Tjingeling
Kvinna ·
13 nov, 2021
330 cc eller 375 cc?
BröstförstoringEn subjektiv fråga kanske, men önskar era åsikter & erfarenheter för att känna mig mer säker av val i implantatstorlek. Jag önskar mig naturligt fylliga bröst och har fått rekommenderat 375 cc Mentor, anatomiska CPL (modell 322 demi/ full) i dagsläget ( opereras bakom brlstmuskeln). Kirurgen rekommenderade mig först 330 cc men, nu är vi inställda på 375. Jag känner att jag vill fråga er här i forumet. Vad har ni för erfarenheter av dessa storlekar? Jag tränar mycket, har en kurvig kropp ( breda höfter, smal midja och breda axlar så jag tror att jag kan ha 375 utan att det blir / ser för stort ut). Ni som har 375 cc känns det bra? hur är det att löpträna? Hur upplever ni brösten? Tacksam för svar.
Sortera efter
Cherryblossom
Kvinna ·
12 dec, 2021
Icaniwill
Kvinna ·
16 jan, 2022
Jag ansluter till denna diskussion om storlek, då även jag går runt och velar!
Man läser ofta om många som ångrar att de inte valde större implantat men jag pendlar mellan att vara livrädd för att de ska bli för stora och att de ska vara för små. Jag vill ha en naturlig byst men vill ändå kunna fylla ut en urringning (dock utan att det ser vulgärt ut). Vill fortfarande kunna ha snygga underkläder som passar en XS.
Jag är rätt nätt i kroppen (161 cm, 48 kg) men har ändå en förhållandevis bred bröstkorg och lite bredare axlar. Har 71 cm i omkrets under bysten men min bröstbredd är 12.5/12.7 cm. Därför förespråkar alla kirurger jag träffat omkring 285-300 cc. Nu har jag och min kirurg valt Mentor anatomiska CPG 322 (samma som du Tjingeling?) och funderar på antingen 295 cc eller 330 cc. Skillnaden är egentligen bredden på 11.5 cm respektive 12 cm. Projektionen är antingen 4.9 cm eller 5.1 cm. När jag läser vad andra väljer i förhållande till sin längd och kropp så låter detta rätt stort för mig? Eller vad tycker ni?
Jag har bilder i mitt galleri, om än från lite konstiga vinklar.