sara2013
Kvinna ·
20 apr, 2013
320 för stort? op 22/4!
BröstförstoringHej alla POF:are!
Min op är nu på måndag och jag har på sistonde börjat bli rädd för att 320 ska bli för stort på min kropp!
Har gått från 375 till 345 och landat på 320, men börjar nu bli rädd för att de kommer se fake ut i bikini och bli för stora med bh över. Är idag väldigt smal och vill fortsätta se slank och nätt ut även efter op.
Idealet är http://marieclaire.media.ipcdigital.co.uk/11116/00003aa3a/d350/MirandaKerr---cropp.jpg...
Hjälp - behöver höra vad alla ni kloka POF:are tycker och tror!
Sortera efter
exotiic
Kvinna ·
20 apr, 2013
Om du vill ha samma storlek som hon på bilden så tror jag att du ska välja någonstans mellan 300-330!
Vi opereras samma dag är såå nervös/taggad!!
Men åter till din fråga. Jag baserar mitt svar på proven man fick på konsultationen. Jag har väldigt smal midja 64 cm och är också väldigt smal och när jag prövade 330 tyckte jag det var för litet (ett resultat som man lätt kan fejka med stor bh). Samtidigt så är dina idealbröst (bilden) väldigt naturliga i storlek och inte så stora så jag tror någonstans mellan 300-330 blir bra. Hoppas de hjälpe mer än förvirra :p
Gilla
Jojja
Kvinna ·
20 apr, 2013
Hej!
Det är ju individuellt hur man känner såvida det är for stort eller inte. Själv är jag nästan 179 cm och är också rätt smal men vältränad med mina drygt 63 kilon. Jag har 330 cc anatomiska implantat och jag tycker inte alls att det är för stort (Jag skulle själv vilja ha större, då jag gillar stora bröst) men jag vågade inte då jag bland annat ville fortsätta känna mig smal efter operationen. Jag är så nöjd över mitt val, de känns supernaturliga som om det vore mina egna och jag känner mig inte alls bystig. :) (Innan op låg jag på ca en AA kupa.)
Flera i min omgivning har knappt märkt att jag har opererat mig trots att jag är en mästare på att lägga upp bilder på mig själv på Instagram mm.
Du kan ju såklart alltid be om att få prova implantaten igen innan operationen för att se så att du känner att du väljer rätt storlek. Gå på din egna magkänsla, det leder dig förhoppningsvis rätt! Stort lycka till på måndag, Kramar! 😀
Gilla
angeleyes
Kvinna ·
21 apr, 2013
Jag opereras också 22/4 :-)Har också beslut ångest över storleken"är liten o smal här nu en liten a kupa om ens deeefter 2ammade barn..Har funderingar på 305 el 330...
Jojja precis som dina skulle jag vilja ha..
Tränar mycket o är livrädd att de ska bli för stora, alla jag pratar med säger att dom önskat dom tagit större. Imorgon är de dax:-)
Gilla
Opticruise
Kvinna ·
21 apr, 2013
Det kommer bli en väldigt diskret förstoring som inte så lätt kommer märkas,iaf inte i kläder..Tror du lätt skulle kunna öka cc ddå jag tror din längd slukar mkt cc ,och som föregående skriver MÅNGA ångrar efteråt att de inte tog större så tänk efter en extragång..
Gilla
Katja
Kvinna ·
21 apr, 2013
Jag var också livrädd innan att jag skulle få för stora. Och kände direkt efteråt att jag valt för små istället. Det blir inte så stort som man föreställer sig innan. Och jag förespråkar absolut inte för stora bröst.
Jag trodde jag skulle vara den siste att tänka på att göra ny op. Men nu efter 2,5 månad har jag accepterat och är rätt nöjd.
Tror man ska kolla mest på put o bredd och glömma cc.
Tror den storlek de valt blir jättefint. Välj inte mindre, tycker jag.
Gör ris test och när du känner dig nöjd lägg på ca. 50cc, eftersom resultatet blir lite mindre än ristestet. Iallafall om du lägger bakom muskeln.
Gilla
Fjoff82
Kvinna ·
21 apr, 2013
Jag skulle tagit större;-) du är lång oxå och kan bära upp större. Ta absolut 375cc det gjorde jag:) och är mindre än dig och passar fint!
Gilla
Elita88
Kvinna ·
21 apr, 2013
Åh, jag är också orolig över att jag kommer att få för stora! Har just nu valt 320cc precis som du. Jag försöker lugna mig med att det kändes bra på konsultationen.. Men tvekar ändå :/ Det värsta skulle vara att jag vaknar upp med för stora bröst som ser fejk ut.. Har du kommit fram till hur du vill göra eller ska du be om att få prova en gång till? Någon som vet om man ens kan prova en sista gång på opdagen? LYCKA TILL imorgon i alla fall tjejen!! :D
Gilla
sara2013
Kvinna ·
21 apr, 2013
Tack för era kommentarer - ni är bäst! jag känner mig genast lite lugnare.. Konstigt nog har jag ännu inte hunnit bli nervös över själva ingreppet, nojjar bara över storleksfrågan! Åter till den ja... Idag är jag i princip helt platt, fyller inte ens ut en A-kupa utan superstora silikoninlägg... så jag tror att minsta förändring kommer att vara synlig på mig. Jag har dessutom inte berättat något på jobbet för jag har en sådan position där jag inte vill att folk ska tänka på mina bröst när de ser mig, och dessutom modellar jag då och då.. Allt detta gör att jag är livrädd för att de ska bli för stora. Jag vet att jag är lång, men jag är väldigt nätt och samal och därför har jag resonerat att jag hellre lägger i lite mindre och vid tillfälle använder BH för att göra de större om jag så skulle vilja. Under konsultationen med Peter så berättade han att jag inte kan gå upp till 375 eller 345 pga bredden. Det jag har att välja på är 320 och 425. Dock så mätte inte den andra läkaren mig överhuvudtaget utan rekommenderade tom 500 till min kropp (har lagt upp bilder från konsultationen med 500cc och 375).
Gilla
sara2013
Kvinna ·
21 apr, 2013
Elita88 - exakt likadant tänker jag. Jag har mailat Peter och frågat om 320cc är den storlek som skulle kunna ge mig ung samma resultat som Miranda Kerr har på bilden och om det är den storleken som är proportionerlig till min kropp - eller om jag ev behöver gå ner ytterligare (men vad jag har förstått det som utifrån tabellen så är det 305cc mp eller 260 låg profil som gäller isf). Låg profil känns så där, och 305 och 320 är nog ingen större skillnad förutom att Peter tyckte att bredden på 320 passade mig. Hur som... så tänker jag faktiskt be om att få prova en gång till imorgon. Är jag inte alldeles för groggy innan den 24/4 så uppdaterar jag dig här =)
Gilla
Elita88
Kvinna ·
21 apr, 2013
Sara2013 - Vad skönt att du inte har hunnit bli nervös inför själva ingreppet än :) Jag har pendlat mellan nervositet och förväntan hela tiden, men nu blir jag bara mer och ner nervös! Du har nog helt rätt i att det knappt är någon skillnad mellan 305 och 320 :) Du får gärna uppdatera mig här om du har ork innan den 24/4 :D
Gilla
sara2013
Kvinna ·
23 apr, 2013
Elita88 - kör på 320... De blir inte så stora alls.. Nästan så att jag hade kunnat gå upp en storlek men 425 kändes saftigt. Sen vet jag inte heller hur dessa kommer att bli när svullnaden och strutigheten har lagt sig helt. Och jag fick inte prova implantaten igen igår men jag hade redan bestämt mig för 320! Lycka till imorgon tjejen! Kan säga att de är helt suverääääääna på citadell! Från Peter till narkosläkarna och sköterskorna! Uppdatera gärna när du kan!
Gilla
Elita88
Kvinna ·
23 apr, 2013
Sara2013 - Åh, vad glad jag blev av din uppdatering! Det känns som en stor trygghet att 320 inte blir så stora :) Och att du tycker att den är suveräna känns också tryggande. Jag är sååååååå galet nervös att jag håller på att dö redan, haha! Har du mycket ont?? Tack så mycket tjejen! :D
Gilla
sara2013
Kvinna ·
23 apr, 2013
Du har inget att vara nervös för.. jag var nog mest nervös för nålen som de stack i handen.. sen var det jätteskum känsla att gå in i narkossalen och somna inom loppet av 30 sec och vakna efter narkosen med en sköterska brevid som att inget hänt... försökte titta på mina nya tuttar direkt men det gick inte, somnade om igen.. och sov så från och till hela dagen+natten fram till kl. 6 imorse. jag är nu mer nervös över storleken, trodde nog att de skulle bli något större men jag hoppas att när allt lagt sig på sin plats att de ploppar ut och blir fina och runda...
jag har faktiskt inte mkt ont... ett tryck över bröstet och visst, men är stel, men vet inte om det har att göra med smärtan från op eller trycket från bandet... både och skulle jag tro.. jag är mest trött vilket antagligen beror på all medicin man proppar i sig.. jag håller tummarna för dig!
Gilla
sara2013
Kvinna ·
23 apr, 2013
exoticc - hur har det gått för dig?
Gilla
Elita88
Kvinna ·
26 apr, 2013
Sara2013 - Nu har jag opat mig, eller ja, i onsdags! Är så nöjd över att jag valde 320 och inte mindre! Först blev jag helt chockad när de valde ut min tortyrBH i E-kupa och de skämtade lättsamt om min reaktion, men lugnade mig om att det skulle bli bra :-) Håller med om att det inte blev särskilt stort och hoppas på att det kommer bli liiiite större med tiden. Hade knappt ont samma dag men igår kom smärtan och den blir bara värre och värre :-(
Hur har du haft det nu dagarna efter din op?
Gilla
exotiic
Kvinna ·
26 apr, 2013
Det gick jätte bra! Smärtan börjar avta och snart (om 2 dagar) får jag duscha för första gången. Är jätte nöjd med storleken än så länge, jag fick 350 cc i bägge. På min kropp ser det ut som en C kupa för jag är väldigt smal och helt naket ser jg jätte Porrig ut (positivt) haha absolut inte för stort skulle kunna ta 400 men är nöjd för nu :D
Hoppas bara de blir super snygga i formen för just nu är de som strutar :p
Kul att allt gick bra för dig <3
Gilla
sara2013
Kvinna ·
26 apr, 2013
Åh vad roligt att höra att det har gått bra! Men visst blev de minre än vad man trott? trodde aldrig jag skulle bli storleksblind, som jag läst att många blivit. Min svullnad har dock börjat lägga sig lite, sakta men säkert.. så de ser liiiite större ut nu.. jaghoppas att de ploppar ut sen när allt lagt sig. försöker intala mig att det bara gått några dagar och att resultatet är långt ifrån färdigt. jag har faktiskt tagit smärtstillande dessa dagar, jag försöker röra mig för att inte bli alldeles för stel. dock känner jag av muskeln främst på högra sidan, den liksom rycker till när jag gör vissa rörelser, tex försöker resa mig upp. i övrigt är jag bara trött av medicinerna..och så trööööööött på tortyrbhn.. kan liksom inte sträcka p mig...
Gilla
exotiic
Kvinna ·
26 apr, 2013
Jag har inte tortyrbh men jag har tortyrband åh vad det pressat så mkt omg! Jag är trött på att vara såhär ofräsch får ju inte duscha på 7 dagar. Jag har också mer smärta i högra bröstet jag tror de kan bero på att vi är högerhänta?
Jaaa alltså jag tror våra bröst kommer bli skit snygga och större :D pratade nyss med en tjej som op sig på samma ställe som jag och första veckorna hade hon D i bh storlek och sen några månader senare då de ploppat fick hon H.
Tror de kommer bli stor skillnad från nu och 3 mån framåt :D du måste lägga upp bild <3
Gilla
sara2013
Kvinna ·
26 apr, 2013
exoticc - vad skänt att höra attd e ploppar ut... just nu är de bara strutiga... hur stora hade den tjejen gjort?
jag veeet vad du menar, jag tog min första dusch igår... mamma fick hjälpa mig att tvätta håret först och sen fick jag duscha själv.. längtar till återbesöket på onsdag, och att få ta bort tejpen under armhålan för just nu stinker den.. blod antar jag?!... och så tortyrbh... jag har både bandet och bh:n... kan inte andas och försöker minska på medicinen... har klarat mig rätt bra idag faktiskt med en alvedon... men ryggen tar ju så mkt stryk med denna tortyrbh...tog av den igår och jag var helt steeeel i kroppen... kommer inte kunna gå rakt igen..
Gilla
exotiic
Kvinna ·
26 apr, 2013
Hon har mer än oss 425 på ena och 500 på andra tror jag.
Shit alltså jag förstår inte hur du orkar med båda alltså bandet är så jävla jobbigt kan bara tänka mig hur tortyrbh är som sagt den heter tortyr!!
Jag måste bara få fråga en sak, på mitt ena bröst (höger) känns det ibland skumt innuti bröstet typ som att den inte ännu hitta ett bekvämt sätt att lägga sig på (implantatet dåra) har du känt så i något bröst? Blir lite smått orolig för de andra bröstet är perfekt alltså de känns som om de alltid har suttit dr typ inget händer inuti om man säger så :p
Gilla