Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bettyboopish profilbild

Bettyboopish

Kvinna ·

30 maj, 2017

310 eller 380 cc mf ??!

Andra bröstoperationer

Om några veckor ska jah göra bröstlyft samt förstoring på citadellkliniken. Vid konsultationen provade jag 310 cc lågprofil och 380 mellanprofil, ska ha 12,5 cm i bredd. Jag valde 310 låg profil runda gelehallon under muskeln vid konsultarionen, men nu börjar jag vela... Har läst bla här att om man väljer under muskeln så försvinner en del av storleken och visserligen vill jag ju inte ha några jätte kanoner, vill ha som en lagom C kupa, är 173 cm lång och väger 63 kg. Vad hade ni valt, jag provade ju 380 cc på konsultationen och tyckte de va för stort för mig och tyckte att 310 va precis lagom, men om det försvinner lite om man lägger under muskeln kanske 310 blir för lite? Råd tack! Gärna o nån har bild på 380 eller 310cc? :)

25

Sortera efter

M7an

Kvinna ·

30 maj, 2017

Hej, följer :) har samma längd och ungefär vikt som dig..blev rekomenderad 450cc högprofil (sa att jag ville ha stor c kupa..)
Gilla

Tittii

Kvinna ·

30 maj, 2017

Jag har precis lagt in 285 cc demi vilket gav mej en d-kupa. Hade cirka 100 cc innan i egen bröstvävnad. Väldigt nöjd över resultatet och mitt beslut att jag inte gick större pga av min livsstil:)
Gilla

Addi

Kvinna ·

30 maj, 2017

Tittii skrev:

Jag har precis lagt in 285 cc demi vilket gav mej en d-kupa. Hade cirka 100 cc innan i egen bröstvävnad. Väldigt nöjd över resultatet och mitt beslut att jag inte gick större pga av min livsstil:)

Ser väldigt fint ut! Jag skall snart lyfta och lägga in ca 205-235 (måste bestämma imorrn!!) väger ju dock betydligt mer än dig, men har även lite mer vävnad ca 200...
Gilla

Addi

Kvinna ·

30 maj, 2017

M7an skrev:

Hej, följer :) har samma längd och ungefär vikt som dig..blev rekomenderad 450cc högprofil (sa att jag ville ha stor c kupa..)

Det är ju alltid svårt att säga en kupa men jag tror du kommer få minst en D kupa... Jag lägger in 220 ca har 200 och kommer få ungefär c sa han...
Gilla

Addi

Kvinna ·

30 maj, 2017

Om det kändes för stort tycker jag inte du skall ta det! Jag är dock livrädd för att det skall bli för stort haha så beror ju på vad du tycker blir värst, för stort eller för litet... Jag skall med göra lyft plus ca 220cc har ca 200 egen sa han.... Jag som varit så orolig att det ska bli för stort börjar nu istället fundera på om det är för litet.... Måste bestämma imorrn!!! Gaaah
Gilla

Bettyboopish

Kvinna ·

01 jun, 2017

Tittii skrev:

Dom blev ju jättefina! Jag vet inte alls vad jag har för bröstvävdad själv, knappt nåt alls gissar jag... Valde du bakom eller framför muskeln, är det högprofil?
Gilla

Jebny

Kvinna ·

01 jun, 2017

Följer denna. Var själv på konsultation och bestämde mig för 380cc under muskeln. Ska operera i Aug. Är 174 lång, 58kg. Vill heller inte ha för stora men tyckte 380 kändes bra när jag testade. :)
Gilla

Bettyboopish

Kvinna ·

02 jun, 2017

Ja men då är vi rätt lika du o jag, vet du vilken bredd du ska ha på implantaten? Jag ska ha 12,5 cm.. Ska opereras om 2,5 vecka, mycket nerver nu! :)
Gilla

Tittii

Kvinna ·

02 jun, 2017

Det är mellan profil och bakom muskeln:)
Gilla

Softspot

Kvinna ·

03 jun, 2017

Hej, Vi har exakt samma längd och vikt. Jag har idag liten B-kupa och vill ha max C i naturlig utformning. Verkar vara lite av ett problem då jag behöver gå upp i storlek pga bröstbredden. Vad har du för bredd på brösten? Jag har ca 13,5-14 och på Citadellkliniken (Jörg) blev jag rekommenderad motiva 425 demi och 360 mini - båda med 13 i bredd. Tyckte båda kändes alldeles för stora. Även varit hos Patrik H som rekommenderade motiva 380 demi resp 310 mini - med 12,5 i bredd. Osäker på om ngn mätt fel eller om de tycker olika om bredden. Hade kunnat tänka mig 310 men Patrik menade att det skulle bli finare med 380, BH-storleken skulle då bli stor C liten D vilken är för stort för mig och jag är även rädd att de blir för runda/fejk. Har också sedan varit på Victoriakliniken som förordade Allergan anatomiska 360 cc, såg ut att bli ett resultat som jag personligen föredrar med droppform/mer underpool men jag är inte helt bekväm med Allergan samt snitt i bröstvecket (ville ha armhåla) ... många val. Lycka till och berätta gärna vad du väljer!
Gilla

Knasemi

Kvinna ·

03 jun, 2017

Står inför precis samma val! Var på konsultation hos Jörg och han tog fram 380 demi till mig. Kände spontant nej tack alldeles för stort. Valde då 310 mini. Även gjort en 3d scanning där jag också valde 310. Men nu lutar det ändå åt att jag väljer 380 demi för att jag tycker att demi ger snygg form. Ändrar mig från dag till dag för är rädd att det blir för stort.
Gilla

Addi

Kvinna ·

03 jun, 2017

Softspot skrev:

Hej,
Vi har exakt samma längd och vikt. Jag har idag liten B-kupa och vill ha max C i naturlig utformning. Verkar vara lite av ett problem då jag behöver gå upp i storlek pga bröstbredden. Vad har du för bredd på brösten? Jag har ca 13,5-14 och på Citadellkliniken (Jörg) blev jag rekommenderad motiva 425 demi och 360 mini - båda med 13 i bredd. Tyckte båda kändes alldeles för stora. Även varit hos Patrik H som rekommenderade motiva 380 demi resp 310 mini - med 12,5 i bredd. Osäker på om ngn mätt fel eller om de tycker olika om bredden. Hade kunnat tänka mig 310 men Patrik menade att det skulle bli finare med 380, BH-storleken skulle då bli stor C liten D vilken är för stort för mig och jag är även rädd att de blir för runda/fejk. Har också sedan varit på Victoriakliniken som förordade Allergan anatomiska 360 cc, såg ut att bli ett resultat som jag personligen föredrar med droppform/mer underpool men jag är inte helt bekväm med Allergan samt snitt i bröstvecket (ville ha armhåla) ... många val. Lycka till och berätta gärna vad du väljer!

Hej, vill med tanke på vad du skriver bara berätta att jag har en bröstbredd på 14 och kommer lägga in ca 220, med en bredd på ca 10cm. Har frågat flera gånger och det är absolut inga problem enligt min kirurg, utan kommer bli ett fint naturligt resultat!! (hoppas det stämmer, har med varit orolig angående bredd på mig vs implantat...) Men det kan kanske vara fler faktorer som spelar in, som kirurgen kanske ser men inte säger... Tycler inte du skall gå upp mer i storlek om det känns fel... :)
Gilla

Jebny

Kvinna ·

03 jun, 2017

Jag kommer inte ihåg beredden, men han sa att jag hade ganska brett. Kanske därför som 380cc inte upplevdes för stort för mig. Så spännande! Lycka till!
Gilla

Softspot

Kvinna ·

03 jun, 2017

Tacksam för din input Addi. Det är säkert som du nämner många faktorer som avgör. Har ju träffat tre kirurger som alla tycker jag behöver en viss bredd så jag vågar inte helt bortse från deras expertis. Men då borde iaf 12,5 inte vara för smalt tänker jag. Nä det känns inte helt rätt med så pass mycket större än jag tänkt och vill ha. Lycka till när det blir dags!
Gilla

Addi

Kvinna ·

03 jun, 2017

Ja det oroar mig lite att så många kirurger säger så... Vi har ju typ samma mått, även längd o vikt (nere på 74nu) jag har även breda axlar osv.. Men jag måste ju oxå lita på honom då jag uttryckligen frågat om just detta flera gånger. (en annan kirurg rekommenderade 11,5)
Gilla

Softspot

Kvinna ·

03 jun, 2017

Addi skrev:

Ja det oroar mig lite att så många kirurger säger så... Vi har ju typ samma mått, även längd o vikt (nere på 74nu) jag har även breda axlar osv.. Men jag måste ju oxå lita på honom då jag uttryckligen frågat om just detta flera gånger. (en annan kirurg rekommenderade 11,5)

Ser att jag skrivit fel vikt haha, inte för att det kanske förändrar saken men jag väger 63. Om du har förtroende för kirurgen så är det bara att slappna av. 11,5 var ju inte så långt ifrån.
Gilla

Softspot

Kvinna ·

03 jun, 2017

Jebny skrev:

Jag kommer inte ihåg beredden, men han sa att jag hade ganska brett. Kanske därför som 380cc inte upplevdes för stort för mig. Så spännande! Lycka till!

Med 380 lutar det ju åt D-kupa. Om du är bekväm med det så tror jag att det blir fint, fick iaf förtroende för Patrik H som menade att det skulle bli lite mer estetiskt/finare put med 380 jmfrt med 310. (Även om jag själv är livrädd för att 380 är alldeles för stort i naket tillstånd).
Gilla

Addi

Kvinna ·

03 jun, 2017

Softspot skrev:

Addi skrev:

Ser att jag skrivit fel vikt haha, inte för att det kanske förändrar saken men jag väger 63. Om du har förtroende för kirurgen så är det bara att slappna av. 11,5 var ju inte så långt ifrån.

Haha jo det gör väl lite skillnad.. Du kanske har mindre vävnad eller körtel tex (han mumlade nått om körtel o att den skulle täcka osv) men dom är ju alla professionella, men kanske har olika syn på saker o ting osv. Hoppas det blir bra för oss alla i slutändan :)
Gilla

Bettyboopish

Kvinna ·

12 jun, 2017

Addi skrev:

Tittii skrev:

Ser väldigt fint ut! Jag skall snart lyfta och lägga in ca 205-235 (måste bestämma imorrn!!) väger ju dock betydligt mer än dig, men har även lite mer vävnad ca 200...

Hur mäter man sin egna bröstvävnad? Det fick inte jag nån info om alls på konsultationen...
Gilla

Addi

Kvinna ·

12 jun, 2017

Kirurgen gör en bedömning...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem