Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smothie profilbild

Smothie

Kvinna ·

11 jan, 2013

Ändrat ifrån 255 cc till 290 cc

Bröstförstoring

Nu har jag äntligen bestämt mig, ändrat ifrån 255 cc till 290 cc. Vad tror ni om detta beslut? Om någon är kunnig att läsa av mått så har jag dessa mått :) Måtten är : Bröst Jugulum till Mamill 19/18 nippel till nippel 19 bredd 13.5+ pinch 3-.

34

Sortera efter

backtoboobs

Kvinna ·

29 jan, 2013

Hej tjejer, jag är också liknande längd/vikt men jag har en del vävnad själv, ca B kupa, så ska lägga framför har jag tänkt. Men det här med rotationen, är det större risk för det om man lägger framför? Då håller ju inte muskeln fast implantatet? Hur resonerar ni som ska ha anatomiska framför? Jag blev övertalad att ha runda kändes det som på konsultationen, det var det vanligaste och det var det, men sedan när jag kollat på en miljard bilder så är det bara de anatomiska som jag känner skulle vara rätt för mig, man vet ju aldrig hur det blir men det känns som om anatomiska i alla fall är på rätt spår! Skulle bli superledsen om jag tog runda och fick runda bollar! Jag är lite rädd att det blir för stort, jag bestämde mig för 325cc vä och 350-375 cc hö till att börja med men då var det bakom muskeln. Framför tänker jag 290 vä och 330 hö. Tydligen mäts de anatomiska annorlunda? Jag har ganska breda axlar så borde kunna bära det tycker jag. :) Usch vad babbligt det här blev. Ska bli så roligt att komma till silver så jag kan se era bilder!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

29 jan, 2013

Jag har inte hört att det skulle kunna rotera mer bara för att man lägger framför. Sen finns det en risk att de kan göra det med anatomiska men jag valde det ändå. Skulle dock va intressant om någon har erfarenhet när det gäller rotation och framför placering? Jag valde anatomiska då både jag och min läkare tyckte att jag skulle få mest naturligt resultat av det, vilket jag va ute efter. Det är så svårt med alla val och man måste ställa för och nackdelar mot allt. Nu har jag gjort min op nyligen så ska bli intressant och se hur de utvecklas. Jag har 290 cc framför har inga bilder än men ska se om jag kan få upp några ikväll.
Gilla

ida2

Kvinna ·

29 jan, 2013

Ifall du är osäker ta 290 ,de skiljer lite men ändå ..dom flesta önskar inte att dom tagit mindre utan större :)
Gilla

backtoboobs

Kvinna ·

29 jan, 2013

Blev just silver, så nu kan du kika på mina om du vill :)
Jag har kollat på Lingons, väldigt fina med runda, men hon hade mindre än jag innan. Jag vet inte om det spelar någon roll? Får man ett mer naturligt resultat med lite egen vävnad med runda än om man har ganska mycket vävnad själv?
Om jag tar runda coh 1 så kanske de blir mer mjuka och naturliga än om jag tar anatomiska eftersom de är fastare? Fast eftersom jag har ganska lösa och väldigt mjuka nu så kanske jag borde ta anatomiska för att de inte ska bli för mjuka? Finns det något som heter för mjuka fejkbröst?? haha!

Gilla

backtoboobs

Kvinna ·

29 jan, 2013

Tack Mary007... Ja, jag känner mig superförvirrad. Jag behöver nog en till konsultation!
Gilla

eve

Kvinna ·

29 jan, 2013

Nu har jag blivit osäker om jag vill lägga bakom. Läst om mycket problem.
Jag tränar inte värst mycket .

Vad ger de för skillnad i utseende.. framför alt bakom???

Gilla

eve

Kvinna ·

29 jan, 2013

o sen funderar jag på att jag läser o ser andras bilder att de har tex hög, mellan.. osv..
min kirurg nämde inte nått sånt alls :(

Vill ju att det ska bli lite klyfta osv..
Gilla

Smothie

Kvinna ·

29 jan, 2013

Min kirurg sa aldrig heller något om profil men ring och fråga vilken profil du ska ha. När det gäller placering är detta så olika vad alla tycker. Titta på mycket bilder och få din egna uppfattning.
Gilla

Smothie

Kvinna ·

30 jan, 2013

Undra egentligen varför vissa inte kirurger inte talar om allt? Hur känns det Mary007?
Gilla

eve

Kvinna ·

30 jan, 2013

lycka till Mary007 .. nyfiken på hur det kommer gå.. :) ( bra så klart ) men mer din upplevelse osv ;)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

30 jan, 2013

Önskar dig med lycka till! Kommer gå kanon :) ja håll oss uppdaterade!
Gilla

eve

Kvinna ·

01 feb, 2013

fick lån beviljat idag från banken.. så nu blir det o bestämma datum.. hade tänkt i slutet av april men blir nog mycket tidigare.
funderar på om det blir plastikhuset eller om jag gör det i prag...
Gilla

eve

Kvinna ·

01 feb, 2013

bestämde mig igår för 400cc.. på konsultationen valde jag  300cc men tror det försvinner lite när man lägger bakom..
Gilla

Smothie

Kvinna ·

01 feb, 2013

Vad kul! Många beslut nu då :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem