Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smothie profilbild

Smothie

Kvinna ·

11 jan, 2013

Ändrat ifrån 255 cc till 290 cc

Bröstförstoring

Nu har jag äntligen bestämt mig, ändrat ifrån 255 cc till 290 cc. Vad tror ni om detta beslut? Om någon är kunnig att läsa av mått så har jag dessa mått :) Måtten är : Bröst Jugulum till Mamill 19/18 nippel till nippel 19 bredd 13.5+ pinch 3-.

34

Sortera efter

Anonym användare

11 jan, 2013

Skillnaden mellan 255 till 290 är väldigt liten i cc. Tror knappt att du kommer märka den. Är det verkligen värt att genom gå en ny op med alla risker det innebär för en sån liten skillnad?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

11 jan, 2013

Det va nog jag som va otydlig :) Har inte gjort någon operation än men det är väldigt nära och ändrade mig nu i sista sek till 290 cc istället för 255 cc som jag hade bestämt mig för!
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2013

Jaha, jag kanske borde ha läst om när du skulle göra operationen också haha ;) Man vänjer sig fort så det blir nog bra om du väljer 290cc :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

11 jan, 2013

Haha det är lätt att det blir fel :) Ja jag har hört många säga det så känns bra val nu!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

11 jan, 2013

Vad skönt att hitta någon mer ;) När har du din op? Jag är ute efter så naturligt resultat som möjligt. Jag är förberedd på att få en chock vid uppvaknandet haha! Hört att mänga tycker efter en tid att det är för litet så tror jag valt rätt. Vad fick dig att ändra dig? Jag har inte riktigt koll själv på vad måtten är :) Blir alldeles förvirrad av allt så litar på kirurgen :) Jag ha hört det med bakomplacering, vet du hur mycket som "försvinner"? Jag har A kupa som utgångsläge men tränar väldigt hårt och tycker bara efter min konsultation att brösten försvunnit ännu mer nu, lär snart inte finnas något kvar. Tur det är dags snart för nya :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

13 jan, 2013

Känns som vi tänker ganska lika :) Kan hålla med tittar man på före och efter bilder ser resultatet så olika ut självklart att det beror på utgångsläget men tycker jag har hittat ganska lika utgångslägen på personer ändå ser det helt olika ute. Jag har försökt att ha väldigt vadderande bh så att det inte ska märkas så stor skillnad efteråt. Börjar du bli nervös? Jag känner faktiskt inget vet inte om det är bra eller dåligt :) Hoppas bara inte man har glömt tänka på något nu när det börjar närma sig.
Gilla

eve

Kvinna ·

13 jan, 2013

Hej, har nästan samma mått som du. 159cm o 50 kg. Valde på första besöket 300cc men är orolig att det inte kommer märkas så mycket. Så funderar på 325 eller 350cc . Kommer göra operation i slutet av april. Tror inte att det är så stor skillnad på din ändring.. Många väljer vad jag hört för litet inplantat o ångrar sig sen. Jag kommer lägga bakom så då sägs det försvinna lite
Gilla

Smothie

Kvinna ·

14 jan, 2013

eve skrev:
Hej, har nästan samma mått som du. 159cm o 50 kg. Valde på första besöket 300cc men är orolig att det inte kommer märkas så mycket. Så funderar på 325 eller 350cc . Kommer göra operation i slutet av april. Tror inte att det är så stor skillnad på din ändring.. Många väljer vad jag hört för litet inplantat o ångrar sig sen. Jag kommer lägga bakom så då sägs det försvinna lite[/ Härligt att höra då känns det som jag absolut tar rätt besluta :) Har du fått op tid? Vad ska du välja för inplantat? Ser att du nyligen varit på konsultation.
Gilla

Smothie

Kvinna ·

14 jan, 2013

Mary007 haha nu vet jag inte alls hur jag svarar er :) Nja klart man tänker på komplikationer och själva resultatet men försöker stänga av det :)) Kan ju ändå inget göra tyvärr! Du måste höra av dig sen och berätta hur allt gick :)) Jag borde dock vandra till Apoteket snart och köpa det jag behöver för nu är det inte många dagar kvar. I vilken stad ska du op?
Gilla

Knox

Kvinna ·

14 jan, 2013

Hej! Jag ska också opereras i början på april och var på konsultation i Torsdags. Där bestämmde vi att jag ska sätta in 290cc bakom muskeln. Först fick jag ett jätte litet inplantat i handen, och jag tror han såg mitt missnöje, så jag fick ett lite större att prova innaför bhn, jag var fortfarande inte nöjd men 290 cc var tydligen det absolut största som fick plats i min kropp så då får jag nöja mig med det. Jag känner lite som attt hellre ett par bröst än inga alls. Sen tycker jag att det är jätte svårt att stå där med två inplantat tryckta mot brösten och tänka sig hur det kommer se ut med dem inuti brösten.

Fast jag tror det blir bra. Jag är väldigt liten i kroppen, har tittat på massor av före/efterbilder och känner mig ganska nöjd över mitt val. Fast helt nöjd kan jag ju bara svara på om jag blir efteråt.

Gilla

camii

Kvinna ·

14 jan, 2013

Titta på mina mått är lite mindre än er, jag ändrade mig från 250 till 300 och kan  känna att de känns lite litet....
Gilla

camii

Kvinna ·

14 jan, 2013

Jag kan tycka att jag upplevde 300 Cc i kliniken som stort , men Idag  har dt gått 11 veckor o 6 dar och jag tycker de känns mkt mindre faktist..
Idag har jag 70C....jag hade 70aa innan ..
asså visuelt ser dem ut som en B kupa inte mer.!!
Får fortf på mig min bikini som e xs lixom  ( från cubus ) hade jag fått välja hade jag tagit 350 ist.
men i detta fallet  hade jag för lite underhuds fett... så 300 var max.
så många säger att 50 cc försviner så jag uupplever nog mina som 250 nu ...

Gilla

Knox

Kvinna ·

15 jan, 2013

Mary007 skrev:
Knox: Vad skoj, vi ska ha samma implantatsstorlek på samma klinik :) olika kirurger dock! är det anatomiska el runda du ska ha? ok, hur menade läkaren då med att det "inte får plats mer"?
det där med före/efter bilder är lite missvisande.. googlat runt som en galning på tjejer med liknande utgångslägen men det är sjukt hur mycket det skiljer i resultaten!
jag tror också det bli bra, vi har säkert valt helt rätt, hoppas iaf ;D

Ja Lars uttryckte det så att det inte skulle få plats något större eftersom att jag är så liten i kroppen. Just nu har jag ju inga bröst alls. Helt platt och så jag förstår vad han menar, men detta blir nog rätt stlk för mig om man ser till helheten.

Gilla

Smothie

Kvinna ·

15 jan, 2013

Kul att vi lyckades skapa en tråd där vi alla nästan är i samma storlek :)
Gilla

Knox

Kvinna ·

15 jan, 2013

Mary007 skrev:
Knox: jag är i väldigt liknande sits, har i princip ingen byst överhuvudtaget och har heller aldrig haft någon. är både smal och tunn över bröstkorgen, och i överlag "liten" eller vad man ska säga.. det finns såklart de som är både smalare och kortare än mig, men har ändå alltid kallats för "Lillan" och liknande.. har nog mkt att göra med att jag har små händer, fötter osv - är väl vad man kan kalla 'nätt' helt enkelt?
...Så jag misstänker att det finns en "övre gräns" även för mig.. det största jag provade på konsultationen var 300 cc och det kändes iaf då väldigt stort! Olafur höll med och sa att "där går nog din gräns över vad som börjar se oproportioneligt ut".

Jag hade ju bröst innan mina graviditeter inga stora men jag fyllde iaf en a-kupa. Kändes lite snopet såhär i efterhand när dom försvann helt och det känns skönt att man kan göra något åt det. Jag hade med mig "före/efterbilder" på hur jag såg ut innan jag fick barn och även en bild på hur jag såg ut undertiden jag ammade. Tycker brösten var perfekta när jag ammade det är ungefär den stlk jag vill åt igen. Då var jag väl uppe i en B-kupa och det är väl ungefär det de blir om jag sätter in de tänkta 290cc. Jag är minimal i kroppen och det påpekade även Lars. Jag var lite orolig innan konsultationen att det inte skulle gå och göra någonting pga av min lilla kropp.

Gilla

eve

Kvinna ·

15 jan, 2013

smothie- har inte valt datum än.. hoppas på slutet av april. ska bara fixa det finansiella först.
Kommer ha mentor runda.. han visa faktiskt inga andra för mig. Kom på det efter.. finns ju många olika, men man glömde ju hälften när man var på konsultationen.
Läst att många valt nått med hög.. vet inte riktigt va det är.

Ska bli så spännande. 
Kommer göra bröstlyft, inplantat o liten bukplastik samtidigt. 
Fick priset 69000kr.
Plastikhuset linköping
Gilla

Knox

Kvinna ·

16 jan, 2013

eve skrev:
smothie- har inte valt datum än.. hoppas på slutet av april. ska bara fixa det finansiella först.
Kommer ha mentor runda.. han visa faktiskt inga andra för mig. Kom på det efter.. finns ju många olika, men man glömde ju hälften när man var på konsultationen.
Läst att många valt nått med hög.. vet inte riktigt va det är.

Ska bli så spännande. 
Kommer göra bröstlyft, inplantat o liten bukplastik samtidigt. 
Fick priset 69000kr.
Plastikhuset linköping

För mig visade inte kirurgen något annat än runda heller, nu när du skriver det, fast jag var endå inställd på just runda så det blir nog bra iaf.

Gilla

Smothie

Kvinna ·

17 jan, 2013

Mary007 jag tror du gör helt rätt beslut om anatomiska! Ska jag med ha haha :)
Gilla

Ninnie

Kvinna ·

17 jan, 2013

Har nästan samma mått som er men la in 275 runda. Skulle ha kunnat lagt in 350 så här i efterhand men är väldigt nöjd ändå. Jag kan nästan ha samma bikini som förut och alla kläder sitter ff bra. Känns som en bra storlek till kroppen faktiskt! Lycka till!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

18 jan, 2013

Mary007: Håller helt med om anatomiska, visst finns det en risk men tycker också fördelarna väger över =)) Han tog fram ett runt och ett anatomiskt och jag hade redan bestämt mig för det anatomiska. Han op flest anatomiska så det känns bra! Ninnie: Vad kul att du är nöjd!! Känns bra när du skriver att det känns som en bra storlek :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem