Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miss tanja profilbild

miss tanja

Kvinna ·

19 jul, 2011

700cc Framför eller bakom??

Bröstförstoring

Har märkt att dom flesta som har lagt in större implantat som 600cc-700cc  har lagt det framför muskeln.

Undrar om det oftast är bättre att lägga framför muskeln när man väljer större size...

Någon som vet nått om det? :)

29

Sortera efter

annzz

Kvinna ·

19 jul, 2011

Jag har 705 cc bakom. :)

Gilla

miss tanja

Kvinna ·

19 jul, 2011

Jaha :)

Hur känns det då? Allt bra? ::)

Jag är rädd att man får ont i ryggen m.m för att det blir så tungt...

Gilla

annzz

Kvinna ·

19 jul, 2011

Jodå, de är känns väl ok. Inte riktigt bra dock.. ;s trist.

De är tungt ju. Inget snack om saken! Jag kommer nog inte vilja ha såhär stora implantat alltid kan jag säga ;d

Annars snyggt med stora bröst! ;)

Gilla

missgold

Kvinna ·

19 jul, 2011

annzz skrev:

Jodå, de är känns väl ok. Inte riktigt bra dock.. ;s trist.

De är tungt ju. Inget snack om saken! Jag kommer nog inte vilja ha såhär stora implantat alltid kan jag säga ;d

Annars snyggt med stora bröst! ;)

Vaah, känns det verkligen tungt? Haru fårr ont i ryggen också pga implantaten?

Gilla

miss tanja

Kvinna ·

19 jul, 2011

Ja, det är skit snyggt med stora bröst :D

Jobbigt att bära upp dom bara. :P

Jag vill också ha riktigt stora! Men samtidigt rädd för att bli belastad av tyngden, som du säger :/

Fin iaf ;)

Gilla

annzz

Kvinna ·

19 jul, 2011

Ja detbär väl klart det är tungt. 1,4 kg mer att bära upp liksom. Gäller att ha bra bh. Inte behagligt att gå utan bh en längre tid, jobbigt. Har inte fått ont i ryggen vilket är skönt. Dock inte haft de så länge heller. Vill man vara din får man lida pin ;) haha .. Sjukt snyggt med stora bröst!!
Gilla

harliedavie

Kvinna ·

19 jul, 2011

Men går de att o få plats med typ 700 cc bakom om man inte har haft inplantat förrut..? Örjan trodde inte de skulle få plats med 600 cc bakom på mig.. Så om ja ska ha bakom blir de 550 cc..
Gilla

miss tanja

Kvinna ·

19 jul, 2011

I see :)

Jag ska också till Örjan. Kunde han göra 600cc framför på dig eller?

Gilla

Anonym användare

19 jul, 2011

Jag har oxå 705 bakom precis som annzz, vi har dessutom op:ats av samma läkare 👍. Jag tycker däremot inte dom är speciellt tunga men så hade jag oxå ett annat utgångsläge, jag har förminskat mina från 1200 cc egen vävnad per bröst till det jag har idag implantat + egen vävnad blir ca 1000 cc per bröst så jag känner ju mig lättare. 😉

Det va inga problem att lägga in ett så stort implantat på en gång men det gjorde ont! Är man normalstor så är det nog inga problem annars får man göra det i 2 omgångar om man måste.

Jag tycker det känns bra att ha implantatet bakom eftersom det får lite stöd av muskeln då, tror det hade kännts tyngre om dom låg framför o då även blivit en större påfrästning på vävnaden. Men det är bara min gissning jag är inte plastikkirurg, diskutera det med din läkare.

Gilla

missgold

Kvinna ·

19 jul, 2011

Ok, frågan är om ryggen vänjer sig?

*Bibbilina: du hade ju massa egen vävnad innan, alltså måste ju din rygg och kropp varit van.. Man kanske kan träna ryggmusklerna? haaha.. Allt för att få stora bröst haha..

Jag har lite tubulära bröst och folk säger att man ska lägga framför muskeln då för att fulla ut det spetsiga i brösten, men lägger man så mycket bakom så lär det ju fylla ut ändå? Eller är jag helt ute och cyklar?

Gilla

harliedavie

Kvinna ·

19 jul, 2011

miss tanja skrev:

Va spännande :) ja kommer faktiskt inte håg va han sa om de.. Men ja ska maila honom.. Ja har ju häng oxå.. Men enligt tjejerna här på pof tykte en del att ja skulle lägga framför.. Om man lägger framför kan man gö ett lyft i efterhand om man tycker att resultatet blir för hängigt?
Gilla

Anonym användare

19 jul, 2011

missgold skrev:

*Bibbilina: du hade ju massa egen vävnad innan, alltså måste ju din rygg och kropp varit van.. Man kanske kan träna ryggmusklerna? haaha.. Allt för att få stora bröst haha..

Jag har lite tubulära bröst och folk säger att man ska lägga framför muskeln då för att fulla ut det spetsiga i brösten, men lägger man så mycket bakom så lär det ju fylla ut ändå? Eller är jag helt ute och cyklar?

Risken är att muskeln håller i implantatet, stoppar det liksom, så det ändå inte når hela vägen ut och då får du DB.

Gilla

citadellboobisar

Kvinna ·

19 jul, 2011

jag har 650 cc bakom muskeln och jag tycker inte alls att det är tungt, det e super skönt att gå utan bh och de är inte alls i vägen! Känns som innan när man inte hade några bröst, ändå väger de 1,3kg totalt! :D

Gilla

miss tanja

Kvinna ·

20 jul, 2011

citadellboobisar skrev:

jag har 650 cc bakom muskeln och jag tycker inte alls att det är tungt, det e super skönt att gå utan bh och de är inte alls i vägen! Känns som innan när man inte hade några bröst, ändå väger de 1,3kg totalt! :D

Skönt att höra att du är nöjd! ;D Grattis ::))

Varför valde du just bakom?

Och la du in 650cc på en och samma gång?

Jag skulle vilja göra det samma, men jag funderar över om det verkligen skulle få plats på mig :S

Jag har ju bara a-kupa nu :(

Gilla

miss tanja

Kvinna ·

20 jul, 2011

harliedavie skrev:
miss tanja skrev:

Va spännande :) ja kommer faktiskt inte håg va han sa om de.. Men ja ska maila honom.. Ja har ju häng oxå.. Men enligt tjejerna här på pof tykte en del att ja skulle lägga framför.. Om man lägger framför kan man gö ett lyft i efterhand om man tycker att resultatet blir för hängigt?

Örjan brukar föredra att lägga bakom på dom flesta :/

Jag har också lite häng då jag har ammat, men inte mycket. Så jag kanske också behöver lyft. Men tänkte att det är bättre att göra det samtidigt som förstoringen isånnafall..?

Just nu efter det jag läst här, så känns det som att "framför" är bättre när man ska lägga in stora implantat :/

Men vet inte om det stämmer på alla...

Gilla

miss tanja

Kvinna ·

20 jul, 2011

annzz skrev:
Ja detbär väl klart det är tungt. 1,4 kg mer att bära upp liksom. Gäller att ha bra bh. Inte behagligt att gå utan bh en längre tid, jobbigt. Har inte fått ont i ryggen vilket är skönt. Dock inte haft de så länge heller. Vill man vara din får man lida pin ;) haha .. Sjukt snyggt med stora bröst!!

Gumman vet du om man kan lägga in 700cc på en gång? Eller måste man göra det i två steg, för att det ska få plats..??

Frågar dig just för att jag såg att du har gjort ett byte till större implantat... ::))

Gilla

missgold

Kvinna ·

20 jul, 2011

Cookie skrev:

missgold skrev:

Risken är att muskeln håller i implantatet, stoppar det liksom, så det ändå inte når hela vägen ut och då får du DB.

Ahh, jag har ju fått lite db nu.. Så antagligen bör jag väl lägga framför då.. Har dock hört att det är svårare att amma samt göra mammografi?

Gilla

citadellboobisar

Kvinna ·

20 jul, 2011

Jag gick på vad min kirurg rekommenderade mig att göra, det är ju han som ska vara proffset och lämnade över mig helt i hans händer och höll tummarna.

Sen hade jag en hel del lös hud som behövdes tas bort och kändes som om jag hade valt framför att huden hade gett med sig fortare och att ev behöva lyfta ännu mer i slutändan, se när de är bakom, så är de verkligen bakom och står upp hela tiden oavsett vad jag hittar på, känns som de får mer "stöd" av musklen så att säga. :D

Ja jag la in 650 cc på samma gång, hade som sagt var väldigt mkt lös hud så jag hade säkert fått plats med det dubbla, men 650 räckte för min del :D

Kan få plats fast du bara har en A-kupa just nu, huden kan sträckas rätt mycket.

Gilla

annzz

Kvinna ·

20 jul, 2011

miss tanja skrev:

annzz skrev:

Gumman vet du om man kan lägga in 700cc på en gång? Eller måste man göra det i två steg, för att det ska få plats..??

Frågar dig just för att jag såg att du har gjort ett byte till större implantat... ::))

Det beror nog på hur dina bröst och hud är. Du får höra med din kirurg :D
Vem ska du opas hos? 😉

Gilla

idaglida

Kvinna ·

20 jul, 2011

Vilken Kup-storlek är 700 cc? :D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem