Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

10 okt, 2011

35 000 för att byta implantat??

Bröstförstoring

Jag går och funderar på min korrigering som jag ev. ska göra. Jag ska isf korra höjdskillnad samt att flytta ena implantatet mer mot mitten då det släppt lite. Ville försöka få bort rippling också men det berodde tydligen endast på att jag var för smal så det var inget som de ville göra nåt åt. Det var egentligen det som var mitt största problem. Det han rekommenderade var att jag kunde byta implantat men då var jag tvungen att betala 35 000kr. Det är ju nästan som en helt ny op?! Om jag nu måste betala för nya implantat så hade jag kunnat tänka mig att betala 10 000-15 000 men inte mer. När man korrigerar så är väl det ändå gratis och visst blir jag nedsövd så narkosen är inget som jag behöver betala? Förstår inte hur det isf kan bli sån skillnad i priset? Implantaten kostar väl knappast så mycket, någon som vet??

61

Sortera efter

Anonym användare

10 okt, 2011

nooova skrev:
Opticruise- Självklart inte, menar bara att det nog går att få bättre pris någonannanstanns om man vill och är duktig på att snacka för sig. Breathless- Tog du ingenting skriftligt? Jag krävde det av honom innan op ifall att (annars blir man lätt en förbrukad kund).

Nej jag tog dess värre ingenting skriftligt vilket jag ångrar idag. Vad står det på de papperna som du fick av honom innan din op?

Gilla

Nooova

Kvinna ·

10 okt, 2011

Då kan han bara ignorera dig om han vill (kanske inte så bra för ryktet men) du ska vara glad att du får korra i huvudtaget. Du tar upp en tid som dom kan få 38.000 för (därför vill dom nog ha 35.000). Och eftersom du inte har något skriftligt så blir det ord mot ord. Hade hört innan att man kan bli en förbrukad kund (det äär hemskt men så är det). Därför ville jag ha det, han skrev det jag ville svart på vitt vad som korras, hur länge, garantier, underskrifter osv.
Gilla

lajsa123

Kvinna ·

10 okt, 2011

Maggan87 skrev:

Ja det e 7000 kr styck.

Enligt citadell kostar de 7000 kr per styck. Det är priset de tar inte vad de kostar. Tror det va Inca som korrade med mentor och betalade ca 7000 för ett par mentor. Alltså hälftn av det citadell tar.
Gilla

Juli11

Man ·

10 okt, 2011

Jag håller med, förstår inte att de inte är mer rädd om sina kunder! Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att det är konstigt med detta priset utan att det är fler som tycker det. Har tänkt fråga om ett annat pris och om han inte går med på det så gör jag hellre en ny op på en annan klinik. Men hade ju helst velat byta i samband med korren, är ju inte allt för kul att operera sig.

Ja, det förstår jag. Men ska de har dem pengarna kan du ju lika gärna göra en ny op ngn annanstans och så får de korra det medan de lägger in nytt implantat.

Gilla

Anonym användare

11 okt, 2011

nooova skrev:
Då kan han bara ignorera dig om han vill (kanske inte så bra för ryktet men) du ska vara glad att du får korra i huvudtaget. Du tar upp en tid som dom kan få 38.000 för (därför vill dom nog ha 35.000). Och eftersom du inte har något skriftligt så blir det ord mot ord. Hade hört innan att man kan bli en förbrukad kund (det äär hemskt men så är det). Därför ville jag ha det, han skrev det jag ville svart på vitt vad som korras, hur länge, garantier, underskrifter osv.

Ja klart att jag är glad för att jag ska få korra men samtidigt så är det ju något som ingår i garantin och han skulle ju aldrig göra en korr om han själv inte tyckte att jag hade rätt att få det. Menar om han tyckte att det inte behövdes, så han hade väl kunnat säga nej om han tyckte att jag borde vara nöjd med resultatet. Jo det kan ju bli ord mot ord men än så länge har det inte blivit någon diskussion så det är inget ord mot ord ännu och hoppas att det inte behöver bli så. Inför ev. kommande operationer så kommer jag vara med noggrann med att få garantier osv skriftligt. Vad gäller för dig som det står i dina papper ang. garantier, vad som korras?

Gilla

Anonym användare

11 okt, 2011

Juli11 skrev:

Jag håller med, förstår inte att de inte är mer rädd om sina kunder! Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att det är konstigt med detta priset utan att det är fler som tycker det. Har tänkt fråga om ett annat pris och om han inte går med på det så gör jag hellre en ny op på en annan klinik. Men hade ju helst velat byta i samband med korren, är ju inte allt för kul att operera sig.

Ja, det förstår jag. Men ska de har dem pengarna kan du ju lika gärna göra en ny op ngn annanstans och så får de korra det medan de lägger in nytt implantat.

Jo det är väl lite så jag tänker. Men jag ska maila honom och höra efter lite mer om vad som ingår i korrigeringen och fråga om kostnaderna.

Gilla

Anonym användare

12 okt, 2011

Jag har nu mailat med min kirurg och jag kommer inte att byta implantat och jag kommer inte ens att göra denna korren och det är dels för att den inte ens görs under narkos utan endast under lokalbedövning och mycket för att jag tycker det är dåligt med det höga priset. Jag kommer istället att spara pengar till en ny op och gå till en annan klinik :)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

12 okt, 2011

Breathless: de vill bara tjäna in pengar på att göra det under lätt narkos. Behövs inte lika mkt personal då. Eller jag tror det är billigare. Hade med bytt klinik där man får bra garantier. Hoppas du får ihop pengar fort så du kan göra din op :)
Gilla

Anonym användare

12 okt, 2011

Malin88 skrev:
Breathless: de vill bara tjäna in pengar på att göra det under lätt narkos. Behövs inte lika mkt personal då. Eller jag tror det är billigare. Hade med bytt klinik där man får bra garantier. Hoppas du får ihop pengar fort så du kan göra din op :)

Ja jag vet, tyvärr så är det nog så. Han skrev att minimum kostnad för korr/op med narkos är 25 000. Han skrev att det var lokalbedövning men det kanske är samma som lätt narkos? Han skrev också att nästan alla korrigeringar görs under lokalbedövning och det är inget som jag skulle vilja göra. Känns som om det skulle vara väldigt obehagligt. Så nu är det bara att spara pengar och hoppas på att det inte tar allt för lång tid. Men det är ingen brådska egentligen, huvudsaken är ju att jag iaf har bröst som jag är nöjd med i helhelt så.. :)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

12 okt, 2011

vet inte vad de menar med lokalbedövning. men förstår inte varför man ska ha det bara för det är korr. de skär ändå upp kroppen och du hade förmodligen lagt i nya implantat. alltså det blir som en helt ny op, förutom att de mesta är uttöjt.

men jag är rätt säker på att det beror på att tjäna pengar, och de vill inte ge lokalbesövning under den första op för då hade de tappat kunder. antar han inte ens informerade om det innan. för det är ju inget man tänker på att fråga vilken narkos man får under korr.

men du har iaf bröst medans du väntar :) har du mkt höjdskillnad eftersom du hade fått det korrat?

Gilla

Nooova

Kvinna ·

12 okt, 2011

Under en lokalbedövning är du vaken. Narkos inte. Så vad är det som han tar 25.000 för?
Gilla

Malin88

Kvinna ·

12 okt, 2011

om han inte menar sedering (lätt narkos) det kan kallas för lokalbedövning också. lajsa fick det på sin klinik i norge, o då sover man fast inte som när man är nersövd med narkos. för man kan ju inte va vaken under ett sånt ingrepp. det skulle ju va sjukt isf :S

Gilla

Anonym användare

12 okt, 2011

Malin88 skrev:

vet inte vad de menar med lokalbedövning. men förstår inte varför man ska ha det bara för det är korr. de skär ändå upp kroppen och du hade förmodligen lagt i nya implantat. alltså det blir som en helt ny op, förutom att de mesta är uttöjt.

men jag är rätt säker på att det beror på att tjäna pengar, och de vill inte ge lokalbesövning under den första op för då hade de tappat kunder. antar han inte ens informerade om det innan. för det är ju inget man tänker på att fråga vilken narkos man får under korr.

men du har iaf bröst medans du väntar :) har du mkt höjdskillnad eftersom du hade fått det korrat?

Ja alltså när jag tänker lokalbedövning så tänker jag en sån bedövning som man får hos tandläkaren? Tog en gång bort ett födelsemärke och fick då lokalbedövning så jag tror att det är samma sak. Men känns ju väldigt äckligt att behöva ligga vaken och känna hur han flyttar implantaten.

Det ena implantatet ska flyttas ner och det andra ska flyttas in mer mot mitten då det släppt lite så har som tappat lite av bröstvecket och kan mycket väl vara därför som jag har synlig rippling på det bröstet också. Jag har ungefär 2 cm höjdskillnad om man tittar underifrån. Men ovanpå bröstet så syns det tydligt i kläder att det är högre upp då det är mer upp pushat eller hur jag nu ska förklara. När jag tog bort födelsemärket så kunde jag känna hur de sydde efteråt och sånt men det gjorde inte ont men fortfarande så var det obehagligt så skulle absolut inte vilja vara vaken under en korr.

Gilla

Anonym användare

12 okt, 2011

nooova skrev:
Under en lokalbedövning är du vaken. Narkos inte. Så vad är det som han tar 25.000 för?

Om jag skulle göra korren med narkos så kostar det 25 000 kr. Så var väl därför som korr med implantat skulle kosta 35 000. Men bara korren utan implantat görs under lokalbedövning och är då gratis. Men vill absolut inte vara vaken under det så då avstår jag hellre. Om jag ändå tänkt byta ut implantaten senare så kan jag vänta. Tycker det är onödigt att hålla på och skära allt för mycket i kroppen.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

12 okt, 2011

Okey. Ne man får hoppas det inte är en vanlig lokalbedövning. Inget jag heller vågat göra. Förstår det syns mkt mee 2 cm. Vet du hur det kunnat bli så mkt? Jag har några mm skillnad o de syns :S men de går acceptera. Synd han inte korrar o lägger in nya implantat för ett rimligt pris :/ surt o få lägga allt igen för de är snåla..
Gilla

Anonym användare

12 okt, 2011

Nej det vore helt sjukt om det var vanlig lokalbedövning men tycker att han borde ha skrivit lätt narkos isf. Jo jag stör mig rätt mycket på det och jag vet inte hur det kunde bli så. Det har ju varit så enda sedan jag opererade mig. Trodde från början att det bröstet inte hade sjunkit ner lika mycket som det andra bara men det ändrades aldrig utan har sett likadant ut hela tiden så han måste ju ha placerat det högre upp på något sätt. Ja känns verkligen surt men jag får ta det för vad det är och söka upp en annan klinik nästa gång :)

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

14 okt, 2011

Malin88 skrev:

om han inte menar sedering (lätt narkos) det kan kallas för lokalbedövning också. lajsa fick det på sin klinik i norge, o då sover man fast inte som när man är nersövd med narkos. för man kan ju inte va vaken under ett sånt ingrepp. det skulle ju va sjukt isf :S

Vid lätt narkos är man nersövd på samma sätt som vid vig narkos. Du som patient känner ingen skillnad under open. Du sover bara att du andas själv. Du vaknar snabbare och är piggare efteråt eftersom hjärnan inte varit lika avstängd. Lätt narkos är narkos men mycket mera hälsosam narkos för kroppen. Kroppen behöver egentligen inte vanlig narkos vid så korta operationer som bröstop. Vid lätt narkos är det en narkosläkare där under hela op som håller koll på allt som har med sövningen att göra :) samma som vid vanlig narkos. Lätt narkos och lokalbedövning är två olika saker. Ville bara förklara skillnaden så folk inte blandar ihop det ;) Lokalbedövning är snålt haha
Gilla

Malin88

Kvinna ·

15 okt, 2011

Lajsa: tack för infon! Tycler fler borde börja med lätt narkos! Är ju efter narkosen man mår så dåligt. Ser suddigt och skakar hur länge som helst :/ känns inte bra för kroppen. Ja lokalbedövning är väldigt snålt då om man ska behöva va vaken. Såg på tv igår , sjukhuset, där de skulle operera näsan medans hon va vaken, och hon kände ett litet stick. Hur kan man låta en va vaken under en bröstförstoring? De borde va väldigt obehagligt. Antar de har lokalbedövning under korr för folk inte ska våga korra o därför blir de billigare för dom
Gilla

Anonym användare

15 okt, 2011

Lajsa123; Okej, tack för informationen. Ja det är väldigt snålt och det kanske är som du säger Malin att då kanske man inte vågar korra så det blir billigare för dom. Förstår inte hur någon skulle vilja vara vaken då. Man känner ju som ändå det dom gör men bara det att det inte gör ont. Jag har fortfarande inte svarat på mailet till min kirurg där jag tänkte skriva att jag tänker avstå men tror jag ska göra det snart. Kan ju allvarligt inte korra under bara lokalbedövning.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

15 okt, 2011

Breathless: du kan ju fråga annars om du kan få narkos? O säga att du annars inte vill korra. Och säg de borde ha andra alternativ än lokalbedövning, för det är fortfarande en stor op, du ska lixom inte bara laga en tand :S
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem