Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Är 475cc för stort?

Bröstförstoring

Jag opererades i januari och satte då in 295cc full. Kände redan ifrån början att dom blev för små. Nu har jag även fått muskelpåverkan som ska korrigeras i september och då ska jag även byta till större implantat. Jag väljer mellan 410, 440 och 475 cc. Alla i corse profil. Jag känner att 410 nog är en för liten skillnad i cc så jag velar mellan 440 och 475. Jag är ganska kort, 157cm och var helt platt i från början. Undrar nu om någon annan kortis här har någon utav dessa implantat? Och isåfall, känns dom för stora eller lagom? Jag önskar större bröst men inte på tok för stora såklart ;) 475 är 1cm bredare än de implantat jag har idag. Skulle även vara tacksam ifall någon har bild på sitt resultat :)

26

Sortera efter

FloEmi

FloEmi

Kvinna ·

Om du har muskelpåverkan redan idag blir det inte värre med så mycket större då? Jag vet en som har detta. Med kläder gör det sig fint men naket ser det ganska mycket ut men är en smaksak. Lycka till ♡
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Jag hoppas såklart att muskelpåverkan ska bli bättre efter korrigeringen men jo, det skulle nog se lite tokigt ut ;) Lycka till idag tjejen! :D
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Någon?;)
Gilla
lisa89

lisa89

Kvinna ·

Hej, har läst någonstans att man skall gå upp 150-200cc för att få en synlig skillnad. Lycka till //L
Gilla
Haneen

Haneen

Kvinna ·

Jag ska lägga in 475cc uhp Motiva Ergonomix imorgon så jag kan återkomma efter det ;) Är nästintill platt idag, fyller inte ut en 75A
Gilla
Phyllisia

Phyllisia

Kvinna ·

Jag är lite längre än du och har lite fler kg än du så går ju inte riktigt att jämför egentligen men jag har mentor anatomiska 485cc HP. Är ej färdigläkta ännu och jag tror kanske inte att det hjälper dig så mkt men kanske kan ge ett hum. Tror dock att dem kommer se rätt mkt större ut på sig än på mig (?).
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Haneen - åh vad spännande! Lycka till!!
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Jag har nog faktiskt bestämt mig för 475 nu. 440 är ju bara en ökning på 145 cc mot vad jag har idag och det skiljer dessutom inte så mkt i stl på 440 o 475. Känns säkrare att välja det större för jag vill verkligen inte ångra mig igen ;D Idag upplever jag mina 295 som väldigt små. Och 475 innebär 1cm bredare implantat och 1,4 cm i put. Det måste väll bli bra? ;)
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Phyllisia - Hade du mycket egen vävnad? Jag var i princip helt platt....
Gilla
FloEmi

FloEmi

Kvinna ·

Men 475cc uhp är samma bredd på som mina 375cc High profil. Nu känns det som jag kanske kunde vågat mig på dessa. Tror mina bröst kommer bli en C alt liten D. Trodde dem skulle upplevas större än vad dem gör men nopp.
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Tråkigt att du känner så :/ jag har ju också full i min bröstbredd just nu och jag tycker att dom är små. Så 475 är ju några hopp högre för mig på bredden. Åh jag är så klyven! Måste bestämma mig denna veckan dessutom...
Gilla
madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Vi är lika långa och väger ungefär lika och jag har 615 gram idag, såklart är dem stora men inte ögonfallande stora. Tror inte 475 blir för stort :)
Gilla
Phyllisia

Phyllisia

Kvinna ·

Therese87; jag hade rätt lite vävnad kvar efter två graviditeter. Fyllde knappt en b-kupa och det var mest hud som fyllde ut. Inte mkt vävnad kvar. Har förefoto i profilen.
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Phyllisia - dina är jättefina! :) vilken bredd har du? Är det samma som din egen eller större? Och hur mycket put? :)
Gilla
Phyllisia

Phyllisia

Kvinna ·

Tack. :) Jag vet inte måtten. Det var inget vi diskuterade men innan op hade jag bröstbredd 12,5. Har high profile iaf. Vad det är för mått på dem vet jag inte. Jag lade inte mkt vikt vid det utan valde att fokusera på känslan av inläggen istället. Det var viktigare för mig.
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Hej tjejer! Har mailat lite med kirurgen och vi kom fram till att 440 blir det bästa. De är ju nästan identiska och det är lite mindre risk för fler komplikationer eftersom att det inte är lika brett. Så jag kommer öka 7,5 mm i bredd och 1,3 cm i put :) Det blir nog toppen! Den 21 september är det dags :)
Gilla
KimLand99

KimLand99

Kvinna ·

Mindre än 200 cc kommer du knappast märka skillnad mellan. Jag tror de flesta funderar alldeles för mycket när de väljer mellan två olika som knappt skiljer sig åt. 440 eller 475 tror jag knappt du sjäv märker skillnad på alls, det är ju bara någon enstaka mm. Om du ångrar dig att de blev för små nu skulle jag välja det största alternativet. Har du 12,5 cm bröstbredd så bör inte 475 vara någon problem alls eller se konstigt ut oå något sätt.
Gilla
FloEmi

FloEmi

Kvinna ·

Om jag skulle lägga in 475cc så hade jag valt ultra High profil. Som du är ganska liten i omfång. Men det är svårt att hitta bh i denna strl har jag hört från 2 personer som är 65 alt 70 runt om å sen detta implantat
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Min bröstbredd är 10,75 så båda dessa är ganska breda för mig. Enligt kirurgen är det lite mindre risk med 440 men ja, jag vet att det skiljer ganska lite emellan dessa. Endast 1mm i put. Det är ju corse och jag hoppas att profilbytet iallafall kommer att göra att jag känner skillnad ;)
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Hej tjejer! Nu är jag opererad och det blev 440cc corse. Jag är redan supernöjd! :) Nu känner jag att jag har fått det resultat som jag önskade ifrån början. Nu håller jag bara tummarna för att muskelpåverkan har blivit bättre men det är ju inget jag kan känna på just nu
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem