Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gymtjejen profilbild

gymtjejen

Kvinna ·

24 apr, 2015

Har gjort ristestet hemma med både 300 och 350..tyckte 350 såg stort ut till min smala kropp. Är 174 väger 56 kg. Men rädd 300cc blir för lite. Bör man Gå mitt emellan 325? Vill få former å klyfta. Någon som har 75a och lagt i 350?

48

Sortera efter

Rubyw

Kvinna ·

24 apr, 2015

Hade jag gjort min operation idag hade jag valt 350, lätt. Jag fegade ur och valde 300/325 pga var livrädd för att de skulle bli för stora. Men man vänjer sig otroligt fort och nu tycker jag t o m att mina känns små. Under kläder märks de knappt, det är bara när jag är naken som skillnaden är påtaglig..
Gilla

Elita

Kvinna ·

24 apr, 2015

25cc är väl ungefär 1,5 matsked så de är ingen direkt större skillnad..

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

24 apr, 2015

Om du lägger i 325 cc kan de se ut som 300cc då operationen är gjort. Har du tänkt på vilken profil än då?

Är du ute efter en naturlig look eller fake looken?

Gilla

annas10

Kvinna ·

25 apr, 2015

Jag fegade ur på 350 och valde 325 istället. Idag hade jag lätt vågat välja upp till 450 . Storleksblind tjoho! Men fördelen nu är att jag kan hitta bra bh-ar i butikerna på stan. 75 D! Lycka till :)
Gilla

Zulavip11

Kvinna ·

25 apr, 2015

Jag har =) Har lite bilder. Är 2,5 vecka sen jag opererades så slutresultatet är jag rätt långt ifrån. 

Jag velade också mellan 300, 325 ocg 350. Är så glad att jag tog 350. Lagom stort. Tror jag hade ångrat mig om jag tagit 300.

Men alla är och vill ju olika. 

Gilla

chatch

Kvinna ·

25 apr, 2015

jag är 168 lång och väger som du, har lagt in 380cc (e som 350) från inte ens en a kupa, och jag har bröst som man kan få stora och även dölja. vill du ha större fast endå naturligt resultat så ta omkring 350.

jag har mp och det är inte heller på något sätt platt men vill du ha mer put så tänk på profilval utöver storleken.

Gilla

tokstolle

Kvinna ·

25 apr, 2015

Jag är ganska liten :) ca 150cm och 50 kg. La in 350/325.
Gilla

Lollsan

Kvinna ·

25 apr, 2015

Visst är det svårt! Följer med spänning denna tråd. Jag väljer på 320 mp och 400 hp. Det är ju 80 ml skillnad med samma diameter vilket gör ganska stor skillnad på putet. Önskar det fanns något mittemellan. På min konsultation sa han att med en längd på över 170 kan man absolut bära upp 400 hp. Tycker du ska ta 350. Det hade jag gjort i ditt läge. Du op 5 dagar innan mig så följer dig med spänning:) lycka till!
Gilla

gymtjejen

Kvinna ·

25 apr, 2015

Jag vill ha naturligt.. Då är 300 uteslutet då iaf :) ja kan inte de där med profil.. Han prata just inget om det.. Eller släta eller texturerade eller vad de heter. Vill iaf ha naturliga men fasta. Inte bolliga och inte förstora. Visade honom en bild som ja gillar. Då sa han de är 300-350. Men med ristestet ser 350 så stort ut
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

25 apr, 2015

Jag är 174 cm och väger 59, tror att jag ska lägga i 400-450 cc. Jag hade valt det större om jag var du, dvs 350 :)
Gilla

Zulavip11

Kvinna ·

25 apr, 2015

När jag sa till min kirurg och undrade om moderate plus profile istället för high profile, förklarade han att om jag skulle ta det så skulle brösten mer få en bred form, liksom flyta ut mer, han tyckte jag skulle ta high profile, mina bröst var innan rätt långt ned också, så jag litade på honom.

Jag var ju ute efter ett naturligt resulatat, med skidbacke-looken =)

Var på återbesök igår, tittade på hur det läkt osv. Sköterskan som undersökte tyckte de såg jättefina ut, såren hade nu läkt ihop, och hon sa att implantatet kommer ju sjunka ned mycket mer och sen lägga sig där i fickorna och bröstvårtorna kommer åka upp lite (nu pekar dom lite nedåt/rakt) Hon sa att jag kommer bli jätte nöjd sen, hon kunde se det nu... haha. Hoppas hon har rätt.

Gilla

Kitty_K

Kvinna ·

25 apr, 2015

Jag gjorde ristestet och testade 350 i flera dagar och tyckte också det såg stort ut på mig. Jag tog det ändå men nu i efterhand önskar jag att jag tog lite till. Det är ingen som ser att jag gjort en förstoring. De ser större ut när jag har åtsittande kläder men de är lätta att dölja också. Hade jag varit du så hade jag tagit 350. Jag har D kupa nu och det låter stort men det ser bra ut på mig trots att jag är kort. Du är ju längre. 🙂

Gilla

gymtjejen

Kvinna ·

29 apr, 2015

Så du la i 325cc å fick 75D? :) Vad ska man ha på sig efter operationen sporttoppar som sitter tajt??
Gilla

Ss33

Kvinna ·

29 apr, 2015

Följer
Gilla

Carro83

Kvinna ·

29 apr, 2015

Jag är lång och smal, sa på konsultationen att jag ville ha ett par så naturliga bröst som möjligt. Han rekommenderade då 250-300 cc. Ristestet gjorde jag med 3 dl och tyckte nästan det var stort, men bestämde mig ändå för art ta 300. Jag är glad idag att jag gjorde det, för de ser naturliga ut på min kropp. Varken för stora eller för små. Tvekar du mellan två storlekar rekommenderar jag att ta den större. Lycka till!
Gilla

Carro83

Kvinna ·

29 apr, 2015

Du kommer att få en sport bh på återbesöket en vecka efter op. Den är jätteskön, och vill man ha några att byta mellan köper du egna som sitter ungefär som den du fick.
Gilla

gymtjejen

Kvinna ·

30 apr, 2015

Okej men när man åker hem har man bandage då? Kan man inte duscha på en vecka Då? Jag har velat mellan 300 och 325 men tror jag kommer ta 325.. 350 ser förstort ut så 325 tror ja de får bli..hoppas oxå på naturligt resultat
Gilla

Vinna

Kvinna ·

30 apr, 2015

Blondabelles skrev:
Jag är 174 cm och väger 59, tror att jag ska lägga i 400-450 cc. Jag hade valt det större om jag var du, dvs 350 :)
Vi opas samma dag och lägger in lhyfsat lika implantat! Kul! Vet inte om det var dig jag skrev till igår men om inte så är vi tre samma dag med lika implantat ☺️
Gilla

Carro83

Kvinna ·

30 apr, 2015

De kommer tejpa brösten tvärs över båda brösten, över och under bröstvårtorna. Så det enda du ser i en vecka är glipan i mitten. Jag tänkte direkt att jag skulle tagit större, för det såg inte så stora ut. Men när de tog bort förbanden tänkte jag OJ vad stora! Så förbanden döljer dom väl! Du får duscha underkroppen, men inte förbanden, så man känner sig inte jättefräsch första veckan direkt. Jag tvättade armhålorna med tvättlappar och håret hjälpte min sambo mig att tvätta fjärde dagen då jag kunde stå framåtlutad utan smärta. Men första veckan går fort ändå! =) Tänk på att ha en tröja du kan öppna helt där fram när det är dags att åka hem efter op, du kommer inte få på dig en du trär över huvudet!!! 325 kommer att bli perfekt på din kropp! =)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

30 apr, 2015

Vinna skrev:
Blondabelles skrev:
Vi opas samma dag och lägger in lhyfsat lika implantat! Kul! Vet inte om det var dig jag skrev till igår men om inte så är vi tre samma dag med lika implantat ☺️
Vaa är det sant, haha vad kul ;D Vilken tid har du op? Nej det var inte mig, så då är vi flera "härifrån" med andra ord ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem