjockare” ut.. det kändes bra vid konsultationen men börjar tänka om det kanske är för stort?! Jag har tittat på så många andra tjejer som har likadant implantat och vissa ser sååå stora ut! Så jag undrar, ni som inte haft några bröst innan op, och lagt in ungefär 300cc demi.. hur känner ni? Tycker ni att ni har stora bröst? Är de ofta i vägen? Stör de er vid tex träning? Kan ni ha samma klädstorlek som innan op?
Sortera efter
Nickole
Kvinna ·
09 jun, 2020
Mallan1
Kvinna ·
09 jun, 2020
nahlia
Kvinna ·
10 jun, 2020
Hej! har samma funderingar. Min kirurg sa 255cc till mig, men ska nog välja 300cc trots det. Dem kommer nog vara stora beroende på hur man är bygg i kroppen, kommer du ihåg vilken bröstkorg bredd du hade? Det spelar tydligen in mycket på hur stort det kommer bli.
Jag har ju hellre förstora än för små, men som du säger man vill ju inte se "stor" ut upptill endast när man är nätt i kroppen övrigt. :)
Är demi höjden på implantatet, hög, medium eller låg profil?
nahlia
Kvinna ·
10 jun, 2020
Jag är 165, 58 kg som fig då ungefär. Dock har jag höfter, midja och rumpa så beror ju helt på hur din kropp är i övrigt men jag tycker absolut inte mkna 375 känns för stora, jag vart livrädd för stora men det blev de inte. Tycker de är alldeless lagom!
Mallan1
Kvinna ·
10 jun, 2020
Nickole
Kvinna ·
10 jun, 2020
Hej! har samma funderingar. Min kirurg sa 255cc till mig, men ska nog välja 300cc trots det. Dem kommer nog vara stora beroende på hur man är bygg i kroppen, kommer du ihåg vilken bröstkorg bredd du hade? Det spelar tydligen in mycket på hur stort det kommer bli.
Jag har ju hellre förstora än för små, men som du säger man vill ju inte se "stor" ut upptill endast när man är nätt i kroppen övrigt. :)
Jag hade 11,5 sa han. Och då skulle 300cc passa bra enligt honom! 300 skulle se ut som 265 när de väl är på plats. Borde bara lita på det men man börjar ju fundera så mycket om det verkligen är rätt för mig :/ Vad har du för mått?
Demi är medium profil
Jenniferm21
Kvinna ·
10 jun, 2020
CCJAR
Kvinna ·
10 jun, 2020
nahlia
Kvinna ·
11 jun, 2020
Tack snälla ❤️
Tror absolut det blir bra, 300 är inte så mycket. Jag känner ibland att jag vill ha större men ändå inte eftersom jag ändå vill kunna sporta ordentligt men dessa kan man ändå både sporta bekvämt och framhäva när man känner för det ?? Sen är motiva något mindre i storleken så 300 motiva är kanske 260-270 i mentor, tror det är ca 30-40 cc i storleksskillnad.
nahlia
Kvinna ·
11 jun, 2020
Jag hade 11,5 sa han. Och då skulle 300cc passa bra enligt honom! 300 skulle se ut som 265 när de väl är på plats. Borde bara lita på det men man börjar ju fundera så mycket om det verkligen är rätt för mig :/ Vad har du för mått?
Demi är medium profil
Ja då tycker jag att du ska ta det! 265cc blir naturligt och fint. Jag kommer inte exakt ihåg måtten, ska på en konsultation innan op. i aug igen, ska skriva ner dem då. Men han sa att jag hade liten bröstkorg, tror runt 10cm. Så han sa att 300cc skulle vara "stoora" på mig. Men det kan väl vara fint med stora liksom, när man aldrig haft stora tänker jag! :) Går ju att dölja lätt med kläder tänker jag.
Men kör 300cc!! tycker jag. Kram och lycka till! :)
nahlia
Kvinna ·
11 jun, 2020
Jag valde mellan 380cc och 425cc tog 380cc och är nöjd, dom är lagom. Hade kunnat ta 425 också men ville inte ha det överdrivet! Ska du lägga bakom muskel tycker jag minst 380 för 10% försvinner och ska man endå lägga pengar på det så är det mer värt att få mer bröst än att lägga för lite
nahlia
Kvinna ·
11 jun, 2020
Jag var också där samma dag. Vill ha naturligt också, hellre för litet än för stort. Är 170 och väger 58. Tuve tyckte 300cc demi på ena och 350cc full på andra. Min bröstkorg är inte jämn samt olika storlek på mina icke existerande aa. Nu ångrar jag mig och vill ha ny konsultation. Vill ha mindre. Funderar på 250 och mini på ena och 300 demi på andra. Tänker att jag kan alltid göra dem större med bh om jag önskar men minska är svårt.sen gillar jag små bröst dessutom :)
Lindat
Kvinna ·
16 jun, 2020
CCJAR
Kvinna ·
17 jun, 2020
Jag var också där samma dag. Vill ha naturligt också, hellre för litet än för stort. Är 170 och väger 58. Tuve tyckte 300cc demi på ena och 350cc full på andra. Min bröstkorg är inte jämn samt olika storlek på mina icke existerande aa. Nu ångrar jag mig och vill ha ny konsultation. Vill ha mindre. Funderar på 250 och mini på ena och 300 demi på andra. Tänker att jag kan alltid göra dem större med bh om jag önskar men minska är svårt.sen gillar jag små bröst dessutom :)
Så tänker jag också! Vill både kunna dölja och framhäva. Fick du ny konsultation gratis eller behöver du betala? Funderar på att också gå tillbaka och testa igen
CCJAR
Kvinna ·
17 jun, 2020
nahlia
Kvinna ·
18 jun, 2020
KoalaLumpor
Kvinna ·
18 jun, 2020
nahlia
Kvinna ·
18 jun, 2020
Verkar ju svårt att jämföra cc storlekar rätt av med andra. Utan det här med den egna bröstkorgens mått (det som kallas profil?) som snarare styr. När jag nyligen var på konsultation sa kirurgen "tänk inte så mkt cc utan tänk volym och hur det känns". Så då gjorde jag det och då kändes 300 cc proportioneligt på mig - medan det säkert kan upplevas för stort eller för litet av nån annan.
Det är verkligen en hel vetenskap detta. Därför bör man väl lyssna på experterna dvs kirurgen :)
KoalaLumpor
Kvinna ·
18 jun, 2020
Junie20
Kvinna ·
18 jun, 2020