Anonym användare
11 feb, 2011
500cc - framför eller bakom?
BröstförstoringJag ska operaras 3:e mars av Örjan på Proforma.
Innan var jag helt inställd på att jag ville ha implantaten framför muskeln men han tyckte att de skulle placeras bakom.
Nu blir jag osäker, har sett jättemånga snygga bilder på tjejer med placering framför muskeln. Vad ska man välja? Framför eller bakom? ^
Hur stor är risken för rippling? Minskar den med bakomplacering?
Om man placerar bakom, då finns det risk för dubbla bröst.. har ni råkat ut för det?
Ni skulle vara jättesöta om ni ville hjälpa mig! <3
Sortera efter
Marina
Kvinna ·
16 feb, 2011
vanessa82
Kvinna ·
16 feb, 2011
Marina.......Ja de e inte lätt men jag har ammat min dotter i 7månader,utan några problem så de återstår o se om jag opererar mig och de blir fler barn vad som händer då,jag tror iallafall att jag bestämt mig för bakom,men de e ju inte säkert för de! Jag får se vad johan säger?? De en massa saker och tänka på,kommer ha ett helt papper me frågor me mig,haha Tack!
Det är inte så lätt det där med amning. Barnmorskorna på mitt BB sa att de ju SER att opererade tjejer HAR problem oftare än andra. Men i varje enskilt fall kan man inte veta om just den kvinnan skulle ha kunnat amma om hon inte opererat sig - om hon inte fått barn tidigare förstås OCH kunnat det.
För mig känns det logiskt att tänka att bakomplacering ger ett mindre tryck på körtelgångarna än vid framförplacering, men det kan ju finnas nån annan lika logisk synpunkt som jag inte kommit på...
Man bör dock ta med i beräkningen att en operation i värsta fall faktiskt kan påverka amningen i någon mån, tycker jag.