Uniica
Kvinna ·
02 aug, 2010
600 cc - 800 cc hjälp
BröstförstoringHar redan en oprations datum den 4 oktober men ska byta till någon gång i december. Ska boka en till konsult tid för att jag börjar bli osäker på storleks val. 550 -590 ultra h står det på pappret men sen skulle jag fundera lite mer på det. Sen bestämde jag mig för 650.. men nu har jag blivit så tutt blind att jag tycker att många 650 inte alls ser så stora ut som jag vill ha dom. hur mycket skiljer sig 50 cc egentligen? ska jag satsa på 700 cc? Min kirurg och jag har bestämt att vi testar det som går.. men borde jag höja ribban lite?
Sortera efter
Sandrah
Kvinna ·
03 sep, 2010
Sandrah
Kvinna ·
03 sep, 2010
Förresten... Om man kollar måtten på dina nuvarande implantat och jämför med ultrahög profil så är 590cc 3mm bredare! Jag vet inte, men tror precis som du att Mentors ultrahöga inte finns i större än så!
Här är länkarna om du inte redan har dom:
Hög: http://www.mentorwwllc.com/global/breast-implant-stats/siltex-round-gel-high.htm
Ultrahög: http://www.mentorwwllc.com/global/breast-implant-stats/siltex-round-gel-ultrahigh.htm
Uniica
Kvinna ·
04 sep, 2010
frågade det också det ska tydligen finnas bara till 590... och efter som jag och min kirug pratade om att jag skulle ha ultra så står det så på papper nu. Men har ångrat mig vill ha bredare implantat så att dom inte bara blir större fram utan också lite på sidorna och kollar jag på måtten och hur mycket i cm meter det ökar så bör man nog satsa på större annars kommer man ångra sig något enormt..
haha tänker inte vara rädd den här gången så jag ångrar mig
Uniica
Kvinna ·
04 sep, 2010
om jag hade gjort 590 hade jag inte ökat något på sidorna hade gått från 12,3 till 12,6
Anonym användare
04 sep, 2010
Ja citadell la frivilligt in 800 cc på mig. Men det blev för mycket, brösten var enorma och det var det jag ville ha då, men ryggen sedan.. glöm inte det!Det blir s.. tungt. Jag var vältränad men fick ont i ryggen efter hand och det blev tillslut ohållbart. Nu har jag stora bröst från början och är rätt smal.
Anonym användare
05 sep, 2010
Ja citadell la frivilligt in 800 cc på mig. Men det blev för mycket, brösten var enorma och det var det jag ville ha då, men ryggen sedan.. glöm inte det!Det blir s.. tungt. Jag var vältränad men fick ont i ryggen efter hand och det blev tillslut ohållbart. Nu har jag stora bröst från början och är rätt smal.
men det e inte alla som har stora bröst från början så INTE alla kommer få ont i ryggen med ett par 800 =)
Anonym användare
05 sep, 2010
Nej klart alla inte får ont i ryggen av 800, men det blir ändå bra mkt tyngre ( än utan) som man bär omkring på hela tiden. Vissa får ont i ryggen utan bröst alls med. Jag skrev bara att jag fått ont i ryggen av det, och har en del kompisar som också fått ont av sina implantat. De flesta av mina kompisar har stora silikonbröst 🤭 Har en kompis med 1200 cc gjort på citadell, och hon hade inte de största de lagt in där sa de till henne. Men med en bra rätt storlek på bhn så kan det gå, o har man A från början är det ju skillnad mot D. Jag gillar stora bröst men det gjorde inte ryggen. Natacha P hade ju ont i ryggen av sina ca 500 cc o hon hade A från början så det är så himla olika vad man tål. Jag tror ju inte min väninna med 1200 cc kommer ha dem i 15 år inte... men vem vet😀
Uniica
Kvinna ·
30 sep, 2010
Updatering:
Jag sitter här inne och på andra forum inför min andra opration bara för att få in den faktan jag saknade från min första. Har försökt få tag i Calle på proforma men hans telefon tider glömmer jag alltid bort och är bara en gång i veckan så jag har sjutit upp på det. Jag hoppas jag fan få in det mål jag är ute efter nu 700 cc och önskar hårdare implantat för att minska ripplingar men är det något som är sämre med hårdare implantat? utom att det är hårdare?
Min Storleksblindhet har börjat avta allt mera och det känns skönt har börjat se vad som är snyggt stort och fult stort. 700 cc låter enormt men så mycket jag har kollat och frågat så känns 700 cc helt rätt. Efter som jag inte är lika storleksblind längre så känns det mycket skönare att göra en till bröst opration jag tror jag kommer bli nöjd vad det en blir! Har bara ett sånt sug på att operera mig igen.. det ska bli spännande och se ett nytt resultat!
Anonym användare
01 okt, 2010
jag ska ju sj lyfta och förstora.. vill sj se hur andra bär upp en viss storlek. Är inne på 550 hpmentor..e liv rädd att det ska bli för stort.1 op 350 medium så det måste ju bli förändring kir sätter ju faktisktin STÖRRE inplantat. blir inge mer op för mig,inte råd heller för den delen .
Har en arbets k som har 700dem e enorma men man har vants sig ,men efterhand nu 2 år senare ångrar hon sig.Hon är 176 lång och kan bära upp hyllan :)
Anonym användare
01 okt, 2010
var tänkt 590 ultra hög p..men tyckte inte om att dem stod uutt så mkt ,finns inte i större än 590.. så det blev hp 550.. forfarande nojig över st e mkt tunn på överkroppen.. men men jämför mig med er som inte skiljersig så mkt med mina mått 163/52 kg och ni siktar på 600-700.
jag e 30 år och kommer ha inplataten i många år till ,vill verkligen ha rätta storleken....
fix75
Kvinna ·
05 okt, 2010
Jag tycker det ser jättebra ut på din profilbild. Vad är det du inte är nöjd med, är det något mer än storleken. Tycker oxå det är viktigt att tänka på ryggen o inte ta för stora implantat. Kroppen ska ju hålla i många många år.
lycka till!
Uniica
Kvinna ·
05 okt, 2010
Självklart la jag ut bilderna där brösten såg stört ut haha annars hade jag nog tagit bort dom lika snabbt som jag la in dom...
Det är väll mycket mer en bara storleken jag är ute efter .. vill ha dom bredare och fylla ut dom så dom blir mer fylliga dom har fått så mycket häng i sig.
Även skulle det vara skönt att stå på en annan klinik .. Sen är jag inte den tjejen som går runt med urigning utan jag tycker det är så extremt snyggt att ha hel täckande kläder på "stora bröst" och självklart tänker jag på ryggen min och just därför läser jag på så mycket fakta som möjligt innan oprationen vet även tjejer i samma vikt och längd som mig som har runt 650 -700 cc som inte alls har fått problem med ryggen. har inte riktigt bestämt mig för storlek än tror runt 650 cc - 700 cc och det låter groteskt stort men kollar man på måtten på dom olika cc och jämför med 400 cc som jag har idag är inte cm eller höjden någon extrem storleks skillnad.
Anonym användare
10 okt, 2010
Uniica är inne på samma som dig.
Byta ut mina 530cc till 800cc Ultra high profile.
Hittade en storlekstabell här som kanske hjälper lite.
https://plastikoperationsforum.se/sites/default/files/user/10/Mentor%20Product%20Offering.pdf
Uniica
Kvinna ·
10 okt, 2010
Anonym användare
10 okt, 2010
:) Vilken klinik ska du på konsunlation?
Såg att Mentor Ultra high profile bara går upp i 695cc
Man borde ju kunna special beställa i större. Något du vet nåt om?
Blir annars bara 7mm bredare implantat på mig, och d kmr nog knappt bli synbart.
Hoppas d går bra för dig och att du får som du vill.
cupcake
Kvinna ·
12 okt, 2010
Näe vännen skaffa inte ett par större. Du får inte stirra på mina 700cc o tycka att det inte är så stort för jag är ju en mycket större person. Tror att du ska fundera!!!
Men smaken är som baken.
Uniica
Kvinna ·
13 okt, 2010
Uniica
Kvinna ·
13 okt, 2010
Uniica
Kvinna ·
15 okt, 2010
Har varit på min andra konsultations tid och det gjorde mig mycket klokare!
Har haft lite ångest över att jag har varit ute efter så mycket cc efter som jag inte vill att det ska se groteskt ut och ska sabba ryggen. Kan känna nu lite att tyngen på mina 400 cc har börjat kännas men inte mycket men nu måste jag använda rätt storlek i bh för att hålla det på plats.
Ska opereras hos Calle på proforma och jag litar på han när det gäller storleken så jag var bara tvungen att boka en ny tid. Han skakade vett i mig kan jag säga och tack och lov för det. 700 cc på mig hade sett helt galet ut och jag hade varit tvungen att göra lyft inom några år. Och han sa att han aldrig skulle sätta in så mycket på mig inte för det inte fick plats utan för att det skulle se groteskt ut. Har även fått bort det mesta av storleksblindheten borta och tror att det hade med självförtondet att göra ingen med bra självförtonde skaffar sig monster bröst bara för att haha ...men vi kom fram till antingen 590 ultra high eller 600 high så det känns jätte bra ... och jag vet att jag kommer bli nöjd är trygg i Calles händer.
Malin88
Kvinna ·
15 okt, 2010
Nu har jag inte riktigt samma mått som du.. längden stämmer ganska bra, men kanske inte vikten!
Hur som helst så har jag bytt från 375/400cc mellanprofil till 600/650cc högprofil... Har även bytt från bakom till framför så dom är som natt och dag, men du kan i alla fall se skillnaden det blev i storlek på mina bilder om du vill!
Jag är idag supernöjd med min storlek! Visst.. dom hade kunnat vara en aning större, men jag har inga problem med att framhäva dom som riktigt stora :) Inte heller att "gömma" dom om jag behöver! Jag tycker du ska köra på runt 700cc om det känns bra för dig... du vill inte gå senare och ångra att du inte tog de där 50cc extra!