Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

750 eller 800cc?

Bröstförstoring
Hej!
Jag ska operera om mig nu i höst pga. att jag ångrar storleken.
MEN, jag har världens beslutsångest. Jag kan inte välja om jag ska ha 750cc eller 800cc.
Det står alltså mellan dessa implantat (Allergan)
750cc (bredd 15, projektion 6,7)
800cc (bredd 15,5, projektion 6,8).
Det är inte stor skillnad mellan implantaten, och min kirurg menar att det går att få plats med båda (eftersom klyftan då blir tightare, och nu har jag ca 5cm mellan brösten så det gör mig ingenting med tightare klyfta, känns bara jättebra!).
Vad skulle ni ha valt? Jag vill INTE ångra storleken igen, men med tanke på att det är sådan liten skillnad med 50cc så borde jag väl kanske inte ångra mig om jag väljer 750cc.
Men och andra sidan så ska jag fortsätta ha implantaten bakom muskeln, och då "försvinner" ju ca 50cc.
Men sen kommer ju risken för Rippling kanske öka lite om jag skulle välja lite större implantat (800cc), eller är det någon som vet om skillnaden på 50cc inte ökar risken så mycket?
Så, hur skulle ni göra tjejer? :P
43

Sortera efter

via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

MissCharlotte skrev:
Hahaha jo xD. 
Fast för mig själv som har 700cc tycker jag dom e as små :O
Tycker dom ser ut som en liten C :((((
Hur lång är du då? Och vad väger du? Du är helt GaleN 🤭 Men du måste visa bilder på dina 910cc bröst och sätta en jämnförelsebild 👍
Gilla
Presley

Presley

Kvinna ·

Hahaha storleksblind är verkligen det rätta ordet :D
Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

700 cc på en som är 157cm och väger 45-50 skulle se ut som en liten C ?? Omöjligt ;) Då inte ens jag som är 160 väger 59 och har 550 inte ens mina ser ut som en liten C utan större..Storleksblind deluxe ;)
Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Haha Yes lovar att visa bild :D. 
Jag är 157cm och väger ca 45-50kg ^^,. 
Har dock (eller inget dåligt menat då) men breda höfter :).

Haha jo X)

Haha jag tycker i mina ögon att dom ser ut som en liten C xD. 

Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

via_dolorosa tack, det lutar faktiskt mer åt 750 just nu :) håller på att prata igenom valet med min kirurg.

haha ja MissCharlotte, det låter nog som du är lite storleksblind ;) Men det är ju ganska lätt att bli lite storleksblind!
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Ja, att ta det med kirurgen är ingen dum ide, det kommer i alla fall slutändad bli big barabom vad du än väljer 🤭
Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

Okej, nu har jag och min kirurg kommit fram till att det blir 750cc :)
MEN jag måste vara helt dum i huvudet, för nu tänker jag att det kanske blir för litet, och funderar på att gå upp mer ändå? Min kirurg råder mig att inte välja 800cc (eller mer), men tanke på hur stort det faktiskt blir (och att jag ska leva med brösten flera år), och att brösten kommer börja hänga snabbare osv. osv.
Men 750cc (bredd 15, projektion 6,7) kommer det ge STORA bröst tror ni, på mig och min kropp? Jag vill ju gärna ha fake-looken med ett par stora runda bröst.
Blir helt förvirrad nu. Det kändes jättebra igår, men idag börjar jag tveka igen... Jag vill inte sitta och ångra storleken efteråt, men jag vill inte heller gå emot vad min kirurg rekomenderar. Jag tror inte han sitter och hittar på allt direkt.. Känner mig trygg med honom, så jag borde väl egentligen följa hans råd?

Gilla
Presley

Presley

Kvinna ·

Rejält storleksblind kallar jag det du lider av ;) det kommer bli gigantiskt! Du och jag har ju nästan samma mått och mina bröst ser jätte stora ut på min kropp! Så fake look kommer det bli kam jag garantera dig! :) oroa dig inte för det ;)
Gilla
Indira

Indira

Kvinna ·

Hej!!! Jag har 700 uhp Allergan och är jättenöjd :-)
Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

haha Presley jag börjar nog känna att jag är lite väl storleksblind :P
Men du har 380cc nu va? För jag har 350cc och det ser inte alls lika stora ut som dina ser ut, men det borde ju vara någorlunda lika tycker man..

Skönt att höra Indira :)
Gilla
Presley

Presley

Kvinna ·

Jag gjorde en korr i måndags, sydde fickorna som var förstora och bytte samtidigt till mentor släta 450 mp +. Men innan hade jag 380! Man tänker oftast så att andra har större haha! Gå på din magkänsla, vill du ha stora bröst så ska du självklart ha det, men kanske lättare att bära upp lite mindre i längden?
Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Haha jag lovar det kommer bli stort och man kommer se att det är sillisar :P. 
Men förstår hur du menar, jag är galet storleksblind och ska gå upp till 910cc xD.
Har 700cc nu ^^,
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag tror att 750cc räcker och blir över på lilla dig. 800cc har ju enbart en bredare bas, för mer fejk tror jag faktiskt 750cc ger detta lättare just för att de har mer projektion till sin bredd.
Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

Alltså tjejer, jag behöver lite råd här igen. Blir inte klok på det här!

Jag har ju pratat med min kirurg en hel del ang. hur mycket cc jag ska ha på mina nya implantat, och han tyckte 700cc var bra (men ändå i största laget). Men han gick med på att det kan fungera bra med 750cc också, så därför bestämde vi att jag ska ha 750cc.
Hur som helst kändes det bra, men nu blir jag stressad att jag kanske ändå borde ta 800cc? Det är ju bara liiite skillnad, men den skillnaden kanske gör att det känns perfekt.

Detta är som sagt skillnaden:

750cc (bredd 15, projektion 6,7)
800cc (bredd 15,5, projektion 6,8)

Vad tror ni, tror ni att det blir någon direkt skillnad?
Min kirurg är inte så sugen på att operera in 800cc eftersom han menar att det är väldigt stort för mig, och det kan bli tight att få plats. Men det är nog inte omöjigt.
Frågan är då om risken för komplikationer ökar massvis då istället kanske, om jag skulle välja 800cc? Vad tror ni?

Blir helt knäpp!!! Vill bara ha mina STORA drömbröst ju :)

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Skillnaden på 750 och 800 är ju marginell..Blir du inte nöjd med 750 hade du inte blivit det med 800 heller ,så lite skiljer det.Du får tänka så,blir du inte nöjd med 750 får du nog gå över 900.. Jag skulle inte gå över det kirurgen rek.medtanke på ev. komplikationer som kan uppstå.Föe hur ställer sig kirurgen tilö garantier om du tagit ett större implantat än ha rekommenderat?
Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

Tack Opticruise, du har faktiskt helt rätt i det du säger.
Om jag nu skule få någon jobbig komplikation (peppar peppar) om jag tog 800cc så skulle jag nog ångra mig att jag inte tagit 750cc, men tanke på att jag inte vet hur det går med korr då... Och jag kanske skulle kunna undvika komplikationen om jag nu tar 750cc.

Jag måste försöka tänka lite smart och logiskt nu också, det kommer inte sluta bra om jag bara kör på hejvillt, utan att min kirurg tycker att det är en bra idé.

Men och andra sidan tänker jag att det är ju så liiite skillnad, så jag kanske skulle kolla med min kirurg igen vad han tänker om 800cc.
Vill inte verka för tjatig bara..

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Jossefine skrev:
Tack Opticruise, du har faktiskt helt rätt i det du säger.
Om jag nu skule få någon jobbig komplikation (peppar peppar) om jag tog 800cc så skulle jag nog ångra mig att jag inte tagit 750cc, men tanke på att jag inte vet hur det går med korr då... Och jag kanske skulle kunna undvika komplikationen om jag nu tar 750cc.

Jag måste försöka tänka lite smart och logiskt nu också, det kommer inte sluta bra om jag bara kör på hejvillt, utan att min kirurg tycker att det är en bra idé.

Men och andra sidan tänker jag att det är ju så liiite skillnad, så jag kanske skulle kolla med min kirurg igen vad han tänker om 800cc.
Vill inte verka för tjatig bara..

Haha du är nog inte den enda som frågar om storlekar..Fråga hellre en gång för mkt :) Tror det kommer bli kanon iaf med 750,jag är ju ett "fan"av större bröst och vore jag 10år yngre hade jag inte tveka själv ;)
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Bredden på 800cc kan faktiskt ställa till det mer än du tror och eftersom 750cc har samma put tror jag mer på dem pga bredden blir bättre på det vis att det får bättre plats. Och som Opti säger "om du inte blir nöjd med 750 blir du det inte heller med 800" 🙂
Gilla
löperskan

löperskan

Kvinna ·

Hade tagit det större alternativet!!
Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Ska det vara skillnad måste det vara ca 150cc eller mer.
Men jag la in 700cc och ångar mig att jag inte tog större, så hade lagt i 800cc.
Dock säger kirurgen som den sa, hade jag tatt 750cc.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem