Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lowski profilbild

Lowski

Kvinna ·

06 nov, 2019

400cc STORT/LITET? Hjälp!!

Bröstförstoring

Hej!! Ska operera mig om 3 veckor. Och har valt 360 demi men har börjat tänka om lite, om jag ska välja 400 full istället. Hur upplever ni 400 full? Är det lagom ? Stort ? litet ? Är 164, väger 58, 12 i bröstbredd Och har ungefär 200 i egen vävnad. Någon som är ungefär som mig som har lagt i 400?? Vad tycker ni?? Snälla hjälp!!

27

Sortera efter

TyTy

Kvinna ·

06 nov, 2019

Har du kikat i bildgalleriet? Det är ju visserligen inget facit, men det ger ju en uppfattning iaf, du kan välja vilka cc du vill se, och kommer nog få rätt många träffar på 400 gissar jag =) Jag har själv 400/425 och tycker de är alldeles perfekta i storlek. Jag vill ha lite boobs för pengarna, men inget vulgärt.
Gilla

Veee

Kvinna ·

06 nov, 2019

TyTy skrev:

Har du kikat i bildgalleriet?
Det är ju visserligen inget facit, men det ger ju en uppfattning iaf, du kan välja vilka cc du vill se, och kommer nog få rätt många träffar på 400 gissar jag =)

Jag har själv 400/425 och tycker de är alldeles perfekta i storlek. Jag vill ha lite boobs för pengarna, men inget vulgärt.

Får man lov att fråga vad du har i bröstbredd TyTy? :) Jag sitter också och velar lite kring vad jag ska välja. Blivir rek 450 i höger och ca 500 i vänster pga storleksskillnaden men det känns stort ? samtidigt som det såg bra ut i spegeln vid utprovningen. Har 14 cm i bröstbredd och 500 cc hp har ju 13 i bredd, gahhh så svårt haha
Gilla

jema01

Kvinna ·

06 nov, 2019

Jag är något mindre än dig och la in 415 cc High Xtra profile. Osäker på min bröstbredd men den ligger runt 11-12 skulle jag gissa på, mina implantat är 11,5 cm och de passar mig. Hade max 150 (snarare 100) själv i egen vävnad innan, du kan kolla före- och efterbilder i mitt galleri. Man får helt klart en hel del bröst för pengarna med ~400 cc hehe, men å andra sidan är inte 40 ml mellan 360 och 400 någon enorm skillnad heller. Osäker på hur många mm det skiljer sig i projektionen mellan demi och full? Är tyvärr inte så insatt i Motiva men det går säkert att utläsa ur någon tabell. Hursomhelst så riskerar du, som TyTy säger, inte att vakna upp med helt vulgära megatuttar om du väljer 400 full, även om du får stora bröst. Har fått höra att mina bröst ser väldigt proportionerliga ut när jag har kläder på mig, inte alls för stora. Däremot ser de rätt stora ut i naket tillstånd och har jag tighta kläder så ser de också stora ut. Frågan är väl snarare vad du skulle bli mest besviken över efter operationen, om de skulle kännas för stora eller för små? :)
Gilla

H91

Kvinna ·

06 nov, 2019

Hej! Jag är 166 cm, väger 60. Valde mellan 375cc och 400cc. Jag valde 400 cc 20 min innan operation. Jag ångrar ingenting! Två veckor sedan operation och jag älskar mina boobies!!!
Gilla

Lowski

Kvinna ·

06 nov, 2019

Tack för alla svar. Asså jag är ju rädd att samtidigt få för stora, men samtidigt få för små. Skillnaden mellan demi och full här är ungefär 1cm på putet. Så var lite inne på Om man kunde välja 380 demi men då går man upp 0,5 i bredden, och nojar lite om hur det såfall hade blivit.... era bröst ser verkligen jättefina ut!!! H91 hur mycket egen vävnad hade du innan?
Gilla

TyTy

Kvinna ·

07 nov, 2019

Veee skrev:

TyTy skrev:

Det är ju visserligen inget facit, men det ger ju en uppfattning iaf, du kan välja vilka cc du vill se, och kommer nog få rätt många träffar på 400 gissar jag =)

Jag har själv 400/425 och tycker de är alldeles perfekta i storlek. Jag vill ha lite boobs för pengarna, men inget vulgärt.

Får man lov att fråga vad du har i bröstbredd TyTy? :)
Jag sitter också och velar lite kring vad jag ska välja. Blivir rek 450 i höger och ca 500 i vänster pga storleksskillnaden men det känns stort ? samtidigt som det såg bra ut i spegeln vid utprovningen. Har 14 cm i bröstbredd och 500 cc hp har ju 13 i bredd, gahhh så svårt haha

Hej! Jag hade 12 cm i bröstbredd. Och du är ju lite längre än mig så resultatet blir nog inte helt olikt storleksmässigt. Och ju bredare bröstbredd ju mer cc av bara farten blir det ju, men det ser ju inte lika stort ut som på någon som är kortare tex. Jag tror inte det blir för stort på dig, har du kikat på bilderna i galleriet?
Gilla

2040

Kvinna ·

07 nov, 2019

Jag tycker att det är så svårt att veta eftersom två personer med liknande längd, vikt och utseende före op kan få två helt olika resultat med samma storlek.. Hur kan det skilja sig så?
Gilla

Lowski

Kvinna ·

07 nov, 2019

2040, det kan bero på bröst bredden, Men min kompis är bredare än mig och fick bara 375, medans jag som är mindre rekommenderar dom 400..
Gilla

2040

Kvinna ·

07 nov, 2019

Lowski skrev:

2040, det kan bero på bröst bredden,
Men min kompis är bredare än mig och fick bara 375, medans jag som är mindre rekommenderar dom 400..

Det stämmer nog. Bröstbredden borde vara den viktigaste faktorn, alltså viktigare än längd och vikt. Jag tänker att en person kan ju vara smal och kort, men ändå ha bredare bröstkorg och axlar än vad en längre och tyngre person har.
Gilla

2040

Kvinna ·

07 nov, 2019

Lowski skrev:

2040, det kan bero på bröst bredden,
Men min kompis är bredare än mig och fick bara 375, medans jag som är mindre rekommenderar dom 400..

Glömde fråga: opererade ni er hos samma kirurg och had ni samma önskemål om resultat?
Gilla

Veee

Kvinna ·

07 nov, 2019

TyTy skrev:

Veee skrev:

TyTy skrev:

Jag sitter också och velar lite kring vad jag ska välja. Blivir rek 450 i höger och ca 500 i vänster pga storleksskillnaden men det känns stort ? samtidigt som det såg bra ut i spegeln vid utprovningen. Har 14 cm i bröstbredd och 500 cc hp har ju 13 i bredd, gahhh så svårt haha

Hej!
Jag hade 12 cm i bröstbredd. Och du är ju lite längre än mig så resultatet blir nog inte helt olikt storleksmässigt. Och ju bredare bröstbredd ju mer cc av bara farten blir det ju, men det ser ju inte lika stort ut som på någon som är kortare tex.
Jag tror inte det blir för stort på dig, har du kikat på bilderna i galleriet?

Jaaa jag hra nog tittat på alla bilder snart skulle jag tro haha ? men trots längd och bröstbredd och vikt så ser det ju så himla olika ut. Jag måste tillägga att jag fick veta att jag hade en väligt sluttande bröstkorg. Och, detta kan tydligen spela in också. Nu när vi pratar lite omkring faktorerna här i tråden. När jag fick titta på 3d simuleringen såg man tydligt att min bröstkorg gick lite mer som en "pyramid". Vissa har en mer platt bröstkorg, och andra har en som är mer konkav form. Så på en sån som mej hamnar brösten mer isär pga den sluttande bröstkorgen. Jag kan tänka mig att det spelar en stor roll också :)
Gilla

Lowski

Kvinna ·

07 nov, 2019

2040, nja på ett ungefär men vet inte exakt vad dom pratat om. Men jag valde inte den kirurgen sen. Vee, Ja känns som jag också kollat alla bilder 100 gånger!! Det är bara 40cc skillnad på mina men 1 cm skillnad på putet....
Gilla

Anonym användare

07 nov, 2019

Jag la in 400/425cc för 6v sedan och har lite nya bilder att titta på om du vill. Jag är supernöjd med storleken men tror inte jag skulle känna så stor skillnad om jag tog 350 eller 450. Är ju större oavsett och svårt att sätta sig in i storlekar innan.
Gilla

2040

Kvinna ·

08 nov, 2019

Veee skrev:

TyTy skrev:

Veee skrev:

TyTy skrev:

Hej!
Jag hade 12 cm i bröstbredd. Och du är ju lite längre än mig så resultatet blir nog inte helt olikt storleksmässigt. Och ju bredare bröstbredd ju mer cc av bara farten blir det ju, men det ser ju inte lika stort ut som på någon som är kortare tex.

Jaaa jag hra nog tittat på alla bilder snart skulle jag tro haha ? men trots längd och bröstbredd och vikt så ser det ju så himla olika ut.
Jag måste tillägga att jag fick veta att jag hade en väligt sluttande bröstkorg. Och, detta kan tydligen spela in också. Nu när vi pratar lite omkring faktorerna här i tråden. När jag fick titta på 3d simuleringen såg man tydligt att min bröstkorg gick lite mer som en "pyramid". Vissa har en mer platt bröstkorg, och andra har en som är mer konkav form. Så på en sån som mej hamnar brösten mer isär pga den sluttande bröstkorgen. Jag kan tänka mig att det spelar en stor roll också :)

Bra ord. Jag tror att min bröstkorg är lite mer konvex, alltså buktar utåt. Innebär detta att det kommer att se större ut?
Gilla

2040

Kvinna ·

08 nov, 2019

Lowski skrev:

2040, nja på ett ungefär men vet inte exakt vad dom pratat om. Men jag valde inte den kirurgen sen.

Vee, Ja känns som jag också kollat alla bilder 100 gånger!! Det är bara 40cc skillnad på mina men 1 cm skillnad på putet....

Okej, jag förstår.
Gilla

2040

Kvinna ·

08 nov, 2019

Jann skrev:

Jag la in 400/425cc för 6v sedan och har lite nya bilder att titta på om du vill. Jag är supernöjd med storleken men tror inte jag skulle känna så stor skillnad om jag tog 350 eller 450. Är ju större oavsett och svårt att sätta sig in i storlekar innan.

Det ser verkligen jättefint ut! Jag förstår att du är nöjd!
Gilla

TyTy

Kvinna ·

08 nov, 2019

Veee skrev:

TyTy skrev:

Veee skrev:

TyTy skrev:

Hej!

Jaaa jag hra nog tittat på alla bilder snart skulle jag tro haha ? men trots längd och bröstbredd och vikt så ser det ju så himla olika ut.
Jag måste tillägga att jag fick veta att jag hade en väligt sluttande bröstkorg. Och, detta kan tydligen spela in också. Nu när vi pratar lite omkring faktorerna här i tråden. När jag fick titta på 3d simuleringen såg man tydligt att min bröstkorg gick lite mer som en "pyramid". Vissa har en mer platt bröstkorg, och andra har en som är mer konkav form. Så på en sån som mej hamnar brösten mer isär pga den sluttande bröstkorgen. Jag kan tänka mig att det spelar en stor roll också :)

Haha, det gjorde jag med innan min op! Jag tror att om man så noggrannt man kan förmedlar vad man är ute efter till sin kirurg, med bilder och ord så är de ofta väldigt bra på att rekommendera implantat utifrån det. Så var det för mig iaf. Efter konsultationen började jag ju kolla bilder, noja, ifrågasätta storleken vi valde på konsultationen. Så på opdagen när ajg sa att jag nog ville gå ner en profil så tyckte han att vi skulle prova implantat igen. Han sa under provningen att jag nog inte skulle bli nöjd med den mindre och när jag provade höll jag med och vi valde samma storlek som han rekommenderat redan på konsultationen. 3 månader senare så var jag SÅ glad att han var rak och tydlig med hans åsikt utifrån vad jag försökt förklara att jag var ute efter . Han var spot fuckin on asså.
Gilla

2040

Kvinna ·

08 nov, 2019

TyTy skrev:

Veee skrev:

TyTy skrev:

Veee skrev:
TyTy skrev:

Hej!

Haha, det gjorde jag med innan min op!

Jag tror att om man så noggrannt man kan förmedlar vad man är ute efter till sin kirurg, med bilder och ord så är de ofta väldigt bra på att rekommendera implantat utifrån det. Så var det för mig iaf. Efter konsultationen började jag ju kolla bilder, noja, ifrågasätta storleken vi valde på konsultationen. Så på opdagen när ajg sa att jag nog ville gå ner en profil så tyckte han att vi skulle prova implantat igen. Han sa under provningen att jag nog inte skulle bli nöjd med den mindre och när jag provade höll jag med och vi valde samma storlek som han rekommenderat redan på konsultationen. 3 månader senare så var jag SÅ glad att han var rak och tydlig med hans åsikt utifrån vad jag försökt förklara att jag var ute efter . Han var spot fuckin on asså.

På vilket sätt trodde han att du inte skulle bli nöjd med lägre profil? Varför övervägde du det?
Gilla

TyTy

Kvinna ·

08 nov, 2019

Jag tror jag övervägde det för att det har varit lite "trend" i diskretare förstoringar och att jag hakade upp mig på att min valda profil var "HIGH" och började noja över att det skulle be för mycket. Fick antagligen för mig att jag skulle uppnå min mentala bild bättre med moderate plus. Men det är ju ett jäkla feltänk, haha. Jag ville ju ha det jag ville ha helt enkelt och man ska inte stirra sig blind på varken cc eller profilnamn. Mycket bättre att fokusera på vilket resultat man vill ha och diskutera med kirurgen utifrån det. En lägre profil hade helt enkelt inte gett mig det resultat jag hela tiden varit ute efter, jag skulle tyckt att de blev för små och blivit besviken. Varje gång jag tänker på att kirurgen drog mig ur nojjan och såg till att jag valde det som faktiskt var rätt för mig vill jag krama honom, haha. Men det är därför det är så viktigt att känna att man förstår varandra och att man känner att man har förmedlat vad man är ute efter. Jag kände det, att han hade förstått mig från första början, och därför var det också lättare för mig att lita på honom när han sa att jag skulle bli missnöjd med den mindre profilen.
Gilla

Veee

Kvinna ·

08 nov, 2019

2040 skrev:

Veee skrev:

TyTy skrev:

Veee skrev:
TyTy skrev:

Hej!

Bra ord. Jag tror att min bröstkorg är lite mer konvex, alltså buktar utåt. Innebär detta att det kommer att se större ut?

Min gissning är att det nog att det främst påverkar hur klyftan kommer se ut lite grann. Eller i alla fall när man är naken. För man tycker ju att bröstens avstånd mellan varann bör upplevas som lite längre bort från varann med en konvex bröstkorg ? men sen så kommer man ju till hur breda implantat man väljer osv. Hittade lite intressant info om bröstväggsform och implantat här: https://youtu.be/1zIAgIULul4 Men sen ska man ju såklart kanske ta aaaall info som man läser med en nypa salt. Fortfarande väldigt intressant dock :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem