mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
Anatomiska eller runda 250cc
Ska opa mig om några veckor och 250 cc är bestämt men vet dock inte vad som blir bäst! Vill ha ett naturligt resultat och vill kunna gå utan bh och med pushup. är väldigt smal så synas kommer det att göra vad rekommenderar ni? :)
Sortera efter

mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
?
Gilla

Smurfen123456789
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag kan starkt rekommendera runda ;) har hört att anatomiska kan bli lite mer åt det häninga hållet.
Mina är idag exakt 1vecka gamla. La in runda gelehallon 350 375cc HP och är super nöjd!
Gilla

mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
Men hur mycket bröst hade du från början då? :)
Gilla

Smurfen123456789
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag hade 75b innan :)
Gilla

mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
Men då e de mycket större än mina! Har läst att det är bättre att ta anatomiska om man har lite egen vävnad men runda kanske är bättre?
Gilla

83Tina
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag ska opereras på fredag och har inte alls mycket själv och ska lägga in runda 350 cc delvis bakom.
Gilla

mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
ååh! vilken storlek förväntas du få? :)
Gilla

83Tina
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag sa att jag ville ha c kupa och då när jag var på konsultationen så provade jag 325 och det kändes bra och på 3D fick jag se med 325, 350 och 375 och det sista såg för stort ut och dom andra såg jag inte mycket skillnad på så då valde jag 350 och hoppas på att det blir bra, inte för stort.
Gilla

henrietta
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag har (nästan) bestämt mig för 250cc (alt 200), runda, framför, hög profil. Har knappt bröst nu. (finns bild i silvergalleriet) För egen del är anatomiska inget alternativ. Dels för att jag vill ha samma form på brösten som nu & OM implantaten skulle rotera så gör det inget..Dessutom tyckte även kirurgen att detta skulle passa mig bäst. Men vi har alla olika utgångslägen.
Gilla

mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
Men då hamnar vi nog på ungefär samma 83Tina och henrietta! :) JAg önskade också stor B eller liten C och läkaren sa att 250cc skulle bli ungefär C och jag har som sagt väldigt lite egen vävnad så hoppas att detta stämmer! Men hur stor chans är det att dom vänder på sig?
Gilla

Lillans
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag var platt innan och lagt in 250cc. Jag valde att köra på runda eftersom dom va mjukast och jag ville ha så mjuka och naturliga bröst som vanligt. Har inga nya bilder men man ser på de jag lagt upp att de tar en skidbacke-form de med och nu ser dom supernaturliga ut. Ingen tror de är opererade :)
Gilla

leah26
Kvinna ·
08 okt, 2013
Det är nog himla olika... Har ofta funderat på hur runda skulle ha sett ut mig.. ;-) men ville ha naturligt utseende och fick det verkligen med Anatomiska! Var nästintill platt innan och rekommenderas dessa av kirurgen. Tycker anatomiska har ett fint "put" också, men det är som sagt ytterst individuellt!
Gilla

leah26
Kvinna ·
08 okt, 2013
..det som får mig att undra om runda hade blivit finare... Är till stor del dina fina Lillans! Otrooooligt fint resultat har du:-D!
Gilla

mody
Kvinna ·
08 okt, 2013
Lillans: Visade faktiskt dina bilder och hon sa att du hade mycket mer vävnad än mig från början fast hon inte sett någon förebild..:/ Hon tyckte att anatomiska skulle bli bättre men vill inte att dom blir hängiga?
Leah26: Kan du ha pushup utan att det ser konstigt ut? :)
Gilla

normboobie
Kvinna ·
08 okt, 2013
Jag är ute efter ungefär samma storlek som ni diskuterar :-) vad roligt med flera som vill ha brösten lite åt det "naturliga" hållet!
Lillans, Sååå fina bröst du fått! vi har ung samma kroppsliga förutsättningar, menar vikt, längd o ursprungsstorlek på brösten. Jag är nog lite bredare över axlar och höfter dock. Har funderat på 275-325 (325 för att "man alltid ska ta en storlek större än vad man tänkt sig".) Dina ser väldigt fina ut, men med tanke på att jag är lite bredare så borde 275 funka bra ;-)
Är du nöjd med storleken eller hade du i dagsläget hellre valt lite större? Kan du ha v-formade klänningar utan att det glipar om du förstår vad jag menar?
Gilla

leah26
Kvinna ·
08 okt, 2013
mody; har oftast tunna bh eller ingen alls.... det jag inte "kunde" förut dvs. ... Sådan frihetskänsla! Är inte jättebekvämt med pushup, Men ja; då och då har jag det eller balconette... Ser inte konstigs alls ut, framhävs bara litet mer;-) får dock inte mkt till klyfta... Men det har nog mera med mitt utgångsläge att göra.
Var rädd för fake looken... Och hittills har ingen som inte vet kunnat gissa det;-) men samma verkar ju gälla Lillans runda
! Förhoppningsvis kan man lita på sin kirurgs omdöme.... Jag valde iaf att göra det, då jag var så velig själv....
Gilla

Lillans
Kvinna ·
08 okt, 2013
Leah26: Tack så hemskt mycket :D
Mody: Det är ju jättekonstigt :S Jag hade så lite egen vävnad att jag fick det via landstinget liksom, mitt ena bröst fanns det knappt någonting alls i. Mina killkompisar hade större bröst än mig haha! Men tar man mjuka implantat så hänger dom ju till sig med tiden och får skidbacken, men finns ju många här på forumet som är nöjda med anatomiska :)
Normboobie: Tack så mycket! :) Jag är faktiskt glad att jag tog den storleken jag gjorde just för bh-storleken och att de ser så naturligt ut med min rätt smala kropp haha. Men jag skulle lätt kunnat ta större och det skulle fortfarande passa min kropp då jag är rätt lång och har höfter så tror nog du kan ta vilken storlek mellan 250-350 och det skulle nog fortfarande se bra ut men frågan är ju vad man e ute efter :P Jag va livrädd att de skulle bli för stora haha. Inget glipar och fyller ut allt perfekt, några lite för mycket tillochmed då jag alltid måste ha minsta storleken då jag är rätt tunn :P
Gilla

Salt26
Kvinna ·
08 okt, 2013
Hej!
Jag hade knappt 70a innan op och la in anatomiska 255mf och hamnade på en 70c/75b.
För mig var det viktigt att kunna ha behå utan att ha bulligheten upptill.
Använder man bygelfria behå de första 6 mån så är risken oftast minimal att de roterar.
Gilla

just-for-me
Kvinna ·
08 okt, 2013
Valet mellan anatomiska och runda är sjukt svårt, jag har fastnat i samma träsk!
Tänk på att ett "droppformat" anatomiskt inlägg kommer tyngden per automatik hamna "nedåt" och minimeras uppåt. Det ger ett "naturligt" hängigt resultat om jag har förstått det hela rätt medan ett runt ger mer fyllnad upptill.
Konsultation1: anatomisk 295cc 3D simulering m+
Konsultation2: rund 450-500cc m+
Det skiljer sig rätt mycket mellan mina konsultationer om rekomendationerna. Jag var säker efter första konsultationen "det här blir bra" men efter andra känner jag att runda känns mer som det jag vill ha. Då mina bröst i dagsläget saknar fyllnad upptill och är en av anledningarna till att jag vill göra en operation.
Mängden blir nog bra men jag tror den kommer ge ett större resultat än han förutspår (vilket det ofta gör) vad har du för mängd sedan innan ? Tänk på att kroppen slukar lite av fyllningen också!
Gilla

normboobie
Kvinna ·
09 okt, 2013
Lillans: jag är ute efter naturliga bröst, känslan av att få HA bröst och vara kvinnlig även utan kläder, kan fusk a yill det under kläder men inte bikini det är lögn!
Tar det lång tid att fp beviljat från landdtinget?
De opererar inte anatomiska på kliniken jag valt så jag slipper det beslutet åtminstone :-)
Gilla