Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
reitan profilbild

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

beslutsångest!!! 450cc eller 500cc

Bröstförstoring

Hej, jag ska göra en bröstförstoring den 20e mars och vet inte om jag ska sätta i 450cc eller 500cc! Bakom bröstmuskeln

31

Sortera efter

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Jag är liten i kroppen! Väger 56kg men det är nästan bara muskler
Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Jag är ny här så fattar inte riktigt hur det fungerar...Men behöver verkligen hjälp! Är liten i kroppen väger 56kr men nästan bara muskler
Gilla

Saendra

Kvinna ·

20 feb, 2014

Det är ingen synlig skillnad när det bara är 50cc skillnad. Ta storleken som känns bäst
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

20 feb, 2014

Jag har samma problem . Men funderar på och över väga 500
Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Är rädd att dom blir fööör stora för har redan en C-kupa vill se hur stora andras har blivit med 500cc men letat överallt hittar inge. Vet inte hur man gör för att kunna lägga upp privata bilder så endast medlemmar kan se..:(
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

20 feb, 2014

reitan skrev:
Är rädd att dom blir fööör stora för har redan en C-kupa vill se hur stora andras har blivit med 500cc men letat överallt hittar inge. Vet inte hur man gör för att kunna lägga upp privata bilder så endast medlemmar kan se..:(
Ja då kanske de blir stort : jag hade bara en a kupa innan min första op . De här blir min andra . Du måste bli silvermedlem för att kunna se andras bilder . Men när man kollar på bilder med 500 så ser de inte så stort ut
Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Ja vi kommer sätta i lika mkt och såg att du var lik lång och nästan samma vikt. Alltså är rädd för operationen också att det ska göra jätte ont eftersom jag tränat mkt bröst! Vissa som lägger i 500 ser det inte stort ut alls på. Men på vissa ser det JÄTTE stort på..
Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

20 feb, 2014

Jo jag vet jag är lika rädd . Men vill inte Ångra mig en gång till.men jag velar om jag ska mejla min läkare och säga vi kör på 500 vi bestämde 450 när jag var där och kollade . Jag hade inte så ont efter op kom när jag väl kom hem . Men jag var helt som vanligt efter en vecka
Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Jaha ja men jag tror man ska ta en storlek större än man tänkt sig eftersom man "sväljer" mer av implantaten än man tror! så jag kör på 500cc..ahaa vad hände då? var du tränad innan du gjorde operationen? tänkte eftersom jag är det så kommer jag nog få jätte ont. :( hört att man knappt kan andas när man vaknar okcså och om det blir så skulle jag få panik!

Gilla

kjamjojon

Kvinna ·

20 feb, 2014

reitan skrev:

Jaha ja men jag tror man ska ta en storlek större än man tänkt sig eftersom man "sväljer" mer av implantaten än man tror! så jag kör på 500cc..ahaa vad hände då? var du tränad innan du gjorde operationen? tänkte eftersom jag är det så kommer jag nog få jätte ont. :( hört att man knappt kan andas när man vaknar okcså och om det blir så skulle jag få panik!

De tror jag också . Känns som se svalde väldigt mycket på mig vid första op. Nej jag var inte så väl tränad . Är mer tränad denna gång så kanske gör ondare . Jag vet inte . Har ganska hög smärt tröskel . Jag kunde andas hur bra som helst :) kanske beror på hur mkt man lägget i ?
Gilla

Ophelia

Kvinna ·

20 feb, 2014

Har du redan en normal C- kupa blir brösten stora vid 500cc. Och du väger lite, så jag hade nog valt 450cc. Men vet inte om du är ute efter fakelook eller naturlig.

Jag hade inte ens A-kupa och la in 325cc och har nu 75E...Så 500cc på en c- kupa blir väl kanske en H- kupa.

10% förvinner bakom, kirurgerna brukar dock ta med detta i beräkningen efter dina önskemål av storlek, så säkert kommer de utprovade omplantaten på 450 ha samma storlek efter op, då du ofta får prova en storlek större för att räkna in de 10% som försvinner.

Du kan ALDRIG jämföra med någon annan som lagt in samma volym. Beror helt på indviduella förutsättningar, kroppsbyggnad och storlek innan.

Tycker du ska lita på din kirurg efter att han sett just dina förutsättningar.

Lycka till!!!

Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Aa men hört att ju mer tränade bröstmuskler man har ju ondare gör det. Hoppas vi klarar oss från smärtan haha! du har ju operation före mig så kan fråga dig sen.. för jag lider av panikångest så kommer få panik om det blir ett tryck på brösten så att man inte kan andas som alla säger. Minns du fall du fick så? hm ja det kan nog vara så att det gör ondasre ju mer man lägger i.

Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Aa men hört att ju mer tränade bröstmuskler man har ju ondare gör det. Hoppas vi klarar oss från smärtan haha! du har ju operation före mig så kan fråga dig sen.. för jag lider av panikångest så kommer få panik om det blir ett tryck på brösten så att man inte kan andas som alla säger. Minns du fall du fick så? hm ja det kan nog vara så att det gör ondasre ju mer man lägger i.

Gilla

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

Alltså jag vill ju ha stora men inte BOMBER omdu förstår! jo jag har en ganska normal c kupa. Hade D kupa förr men tränat bort mkt..Jo hon rekommenderade 500cc så borde nog bli bra. Hon sa då att jag kommer få en G/H kupa efter.

Gilla

linaK

Kvinna ·

21 feb, 2014

reitan skrev:

Aa men hört att ju mer tränade bröstmuskler man har ju ondare gör det. Hoppas vi klarar oss från smärtan haha! du har ju operation före mig så kan fråga dig sen.. för jag lider av panikångest så kommer få panik om det blir ett tryck på brösten så att man inte kan andassom alla säger. Minns du fall du fick så? hm ja det kan nog vara så att det gör ondasre ju mer man lägger i.

skönt att någon mer än jag undrar över detta. jag lider av svår panikångest och svimmar väldigt lätt samt upplever att jag inte kan andas, förlorar känsel i armar och händer osv. Är livrädd att jag ska få en attack när man vaknar upp efter operationen. :/

Gilla

Ophelia

Kvinna ·

21 feb, 2014

reitan skrev:

Alltså jag vill ju ha stora men inte BOMBER omdu förstår! jo jag har en ganska normal c kupa. Hade D kupa förr men tränat bort mkt..Jo hon rekommenderade 500cc så borde nog bli bra. Hon sa då att jag kommer få en G/H kupa efter.

Gissade ganska rätt då ;). Blir väl en 450cc bakom muskeln efter 10% försvunnit. och kupstorleken blir som du önskar!

Hur lång är du?

Lycka till 👍

Gilla

tjejen-medbobis

Kvinna ·

21 feb, 2014

Har oxå stor beslut ångest ! Vet inte om jag ska välja mentor 450cc bredd 12,7 put 5,4 tex, eller 456cc allergan soft touch släta bredd 12,5 put 5,9

Föredrar soft touch allergan pgaden är fast och maxfylld , men vill helt inte ha släta. Så kanske det blir ändå mentor. så jobbigt detta ärrrrrrrrrr

Min bröst bredd är på 12cm. har egn vevdnad på 390cc så jag vill inte heller att de ska bli bomber men lagom stora och runda mer åt fake looken.

Gilla

reitan

Kvinna ·

21 feb, 2014

Ja...alltså blir galen på det här att jag inte kan bestämma mig...har ju operation snart så måste ju bestämma mig! är också jätte rädd för kapselbildning!! ja jag får så jag med. svartnar för ögonen och tappar känsel :( Har sagt det till min läkare och hon skrev upp det så att jag kunde få extra mkt tabletter..så säg det till din läkare! När hade du operation linaK?

Gilla

reitan

Kvinna ·

21 feb, 2014

Jag är 163cm! så jag är inte så lång. Men jag har stor rumpa för min kropp och breda axlar så blir nog bra som du säger eftersom det försvinner 50cc bakom muskeln! tack! :D

Gilla

linaK

Kvinna ·

24 feb, 2014

reitan skrev:

Ja...alltså blir galen på det här att jag inte kan bestämma mig...har ju operation snart så måste ju bestämma mig! är också jätte rädd för kapselbildning!! ja jag får så jag med. svartnar för ögonen och tappar känsel :( Har sagt det till min läkare och hon skrev upp det så att jag kunde få extra mkt tabletter..så säg det till din läkare! När hade du operation linaK?

ja men tillslut så bestämmer du dig :) jämt nu har jag istället världens beslutsångest på val av klinik och kirurg, gaaah, så jobbigt! Okej men det är ju bra, ska säga det jag med, är väl bättre att dom vet om det liksom...huuh är så nervös inför detta med mina ångestattacker :( Jag får reda på OP datum på lördag, om jag nu inte ändrar klinik ändå i sista stund :) När har du din OP?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem