Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
90sbaby profilbild

90sbaby

Kvinna ·

09 nov, 2019

400cc eller mer = tungt?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation på Nordiska kliniken igår hos Patrik Höijer och är så grymt imponerad av honom, förklarat för andra att han känns så trygg och lugn att jag vill att han smeker mig över huvudet och sjunger godnattsagor för mig haha XD Jag har större bröst än vad jag själv trott så för att ge dom ett lyft, vilket är det viktiga för mig och inte storlek, så behöver jag ha 425cc, möjligtvis 405cc. Så nu till min fråga - känns minst 400cc tungt? Känner ni att det påverkar rygg/axlar något? Måste ni ha en bh med stöd eller går det bra och ser snyggt ut om ni går runt utan bh? Jag vill sluta använda bh och gå runt med dom "fria" men är rädd att det inte går då dom blir för stora och behöver ha stöd. Har B-kupa sen innan så kanske blir E eller F efteråt? PS. Gjort ristestet med 400cc och det känns tungt, överensstämmer risets vikt ccs vikt? Sjuuukt tacksam för svar!! Ni är ju bäst

22

Sortera efter

cvrsed

Kvinna ·

09 nov, 2019

Jag har 500cc. Första veckan hade jag träningsvärk i ryggen men inte längre. Tycker inte de är tunga alls, och det känns skitbra att gå utan bh med bara en topp, känns inte tungt och ser snyggt ut! :) Men du har rätt i att det ändå är bra med stöd såklart, men inte skadar det att gå utan ibland då och då :D Fast mina är bara tre veckor gamla men ändå, har ju hunnit känna efter haha!
Gilla

LadyFrost99

Kvinna ·

09 nov, 2019

Jag har 500 cc och tyckte också det var tungt första veckan, ingen träningsvärk eller så men mer en känsla att brösten var påsatta utanför kroppen om du förstår vad jag menar och då en klar skillnad mot att inte ha något alls innan nästan.Tyckte dock att ristestet var tyngre. Nu känns det som innan och inte tungt med brösten alls, men det känns ändå bäst att ha bH på mig som stöd för brösten.
Gilla

Epsvd

Kvinna ·

09 nov, 2019

Jag hade 400/425cc innan, fick D-Ekupa efter op. Tyckte inte att det var tungt alls faktiskt. Det var läskigt att böja sig framåt i början men inte sen när man vant sig. La in 620cc i Tisdags, känns knappt som att jag har större bröst, bara väldigt ömma, haha. Är du rädd för att de ska bli för tunga finns det lättviktsimplantat, dessa kostar ca 15000kr mer dock.
Gilla

TyTy

Kvinna ·

09 nov, 2019

Jag hade B innan, har 400/425cc nu. Känns noll skillnad. Tror du kan vara lugn =)
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

09 nov, 2019

cvrsed skrev:

Jag har 500cc. Första veckan hade jag träningsvärk i ryggen men inte längre. Tycker inte de är tunga alls, och det känns skitbra att gå utan bh med bara en topp, känns inte tungt och ser snyggt ut! :) Men du har rätt i att det ändå är bra med stöd såklart, men inte skadar det att gå utan ibland då och då :D Fast mina är bara tre veckor gamla men ändå, har ju hunnit känna efter haha!

Tack så jättemycket för svar! Bra att veta så jag inte blir livrädd efteråt och ba "har jag REDAN ont i ryggen?! Hur kommer det då vara om ett år?!" hahaha. Skönt att höra att du verkar nöjd med dina, hur har du mått tiden efter operationen?
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

09 nov, 2019

LadyFrost99 skrev:

Jag har 500 cc och tyckte också det var tungt första veckan, ingen träningsvärk eller så men mer en känsla att brösten var påsatta utanför kroppen om du förstår vad jag menar och då en klar skillnad mot att inte ha något alls innan nästan.Tyckte dock att ristestet var tyngre. Nu känns det som innan och inte tungt med brösten alls, men det känns ändå bäst att ha bH på mig som stöd för brösten.

Tack så himla mycket för svar! Kan förstå vad du menar med "påsatta utanför kroppen" bra att vara förberedd på den känslan. Skönt att höra att du upplevde ristestet som tyngre. Är dina bröst snygga utan bh, i bara linne t.ex? (ifall du hunnit prova det än)
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

09 nov, 2019

Epsvd skrev:

Jag hade 400/425cc innan, fick D-Ekupa efter op. Tyckte inte att det var tungt alls faktiskt. Det var läskigt att böja sig framåt i början men inte sen när man vant sig.

La in 620cc i Tisdags, känns knappt som att jag har större bröst, bara väldigt ömma, haha.

Är du rädd för att de ska bli för tunga finns det lättviktsimplantat, dessa kostar ca 15000kr mer dock.

Tack för hjälpsamt svar! Och tack för förvarning om att det kan kännas konstigt att luta sig fram. Hur känns dina nya implantat? Det är exakt såna jag ska ha, fast i 425cc är planen =) Och varför bytte du? Kändes dom innan för små?
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

09 nov, 2019

TyTy skrev:

Jag hade B innan, har 400/425cc nu. Känns noll skillnad. Tror du kan vara lugn =)

Tack för svar! Då har vi samma kupa innan och lägger i samma så då vill jag passa på att fråga - hade du nån form av häng innan eller var dom helt fasta? Ifall du också hade lite häng - försvann allt häng och dom blev lyfta och helt fasta efter implantaten? Känner du dig snygg utan bh eller behöver du bh för att lyfta dom lite? Vill operera just för att få runda, fasta bröst men eftersom jag har lite häng sen innan är jag rädd att dom ska hänga lite efteråt också, bara att dom blir större. Vill slippa bh och ha "perfekta" boobs utan bh
Gilla

cvrsed

Kvinna ·

10 nov, 2019

90sbaby skrev:

cvrsed skrev:

Tack så jättemycket för svar! Bra att veta så jag inte blir livrädd efteråt och ba "har jag REDAN ont i ryggen?! Hur kommer det då vara om ett år?!" hahaha. Skönt att höra att du verkar nöjd med dina, hur har du mått tiden efter operationen?

Haha ja precis, jag hann faktiskt tänka den tanken och undrade om jag alltid skulle gå omkring med ont i ryggen nu xD men det är ju inte så konstigt man får träningsvärk när man helt plötsligt går med ett extrakilo i brösten! :D Första veckan var hemsk! Kunde inte sätta mig upp själv, fick blodtrycksfall hela tiden, var tvungen att lägga mig och vila och blev helt slut bara av att koka kaffe i princip. Kunde nästan inte göra någonting själv, och ändå var jag en av de som inte hade speciellt ont, inte outhärdligt iallafall men man är ju så jävla stel, snurrig och mår dåligt. Var skitjobbigt att vara tvungen att sova på rygg hela tiden också, gick knappt att sova. :( Brösten kändes som nån annan skrev här att de var "utanför kroppen" och inte en del av sig. Kändes som att de skulle trilla av när man böjde sig framåt haha Men detta var bara första veckan!! Efter två veckor var jag tillbaka på jobbet och fungerar precis som vanligt. :) Jobbar som uska så det är ju en del lyft och så, och jag tänker på att inte överanstränga mig men ingenting gör ont eller så. Känner mig helt återställd och brösten känns som mina egna kroppsdelar igen haha! Jag fick nästan en depression första veckan också kändes det som. Tyckte brösten var fula och var jätteledsen och tyckte att det kändes så helst att ha så ont när man inte ens är nöjd med brösten. Visste ju att de förmodligen kommer se lite roliga och deformerade efter operationen, men när man väl var där var det ändå inte roligt och man oroar sig över allt. Grät nästan precis hela tiden. Nu börjar brösten bli jättefina och är bara på vecka tre som sagt så nu känns det jättevärt allt besvär!! :D
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

10 nov, 2019

cvrsed skrev:

90sbaby skrev:

cvrsed skrev:

Haha ja precis, jag hann faktiskt tänka den tanken och undrade om jag alltid skulle gå omkring med ont i ryggen nu xD men det är ju inte så konstigt man får träningsvärk när man helt plötsligt går med ett extrakilo i brösten! :D

Första veckan var hemsk! Kunde inte sätta mig upp själv, fick blodtrycksfall hela tiden, var tvungen att lägga mig och vila och blev helt slut bara av att koka kaffe i princip. Kunde nästan inte göra någonting själv, och ändå var jag en av de som inte hade speciellt ont, inte outhärdligt iallafall men man är ju så jävla stel, snurrig och mår dåligt. Var skitjobbigt att vara tvungen att sova på rygg hela tiden också, gick knappt att sova. :( Brösten kändes som nån annan skrev här att de var "utanför kroppen" och inte en del av sig. Kändes som att de skulle trilla av när man böjde sig framåt haha

Men detta var bara första veckan!! Efter två veckor var jag tillbaka på jobbet och fungerar precis som vanligt. :) Jobbar som uska så det är ju en del lyft och så, och jag tänker på att inte överanstränga mig men ingenting gör ont eller så. Känner mig helt återställd och brösten känns som mina egna kroppsdelar igen haha!

Jag fick nästan en depression första veckan också kändes det som. Tyckte brösten var fula och var jätteledsen och tyckte att det kändes så helst att ha så ont när man inte ens är nöjd med brösten. Visste ju att de förmodligen kommer se lite roliga och deformerade efter operationen, men när man väl var där var det ändå inte roligt och man oroar sig över allt. Grät nästan precis hela tiden.

Nu börjar brösten bli jättefina och är bara på vecka tre som sagt så nu känns det jättevärt allt besvär!! :D

Åh tack för ett så utförligt svar! Låter verkligen hemskt speciellt när du hade så ont och inte ens kände dig nöjd med dom, ouff måste varit jättejobbigt. Ser att du har dom bakom muskeln, jag ska sätta dom framför så förhoppningsvis kommer det att vara lindrigare men en vet ju aldrig, verkar ju vara väldigt individuellt. Skönt att höra att du var okej och tillbaks på jobbet efter två veckor, har tagit ledigt två veckor och hoppas att det räcker för mig med. På vilket sätt såg dom konstiga ut efter operationen? Inte hört så mycket om det, bara att dom kan det men inte hur..
Gilla

LadyFrost99

Kvinna ·

10 nov, 2019

90sbaby skrev:

LadyFrost99 skrev:

Tack så himla mycket för svar! Kan förstå vad du menar med "påsatta utanför kroppen" bra att vara förberedd på den känslan. Skönt att höra att du upplevde ristestet som tyngre. Är dina bröst snygga utan bh, i bara linne t.ex? (ifall du hunnit prova det än)

Jag har faktiskt inte provat i bara linne utan bH ännu. Hade lite häng innan operationen men upplever dem inte hängiga nu trots att de är mycket större. Som du frågade någon annan här om att brösten kändes konstiga efter operationen så tyckte jag också det, mina var väldigt ”fyrkantiga” pga att implantaten satt så högt upp och hölls tillbaka av bröstmuskeln samtidigt som de var svullna.
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

10 nov, 2019

LadyFrost99 skrev:

90sbaby skrev:

LadyFrost99 skrev:

Jag har faktiskt inte provat i bara linne utan bH ännu. Hade lite häng innan operationen men upplever dem inte hängiga nu trots att de är mycket större.
Som du frågade någon annan här om att brösten kändes konstiga efter operationen så tyckte jag också det, mina var väldigt ”fyrkantiga” pga att implantaten satt så högt upp och hölls tillbaka av bröstmuskeln samtidigt som de var svullna.

Ahaa okej, måste kännas riktigt skumt! Jag ska göra framför så kanske är mer som dom ska från start då? Eftersom bröstmuskeln inte trycker mot det, plus att det sägs ju att lite cc försvinner bakom men framför så är dom som dom är.
Gilla

Epsvd

Kvinna ·

10 nov, 2019

90sbaby skrev:

Epsvd skrev:

Jag hade 400/425cc innan, fick D-Ekupa efter op. Tyckte inte att det var tungt alls faktiskt. Det var läskigt att böja sig framåt i början men inte sen när man vant sig.

La in 620cc i Tisdags, känns knappt som att jag har större bröst, bara väldigt ömma, haha.

Är du rädd för att de ska bli för tunga finns det lättviktsimplantat, dessa kostar ca 15000kr mer dock.

Tack för hjälpsamt svar! Och tack för förvarning om att det kan kännas konstigt att luta sig fram. Hur känns dina nya implantat? Det är exakt såna jag ska ha, fast i 425cc är planen =) Och varför bytte du? Kändes dom innan för små?

Det känns bra än så länge, tycker redan att de ser bra ut, så jag är så taggad på resultatet! Spännande med samma implantat, jag har inte sett så många som har dem, och definitivt inte Siltex, de flesta har smooth. Jag bytte främst för att minska mellanrummet mellan brösten. Patrik rekommenderade att ta större pga detta redan vid första op, men jag var för feg då, vilket jag ångrar. Varför det blev Mentor nu är för att Siltex ska vara lite fastare än Motiva och växa fast på ett annat sätt. Eftersom att jag är ryttare är det bra att de sitter på plats och inte flyger runt ;)
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

10 nov, 2019

Epsvd skrev:

90sbaby skrev:

Epsvd skrev:

Det känns bra än så länge, tycker redan att de ser bra ut, så jag är så taggad på resultatet!

Spännande med samma implantat, jag har inte sett så många som har dem, och definitivt inte Siltex, de flesta har smooth.

Jag bytte främst för att minska mellanrummet mellan brösten. Patrik rekommenderade att ta större pga detta redan vid första op, men jag var för feg då, vilket jag ångrar. Varför det blev Mentor nu är för att Siltex ska vara lite fastare än Motiva och växa fast på ett annat sätt. Eftersom att jag är ryttare är det bra att de sitter på plats och inte flyger runt ;)

Åh vad roligt att höra att dom verkar bli lyckade! =D Han sa att det blir Siltex eftersom jag vill ha dom framför, då behöver dom få ett bättre fäste så det köpte jag direkt. Det enda jag är osäker på om jag borde välja större... Jag sa att jag gjort ristestet och att jag tyckte att 300-350cc räckte (testade dock inte mer, för att jag just kunde nöja mig med det) men han sa att jag måste ha minst 425cc för att ge mina trötta tuttar ett lyft. Många verkar ju ångra att dom inte valde större, och du också alltså?
Gilla

Epsvd

Kvinna ·

10 nov, 2019

90sbaby skrev:

Epsvd skrev:

90sbaby skrev:

Epsvd skrev:

Det känns bra än så länge, tycker redan att de ser bra ut, så jag är så taggad på resultatet!

Spännande med samma implantat, jag har inte sett så många som har dem, och definitivt inte Siltex, de flesta har smooth.

Jag bytte främst för att minska mellanrummet mellan brösten. Patrik rekommenderade att ta större pga detta redan vid första op, men jag var för feg då, vilket jag ångrar. Varför det blev Mentor nu är för att Siltex ska vara lite fastare än Motiva och växa fast på ett annat sätt. Eftersom att jag är ryttare är det bra att de sitter på plats och inte flyger runt ;)

Åh vad roligt att höra att dom verkar bli lyckade! =D Han sa att det blir Siltex eftersom jag vill ha dom framför, då behöver dom få ett bättre fäste så det köpte jag direkt. Det enda jag är osäker på om jag borde välja större... Jag sa att jag gjort ristestet och att jag tyckte att 300-350cc räckte (testade dock inte mer, för att jag just kunde nöja mig med det) men han sa att jag måste ha minst 425cc för att ge mina trötta tuttar ett lyft. Många verkar ju ångra att dom inte valde större, och du också alltså?

Jag tycker du ska lyssna på Patrik, han är grym! Jag tycker egentligen inte att de var för små men jag tyckte mellanrummet mellan brösten var för stort. Hade det inte varit det hade jag inte gjort dem större. Vad jag förstått det som så ska man alltid ta lite större än man tänkt just för att man vänjer sig så fort och många tänker att de borde tagit lite större. En sak man kan tänka på är att det krävs ca 150cc för att man visuellt ska se skillnad på storleken :)
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

10 nov, 2019

Epsvd skrev:

90sbaby skrev:

Epsvd skrev:

90sbaby skrev:
Epsvd skrev:

Jag tycker du ska lyssna på Patrik, han är grym!

Jag tycker egentligen inte att de var för små men jag tyckte mellanrummet mellan brösten var för stort. Hade det inte varit det hade jag inte gjort dem större.

Vad jag förstått det som så ska man alltid ta lite större än man tänkt just för att man vänjer sig så fort och många tänker att de borde tagit lite större.

En sak man kan tänka på är att det krävs ca 150cc för att man visuellt ska se skillnad på storleken :)

Förstår inte riktigt vad som menas med mellanrum - blir det att dom hänger lite åt sidan eller ser dom mer fejk ut, eller saknar man mer klyfta bara? Jag tänker att det är fint, att man inte vill ha dom för ihoppressade men kanske inte snyggt när dom är för långt isär heller.. Hoppas jag snart blir silvermedlem så jag kan se hur det ser ut på folk =)
Gilla

TyTy

Kvinna ·

10 nov, 2019

90sbaby skrev:

TyTy skrev:

Tack för svar! Då har vi samma kupa innan och lägger i samma så då vill jag passa på att fråga - hade du nån form av häng innan eller var dom helt fasta? Ifall du också hade lite häng - försvann allt häng och dom blev lyfta och helt fasta efter implantaten? Känner du dig snygg utan bh eller behöver du bh för att lyfta dom lite?

Vill operera just för att få runda, fasta bröst men eftersom jag har lite häng sen innan är jag rädd att dom ska hänga lite efteråt också, bara att dom blir större. Vill slippa bh och ha "perfekta" boobs utan bh

Mina var superfasta, inte fött/ammat så kan inte säga nåt om hur det blir när man har lite häng innan.
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

10 nov, 2019

TyTy skrev:

90sbaby skrev:

TyTy skrev:

Tack för svar! Då har vi samma kupa innan och lägger i samma så då vill jag passa på att fråga - hade du nån form av häng innan eller var dom helt fasta? Ifall du också hade lite häng - försvann allt häng och dom blev lyfta och helt fasta efter implantaten? Känner du dig snygg utan bh eller behöver du bh för att lyfta dom lite?

Vill operera just för att få runda, fasta bröst men eftersom jag har lite häng sen innan är jag rädd att dom ska hänga lite efteråt också, bara att dom blir större. Vill slippa bh och ha "perfekta" boobs utan bh

Mina var superfasta, inte fött/ammat så kan inte säga nåt om hur det blir när man har lite häng innan.

Okej, lyllos! Tack för svar :)
Gilla

TyTy

Kvinna ·

11 nov, 2019

90sbaby skrev:

TyTy skrev:

90sbaby skrev:

TyTy skrev:

Okej, lyllos! Tack för svar :)

Jag tror det viktigaste är att du är tydlig med ditt mål med kirurgen och frågar rakt ut om det är det som kommer bli resultatet eller rom det finns risk för hängighet så du vet vad du har att ta ställning till. Det är väldigt poppis med lite naturligare förstoringar nu, både storleksmässigt och i häng så det skadar nog inte att vara övertydlig =)
Gilla

2040

Kvinna ·

11 nov, 2019

Varför vill du lägga framför muskeln?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem