biggerboobs
Kvinna ·
380 cc VS 450cc. Stor skillnad?
Jag ska opereras den 3/4, en månad kvar! Längtar! Är dock osäker på storlek. Jag väljer mellan: Perthese medium profile 380cc Eller Mentor high profil 450cc. De lutar mest mot mentor föe att jag vill ha lite lite mer bolliga bröst än vad perthese ger. Jag tror mer på mentor implantat än på perthese. Dock är jag rädd för att 450cc ska bli föe stort. Jag väger 57 kg och är 1,69 lång och fyller knappt en 70b kupa idag. Vad tror ni? Någon med ca samma längd, vikt osv? Ska jag ta den jag tycker är lite för stor eller vad gör man? :(
Sortera efter

tjejen-medbobis
Kvinna ·

Lillan
Kvinna ·
Vi är lika i kroppen till läng o vikt du och jag.
Jag har mentor mp+ 375 cc men hade kunnat ha 450 hp om jag velat.
Tror inte 450 är för stort för dig, man vänjer sig fort :)

biggerboobs
Kvinna ·

biggerboobs
Kvinna ·
Vi är lika i kroppen till läng o vikt du och jag.
Jag har mentor mp+ 375 cc men hade kunnat ha 450 hp om jag velat.
Tror inte 450 är för stort för dig, man vänjer sig fort :)

OPsugen
Kvinna ·
jag är större än dig och har 435 cc i mina (har allergan i och för sig) och är super nöjd! skulle inte vilja ha större men inte mindre heller. Tror inte du behöver oroa dig att 450 cc kommer bli för litet i alla fall, man blir storleksblind här inne.. lycka till!

biggerboobs
Kvinna ·
jag är större än dig och har 435 cc i mina (har allergan i och för sig) och är super nöjd! skulle inte vilja ha större men inte mindre heller. Tror inte du behöver oroa dig att 450 cc kommer bli för litet i alla fall, man blir storleksblind här inne.. lycka till!

biggerboobs
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·
Finns tabeller där alla mått står: Mentor http://www.mentorimplants.se/images/stories/broschyrer/0907007_Rev_E_Catalog_Mentor_FINAL.PDF
http://www.mentorimplants.se/pdf/0907007-Rev-C-Catalog_Perouse.pdf Perthese
Sen beror det väl på din egna bröstbredd och egna vävnad hur resultatet kommer att bli. Och bakom eller framförplacering.
Vad vill du ha för BH-storlek? Jag lade in 325cc och har nu 75E. Hade noll innan.
Jag är 5 cm längre än dig och väger 2 kg mer, så vi har väl ungifär liknande kroppsbyggnad.
Men beror ju helt på vad du är ute efter för resultat. Märkt att många lägger in mer än de tänkt när de ändå ska göra operationen. Vad tycker din kirurg?

biggerboobs
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·
Nä, implantat drar ofta stora kupor men ser mindre ut visuellt, av någon anledning😉

biggerboobs
Kvinna ·

Flisan69
Kvinna ·

biggerboobs
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·
Ca 10% förvinner bakom. Men kirurgerna brukar ta med det i beräkningen när du provar ut implantaten. Du kanske provar 325 och är nöjd och de lägger då in 350. För att få profilen du får när du provar ut impantaten hos doktorn i sport BHn.

biggerboobs
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·
De brukar göra så för att uppnå den storlek man visuellt vill ha/provat ut. Men fråga din läkare.

dooris
Kvinna ·

biggerboobs
Kvinna ·

tjejen-medbobis
Kvinna ·
Det kommer att synas :))) och ja tror inte att det kommeratt bli liten eller för stort , men det är en smaksak beror på hur stora man är ute efter,
Men så som jag uppfattade från dig så är det lagom stora du vill ha med fakelook och då är mentor bättre allternativ än phertes :)
Kycka till!!

biggerboobs
Kvinna ·