Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

380 cc VS 450cc. Stor skillnad?

Bröstförstoring

Jag ska opereras den 3/4, en månad kvar! Längtar! Är dock osäker på storlek. Jag väljer mellan: Perthese medium profile 380cc Eller Mentor high profil 450cc. De lutar mest mot mentor föe att jag vill ha lite lite mer bolliga bröst än vad perthese ger. Jag tror mer på mentor implantat än på perthese. Dock är jag rädd för att 450cc ska bli föe stort. Jag väger 57 kg och är 1,69 lång och fyller knappt en 70b kupa idag. Vad tror ni? Någon med ca samma längd, vikt osv? Ska jag ta den jag tycker är lite för stor eller vad gör man? :(

23

Sortera efter

tjejen-medbobis

tjejen-medbobis

Kvinna ·

Ta mentor om du vill ha bolliga bröst och 450cc är inte stort, tog det själv opererades igår och storleken känns bra .
Gilla
Lillan

Lillan

Kvinna ·

Vi är lika i kroppen till läng o vikt du och jag.

Jag har mentor mp+ 375 cc men hade kunnat ha 450 hp om jag velat.

Jag är nöjd med mina eftersom jag inte ville ha för bolligt/för putigt men ändå
att det skulle bli skillnad mot innan.

Tror inte 450 är för stort för dig, man vänjer sig fort :)

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

tjejen-medbobis skrev:
Ta mentor om du vill ha bolliga bröst och 450cc är inte stort, tog det själv opererades igår och storleken känns bra .
Ja, nu känner jag att de blir mentor 450cc hp. Är nästan 100% säker! Men de blir väll inte heller för lite med 450 cc mentor? För mer kan jag väll inte ha! Jag klmmer gråta om jag inte ser mina bröst i kläder och så efter op.
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Lillan skrev:

Vi är lika i kroppen till läng o vikt du och jag.

Jag har mentor mp+ 375 cc men hade kunnat ha 450 hp om jag velat.

Jag är nöjd med mina eftersom jag inte ville ha för bolligt/för putigt men ändå
att det skulle bli skillnad mot innan.

Tror inte 450 är för stort för dig, man vänjer sig fort :)

Nej jag hoppas verkligen de blir bra med 450cc i mentor, tror faktiskt att jag kanske hade blitt besviken med 380cc. Just nu känner jag typ så att tänk om unte ens 450 cc kommer bli synligt resultat liksom ...
Gilla
OPsugen

OPsugen

Kvinna ·

jag är större än dig och har 435 cc i mina (har allergan i och för sig) och är super nöjd! skulle inte vilja ha större men inte mindre heller. Tror inte du behöver oroa dig att 450 cc kommer bli för litet i alla fall, man blir storleksblind här inne.. lycka till!

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

OPsugen skrev:

jag är större än dig och har 435 cc i mina (har allergan i och för sig) och är super nöjd! skulle inte vilja ha större men inte mindre heller. Tror inte du behöver oroa dig att 450 cc kommer bli för litet i alla fall, man blir storleksblind här inne.. lycka till!

Men du tror inte 450cc blir för stort heller? Allergan, är de dom inläggen som är extra hårda alltså hårdare än mentors hårdaste haha?
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Vet ni om de även stämmer att 150cc är ca 1 storlek större än de man har idag? Så om jag ska ha 450cc så är de ca 3 storlekar större än idag o blir då alltså 65E? Kan de stämma.
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Finns tabeller där alla mått står: Mentor http://www.mentorimplants.se/images/stories/broschyrer/0907007_Rev_E_Catalog_Mentor_FINAL.PDF

http://www.mentorimplants.se/pdf/0907007-Rev-C-Catalog_Perouse.pdf Perthese

Sen beror det väl på din egna bröstbredd och egna vävnad hur resultatet kommer att bli. Och bakom eller framförplacering.

Vad vill du ha för BH-storlek?  Jag lade in 325cc och har nu 75E. Hade noll innan.

Jag är 5 cm längre än dig och väger 2 kg mer, så vi har väl ungifär liknande kroppsbyggnad.

Men beror ju helt på vad du är ute efter för resultat. Märkt att många lägger in mer än de tänkt när de ändå ska göra operationen. Vad tycker din kirurg?

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Jag har lite men väldigt lite egen vävnad, fyller nästan en liten b. de syns ju knappt i kläder att jag har bröst när jag har bh liksom, är jag utan bh så är de nästan platt. Svårt att säga vad man vill ha för storlek .. Men E kan ju inte va för stort? Eller?
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Nä, implantat drar ofta stora kupor men ser mindre ut visuellt, av någon anledning😉

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Åh men jag är så himla orolig att de antingen blir föe stort eller för litet. Jag vill verkligen att de ska synas utanpå kläder ..
Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Gå in på din sida och klicka på implantatfliken. Där kan du slå och jämföra storleken på de två val du har angett i bredd och projektionen. Utöver utgångsläge som längd och vikt påverkas resultatet även hur stora bröst du har innan op oxå! En platt kontra en med lite bröst med samma implantat får inte samma slutstorlek. Jag är kortare än du med lite egna bröst innan och la in 450 så du kan lätt bära upp samma. Om du väljer hp får du mer put än mina bredden kan jag inte utantill men jag tror hp är smalare.
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Ska se om jag kan gå in o titta på de om jag förstod vad du menade. Du har ju framför muskeln och kag ska ha bakom, då "försvinner" väll en del av mitt implantat? Hellre lite större än för små!
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Ca 10% förvinner bakom. Men kirurgerna brukar ta med det i beräkningen när du provar ut implantaten. Du kanske provar 325 och är nöjd och de lägger då in 350. För att få profilen du får när du provar ut impantaten hos doktorn i sport BHn.

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Okej så då är de alltså 450cc som kommrr synas utanpå men egentligen lägger hon in lite mer? Tyckte de va så svårt att välja storlek när man gick på sig en vanlig stor bh för man la in implantaten. Provade inte med sport bh, tydligen gör man inte de på Citadell.
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

De brukar göra så för att uppnå den storlek man visuellt vill ha/provat ut. Men fråga din läkare.

Gilla
dooris

dooris

Kvinna ·

Jag har 380 cc hp och har 70 E i bh storlek! Vissa bh har jag F ..:) men om jag vore dig så ta det större! Jag ångrar inte precis mitt val, jag är super nöjd med allt, men skulle bjag inte varit så nojig innan så skull jag lätt smällt på med en 485/500 cc :) kanske gör ett byte någon gång men mina bröst är fortfarande nya så jag kan inte säga hur de kommer kännas efter några månader:) lycka till!!
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

dooris skrev:
Jag har 380 cc hp och har 70 E i bh storlek! Vissa bh har jag F ..:) men om jag vore dig så ta det större! Jag ångrar inte precis mitt val, jag är super nöjd med allt, men skulle bjag inte varit så nojig innan så skull jag lätt smällt på med en 485/500 cc :) kanske gör ett byte någon gång men mina bröst är fortfarande nya så jag kan inte säga hur de kommer kännas efter några månader:) lycka till!!
Ja, de kommer bli 450cc, mer än så vågar jg dock inte köra på! Jag hoppas verkligen att de blir en perfekt storlek så att dom varken är för små eller för stora. :)
Gilla
tjejen-medbobis

tjejen-medbobis

Kvinna ·

biggerboobs skrev:
tjejen-medbobis skrev:
Ja, nu känner jag att de blir mentor 450cc hp. Är nästan 100% säker! Men de blir väll inte heller för lite med 450 cc mentor? För mer kan jag väll inte ha! Jag klmmer gråta om jag inte ser mina bröst i kläder och så efter op.

Det kommer att synas :))) och ja tror inte att det kommeratt bli liten eller för stort , men det är en smaksak beror på hur stora man är ute efter,

Men så som jag uppfattade från dig så är det lagom stora du vill ha med fakelook och då är mentor bättre allternativ än phertes :)

Kycka till!!

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Ja precis, lagom stora är jag ute efter, de ska synas att jag har bröst liksom. men jag vill ju inte att de första människor ser när dom ser mig är bröst. jag vill inte va en kropp på två bröst haha ;)

jag är inte till 100% ute efter fakelook, jag vill int ha dom som två runda bollar liksom.
Jag vill ha fasta men ändå naturliga bröst, lite rundare än vanliga! Så jag tror att mentor blir bra för mig, me vet dock inteom deblir coh1 ellr coh2 ...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem