Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mmmjo profilbild

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

Är 550cc för stort?

Bröstförstoring

Hej! Var på konsultation på Bellakliniken idag för att byta mina inplantat från 300 och 320cc till större. Kommer byta till motiva, hög profil. Kirurgen säger 550 kommer bli bäst. Jag vill nämligen ha mindre mellanrum och kommer därmed öka bredden på implantaten. Vaf tror ni om 550 på mig? Jag har bara 75cc och 50cc egen vävnad! Nästan inget! Jag ville helst inte hå över 500, men bredden blir bättre med 550.

38

Sortera efter

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

samma här .. ska oxå ha motiv 550, jag tror inte att det blir så stort. Bredden och höjden på dessa är samma som silimeds 505. Det låter mycket men har man själv lite vävnad så jämnar det ut sig

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

maja2 skrev:

samma här .. ska oxå ha motiv 550, jag tror inte att det blir så stort. Bredden och höjden på dessa är samma som silimeds 505. Det låter mycket men har man själv lite vävnad så jämnar det ut sig

Vad spännande att vi ska ha samma! Tror motiva ärr bra:) när och var gör du dina? Vad innebär muskelklyvning? Lycka till gumman:)
Gilla

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

Hos Johan på Bella, nu på tisdag ska jag opereras. Muskelklyvning innebär att man korrigerar muskelpåverkan genom att skära av fler muskeltrådar

Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

07 maj, 2015

Åh vad spännande! Tror det kan bli super..fick du klämma och känna? kändes det bra när du provade..för siffran spelar mindre roll, det är hur det ser ut när du tittar dig i spegeln. varför rekomenderade han dessa till dig? 

Har för mig att dessa är konstruerade för aktiva personer, att de ska följa kroppens rörelser elle nått sånt..har jag fel?

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

maja2 skrev:

Hos Johan på Bella, nu på tisdag ska jag opereras. Muskelklyvning innebär att man korrigerar muskelpåverkan genom att skära av fler muskeltrådar

Åh, vad spännande! Hoppas allt går bra! Berätta gärna efteråt hur det kändes:) lycka till, håller tummarna för att allt går bra!!'n
Gilla

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

jo jag fick klämma och känna, ville ha ergonomix, tror att du menar dessa. De är de mest följsamma. Jag vet inte än  om jag får dom då jag har så lite egen vävnad, han ville ha den fastare varianten. Han skulle höra av sig i morgon så vi får se. Jag har haft ett helvete med alla implantat, har haft både koksalt, mentor allergan och silimed men fått kapselbildning och annat elände. Jag kommer att behöva ta bort endel egen vävnad som vuxit fast i bröstbenet, göra fettinjektioner samt få  dessa implantat som han tror ska fungera.. håller tummar och tår. Jag tror att det är det bästa valet i alla fall.

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

Bluebutterfly skrev:

Åh vad spännande! Tror det kan bli super..fick du klämma och känna? kändes det bra när du provade..för siffran spelar mindre roll, det är hur det ser ut när du tittar dig i spegeln. varför rekomenderade han dessa till dig? 

Har för mig att dessa är konstruerade för aktiva personer, att de ska följa kroppens rörelser elle nått sånt..har jag fel?

Jag frågade om just dessa inplantat:) det är ju bra om de är för aktiva, springer mkt:) det kändes lite stort, men jag kommer lita på honom. Vill ha mindre mellanrum, så lite försvinner ju där. Sen vill jag ha lite mer som står ut. Hoppas hög profil blir bra. Vill inte se ut som ett par tuttar!! Så nervös för det! Hur mkt vävnad hade du innan? Hur går tankarna hos dig?
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

maja2 skrev:

jo jag fick klämma och känna, ville ha ergonomix, tror att du menar dessa. De är de mest följsamma. Jag vet inte än  om jag får dom då jag har så lite egen vävnad, han ville ha den fastare varianten. Han skulle höra av sig i morgon så vi får se. Jag har haft ett helvete med alla implantat, har haft både koksalt, mentor allergan och silimed men fått kapselbildning och annat elände. Jag kommer att behöva ta bort endel egen vävnad som vuxit fast i bröstbenet, göra fettinjektioner samt få  dessa implantat som han tror ska fungera.. håller tummar och tår. Jag tror att det är det bästa valet i alla fall.

Åh, fy! Stackars stackars dig:( Låter väldigt jobbigt. Vet inte om jag tittade på ergonmix. Frågade bara om motiva. Är det olika? Hade ingen aning om det. Har du haft olika kirurger hela tiden? Har ngn gjort misstag eller är det bara ren otur? Hoppas att det går bra för dig. Johan är bra:) han är förstående och lyssnar, samt skicklig. Många vänner som fixat sina bröst hos honom.
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

Blir det stor skillnad på hög profil? Någon som bytt från mellan?
Gilla

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

ja jag har haft olika, men johan de sista åren, han har hjälpt mig mycket. Ja jag tycker att det är stor skillnad på hög och mellanprofil, 500 i hög ser större ut än 500 i mellan

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

Då är du rutinerad! Vad tror du om det på mig, on du ser mina bilder? Är så himla nervös för 550. Vilket gillade du mest på dig själv?
Gilla

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

Jag tror det blir snyggt, du kommer att få en bättre klyfta och  mer put, men jag tycker dom är skitsnygga redan som dom är. Tänk inte så mycket på cc, tänk höjd och bredd i stället. Jag har legat på 300 men trivdes bäst m 500, inte jättestor skillnad. 550 som ligger i motivas höga profil kan jämföras med deras mellanprofil som ligger på 475 cc. Höjden på mellanprofilen blir då 4,4 jämfört med den höga som är 5,5..bredden på implantatet är lika på dessa två 13,5 . Är du rädd att de blir för stora kan du ju ta mellanprofilen

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

maja2 skrev:

Jag tror det blir snyggt, du kommer att få en bättre klyfta och  mer put, men jag tycker dom är skitsnygga redan som dom är. Tänk inte så mycket på cc, tänk höjd och bredd i stället. Jag har legat på 300 men trivdes bäst m 500, inte jättestor skillnad. 550 som ligger i motivas höga profil kan jämföras med deras mellanprofil som ligger på 475 cc. Höjden på mellanprofilen blir då 4,4 jämfört med den höga som är 5,5..bredden på implantatet är lika på dessa två 13,5 . Är du rädd att de blir för stora kan du ju ta mellanprofilen

Vilken koll du har! Tack:) snälla för dina råd:) Det skiljer alltså bara en cm på HP. Kan iofs vara bra med lite put om man vill få till klyfta i bh-n, utan att behöva en mudderad bh. Jag får i dagsläget bara ett hål om jag inte trycker ihop med armarna. Vilken bh-storlek hamnade du på med 500?
Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

07 maj, 2015

mmmjo skrev:
Bluebutterfly skrev:

Jag frågade om just dessa inplantat:) det är ju bra om de är för aktiva, springer mkt:) det kändes lite stort, men jag kommer lita på honom. Vill ha mindre mellanrum, så lite försvinner ju där. Sen vill jag ha lite mer som står ut. Hoppas hög profil blir bra. Vill inte se ut som ett par tuttar!! Så nervös för det! Hur mkt vävnad hade du innan? Hur går tankarna hos dig?

Han kan ju detta så tror du ska lita på honom. Jag hade ca 200cc i ena och kanske 100cc i andra väldigt olika och det grämer mig nu...svårt att hitta något som passar mig i mått och bredd. Jah funderar på att lägga in större men då vill Johan att jag går upp till ca 700cc. Låter stooort.

Gilla

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

klyftan beror på bredden, inte så mycket på höjden. Du kommer att få lika bra klyfta med en mellanprofil som är lika bred som en högprofil  Jag hade mentors 500 i mellanprofil och fick jättefin klyfta. Men kör på 550 jag tror inte du kommer att ångra dig

Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

07 maj, 2015

Får jag fråga vad ni får betala för ett par motiva bröst? 

Gilla

maja2

Kvinna ·

07 maj, 2015

Jag hade 65 g.. då har jag ca 100 i egen vävnad

Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

07 maj, 2015

Jag har 65G/H beroende på bh märke.

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

Bluebutterfly skrev:

Får jag fråga vad ni får betala för ett par motiva bröst? 

Självklart. 40! Dyrt, men jag har råd. Det känns lite trist, men men!
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

07 maj, 2015

Tack!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem