Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sara2013 profilbild

sara2013

Kvinna ·

20 apr, 2013

320 för stort? op 22/4!

Bröstförstoring
Hej alla POF:are!
Min op är nu på måndag och jag har på sistonde börjat bli rädd för att 320 ska bli för stort på min kropp!
Har gått från 375 till 345 och landat på 320, men börjar nu bli rädd för att de kommer se fake ut i bikini och bli för stora med bh över. Är idag väldigt smal och vill fortsätta se slank och nätt ut även efter op.
Hjälp - behöver höra vad alla ni kloka POF:are tycker och tror!
39

Sortera efter

mufflan

Kvinna ·

26 apr, 2013

exotiic skrev:
Hon har mer än oss 425 på ena och 500 på andra tror jag. Shit alltså jag förstår inte hur du orkar med båda alltså bandet är så jävla jobbigt kan bara tänka mig hur tortyrbh är som sagt den heter tortyr!! Jag måste bara få fråga en sak, på mitt ena bröst (höger) känns det ibland skumt innuti bröstet typ som att den inte ännu hitta ett bekvämt sätt att lägga sig på (implantatet dåra) har du känt så i något bröst? Blir lite smått orolig för de andra bröstet är perfekt alltså de känns som om de alltid har suttit dr typ inget händer inuti om man säger så :p
Precis som du känner i ditt högra bröst gör jag med, känns helt skumt. Vad kan det vara tro? Det vänstra känns som att det alltid suttit där, haha!
Gilla

exotiic

Kvinna ·

26 apr, 2013

Allså helt ärligt så tror jag att det har något med att vi är högerhänta att göra, sen att inplantatet inte riktigt hittat sin plats ännu (om man kan säga så?). Vad tror du.
Puh måste säga att det är skönt att någon annan känner samma sak, för alltså idag när jag var ute och gick så kände jag sådär sen började de typ pulsera och då fick man lite panik
Gilla

mufflan

Kvinna ·

26 apr, 2013

Jag hoppas att det beror på att vi är högerhänta :) så kan det mycket väl vara! Kanske därför det gör ont också, för det inte "satt" sig ännu! Bra att vi är två, då är det nog inte så onormalt iaf :)
Gilla

sara2013

Kvinna ·

26 apr, 2013

jag kan känna att muskeln på högra sidan inte riktigt anpassat sig som den verkar ha gjort på vänstra... känner att det stramar åt och pulserar när jag gör vissa rörelser, dock har jag inte känt av själva implantet. kanske beror det på tortyrbhn att den sitter så hårt åt så att implantaten håller sig på plats.
Gilla

mufflan

Kvinna ·

27 apr, 2013

Känner igen mig där.. Känns skönt att man inte är ensam om den känslan!
Gilla

exotiic

Kvinna ·

27 apr, 2013

Ja alltså inte att den rör sig just kom på att det kan bero på att det kanske finns lite luft däri
Gilla

mufflan

Kvinna ·

27 apr, 2013

Ja, det kan vara luft. För det känns lite konstigt, lite mosigt liksom haha
Gilla

sara2013

Kvinna ·

27 apr, 2013

ibland när den stramar åt och jag trycker till där så känns det som att luftbubblor hörs... haha låter konstigt när jag ska förklara det..
Gilla

exotiic

Kvinna ·

27 apr, 2013

Ja exakt! Och sklterskan sa att det kan finnas små luftbublor men att de kommer försvunna!
Gilla

9April

Man ·

27 apr, 2013

Jag har också en konstig känsla i högerbröstet! Det smäller till inne i bröstet i muskeln när jag tar i med armen på några olika sätt. Gör ont! Jag e också högerhänt... Kanske har man använt den sidan för mkt..?
Gilla

mufflan

Kvinna ·

27 apr, 2013

Sara 2013: håller med. Precis så känner jag med! Känns som att det finns en risk att bli vänsterhänt på kuppen ;) haha. Använder nästan bara vänstern nu..
Gilla

sara2013

Kvinna ·

27 apr, 2013

jag börjar bli lite orolig nu då mitt vänstra bröst ser betydligt större ut än det högra. det högra krampar lite och det känns som att det spänner så att formen inte ser likadan ut som det vänstra... är så rädd för komplikationer... hade vairt supernöjd om storleken blev som det vänstra ser ut. någon som vet om detta är vanligt så här i början?
Gilla

9April

Man ·

27 apr, 2013

Jag upplever också mitt vänstra som något större men ja tror inte nån annan ser det?? Jag tror det är normalt att de läker lite olika. Det är ju som sagt två olika operationer o två olika utgångslägen pga höger/ vänsterhänthet..
Gilla

mufflan

Kvinna ·

27 apr, 2013

Mitt ena är också större. Är orolig för kapselbildning osv.. Hoppas bara att det ena bröstet ligger lite före det andra i läkningsprocessen!
Gilla

sara2013

Kvinna ·

27 apr, 2013

samma här... rädd för allt möjligt just nu... pratade dock med en vännina som också gjort för många år sen.. hon säger att det ena bröstet ramlar ner före det andra och kanske är d det som har hänt...
Gilla

mufflan

Kvinna ·

27 apr, 2013

vi får hålla tummarna och ha is i magen. Dufår gärna hojta till om det skulle bli bättre osv :)
Gilla

Grisen92

Kvinna ·

15 dec, 2015

Jag vill ha snäppet större än jojjas 330. Jag har 75b innan och ska lägga in 320. Låter det som en liknande storlek???? Hill absolut inte ha för stora utan lagom, hellre liiiite försmå än tvärt om
Gilla

Grisen92

Kvinna ·

21 dec, 2015

Heej!! Hur känner du med dina brösr idag? Är intresserad av samma cc och har liknande mått!
Gilla

Grisen92

Kvinna ·

21 dec, 2015

Heeej!! Alla ni som landat runt ett 320 implantat kan väl hojta och hjälpa mig med storleksval! Velar mellan 295-320! Har någon bikinibilder ?? Hjälp snälla Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem