Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Booba

Booba

Kvinna ·

600cc

Bröstförstoring

Hej! Ny här och börjar känna mig lite pirrig inför min operation, varit på konsultation hos Örjan gribbe. Jag är 170 lång och väger ca 76? Han rekommenderade 600 cc och 550cc på andra bröstet som är lite mindre, tycker att detta låter helt enormt stort! Mejlat honom om min oro, och han säger att det kommer att passa min kropp. Någon som har denna storlek och min kroppsstorlek och vill ge mig lite råd? Har idag 75 c/d tror jag? Har trott i hela mitt liv att jag hade 85 b, men så fick jag ny bh utprovad av proffs ....och då blev det helt annan storlek

22

Sortera efter

Booba

Booba

Kvinna ·

Pratat med annan kirurg innan han ville göra lyft med, men sedan valde jag Örjan och han trodde resultatet skulle kunna bli bra utan lyft, hur som helst ville han inte göra dessa två operationer på samma gång då jag ska ha ett sådant stort implantat och det blir stora påfrestningar om jag förstod det rätt?
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Jag har 550cc, ganska så stort till min kropp men jag är mindre än vad du är (168cm/57kg). Trots att de är stora på mig så är jag super nöjd med storleken. Jag hade heller inte så mycket val eftersom jag valde att enbart förstora och inte göra något lyft. 550cc var vad som krävdes för att få ett så bra resultat som möjligt :) Bilder finns på min blogg: www.mynewboobs.blogg.se Du har förstått din kirurg rätt, det bästa är att ta det i 2 steg eftersom det minskar påfrestningen på såren, vanligtvis gör man lyftet först och förstoringen sen, men självklart går det att göra tvärrt om också :)
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Blev ju bra det där! Tack för att jag fick kika, såg före bild på dina bröst, de påminner om mina tycker jag! Utan att ta fram pappren nu så tror jag att jag skulle ha anatomiska, high profile, bakom muskeln, ifrågasatte varför han ville ha dem bakom, då jag har förstått det som att framför är ett mer fördelaktigt alternativ om man har lite häng, men han höll inte med där, han är ju vad jag har läst, sjukt duktig, och jag känner att jag måste lita på det han säger
Gilla
angel-eyes

angel-eyes

Kvinna ·

Blir säkert jättefint tror jag :)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Har du fått någon förklaring om varför han tyckte bakom var bäst? Självklart ska du lita på hans expertis, men hade jag varit du så skulle jag kollat med honom om hur han ställer sig till korrigeringar (om det skulle behövas). Det finns ju alltid en ökad risk för DB när man har häng. Säger han att det korrigeras gratis om det skulle behövas, se till att ha det på papper (exempelvis i en mailkonversation) för att ha som "backup" om det skulle bli strul i framtiden. Det är ju alltid bäst att ta det säkra före det osäkra menar jag :)
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

angel-eyes skrev:

Blir säkert jättefint tror jag :)

Åhhh ja jag hoppas verkligen det, opererar mig i början på januari, så lite nervös börjar jag allt bli
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Han sa nåt om att bakom var bättre i längden, framför var ett bra resultat på kort sikt, kan ha fattat fel, men så tolkade jag hans svar. Ja ang DB ska jag absolut fråga, mejlar på en gång! Tack för tipset.
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Booba skrev:

Han sa nåt om att bakom var bättre i längden, framför var ett bra resultat på kort sikt, kan ha fattat fel, men så tolkade jag hans svar.

Ja ang DB ska jag absolut fråga, mejlar på en gång! Tack för tipset.

Okej, så lite så :)
Gilla
jenjoh85

jenjoh85

Kvinna ·

Jag är 171 cm väger ca 69-70 kg o har 625 cc i båda. Tycker dom passar min kropp. Har rätt breda axlar o bröstkorg. Jag tror säkert att det kommer passa dig jätte bra. Tar man för små fyller det ju inte kanske ut o brösten hamnar längre från varandra. Lita på din kirurg. Lycka till :-)
Gilla
Hästtjej

Hästtjej

Kvinna ·

Hej! Har för två dagar sedan op in 825 cc Motiva Round uhp bakom. Detta för att lyfta utan lyft;) Vi har ju liknande förutsättningar. Super nöjd!! De svullna och lite blå men bilder kommer!
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Ja det blir nog jättebra, han håller ju på med sånt här hela dagarna, jag mejlade honom nyss och nu ringde han upp ang db, åhhh känner mig så trög, han sa att han hade förklarat detta för mig under konsultationen, han skulle göra ett snitt så detta inte skulle kunna hända, jag fattar egentligen ingenting för då borde väl alla kirurger göra så, men jag sa: då behöver jag alltså inte oroa mig för db? nej det behöver du inte. får helt enkelt sluta oroa mig, och hoppas och tro att allt ska gå bra, vad jag har förstått är min kirurg, väldigt duktig
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Booba skrev:

Ja det blir nog jättebra, han håller ju på med sånt här hela dagarna, jag mejlade honom nyss och nu ringde han upp ang db, åhhh känner mig så trög, han sa att han hade förklarat detta för mig under konsultationen, han skulle göra ett snitt så detta inte skulle kunna hända, jag fattar egentligen ingenting för då borde väl alla kirurger göra så, men jag sa: då behöver jag alltså inte oroa mig för db? nej det behöver du inte.

får helt enkelt sluta oroa mig, och hoppas och tro att allt ska gå bra, vad jag har förstått är min kirurg, väldigt duktig

Aldrig hört om ett sådan "snitt", måste vara helt nytt (har lagt hur många timmar som helst på att läsa på om placeringar och även mailat Tuve fram och tillbaka om det och ingenstans har detta "mirakelsnitt" nämnts). Får man fråga vilken kirurg du valt?
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Hästtjej skrev:

Hej!
Har för två dagar sedan op in 825 cc Motiva Round uhp bakom. Detta för att lyfta utan lyft;) Vi har ju liknande förutsättningar. Super nöjd!! De svullna och lite blå men bilder kommer!

åh så spännande! skönt att ha det gjort! mätte du ditt "häng" jag provade mäta mig nu, och det blev 23,5 cm samt 22 cm (olika stora bröst) har du mycket ont? eller går det bra?
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Örjan Gribbe, ja jag fattade inte helt vad han menade, men han sa att jag inte skulle vara orolig iallafall :)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Booba skrev:

Örjan Gribbe, ja jag fattade inte helt vad han menade, men han sa att jag inte skulle vara orolig iallafall :)

Okej, ja han är duktig vad jag hört. Då lär det nog inte bli några bekymmer, ska bli spännande att följa dig och se hur det blev :)
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Lovar att återkomma med bilder då det är gjort :)
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Booba skrev:

Lovar att återkomma med bilder då det är gjort :)

Vad snäll! :) Tack
Gilla
Hästtjej

Hästtjej

Kvinna ·

Booba, jag är såå mkt stelare än jag trodde jag skulle vara... Smärtan är uthärdlig, har hjälp av min man nu i veckan;) Jag mätte inte mitt häng, men jag tog en före bild från sidan, ska lägga upp den också. Ang db, sa min kir att det var mkt minimal risk för mej då jag hade tydligt eget bröstveck, tog större implantat och ultra hög profil. Han talade också om att det handlade om kirurgisk teknik. Spännande för dej att se fram emot! Vilken typ av implantat vill du ha?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har exakt samma vikt och längd som dig booba. Breda axlar och bröstkorg. Ska på konsultation den 7 nov är rädd för att Tuve på citadell kommer säga mer än 550cc, verkar så otroligt tungt. Önskar dig lycka till!!
Gilla
Booba

Booba

Kvinna ·

Hästtjej skrev:

Booba, jag är såå mkt stelare än jag trodde jag skulle vara... Smärtan är uthärdlig, har hjälp av min man nu i veckan;)
Jag mätte inte mitt häng, men jag tog en före bild från sidan, ska lägga upp den också.
Ang db, sa min kir att det var mkt minimal risk för mej då jag hade tydligt eget bröstveck, tog större implantat och ultra hög profil. Han talade också om att det handlade om kirurgisk teknik.
Spännande för dej att se fram emot!
Vilken typ av implantat vill du ha?

Jag är otroligt dåligt påläst på detta så jag har bara följt Örjans rekommendationer, så med papperen framför mig så läser jag: Mentor, runda, High profile, bakom muskeln och snitt i bröstvecket, 600 på högra och 550 på vänstra haha jag provade ju implantat hos örjan, men kände här och nu att jag måste göra "ristestet" hade tyvärr bara 600 g ris så det blev bara en partynasse (ja min man kallar dem så) kändes MYCKET större nu än på konsultationen, väldigt knöligt va det med
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem