Anonym användare
11 feb, 2011
500cc - framför eller bakom?
BröstförstoringJag ska operaras 3:e mars av Örjan på Proforma.
Innan var jag helt inställd på att jag ville ha implantaten framför muskeln men han tyckte att de skulle placeras bakom.
Nu blir jag osäker, har sett jättemånga snygga bilder på tjejer med placering framför muskeln. Vad ska man välja? Framför eller bakom? ^
Hur stor är risken för rippling? Minskar den med bakomplacering?
Om man placerar bakom, då finns det risk för dubbla bröst.. har ni råkat ut för det?
Ni skulle vara jättesöta om ni ville hjälpa mig! <3
Sortera efter
Malin88
Kvinna ·
11 feb, 2011
Anonym användare
14 feb, 2011
Tack för ditt svar Malin! =)
Jag är rätt så rädd för DB.. har små bröst nu och de är fasta så Örjan rekommenderade bakom. Är det bra eller?
jag blir så osäker då så många har framför ändå!
Vad är det egentligen mest risker för? Bakom eller framför?
Eftersom jag har små bröst nu, borde jag lyssna på Örjan? Är det rätt att lägga bakom?
Malin88
Kvinna ·
14 feb, 2011
tror örjan är rätt mkt för bakomplacering. det finns ju mer risker med bako, bättre du säker på bakom o framför på forumet, finns massor med trådar om det. man får inga muskelproblem med framför. om du har små bröst o inget häng så funkar bakom också, men du får fundera över db, muskelpåverkan o de som kan komma med bakomplacering. jag har bakom o är nöjd med det, men har muskelpåverkan och mfd, så brösten delar sig på mitten när jag spänner o de åker ut på sidorna
artgecko
Kvinna ·
14 feb, 2011
har själv velat fram och tillbaka mellan framför och bakom, men från vad jag sett så tycker jag nog att framför ser s¨å mkt kantigare ut om man är väldigt smal och har tunn hud på brösten.. så jag ska köra på bakom, finns nog fler än du läst om som klarat sig utan större komplikationer, de har nog bara slutat hänga på forum ...
Fear
Kvinna ·
14 feb, 2011
Jag är väldigt smal och är tunn på överkroppen, har inte fått synliga kanter eller att dom ser kantiga ut...
Boobez
Kvinna ·
14 feb, 2011
Jag opererade mig hos örjan... han förespråka bakom, jag valde framför..
du kan ju följa min utveckligen.. laddar upp nya bilder allt eftersom..
ingen aning om hur de kommer se ut som klara men du hinner ju se kort ial i två veckor till
innan det blir din tur att op och måste bestämma dig.
Maria_S
Kvinna ·
14 feb, 2011
Jag opererades av Örjan den 27/1 och la in 500cc bakom, är jättenöjd, jag kunde fått framför om ja ville hade 75b innan men jag ville ha bakom då jag själv tycker det är snyggare och så. om du vill kan du PMa mig din mail så kan ja skicka bilder, nu är visserligen mina bröst ganska nya men kanske kul att kolla ändå
lajsa123
Kvinna ·
14 feb, 2011
jag har också framför . va iofs inte så tunn. haha!
vissa dagar stör det mig att de ser så naturliga ut. men det va ju preics det jag önskade...
Boobez
Kvinna ·
14 feb, 2011
Jag opererades av Örjan den 27/1 och la in 500cc bakom, är jättenöjd, jag kunde fått framför om ja ville hade 75b innan men jag ville ha bakom då jag själv tycker det är snyggare och så. om du vill kan du PMa mig din mail så kan ja skicka bilder, nu är visserligen mina bröst ganska nya men kanske kul att kolla ändå
Supersnygga bröst redan Maria!!
Va tvungen kola när jag läste att du också blev opererad av örjan! :)
Jag ska väl tillägga att jag inte la in 500cc, utan 375cc.
artgecko
Kvinna ·
14 feb, 2011
Jag är väldigt smal och är tunn på överkroppen, har inte fått synliga kanter eller att dom ser kantiga ut...
fast du hade ganska mycket egen vävnad innan antar jag
Fear
Kvinna ·
14 feb, 2011
fast du hade ganska mycket egen vävnad innan antar jag
Du antar rätt, men är fortfarande tunn i överkroppen. Implantaten börjar ju högre upp än var mina egna bröst var =)
artgecko
Kvinna ·
14 feb, 2011
Kollade också på dina bilder precis, riktigt fint blev det.. men 500cc såg inte så stort ut vilket gör mig ännu mer förvirrad, =/
artgecko
Kvinna ·
14 feb, 2011
@faar
sant.. det är verkligen inte så enkelt som att bara förstora brösen, måste ta hänsyn till en miljon faktorer känns det som
Anonym användare
14 feb, 2011
Men tror ni man ska lyssna på Örjan då? Jag har ju inte speciellt mycket egen vävnad ... Men är så rädd för DB! Är det många som råkar ut för det? :(
artgecko
Kvinna ·
14 feb, 2011
tycker du ska ta råd från din kirurg, han har ju ändå en hel del erfarenhet i bagaget, men du ska ändå alltid gå efter det du själv vill.. så kolla runt på bilder på bröst som är lika dina egna å som har samma placering och storlek som du vill så får du iaf lite bättre koll på hur det kan bli..
Anonym användare
14 feb, 2011
som jag har fattat det så är det mindre risk för kapselkontraktur med bakomplacering, de ligger mer skyddade coh mamografin ska påverkas mindre av bakomplacering så för mig syntes fördelarna fler med bakom, det är väl därför de flesta kirurger förodrar bakom? Men sedan måste man ta hänsyn till den egna kroppen, ett par hängiga bröst med bakomplacering utan lyft blir ju inte bra. Men med ett par relativt fasta, små bröst som utgångsläge så är väl bakom da shit? Tycker iaf jag att det verkar som när man surfar runt, men jag är ju ingen expert!
Boobez
Kvinna ·
14 feb, 2011
sök sök sök information.. lyssna på kirurgen men i slutändan ska du gå på din egen känsla.
:) Lycka till!!
Anonym användare
14 feb, 2011
som jag har fattat det så är det mindre risk för kapselkontraktur med bakomplacering, de ligger mer skyddade coh mamografin ska påverkas mindre av bakomplacering så för mig syntes fördelarna fler med bakom, det är väl därför de flesta kirurger förodrar bakom? Men sedan måste man ta hänsyn till den egna kroppen, ett par hängiga bröst med bakomplacering utan lyft blir ju inte bra. Men med ett par relativt fasta, små bröst som utgångsläge så är väl bakom da shit? Tycker iaf jag att det verkar som när man surfar runt, men jag är ju ingen expert!
Ingen skillnad på kapselfrekvens mellan framför och bakom... det var länge sen jag hörde/såg ngn påstå det, stämmer alltså inte!
Inga problem med mammo heller, kan i värsta fall kräva fler plåtar.
Anonym användare
14 feb, 2011
tycker du ska ta råd från din kirurg, han har ju ändå en hel del erfarenhet i bagaget, men du ska ändå alltid gå efter det du själv vill.. så kolla runt på bilder på bröst som är lika dina egna å som har samma placering och storlek som du vill så får du iaf lite bättre koll på hur det kan bli..
Råd från kirurgen, hrmpff, jo jag tackar jag! Det var ju inte alltför länge sedan samma kirurg efter operationen sa "det var tur att du övertalade mig att lägga framför", från att före op/vid konsultationen rek att lägga bakom! Så mkt är dessa råd värda, nejdu, det gäller att ha huvudet på skaft själv, genom att lyssna på sin maggropskänsla ihop med en gnutta sunt förnuft! :)
Samma sak i mitt fall, kirurgens rek gick åt fanders, ngt även min kirurg erkände i efterhand, dvs att framför passade mig bättre, detta efter min omoperation! ... och det har ju stämt bra det, 5år med framför - har inte tittat bakåt sen dess! :)
Boobez
Kvinna ·
14 feb, 2011
Råd från kirurgen, hrmpff, jo jag tackar jag! Det var ju inte alltför länge sedan samma kirurg efter operationen sa "det var tur att du övertalade mig att lägga framför", från att före op/vid konsultationen rek att lägga bakom! Så mkt är dessa råd värda, nejdu, det gäller att ha huvudet på skaft själv, genom att lyssna på sin maggropskänsla ihop med en gnutta sunt förnuft! :)
Samma sak i mitt fall, kirurgens rek gick åt fanders, ngt även min kirurg erkände i efterhand, dvs att framför passade mig bättre, detta efter min omoperation! ... och det har ju stämt bra det, 5år med framför - har inte tittat bakåt sen dess! :)
jag gick emot min kirurg och valde framför.
Tiden visar om jag gjorde rätt, men magkänslan skrek framför.
Håller med att det är viktigt att känna efter/läsa på/väga in allt själv innan man gör sitt val.
om du vill ha framför o är rädd för muskelpåverkan, db, MFD mm så är framför ett bra val. om du har en del egen vävnad eller häng tycker jag framför blir bäst för risken ökar för db o övermuskelhäng om du har stora bröst idag.
rippling undviker man på översidan av bröstet med bakom, men vanligast är att få rippling på utsidan av bröstet o under, så de kan du få med bakom med. jag har bakom o har rippling på sidorna, men bara när jag böjer mig så jag bryr mig inte om det :) och så har jag muskelpåverkan och MFD när jag spänner bröstmusklerna. men är heller inget jag bryr mig så mkt om då de bara blir så när jag spänner medvetet .:) varför ville din kirurg lägga bakom? har för mig örjan är mer för bakom än framför. så du kan säkert ha framför utan problem :)