Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bennybob profilbild

Bennybob

Kvinna ·

09 jul, 2015

375cc elller 400cc HP

Bröstförstoring

Då jag har två urammade bröst så var mitt minsta alternativ 375cc HP men Örjan frågade om jag även ville prova 400 HP och jag kunde absolut inte se någon skillnad på dem. Tyckte båda kändes lite stora på konsultationen men eftersom de låg helt utanpå kroppen och över mina bröst så antar jag att de blir lite mindre när de hamnar under huden och bakom muskeln? Min hjärna kommer nog snart koka över av allt tänkande :p vet att det inte är så stor skillnad på implantaten, men då jag inte vill få för stora så tänker jag att jag självklart ska ta det mindre alternativet men samtidigt sa Örjan att han skulle valt 400 då jag skulle få lite mer sideboob då och det känns ju som att han borde veta bättre eftersom han jobbar med det dagligen.. Har någon stått i valet mellan samma implantat? eller velat mellan två andra snarlika inplantat? Snälla, dela med er av erfarenheter. Hur tänkte ni? Vilket valde ni och hur blev resultatet? :)

27

Sortera efter

Smulans81

Kvinna ·

09 jul, 2015

405 cc har jag. Var livrädd att de skulle bli stora men nu i sport-bh och tröja syns de inte alls :( Ristestet upplevde jag som ganska mkt större. Börjar nu förstå varför man lägger in 500..600 cc. Jag fick absolut inte stora bröst bara normala men det blir nog bra tillslut, jag tänker att en bh kommer puta till dem lite!
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

09 jul, 2015

Smulans81 skrev:
405 cc har jag. Var livrädd att de skulle bli stora men nu i sport-bh och tröja syns de inte alls :( Ristestet upplevde jag som ganska mkt större. Börjar nu förstå varför man lägger in 500..600 cc. Jag fick absolut inte stora bröst bara normala men det blir nog bra tillslut, jag tänker att en bh kommer puta till dem lite!
Skönt att höra! Men tråkigt om du upplever dem försmå :( jag hoppas nästan dock att jag också ska känna så, hellre det än för stora enligt mig :)
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

10 jul, 2015

Jag har också 400 , jag ångrade mig grovt de första veckorna och tyckte de va sjukt små. Men nu är jag nöjd! Så jag tror 400 skulle sitta bra på dig! Jag velade mellan 375 och 425, men landade på 400 :)
Gilla

Smulans81

Kvinna ·

10 jul, 2015

Madeleineinep, du är ju 13 cm kortare och 20 kg lättare som 400 cc på dig antar jag upplevd mkt större. Härligt att du är nöjd! Tror jag att jag blir också när jag börjar används vanlig bh :) 75e låter mkt men är ju inte det.
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

10 jul, 2015

madeleinep skrev:
Jag har också 400 , jag ångrade mig grovt de första veckorna och tyckte de va sjukt små. Men nu är jag nöjd! Så jag tror 400 skulle sitta bra på dig! Jag velade mellan 375 och 425, men landade på 400 :)
Okej, ja du är ju lite mindre än mig så förhoppningsvis kommer inte jag tycka det blir för stort på mig :)
Gilla

Lillpluttan

Kvinna ·

18 jul, 2015

Jag är 160 cm lång och väger i dagsläget 58 kg. Jag fick rådet att lägga in 400 mentor hög profil. Resultatet jag vill ha av detta R en byst som är vacker till min resterande kropp. Symmetri och inga bomber. När jag googlat så tycker jag ju att det ser stort ut , men det är ju så svårt att veta hur det blir på en själv. Alla är ju så smala om magen, som visar bilder på sig post op, inte som jag som är mjuk och fluffig kring mage, höfter. Detta är så svårt
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

19 jul, 2015

Lillpluttan skrev:
Jag är 160 cm lång och väger i dagsläget 58 kg. Jag fick rådet att lägga in 400 mentor hög profil. Resultatet jag vill ha av detta R en byst som är vacker till min resterande kropp. Symmetri och inga bomber. När jag googlat så tycker jag ju att det ser stort ut , men det är ju så svårt att veta hur det blir på en själv. Alla är ju så smala om magen, som visar bilder på sig post op, inte som jag som är mjuk och fluffig kring mage, höfter. Detta är så svårt
Ja det är jätte svårt! Sen tycker jag de är svårt när man tittar på bilder också för på vissa ser det väldigt stort ut medans det på andra kan se perfekt ut.. Låter som vi vill ha ganska lika storlek, vill inte heller ha några bomber, men man får nog försöka lita på kirurgen också om den säger att de inte blir det för det är ju ändå deras jobb :)
Gilla

Smulans81

Kvinna ·

19 jul, 2015

Man lurar sig på att brösten ofta är i närbild. Min ser stooora ut i närbild tycker jag men i verkligheter finns det inte en människa som ser att jag opererat mig om jag inte går naken. Jag skulle lagt in lite till! Så känner en vän till mig som också är relativt nyopererad. 4 dl låter sjukt mycket men sedan blir det inte mycket av det...
Gilla

Mini08

Kvinna ·

19 jul, 2015

Jag stod i valet och kvalet mellan 325 & 350. Kände också att det var ett stort beslut (fastän alla sa att det inte skulle vara någon större skillnad). Jag var främst inne på att gå upp till 350 cc för att det försvinner som många säger vid delvis bakom placering. Örjan sa att hur mycket som "försvinner" är individuellt och på mig sa han att typ inget skulle försvinna eftersom jag knappt har något underhudsfett och hade lite egen vävnad (hade extremt urammade bröst). Jag stod kvar med mitt beslut på 325 och det känns jättebra nu, jag är liten och vill inte att jag bara "ska vara ett par gående bröst" fast ändå få ett par sjysta ;) Jag skulle lyssna på Örjan (han gör typ det där varje dag) men också gå på din egen magkänsla. Vill du gå åt det större hållet? Välj det större alternativet samt vice versa :) du kommer bli galet nöjd och ändå inte veta hur det skulle känts med 25cc mer/mindre. Lycka till!
Gilla

Ae8

Kvinna ·

19 jul, 2015

Då jag är väldigt liten och nätt i kroppen, så blev jag rekommenderad 325 före 375..

När jag testade hemma så kände jag ingen större skillnad..

Jag tog 375 då jag var orolig att få för små, men direkt efter Op och några veckor framåt så kände jag verkligen att jag valt för stora..(dom svällde rejält).. Men nu känns dom helt perfekta, 8 veckor efter.

Jag har bakom muskeln..

Men jag kommer alltid att rekomendera att man söker sig till väl omtalade kirurger som vet vad dom pratar om och ger bra råd. Jag har hört av mig ett x antal ggr efter op pga av frågor och råd. Jag har alltid fått svar inom högst ett par timmar och sen blivit kallad samma dag eller dagen efter om jag känt mig orolig över något.

Det är super viktigt att man känner trygg med kliniken och kirurgen.

Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Smulans81 skrev:
Man lurar sig på att brösten ofta är i närbild. Min ser stooora ut i närbild tycker jag men i verkligheter finns det inte en människa som ser att jag opererat mig om jag inte går naken. Jag skulle lagt in lite till! Så känner en vän till mig som också är relativt nyopererad. 4 dl låter sjukt mycket men sedan blir det inte mycket av det...
Ja jag har faktiskt tänkt lite på de att brösten säkert kan se ganska stora ut när bilderna är så fokuserade på just brösten. Ja det verkar vara många som ångrar att de inte tog större, men det är nog mycket för att man vänjer sig snabbt vid den nya storleken :)
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Mini08 skrev:
Jag stod i valet och kvalet mellan 325 & 350. Kände också att det var ett stort beslut (fastän alla sa att det inte skulle vara någon större skillnad). Jag var främst inne på att gå upp till 350 cc för att det försvinner som många säger vid delvis bakom placering. Örjan sa att hur mycket som "försvinner" är individuellt och på mig sa han att typ inget skulle försvinna eftersom jag knappt har något underhudsfett och hade lite egen vävnad (hade extremt urammade bröst). Jag stod kvar med mitt beslut på 325 och det känns jättebra nu, jag är liten och vill inte att jag bara "ska vara ett par gående bröst" fast ändå få ett par sjysta ;) Jag skulle lyssna på Örjan (han gör typ det där varje dag) men också gå på din egen magkänsla. Vill du gå åt det större hållet? Välj det större alternativet samt vice versa :) du kommer bli galet nöjd och ändå inte veta hur det skulle känts med 25cc mer/mindre. Lycka till!
Ja man vill ju göra rätt val så man inte går och tänker "tänk om" efter! Precis så vill jag också ha, inte att det syns på långa vägar att det kommer ett par bröst och går :p Jag har ju alltid tänkt att om jag hamnar i ett sånt här val så ska jag välja det mindre alternativet, men då när Örjan rekommenderade 400cc så blir jag så osäker på om det är bättre att lita på den som verkligen vet vad han gör, eller gå min känsla att välja det mindre.. Eftersom jag har lite häng så vill jag ju inte riskera att de inte fyller ut lika bra för att jag tar 25cc mindre när det förmodligen ändå inte kommer märkas på storleken, är ju mer i mitt huvud att 400 låter så himla stort. Haha man blir nästan galen av allt velande fram och tillbaka :) Hoppas jag får en känsla av vad som blir bäst innan det är dags :)
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Ae8 skrev:

Då jag är väldigt liten och nätt i kroppen, så blev jag rekommenderad 325 före 375..

När jag testade hemma så kände jag ingen större skillnad..

Jag tog 375 då jag var orolig att få för små, men direkt efter Op och några veckor framåt så kände jag verkligen att jag valt för stora..(dom svällde rejält).. Men nu känns dom helt perfekta, 8 veckor efter.

Jag har bakom muskeln..

Men jag kommer alltid att rekomendera att man söker sig till väl omtalade kirurger som vet vad dom pratar om och ger bra råd. Jag har hört av mig ett x antal ggr efter op pga av frågor och råd. Jag har alltid fått svar inom högst ett par timmar och sen blivit kallad samma dag eller dagen efter om jag känt mig orolig över något.

Det är super viktigt att man känner trygg med kliniken och kirurgen.

Ja det är ju väldigt viktigt att man känner sig trygg i valet av klinik och kirurg, men det gör jag och skulle inte kunna tänka mig att välja någon annan :) ska höra med Örjan varför han rekommenderade 400 framför 375 så kanske det blir lite enklare att välja :)
Gilla

Smulans81

Kvinna ·

20 jul, 2015

Tänk på att bredden är viktig, inte snyggande för smala bröst!
Gilla

Mini08

Kvinna ·

20 jul, 2015

Bennybob skrev:
Mini08 skrev:
Ja man vill ju göra rätt val så man inte går och tänker "tänk om" efter! Precis så vill jag också ha, inte att det syns på långa vägar att det kommer ett par bröst och går :p Jag har ju alltid tänkt att om jag hamnar i ett sånt här val så ska jag välja det mindre alternativet, men då när Örjan rekommenderade 400cc så blir jag så osäker på om det är bättre att lita på den som verkligen vet vad han gör, eller gå min känsla att välja det mindre.. Eftersom jag har lite häng så vill jag ju inte riskera att de inte fyller ut lika bra för att jag tar 25cc mindre när det förmodligen ändå inte kommer märkas på storleken, är ju mer i mitt huvud att 400 låter så himla stort. Haha man blir nästan galen av allt velande fram och tillbaka :) Hoppas jag får en känsla av vad som blir bäst innan det är dags :)

Haha åh vad jag känner igen mig i dig, du kommer säkert vela (precis som jag gjorde) tills du pratat med Örjan på operationsdagen. Fråga honom varför han anser att 400 är bätte på dig än 375. Kanske är det för att det blir bättre proportioner, fyller ut mer, kanske "försvinner" lite bakom dina bröstmuskler eller helt enkelt för att han tror att efter hur du förklarat dina önskemål på brösten att 400cc kommer uppnå det mest önskvärda resultatet. Skit fullständigt i hur 400cc låter (jag vet det är svårt men du behöver ju inte säga att du gick upp med 25cc till de du inte vill) Med Örjans förklaring och att du även påpekar att du kanske är orolig att det blir för stort med 25cc till om du väljer 400 samt din magkänsla kommer du kunna bena ut det där på dagen d 👍 Hoppas att du opas på en torsdag, då operaras bara "Örjan-bröst" och nattsköterskan brukar samla till gemensam information (förutsatt att alla har liknande bröstoperationer då) Det var lite mysigt att sitta i receptionen på kvällen och fika med alla nyopererade, haha. Kan tillägga att alla 8 tjejer var nöjda efter operationen av Örjan, måhända lite stela bara ;)

Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Smulans81 skrev:
Tänk på att bredden är viktig, inte snyggande för smala bröst!
Nej men precis, Örjan sa att jag skulle få lite mer sideboob med 400 men frågade inte hur bredden på 375 skulle bli men eftersom han tyckte 400 så lutar det just nu att jag vill köra på de eftersom de egentligen mest sitter i mitt huvud att 400 är mycket större än 375 ;)
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Mini08 skrev:

Bennybob skrev:
Mini08 skrev:

Haha åh vad jag känner igen mig i dig, du kommer säkert vela (precis som jag gjorde) tills du pratat med Örjan på operationsdagen. Fråga honom varför han anser att 400 är bätte på dig än 375. Kanske är det för att det blir bättre proportioner, fyller ut mer, kanske "försvinner" lite bakom dina bröstmuskler eller helt enkelt för att han tror att efter hur du förklarat dina önskemål på brösten att 400cc kommer uppnå det mest önskvärda resultatet. Skit fullständigt i hur 400cc låter (jag vet det är svårt men du behöver ju inte säga att du gick upp med 25cc till de du inte vill) Med Örjans förklaring och att du även påpekar att du kanske är orolig att det blir för stort med 25cc till om du väljer 400 samt din magkänsla kommer du kunna bena ut det där på dagen d 👍 Hoppas att du opas på en torsdag, då operaras bara "Örjan-bröst" och nattsköterskan brukar samla till gemensam information (förutsatt att alla har liknande bröstoperationer då) Det var lite mysigt att sitta i receptionen på kvällen och fika med alla nyopererade, haha. Kan tillägga att alla 8 tjejer var nöjda efter operationen av Örjan, måhända lite stela bara ;)

[/ Ja det går från dag till dag nu och jag tänker, äh nu har jag bestämt mig och ändå sitter jag dagen efter och funderar :p ja jag har tänkt prata med honom just för att räta ut mitt frågetecken om varför han tycker 400 blir bättre så kanske det blir enklare att ta ett beslut :) opas på en tisdag "tyvärr" men det blir nog en häftig upplevelse ändå :D
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

20 jul, 2015

Det är ingen större skillnad, 375cc kommer ungefär se ut som 350cc och 400cc kommer se ut som 375 cc. Jag har 375cc bakom muskeln, dock en komplikation men du kan se storleken där. Är dock 161cm och väger 58kg.

Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

20 jul, 2015

Visuellt blir det ingen skillnad på storleken, jag skulle tagit 400 pga att jag tycker det är snyggt med sideboob men du ska gå på vad som känns bäst för dig. Jag har ungefär samma mått som dig, några kilo tyngre, har lagt i 450cc bakom muskeln och jag tycker de känns stora. De flesta säger ju att man ska ta det större, jag tänkte själv ta 500 men är glad att jag gjorde som kirurgen sa och höll mig till 450.. Jag tror hursomhelst att det komme bli superbra oavsett vilket du tar! :D
Gilla

Anonym användare

20 jul, 2015

Hur stor skillnad är det mellan 375 och 400 i bredd? Några få ynka mm syns inte skillnad på plats i kroppen..

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem