Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjingeling profilbild

Tjingeling

Kvinna ·

13 nov, 2021

330 cc eller 375 cc?

Bröstförstoring

En subjektiv fråga kanske, men önskar era åsikter & erfarenheter för att känna mig mer säker av val i implantatstorlek. Jag önskar mig naturligt fylliga bröst och har fått rekommenderat 375 cc Mentor, anatomiska CPL (modell 322 demi/ full) i dagsläget ( opereras bakom brlstmuskeln). Kirurgen rekommenderade mig först 330 cc men, nu är vi inställda på 375. Jag känner att jag vill fråga er här i forumet. Vad har ni för erfarenheter av dessa storlekar? Jag tränar mycket, har en kurvig kropp ( breda höfter, smal midja och breda axlar så jag tror att jag kan ha 375 utan att det blir / ser för stort ut). Ni som har 375 cc känns det bra? hur är det att löpträna? Hur upplever ni brösten? Tacksam för svar.

22

Sortera efter

Anna-Lina

Kvinna ·

19 nov, 2021

Nu har inte jag exakt det du frågar om. Jag har 300 och 325 cc och löptränade regelbundet de fyra första åren efter op. Mest långdistans. Inga problem. Aldrig att de kändes tunga eller i vägen eller så. Jag är 163 cm och vägde då 54-57 kg. De ser otroligt naturliga ut och alla som får veta att jag har inplantan blir förvånade då de inte alls syns. Jag hade däremot önskat få 375 men på operationsdagen sa kirurgen att de inte fanns i lager så jag fick liksom nöja mig med vad som fanns, typ. (Idag hade jag inte nöjt mig med det svaret, men då var jag 22 år och riktigt osäker). Jag ångrade relativt snabbt att jag inte valt en större storlek, kanske runt 400-450.
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

19 nov, 2021

Tack för svar! Vad härligt att höra att du löptränat utan problem och att de känns naturliga. Tack även för att du nämnde att du ville ha lite större. Jag har funderat fram och tillbaka, men nu har jag bestämt mig för 375. Jag tror det blir jättebra och lagom för mig.
Gilla

Anna-Lina

Kvinna ·

20 nov, 2021

Du kommer säkert bli nöjd! Hoppas det :) Ser att du varit till Patrik på NK men valt bort, finns det någon speciell anledning? Jag har bokat hos honom och börjar bli lite nervös.
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

20 nov, 2021

Jag löptränar oj kör yoga och styrka. Aldrig haft problem med mina so jag haft 550cc bara en bra sport-bh så har jag inte ens märkt av dem
Gilla

Cattan

Kvinna ·

20 nov, 2021

Jag har allergans anatomiska 370 och de har aldrig upplevts stora. Inte när jag vägde 58kg, och inte när jag gick upp till 75 kg heller. Jag ska nu byta ut implantaten då de är förbjudna.
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

21 nov, 2021

Anna-Lina: Tack för svar. Jag avbokade honom pga att jag klickade bättre med Charles på Victoriakliniken. Han ska vara en mkt duktig kirurg så du behöver nog inte oroa dig. Men min känsla var att det var mer ” löpande band” där ( iallafall den dagen jag var där), han förklarade inte så mkt och han gav mig en för stor rekommendation. Möjligt att det skulle passa mig, men jag tyckte att det var alldeles för stora implantat. Jag är också lite orolig inför op. När ska du opereras? Jag gör min 13/12. Jenny: Det låter ju superbra. Var/ vad köpte du för sportBH? Cattan :Tack för svar. Ok, vad synd att du måste byta ut dem. Hoppas allt blir bra nu. Kommer du att sätta in samma storlek/ volym igen?
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

21 nov, 2021

Jag har shock absorber run bra? den sitter kanon på tycker jag och verkligen håller dem på plats
Gilla

Cattan

Kvinna ·

22 nov, 2021

Jag kommer byta till större implantat, dels för att jag gått upp mycket i vikt. Nu när jag ändå måste byta ut de, så får jag gå på kirurgernas rekommendation. Jag har varit på tre konsultationer, och alla har rekommenderat mellan 450-620cc.
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

23 nov, 2021

Jenny8203: när kunde du börja använda den bh:n? När drog du igång med lättare träning?
Gilla

Jenny8203

Kvinna ·

24 nov, 2021

Hej. Jag började efter 4 veckor att köra igång med ben. Och mera pw i högt tempo. Sedan fick jag runt 6 veckor börja lättare överkropp. (Dock inte brösten) sedan runt 8-12 veckor så fick jag börja springa igen och skulle då gå helt efter känslan, kändes det obehagligt så skulle jag avvakta. Sedan efter 12 veckor fick jag köra som vanligt igen. Så från att det gått 4 veckor så hade jag den vid träning?. Sedan bygel övrig tid. Och jag kör på samma restriktioner nu vid bytet?. Super bra tycker jag den är, märker inte av brösten när jag springer eller kör styrka. När jag tränar yoga så har jag en från hunkemöller som är medium support. Men det är för att det inte är direkt tempo eller studs där?
Gilla

Pansy

Kvinna ·

27 nov, 2021

Hej! Har valt 370cc och op för 3 veckor sedan, jag VILLE ha små och fasta bröst trodde jag och har gått exakt det jag bad om men känner redan nu att dom är för små :( blir så trött på mig själv....va så rädd att dom skulle bli stora och tyckte andra som har den storleken har fina bröst men på mig har dom liksom försvunnit och känns små...säkert pga bred bröstkorg och lång kropp...suck
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

27 nov, 2021

Pansy: ok, ja, det är ju trist när man inte ” får som man önskar”. Vilka implantat valde du? Opererade du bakom bröstmuskeln? Hur lång är du, tror inte att jag såg det i din profil. Min bröstficka är 12 cm, vet du dina mått där? Det är ju så svårt att jämföra för vi ser ju så olika ut , så här får man gå på kirurgens rekommendationer tänker jag. Men det är ju inte lätt det här med ” rätt ” storlek.
Gilla

Pansy

Kvinna ·

27 nov, 2021

Tjingeling skrev:

Pansy: ok, ja, det är ju trist när man inte ” får som man önskar”. Vilka implantat valde du? Opererade du bakom bröstmuskeln? Hur lång är du, tror inte att jag såg det i din profil. Min bröstficka är 12 cm, vet du dina mått där? Det är ju så svårt att jämföra för vi ser ju så olika ut , så här får man gå på kirurgens rekommendationer tänker jag. Men det är ju inte lätt det här med ” rätt ” storlek.

Jag är 174cm lång och har enligt kirurgen bred bröstkorg, vet dock inte hur pass bred...jag sa till honom att jag absolut inte ville ha för stora och han gjorde ett jättebra jobb och jag fick det jag ville ha men nu med facit i hand känner jag nog inte alls vill ha så små som jag trodde utan lite större, tycker inte man ser så stor skillnad nu jämfört med innan med kläder på, men det är om jag jämför med om jag hade en väl vadderad bh. Jag valde mentor siltex moderate plus 370cc och när jag jämför med andra som har den storleken tycker jag deras upplevs större...tror jag skulle varit 100% nöjd om jag tagit 450cc med samma inlägg... Men jag va livrädd för ens 370cc innan op så funderade inte ens på större än så.. Men att betala en ny op för att få lite större känns ju såklart surt...vet inte alls hur jag ska tänka/göra....
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

27 nov, 2021

Pansy: ok, jag förstår. Jag ska ha mentor 322/full och 375 cc och vet inte skillnaden mot dina implantat. Jag är däremot kortare än du, så jag vågar inte gå större. 330 tror jag att jag kanske upplever för små längre fram, när det gått en tid. Det får bli som det blir , det kommer att vara mycket bättre iallafall än vad det är nu :)
Gilla

Pansy

Kvinna ·

28 nov, 2021

Tjingeling skrev:

Pansy: ok, jag förstår. Jag ska ha mentor 322/full och 375 cc och vet inte skillnaden mot dina implantat. Jag är däremot kortare än du, så jag vågar inte gå större. 330 tror jag att jag kanske upplever för små längre fram, när det gått en tid. Det får bli som det blir , det kommer att vara mycket bättre iallafall än vad det är nu :)

Det kommer säkert bli jättebra :)
Gilla

Miab

Kvinna ·

08 dec, 2021

Jag valde mellan 330 och 375 cc. Det den kliniken rekommenderade mig som jag sedan valde att operera mig hos. Är fortfarande nyopererad så kan inte tala för hur det känns med träning men en bra sporttop så kan jag inte tänka mig annat än att det ska gå bra :) Jag valde dock den större i intervaller efter mycket om och men. Har en lång och relativt bred bröstkorg så ville ändå känna att de fyller ut den hud jag hade innan :)
Gilla

Otzin

Kvinna ·

08 dec, 2021

Jag opererade 315 cc i måndags 6/12 och ångrar redan att jag inte tog större. Jag var i princip helt platt innan varför det nu inte är någon skillnad när jag har klander på mig från när jag hade en vadderad bh. Så tror absolut att du bör gå på 375, det kommer inte bli för stort! (Eller det beror ju på hur mkt du har sedan tidigare iofs). Tänker att det inte är några problem med löpträning, finns sport-bh som trycker åt ordentligt så det kan inte vara några problem!
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

08 dec, 2021

Tack så mycket för svar :)
Gilla

Serena2017

Kvinna ·

09 dec, 2021

Jag har opererat in 335cc ergonomix bakom muskel och är 166 väger 63kg (storlek S överdelar och S/36/waist 26 på underdel). Idag har det gått 9 veckor! Jag tränar mycket styrketräning och kondition, känner inte att brösten är för stora i det syftet. Har dock inte börjat springa än, bara cyklat, trappmaskin och styrketräning underkropp. Med kläder ser man ingen skillnad nu när jag har läkningsbh jämfört med mina vadderade BHar innan op. För mig var 335cc absolut Max jag kunde lägga in pga att min hud var så stram. Jag hade A kupa innan och nu en full D kupa, så jag är jättenöjd med storlek! Hade dock säkert varit lika glad för 350 eller 375. Om jag var du hade jag tagit 375 om det rekommenderas av din kirurg och att det ser symmetriskt ut med resten av kroppen!
Gilla

Tjingeling

Kvinna ·

12 dec, 2021

Serena2017- Tack så mycket för ditt svar. Ja, jag har bestämt mig för 375 cc, tror att det blir bäst för mig. Vad skönt att höra att du är igång med träningen. Den här våren kommer att bli sjukt motiverande , med all träning man successivt kan stegra upp med. Lycka till med allt!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem