Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

380 cc VS 450cc. Stor skillnad?

Bröstförstoring

Jag ska opereras den 3/4, en månad kvar! Längtar! Är dock osäker på storlek. Jag väljer mellan: Perthese medium profile 380cc Eller Mentor high profil 450cc. De lutar mest mot mentor föe att jag vill ha lite lite mer bolliga bröst än vad perthese ger. Jag tror mer på mentor implantat än på perthese. Dock är jag rädd för att 450cc ska bli föe stort. Jag väger 57 kg och är 1,69 lång och fyller knappt en 70b kupa idag. Vad tror ni? Någon med ca samma längd, vikt osv? Ska jag ta den jag tycker är lite för stor eller vad gör man? :(

23

Sortera efter

OPsugen

OPsugen

Kvinna ·

Nä allergan är bara ett annat märke men de har fortfarande olika mjuket/hårdhet. Det jag fick höra efter all min undersökning innan op var att fastheten går ungefär i denna ordningen (från mjukast till hårdast)perthese, mentor coh 1, allergan truform 1 (responsive), mentor coh 2, allergan truform 2 (soft touch), sen de anatomiska i sin ordning från båda märkena. Sen har alla kirurger och personer olika åsikt om de olika inläggens fasthet men det var de jag fick höra.

Jag har bara ett par bakombröst med perthese att jämföra med men jag tycker att mina framför bröst med responsive känns nästan lika dant som de, en aning fastare och rundare till utseende. Mina är mjuka, rörliga och gosiga hihi =)

Det beror helt på vad din egen uppfattning om dina "drömbröst" ser ut och måtten på implantaten i jämförelse med din egen bredd osv. tycker dock inte att citadellbröst med perthese blir det resultat som du beskriver, fasta och runda, så om du bara velar mellan de två valen så kör på metor 450 cc :)

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Ja de blir nog mentor 450cc! Men nu blev jag lite klokare efter allt du skrev! De blir co1 också tror jag för jag vill ju inte ha dom allt föe hårda och jag vill foetfarande kunna få lite droppformat :)
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Fast jag är förstås lute kluven på ifall jag ska ta lite hårdare än mentor coh1.. Fast sen o andra sidan, jag har tittat jätte mycket på bilder på bröst mest med perthese, jag tycker dom ser rätt fasta o bolliga ut. Men de kanske för att dom är så pass nygjorda.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem