Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
90sbaby profilbild

90sbaby

Kvinna ·

09 nov, 2019

400cc eller mer = tungt?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation på Nordiska kliniken igår hos Patrik Höijer och är så grymt imponerad av honom, förklarat för andra att han känns så trygg och lugn att jag vill att han smeker mig över huvudet och sjunger godnattsagor för mig haha XD Jag har större bröst än vad jag själv trott så för att ge dom ett lyft, vilket är det viktiga för mig och inte storlek, så behöver jag ha 425cc, möjligtvis 405cc. Så nu till min fråga - känns minst 400cc tungt? Känner ni att det påverkar rygg/axlar något? Måste ni ha en bh med stöd eller går det bra och ser snyggt ut om ni går runt utan bh? Jag vill sluta använda bh och gå runt med dom "fria" men är rädd att det inte går då dom blir för stora och behöver ha stöd. Har B-kupa sen innan så kanske blir E eller F efteråt? PS. Gjort ristestet med 400cc och det känns tungt, överensstämmer risets vikt ccs vikt? Sjuuukt tacksam för svar!! Ni är ju bäst

22

Sortera efter

90sbaby

Kvinna ·

11 nov, 2019

TyTy skrev:

90sbaby skrev:

TyTy skrev:

90sbaby skrev:
TyTy skrev:

Jag hade B innan, har 400/425cc nu. Känns noll skillnad. Tror du kan vara lugn =)

Tack för svar! Då har vi samma kupa innan och lägger i samma så då vill jag passa på att fråga - hade du nån form av häng innan eller var dom helt fasta? Ifall du också hade lite häng - försvann allt häng och dom blev lyfta och helt fasta efter implantaten? Känner du dig snygg utan bh eller behöver du bh för att lyfta dom lite?

Vill operera just för att få runda, fasta bröst men eftersom jag har lite häng sen innan är jag rädd att dom ska hänga lite efteråt också, bara att dom blir större. Vill slippa bh och ha "perfekta" boobs utan bh

Mina var superfasta, inte fött/ammat så kan inte säga nåt om hur det blir när man har lite häng innan.

Okej, lyllos! Tack för svar :)

Jag tror det viktigaste är att du är tydlig med ditt mål med kirurgen och frågar rakt ut om det är det som kommer bli resultatet eller rom det finns risk för hängighet så du vet vad du har att ta ställning till.
Det är väldigt poppis med lite naturligare förstoringar nu, både storleksmässigt och i häng så det skadar nog inte att vara övertydlig =)

Jag var väldigt tydlig med hur jag ville ha dom men känns som att han fattade lite FÖR snabbt?? Inga följdfrågor alls utan som att han förstod direkt men han (Patrik Höijer) är väl så erfaren så han vet direkt vad kunden vill ha tänker jag. Men innan OP så ska jag påminna om att målet inte är naturliga utan fasta, höga, runda och snygga hehe :) Tack för råd!
Gilla

90sbaby

Kvinna ·

11 nov, 2019

2040 skrev:

Varför vill du lägga framför muskeln?

Vill inte ha muskelpåverkan, tycker det känns obehagligt att dom skär i muskeln, bakom är mer smärtsamt och längre återhämtningstid, vill inte riskera dubbelbröst och även om framför kan göra att dom börjar hänga lite tidigare än bakom så känns det bättre att dom hänger naturligt än att implantatbröstet och det naturliga bröstet sitter på olika höjd. Jag är inte heller rädd för att implantaten ska bli mer framträdande och är inte ute efter ett naturligt resultat, det får gärna synas att dom är så perfekta som bara silikontuttar kan vara ;) Är nog mer fördelar, hade skrivit en hel lista med argument inför konsultationen då jag trodde att jag skulle behöva bråka för att få igenom framförplaceringen men han var med direkt som tur var =) Ser inga direkta fördelar med bakomplacering förutom att dom hålls på plats längre tid, men som sagt är ju inte säkert att dina naturliga bröst hålls på samma nivå och det lär inte bli vackert om dom sitter olika..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem