meow
Man ·
12 jul, 2012
400cc eller 450cc? vilket ser mest naturligt ut?
Ska operera mig nu i juli och har lite beslutsångest för vilken storlek som kommer se mest naturlig ut. Har provat både 400cc och 450cc och jag tyckte 450 var snyggast just då men nu börjar jag bli lite fundersam på om 400 kanske ger ett mer naturligt resultat?! Någon som har haft samma tankar och redan opererat sig? :) Vore tacksam för lite hjälp.. =)
Sortera efter

mayaa
Kvinna ·
12 jul, 2012

meow
Man ·
12 jul, 2012

mayaa
Kvinna ·
12 jul, 2012
hur lång är du och vad väger du? jag är 168 lång och väger 50kg. Tycker dom passar bra till min kropp :)

meow
Man ·
12 jul, 2012

mayaa
Kvinna ·
12 jul, 2012
då är vi ju väldigt lika i både längd och vikt :) Japp 400 har jag!

meow
Man ·
13 jul, 2012

mayaa
Kvinna ·
13 jul, 2012
jag hade 70A, men det var ju knappt så man fyllde ut den =/ Nu har jag 70E eller 65F beroende på bh :)

meow
Man ·
13 jul, 2012
Okej som jag då.. allt försvann efter jag ammat vilket gjorde mig riktigt ledsen.. därför jag ska operera mig så jag får tillbaka de jag hade.. :))

Sthlm_sc
Kvinna ·
15 jul, 2012
Åh undrar detsamma... Velar mellan 415 och 450 Allergan... Är 179 så lite längre än begge er.. Men kan verkligen inte bestämma mig. Vill inte ha superstora men inte heller för små så jag ångrar att jag inte tog 450 :( .. Hjälp!! :(
Meow, du och jag har op samma dag på proforma ^^

meow
Man ·
16 jul, 2012
ja jag velar som fan just nu.. vet inte vad jag ska göra men mailade proforma om att få lite extra tid för att verkligen kunna bestämma mig :)
sthlm_sc: jaså :) vad skoj.. har du fått någon tid för din än?

meow
Man ·
16 jul, 2012
ja jag velar som fan just nu.. vet inte vad jag ska göra men mailade proforma om att få lite extra tid för att verkligen kunna bestämma mig :)
sthlm_sc: jaså :) vad skoj.. har du fått någon tid för din än?

Trollmamma
Kvinna ·
16 jul, 2012
Mitt tips e att ta det som kändes bäst med "magkänslan" =) Jag velade mellan 380 och 410... Jag gick runt och testade jätte mkt med ristest. Och 410 kändes bättre.. Jag e dock mkt kortare än er och väger mer.. Jag e 163 och väger 56 kilo... Jag har också ganska mkt höft och rumpa så det kompenserar brösten.. =)
Jag hade dock bara testat 380 på konsultationen men valde ialalfall 410 utan att testat själva implantatet.. Jag e super nöjd över hur det blev efter operationen´och jag e glad att jag valde 410 för annars så hade jag säkert gått coh tänkt att "jag hade kunnat bära upp 410 med utan problem"
Så mitt tips e att gå på magkänslan =)

Anonym användare
16 jul, 2012
tycker du ska ta 450. jag har 450 :) du kommer nte se någon alls skillnad på 400 och 450, så lika att ta det med mer. Man vänjer sig sjukt snabbt. Innan jag opade mig så tänkte jag," nää jag måste vara helt säker på att jag väljer rätt. många tar ju förlite och de får inte hända mig" men icke, nu ska jag nog göra en ny op. Blir dyrt, haha :)
Såå..ta alltid de stora om ni velar =) är ju massa pengar och brösten går lätt, väldigt lätt att dölja då de egentligen inte är några stora implantat.

Sthlm_sc
Kvinna ·
16 jul, 2012
Meow: Ja, det är lika bra att göra så. Jag ska också få prova en sista gång på op dagen! :) Nej jag har inte fått någon tid ännu, men jag tror jag skulle få en tidig tid som det lät. Opereras du också av Örjan? :) Vilket tror du att du väljer? 400 eller 450?
Trollmamma & Boobie : Ja min magkänsla tyckte först 415 när jag var där, tyckte det kändes typ perfekt. Men sen gillade jag ändå 450... Det är det som gör det extra svårt. Men sen när jag väl bestämt mig här hemma så kommer jag alltid fram till 450, men sen blir det ändå "nej det kanske är bättre med 415" ... :(
Det som skiljer dem är ju bredden, 415 är 12.75 och 450 är 13 cm. Min bröstbredd är 11.5. Örjan sa att jag kommer kunna bära upp båda implantaten bra eftersom att jag är så lång och dessutom har höfter..... Men åååh jag kan inte bestämma mig!!!

Trollmamma
Kvinna ·
16 jul, 2012
Ska du lägga bakom?
Det försvinner en liten del när man lägger bakom... Hur mkt som förvinner e beroende på sin egna kropp =) Men det kan också vara så att inget försvinner.. När jag testade mitt ristest med ca 4 dl ris så fick jag samma resultat nu som med ristest...
Jag är 12,7 i bredd mina implantat är 13 cm...
Men jag hade nog valt 450. =) Hoppas att du kommer fram till något =) Det med implantaten är en djungel =)

Sthlm_sc
Kvinna ·
16 jul, 2012
Ja, jag lägger bakom, men han sa att jag inte har mycket egen vävnad och att det inte kommer försvinna mycket alls på mig. Jag antar att han har ett litet hum om det eftersom han har sett mig naken hehe...
Ja jag hoppas jag kommer fram till något, preciss det är verkligen en djungel :(,
Hemma går jag alltid runt med "vatten"testet med 450 och stortrivs med det, och jag har mätt dem och lyckats få de ganska bra jämfört med det riktiga, haha... Men det lär ju skilja en hel del ändå... Men åh..

Trollmamma
Kvinna ·
16 jul, 2012

Lizzie
Kvinna ·
16 jul, 2012
Jag bestämde mig för 450cc på konsultationen o då kändes det jättebra men sen började jag nojja mig o bli rädd för att det kanske skulle bli för stort så jag fick prova igen samma dag som min op o då fegade jag ner mig till 400cc. (hade 100cc i egen vävnad) Jag är ju nöjd med dom så men det retar mig ändå lite att jag gick ner i storlek ändå för dom hade gärna fått vara liiite större:) Många säger att om det kändes bra på konsultationen när man provade så är det vanligt att man ångrar sig om man går ner i stl sen o det stämde på mig iaf, nu är det ju inte någon jätteskillnad på 50cc men lite skillnad är det ju ändå. Men prova igen o gå runt med ristestet hemma så mkt du kan:) Vet tt det är svårt,
Lycka till:))

Emelies
Kvinna ·
16 jul, 2012
tycker du ska ta 450. jag har 450 :) du kommer nte se någon alls skillnad på 400 och 450, så lika att ta det med mer. Man vänjer sig sjukt snabbt. Innan jag opade mig så tänkte jag," nää jag måste vara helt säker på att jag väljer rätt. många tar ju förlite och de får inte hända mig" men icke, nu ska jag nog göra en ny op. Blir dyrt, haha :)
Såå..ta alltid de stora om ni velar =) är ju massa pengar och brösten går lätt, väldigt lätt att dölja då de egentligen inte är några stora implantat.
Ursäkta TS om kapning men är så nyfiken Boobie om vad du ska lägga in för implantat nu? Jag har lagt in 485 och börjar redan vela om det var för lite!

meow
Man ·
16 jul, 2012
Du kommer inte märka nån skillnad på 400cc och 450cc. Så tycker du att 450cc var snyggast välj de.
Jag var precis lika innan min op, velade mellan 375cc och 400cc. Men efter mkt velande så kom jag fram till 400cc och det är jag jätte glad för att jag valde :)