Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

750 eller 800cc?

Bröstförstoring
Hej!
Jag ska operera om mig nu i höst pga. att jag ångrar storleken.
MEN, jag har världens beslutsångest. Jag kan inte välja om jag ska ha 750cc eller 800cc.
Det står alltså mellan dessa implantat (Allergan)
750cc (bredd 15, projektion 6,7)
800cc (bredd 15,5, projektion 6,8).
Det är inte stor skillnad mellan implantaten, och min kirurg menar att det går att få plats med båda (eftersom klyftan då blir tightare, och nu har jag ca 5cm mellan brösten så det gör mig ingenting med tightare klyfta, känns bara jättebra!).
Vad skulle ni ha valt? Jag vill INTE ångra storleken igen, men med tanke på att det är sådan liten skillnad med 50cc så borde jag väl kanske inte ångra mig om jag väljer 750cc.
Men och andra sidan så ska jag fortsätta ha implantaten bakom muskeln, och då "försvinner" ju ca 50cc.
Men sen kommer ju risken för Rippling kanske öka lite om jag skulle välja lite större implantat (800cc), eller är det någon som vet om skillnaden på 50cc inte ökar risken så mycket?
Så, hur skulle ni göra tjejer? :P
43

Sortera efter

Presley

Presley

Kvinna ·

Som via_dolorosa säger, om du nu ska ha stora bröst så välj efter måtten! Som sagt bredden kan ställa till det! Är man liten så kan det se rätt så groteskt ut om brösten är bredare än kroppen i sig haha!
Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

Tack tjejer! Borde kanske välja 750cc ändå, om jag ska försöka tänka lite klokt och förståndigt :)
Och som ni säger, skulle jag inte bli nöjd så med 750cc så skulle jag ju säker tinte blir nöjd med 800cc.

Så får nog välja 750cc och hoppas på att jag får mina drömbröst :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

350 har du nu skriver du så tänk sähär, det är inte alls en märkbar skillnad på 750 eller 800 MEN det är en sjukt stor skillnad mellan 350 och upp till 750 ! det är ju över dubbelt så stora så jag hade tagit 750...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem