Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nahlia profilbild

nahlia

Kvinna ·

09 jun, 2020

300cc demi! För stort?

Bröstförstoring

Jag har bokat operation hos Tuve Mårtensson och på konsultationen kom vi fram till 300cc demi. Jag är i princip platt nu, och är väldigt tunn på överkroppen. Jag sa att jag önskar ett naturligt resultat som ska passa min kropp, och att jag inte vill ha för breda bröst så att jag ser ”tjockare” ut.. det kändes bra vid konsultationen men börjar tänka om det kanske är för stort?! Jag har tittat på så många andra tjejer som har likadant implantat och vissa ser sååå stora ut! Så jag undrar, ni som inte haft några bröst innan op, och lagt in ungefär 300cc demi.. hur känner ni? Tycker ni att ni har stora bröst? Är de ofta i vägen? Stör de er vid tex träning? Kan ni ha samma klädstorlek som innan op?

40

Sortera efter

CCJAR

Kvinna ·

19 jun, 2020

nahlia skrev:

Jag har lagt upp en bild från konsultationen när jag testar 300cc. Vad tycker ni? Ser det bra ut?

Ser helt naturligt ut och inte för stort. Passar din kropp. Jag själv tänker att jag vill att det ska kännas bra när jag är naken och bikini. Bryr mig inte hur det ser ut med kläder på. Tänker därför att det är lättare att klä upp dem än ner. Har kollat in olika storlekar och visar bilder för kirurgen. Hade 300cc demi som du på konsultationen och nu är vi nere på 245 mini, men jag vill ner ännu mer ??
Gilla

yris

Kvinna ·

23 jun, 2020

Jag förstår hur du tänker, jag går också i samma tankar. Det får verkligen inte bli för "stor". Jag har inte varit på konsultation än, men försöker läsa på och förstå de olika implantaten. Jag är även nyfiken på NK Light. Så här står det på deras hemsida (Nordiska kliniken)" Om du är intresserad av en enklare och naturlig bröstförstoring så kan man t.ex. välja vår nya NK Light (där ett mindre implantat placeras framför muskeln med kort konvalescenstid).
Gilla

CCJAR

Kvinna ·

25 jun, 2020

yris skrev:

Jag förstår hur du tänker, jag går också i samma tankar. Det får verkligen inte bli för "stor". Jag har inte varit på konsultation än, men försöker läsa på och förstå de olika implantaten. Jag är även nyfiken på NK Light. Så här står det på deras hemsida (Nordiska kliniken)" Om du är intresserad av en enklare och naturlig bröstförstoring så kan man t.ex. välja vår nya NK Light (där ett mindre implantat placeras framför muskeln med kort konvalescenstid).

Jag är ingen expert men hade inte valt framför. Känns som fler fördelar bakom. Men drömmen vore fettransplantation som gav säkra resultat
Gilla

KoalaLumpor

Kvinna ·

26 jun, 2020

Yris: NK light låter intressant! Inte hört omndet tidigare. Men undrar om det i praktiken bara är litet implant franflr muskeln elller är det någon annan skillnad? Om någon vet mer om detta får ni gärna meddela! Jag ör som andra här i tråden ute efter naturligt men fylligt/proportionerligt resultat. Blivit rekommenderad 300cc Motiva demi ergonomix. Bakomplacering. Vill undvika muskelpåverkan.
Gilla

yris

Kvinna ·

05 jul, 2020

KoalaLumpor skrev:

Yris: NK light låter intressant! Inte hört omndet tidigare. Men undrar om det i praktiken bara är litet implant franflr muskeln elller är det någon annan skillnad? Om någon vet mer om detta får ni gärna meddela! Jag ör som andra här i tråden ute efter naturligt men fylligt/proportionerligt resultat. Blivit rekommenderad 300cc Motiva demi ergonomix. Bakomplacering. Vill undvika muskelpåverkan.

Jag var på konsultation i fredags (3/7) och blev också rekommenderad bakom muskel Motiva demi ergonomix vi simulerade 3D 265 cc och 300 cc. Har lagt upp bilder på min sida som du kan titta på. Nu med nån dags tänkandet så känner jag att det kommer bli för stora. Så jag ska rådfråga om Mattias Elmer kan simulera med passande ergonomix mini som skulle kunna passa mitt bröstmått. Eller om jag ska boka ny konsultation? Jag tänker inte stressa fram något utan jag vill känna mig 100% Jag är inte så lång 157 så jag tror inte att för stora passar mig utan jag är rädd att jag kan se tjock ut....ochdet är det sista jag vill. Lycka till själv, men vad du än väljer.
Gilla

CCJAR

Kvinna ·

06 jul, 2020

yris skrev:

KoalaLumpor skrev:

Jag var på konsultation i fredags (3/7) och blev också rekommenderad bakom muskel Motiva demi ergonomix vi simulerade 3D 265 cc och 300 cc. Har lagt upp bilder på min sida som du kan titta på. Nu med nån dags tänkandet så känner jag att det kommer bli för stora. Så jag ska rådfråga om Mattias Elmer kan simulera med passande ergonomix mini som skulle kunna passa mitt bröstmått. Eller om jag ska boka ny konsultation? Jag tänker inte stressa fram något utan jag vill känna mig 100% Jag är inte så lång 157 så jag tror inte att för stora passar mig utan jag är rädd att jag kan se tjock ut....ochdet är det sista jag vill.
Lycka till själv, men vad du än väljer.

Jag tror mini blir ett alldeles naturligt resultat. Vill man få överpol eller större bröst kan man alltid köpa en push-up, svårare åt andra hållet. Jag valde 300 ergonomix demi på konsultationen, men nu ändrat mig till 245 mini. Vill ha så naturligt som möjligt
Gilla

yris

Kvinna ·

06 jul, 2020

CCJAR skrev:

yris skrev:

KoalaLumpor skrev:

Jag var på konsultation i fredags (3/7) och blev också rekommenderad bakom muskel Motiva demi ergonomix vi simulerade 3D 265 cc och 300 cc. Har lagt upp bilder på min sida som du kan titta på. Nu med nån dags tänkandet så känner jag att det kommer bli för stora. Så jag ska rådfråga om Mattias Elmer kan simulera med passande ergonomix mini som skulle kunna passa mitt bröstmått. Eller om jag ska boka ny konsultation? Jag tänker inte stressa fram något utan jag vill känna mig 100% Jag är inte så lång 157 så jag tror inte att för stora passar mig utan jag är rädd att jag kan se tjock ut....ochdet är det sista jag vill.
Lycka till själv, men vad du än väljer.

Jag tror mini blir ett alldeles naturligt resultat. Vill man få överpol eller större bröst kan man alltid köpa en push-up, svårare åt andra hållet. Jag valde 300 ergonomix demi på konsultationen, men nu ändrat mig till 245 mini. Vill ha så naturligt som möjligt

Tack för din kommentar, det känns bra att veta att man kan få överpol om man vill, men det är inget jag önskar att ha hela tiden. Vill inte dra åt mig andras blickar på min byst. Jag har inte fått svar på mina funderingar än, men det lutar faktisk åt ergonomix mini. Jag vill bara veta om det finns en storlek som passar mitt bröstmått (implantat måttet). Jag har inte riktigt förstått hur man läser motiva tabellen.
Gilla

Medaljongen

Kvinna ·

07 jul, 2020

Hej på er Jag har precis liknande funderingar som er. Vill absolut att brösten ska se naturliga ut så har därför gjort en förstoring med fett. Min plan var att fylla på en gång till men vid konsultationen fick jag veta att det inte finns så mycket mer fett att ta av. Så nu lutar det åt att lägga in motiva mini eller demi. (220-245). Tänker att mini ökar chansen till att det det mer naturligt ut eftersom det blir mindre pit. 3d- bilden har dessutom lite tendens till häng vilket jag tycker känns bättre och mer äkta. Har era 3d-bilder tendons till häng sett från sidan? Är livrädd att resultatet ska bli för perfekt så att det oäkta ut av den anledningen. Hur tänker ni? Kram
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

07 jul, 2020

Min 3d-bild är också med lite häng - som jag älskar! Men som jag förstått blir slutresultatet mindre häng och mer fylligt... Kan dock inte säga att det finns något exakt svar, för vissa får väldigt likt sin 3d och andra inte...
Gilla

Mallan1

Kvinna ·

07 jul, 2020

Tror att 3D bilden inte visar själva lyfteffekten som blir av implantat utan endast storlek. Så med andra ord så lär det bli mindre häng än 3D, ser man också om man kollar 3D va resultat på nordiska kliniken instagram att bröstet efteråt va mindre häng än 3D :) Han sa okså det till mig på konsultationen Patrik att lyfteffekten syns inte på 3D, därför skulle jag inte bli skrämd om de såg hängiga ut. (gäller ej om man gör lyft och han lagt in lyft på 3D utan bara om han endast lagt in förstoring på 3D.
Gilla

CCJAR

Kvinna ·

09 jul, 2020

nahlia skrev:

CCJAR skrev:

Jag var också där samma dag. Vill ha naturligt också, hellre för litet än för stort. Är 170 och väger 58. Tuve tyckte 300cc demi på ena och 350cc full på andra. Min bröstkorg är inte jämn samt olika storlek på mina icke existerande aa. Nu ångrar jag mig och vill ha ny konsultation. Vill ha mindre. Funderar på 250 och mini på ena och 300 demi på andra. Tänker att jag kan alltid göra dem större med bh om jag önskar men minska är svårt.sen gillar jag små bröst dessutom :)

Så tänker jag också! Vill både kunna dölja och framhäva. Fick du ny konsultation gratis eller behöver du betala? Funderar på att också gå tillbaka och testa igen

Nu har jag åter varit i kontakt med Tuve och ska få komma dit igen för att testa olika storlekarna igen.
Gilla

Medaljongen

Kvinna ·

27 aug, 2020

Nu är jag nyopererad. Som jag läst på detta forum och skickat pm till vissa. För mig blev det två konsultationer. Mina tankar om mini och jättelåg mängd ml för att nå naturligt resultat ändrades under resans gång. Jag blev tipsad om att skicka bilder på drömbröst och skräckbröst till kirurgen. Bilderna på drömbrösten var på små, nätta bröst med backe och lite underpol. (Många av dessa bröstbilder var på mindre tjejer med ca 220 mini). Utifrån mina önskemål blev jag rekommenderad Demi minst 340 - 380 ml för att möta upp detta. Jag blev full i skratt. Så stora vill jag inte ha. Men läkaren sa att han förstod mina önskemål och vill skapa naturliga bröst, men att min kroppsform och stolta hållning skulle äta upp mycket och det skulle inte se stort ut, utan bli så som de bilder jag mailat. Nu har jag implantat 360 Demi och är såå nöjd. Men slutresultatet av allt detta kommer ju dröja. Brösten blir nog väldigt proportionerliga och jag ser att jag absolut hade kunnat lägga in demi 400 utan problem och ändå få en nätt naturlig look och ganska liten byst. Hade jag aldrig kunnat ana... jag hade svimmat om nån sagt att jag skulle lägga dessa implantat för några månader sen. Just nu är jag superglad och känner att jag kommer få mina drömbröst. Och nu med facit i hand är jag jätteglad över min lilla bröst-resa och jag känner mig kvinnlig, naturlig och superglad! Svullnaden kommer ju lägga sig, men nu dag två har jag inte alls ont, och har inte haft det alls än. Givetvis pga smärtstillande. Kanske börjar det kännas om några dagar.
Gilla

nahlia

Kvinna ·

27 aug, 2020

Medaljongen skrev:

Nu är jag nyopererad. Som jag läst på detta forum och skickat pm till vissa.
För mig blev det två konsultationer. Mina tankar om mini och jättelåg mängd ml för att nå naturligt resultat ändrades under resans gång. Jag blev tipsad om att skicka bilder på drömbröst och skräckbröst till kirurgen. Bilderna på drömbrösten var på små, nätta bröst med backe och lite underpol. (Många av dessa bröstbilder var på mindre tjejer med ca 220 mini). Utifrån mina önskemål blev jag rekommenderad Demi minst 340 - 380 ml för att möta upp detta. Jag blev full i skratt. Så stora vill jag inte ha. Men läkaren sa att han förstod mina önskemål och vill skapa naturliga bröst, men att min kroppsform och stolta hållning skulle äta upp mycket och det skulle inte se stort ut, utan bli så som de bilder jag mailat.
Nu har jag implantat 360 Demi och är såå nöjd. Men slutresultatet av allt detta kommer ju dröja. Brösten blir nog väldigt proportionerliga och jag ser att jag absolut hade kunnat lägga in demi 400 utan problem och ändå få en nätt naturlig look och ganska liten byst. Hade jag aldrig kunnat ana... jag hade svimmat om nån sagt att jag skulle lägga dessa implantat för några månader sen.
Just nu är jag superglad och känner att jag kommer få mina drömbröst.
Och nu med facit i hand är jag jätteglad över min lilla bröst-resa och jag känner mig kvinnlig, naturlig och superglad!
Svullnaden kommer ju lägga sig, men nu dag två har jag inte alls ont, och har inte haft det alls än. Givetvis pga smärtstillande. Kanske börjar det kännas om några dagar.

Såå skönt du är så nöjd!! Är också så nöjd med 300 demi. Inte alls för stort ? Vilket var min största mardröm
Gilla

Medaljongen

Kvinna ·

27 aug, 2020

Härligt, Nahlia. Det är så himla skönt att ha det gjort och kunna andas ut att det gick bra! Det är ju så svårt att fokusera på nåt annat. Ser fram emot att se utvecklingen framåt. Just nu är de ju lite svullna! Kram
Gilla

nahlia

Kvinna ·

27 aug, 2020

Medaljongen skrev:

Härligt, Nahlia. Det är så himla skönt att ha det gjort och kunna andas ut att det gick bra! Det är ju så svårt att fokusera på nåt annat. Ser fram emot att se utvecklingen framåt. Just nu är de ju lite svullna!
Kram

Känner samma. Så skönt att vara på ”andra sidan” nu! Jaa så spännande att se hur de kommer förändras. Känns lite som när man väntade på julafton när man va liten hahah ?
Gilla

Nickole

Kvinna ·

29 aug, 2020

Medaljongen skrev:

Härligt, Nahlia. Det är så himla skönt att ha det gjort och kunna andas ut att det gick bra! Det är ju så svårt att fokusera på nåt annat. Ser fram emot att se utvecklingen framåt. Just nu är de ju lite svullna!
Kram

Superkul att det blev som förväntat! Hur kommer det sig att du bytte Kirurg ifrån Art Clinic till Citadell? Ska nämligen op. av samma kirurg som har gjort dina 3D bilder.
Gilla

Tick_Tack

Kvinna ·

04 sep, 2020

Oj, läser att brösten ofta är mer hängiga på 3d bilder än det verkliga resultatet. Mina 3d bilder var ej hängiga alls! Skulle kunna haft lite mer på dem helt ärligt. /helt platt, 2 bröstvårtor på ryggen. 167 cm, 57 kg
Gilla

Medaljongen

Kvinna ·

07 sep, 2020

Hej igen! Mitt förtroende är stort för art clinic. Det som påverkade var att jag ville ha snittet i armhålan. För och nackdelar med det, men för mig kändes det bättre. Annars hade jag aldrig bytt från min första kirurg på att clinic. Superduktig.
Gilla

Sassabassa

Kvinna ·

07 sep, 2020

Hur känns valet av storlek idag?? Är själv super velig ang storlek .. Boka op 2/11
Gilla

Medaljongen

Kvinna ·

08 sep, 2020

Sassabassa... vet inte riktigt vem du menade ang valet av storlek och nöjdhet. Mina är ju bara 2 veckor nu. Börjar sjunka liiite. Jag är fortfarande helnöjd. Kommer inte synas att de är gjorda. Kunde absolut tagit större, men tror inte det märkts nån skillnad alls om jag valt Demi 400 istället för 360 som jag har nu. Dessa implantat är12,25 breda och min bredd är 13 cm. Så jag är tacksam att jag inte tog mindre i alla fall vilket jag var väldigt inne på.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem