Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bennybob profilbild

Bennybob

Kvinna ·

09 jul, 2015

375cc elller 400cc HP

Bröstförstoring

Då jag har två urammade bröst så var mitt minsta alternativ 375cc HP men Örjan frågade om jag även ville prova 400 HP och jag kunde absolut inte se någon skillnad på dem. Tyckte båda kändes lite stora på konsultationen men eftersom de låg helt utanpå kroppen och över mina bröst så antar jag att de blir lite mindre när de hamnar under huden och bakom muskeln? Min hjärna kommer nog snart koka över av allt tänkande :p vet att det inte är så stor skillnad på implantaten, men då jag inte vill få för stora så tänker jag att jag självklart ska ta det mindre alternativet men samtidigt sa Örjan att han skulle valt 400 då jag skulle få lite mer sideboob då och det känns ju som att han borde veta bättre eftersom han jobbar med det dagligen.. Har någon stått i valet mellan samma implantat? eller velat mellan två andra snarlika inplantat? Snälla, dela med er av erfarenheter. Hur tänkte ni? Vilket valde ni och hur blev resultatet? :)

27

Sortera efter

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Asirnas skrev:

Det är ingen större skillnad, 375cc kommer ungefär se ut som 350cc och 400cc kommer se ut som 375 cc. Jag har 375cc bakom muskeln, dock en komplikation men du kan se storleken där. Är dock 161cm och väger 58kg.

Nej jag har förstått det, ändå känns det som ett så otroligt viktigt val, haha :)
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Visuellt blir det ingen skillnad på storleken, jag skulle tagit 400 pga att jag tycker det är snyggt med sideboob men du ska gå på vad som känns bäst för dig. Jag har ungefär samma mått som dig, några kilo tyngre, har lagt i 450cc bakom muskeln och jag tycker de känns stora. De flesta säger ju att man ska ta det större, jag tänkte själv ta 500 men är glad att jag gjorde som kirurgen sa och höll mig till 450.. Jag tror hursomhelst att det komme bli superbra oavsett vilket du tar! :D
Tack så mycket :D örjan försökte ringa mig idag men jag jobbar 7 dygn i rad nu så har svårt att prata i telefon så ska ringa upp honom nästa måndag när jag slutar så får jag hoppas att det är enklare att välja efter att jag pratat med honom :)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

20 jul, 2015

Bennybob skrev:
Asirnas skrev:

Det är ingen större skillnad, 375cc kommer ungefär se ut som 350cc och 400cc kommer se ut som 375 cc. Jag har 375cc bakom muskeln, dock en komplikation men du kan se storleken där. Är dock 161cm och väger 58kg.

Nej jag har förstått det, ändå känns det som ett så otroligt viktigt val, haha :)

Men prova implantaten igen då och känn efter vad som känns bäst! :)

Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

tin skrev:

Hur stor skillnad är det mellan 375 och 400 i bredd? Några få ynka mm syns inte skillnad på plats i kroppen..

Ja precis, tänkte eftersom Örjan rekommenderade 400 och sa att jag skulle få lite mer sideboob med den storleken så tänkte jag om det skiljer mycket för även om de är snyggt med sideboob så är ju ändå lagom bäst :)
Gilla

Bennybob

Kvinna ·

20 jul, 2015

Asirnas skrev:

Bennybob skrev:
Asirnas skrev:

Ja jag har tänkt fråga om man kan få göra det på op dagen så man får prova en gång till innan de sitter på plats :) man tycker att man va så förberedd inför konsultationen men ändå har det dykt upp flera frågor efteråt :p
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

20 jul, 2015

Bennybob skrev:
Asirnas skrev:

Bennybob skrev:
Asirnas skrev:

Ja jag har tänkt fråga om man kan få göra det på op dagen så man får prova en gång till innan de sitter på plats :) man tycker att man va så förberedd inför konsultationen men ändå har det dykt upp flera frågor efteråt :p

Oavsett vad det än gäller så kommer alltid de bra frågorna eller kommentarena efteråt ;)

OKej hoppas du får prova det en sista gång då, tror andra ar fått göra det på proforma ^^

Gilla

Bennybob

Kvinna ·

21 jul, 2015

Asirnas skrev:

Bennybob skrev:
Asirnas skrev:

Bennybob skrev:
Asirnas skrev:

Oavsett vad det än gäller så kommer alltid de bra frågorna eller kommentarena efteråt ;)

OKej hoppas du får prova det en sista gång då, tror andra ar fått göra det på proforma ^^

Ja och om jag pratar med Örjan om det innan så går det säkert bra :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem