Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
solvindvatten profilbild

solvindvatten

Kvinna ·

21 maj, 2014

700cc citadell bröst. *bild*

Bröstförstoring

mina 700cc mentor är nu gjorda , delvis bakom. Hade ca 400cc egen vävnad. De är gjorda av Helena Sveinsdottir på Citadell i Landskrona. har ingen nämnbar smärta alls, ett litet tryck men inget mer. Var pigg och glad 1,5 timme efter uppvak och är nu nästan fullt rörbar. Blev chockad att de inte är större till min kropp, både besviken men väldigt lättad. Det ser ut som om de alltid suttit där. Är så glad att jag valde Helena, hon lyssnar och förstår men förklarar med sin stora kunskap efter att varit rekonderare till bröstcancer om vad som blir bäst. Jag skulle aldrig vilja byta läkare!

32

Sortera efter

solvindvatten

Kvinna ·

11 jun, 2014

Tack, de känns jättebra! Slipper tortyren nu efter bara 3 veckor så är glad! Nu hänger de fritt. De gjorde inte särskilt ont, hade druckit och har ju känselnedsättning i bröstet som tur är. Dock grät jag hos Helena idag när hon tog bort rutten hud. Vi hoppas verkligen det. Ska dit om en vecka igen.
Gilla

Anonym användare

12 jun, 2014

Men hur kan bröstvecket spricka upp om du har snitten i armhålan? o.O Har aldrig hört talas om något liknande förut.

Knuffade alltså killen dig med flit? I så fall verkar han ju vara ett riktigt pucko.

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

12 jun, 2014

Huden spändes ner av tortyren, sen slet han upp resten. Ja, med vilje. Polisanmält nu.
Gilla

Anonym användare

12 jun, 2014

Vilken jävla idiot! Bra att du har polisanmält. Hoppas du mår bättre snart 🙂

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

25 aug, 2014

Mycket bättre nu, ska uppdatera med nya bilder ikväll. Var på 3 månaders återbesök idag, kom fram till att de ena bröstet behövs sänkas. Fick en tid redan nästa tisdag. I övrigt är jag stört förälskad i Mina bröst.
Gilla

dumle

Kvinna ·

25 aug, 2014

Finns verkligen mentor runda EXTRA hög 700cc?? Dem går väll vara upp till 590cc i extra hög profil?🙂

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

26 aug, 2014

Man kan special beställa det mesta. Tex implantat på 1200cc mm.
Gilla

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

dumle skrev:

Finns verkligen mentor runda EXTRA hög 700cc?? Dem går väll vara upp till 590cc i extra hög profil?🙂

Det finns, jag sökte på google på det och hittade till slut på Mentors egna sida
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

26 aug, 2014

Ja. Tack.
Gilla

Silicon dream

Man ·

26 aug, 2014

solvindvatten skrev:
Ja. Tack.
Upplever du implantaten som tunga och svårt att hitta kläder som sitter bra på överkroppen? Jag är rädd att det kommer bli ett problem med lverdelar och även svårt med behå. Vad har du för BH strl idag? Läste om killen som knuffade dig så bröstvecket sprack, fy måste ha gjort skit ont och jag såg bilderna på det ser riktigt otäckt ut, men det måste väl ändå vara ovanligt att det spricker sådär om man skulle bli knuffad eller halka. Hur länge efter operationen hände det? Bra att du polisanmälde det och vad har hänt efter det?
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

26 aug, 2014

Haha, de är lätta som en fjäder faktiskt. Har aldrig märkt av att de ligger så pass mycket vikt i brösten faktiskt. Nej, kläderna formar sig väldigt fint och jag har samma kläder idag som jag hade innan op, jag har 75 I i bh nu, finns många fina på change bla. Det hände två veckor efter operationen ungefär, jag tror det är mycket ovanligt. Jag hade nog bara otur. Jo, ont gjorde det allt. Trots att lite av känslan fortfarande var borta efter operationen. Jag polisanmälde ja, åkte på förhör men fick förra veckan hem att de lagt ner utredningen. De har inte ens förhört vittnena, har räknat med att överklaga såfort jag opererats igen. Detta är inte okej.
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

26 aug, 2014

Haha, de är lätta som en fjäder faktiskt. Har aldrig märkt av att de ligger så pass mycket vikt i brösten faktiskt. Nej, kläderna formar sig väldigt fint och jag har samma kläder idag som jag hade innan op, jag har 75 I i bh nu, finns många fina på change bla. Det hände två veckor efter operationen ungefär, jag tror det är mycket ovanligt. Jag hade nog bara otur. Jo, ont gjorde det allt. Trots att lite av känslan fortfarande var borta efter operationen. Jag polisanmälde ja, åkte på förhör men fick förra veckan hem att de lagt ner utredningen. De har inte ens förhört vittnena, har räknat med att överklaga såfort jag opererats igen. Detta är inte okej.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem