Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
reitan profilbild

reitan

Kvinna ·

20 feb, 2014

beslutsångest!!! 450cc eller 500cc

Bröstförstoring

Hej, jag ska göra en bröstförstoring den 20e mars och vet inte om jag ska sätta i 450cc eller 500cc! Bakom bröstmuskeln

31

Sortera efter

reitan

Kvinna ·

24 feb, 2014

Ja men det är nog bra att dom vet! Har tid den 24/3 blev ändrat datum! Vilken klinik ska du operera dig på?
Gilla

Frallz

Kvinna ·

24 feb, 2014

Jag får känslan av att 500cc kommer bli stort på dig om du är 163 och inte väger jättemkt. Eftersom du säger att du inte vill ha "bomber". Men om di. Kirurg rekommenderade 500 så bred det väl gå! Men det känns som att dom kommer bli ganska stora på dig. Jag har lagt in 500cc och fyllde knappt en a kupa innan.
Gilla

linaK

Kvinna ·

24 feb, 2014

reitan skrev:
Ja men det är nog bra att dom vet! Har tid den 24/3 blev ändrat datum! Vilken klinik ska du operera dig på?

Okej hoppas allt kommer bli bra!, jag ska till L&E hos patrik höijer, vart ska du? :)

Gilla

reitan

Kvinna ·

25 feb, 2014

Jaha tror du det blir så stort? :o blir lite rädd nu..men är vältränad bred om axlarna har stor rumpa också så det kanske har betydelse också eller? Ååh... Jag ska göra dom i ockelbo! :)
Gilla

Anonym användare

25 feb, 2014

linaK skrev:

reitan skrev:

Aa men hört att ju mer tränade bröstmuskler man har ju ondare gör det. Hoppas vi klarar oss från smärtan haha! du har ju operation före mig så kan fråga dig sen.. för jag lider av panikångest så kommer få panik om det blir ett tryck på brösten så att man inte kan andassom alla säger. Minns du fall du fick så? hm ja det kan nog vara så att det gör ondasre ju mer man lägger i.

skönt att någon mer än jag undrar över detta. jag lider av svår panikångest och svimmar väldigt lätt samt upplever att jag inte kan andas, förlorar känsel i armar och händer osv. Är livrädd att jag ska få en attack när man vaknar upp efter operationen. :/

Fler att se att jag inte är ensam över att ha samma problem. Lider också av panikångest och har vanlig ångest och jag är verkligen jätterädd att smärtan efter operationen ska trigga igång en ångestattack🙁Men jag tänker att det kanske går att undvika om man intalar sig själv att smärtan och trycket över bröstet är normalt och inte är pga. ångest.

Gilla

Frallz

Kvinna ·

25 feb, 2014

reitan skrev:
Jaha tror du det blir så stort? :o blir lite rädd nu..men är vältränad bred om axlarna har stor rumpa också så det kanske har betydelse också eller? Ååh... Jag ska göra dom i ockelbo! :)

Ja jag tror att det kan bli stort, eftersom du redan har C kupa. Hur kändes det på konsultationen när du provade ?

Gilla

reitan

Kvinna ·

25 feb, 2014

Det går nog bra om man intalar sig själv som du säger! Hoppas det går bra för oss!! Ja dom var stoora men tyckte det såg ganska bra ut! Alltså du har kanske rätt ändå..dom blir nog större än jag tror men vill inte ångra mig att jag tog för lite :(. Men ju större man gör glider brösten mer ifrån varann då också??? Långt mellanrum alltså..
Gilla

linaK

Kvinna ·

25 feb, 2014

Isabella88 skrev:

linaK skrev:

reitan skrev:

Aa men hört att ju mer tränade bröstmuskler man har ju ondare gör det. Hoppas vi klarar oss från smärtan haha! du har ju operation före mig så kan fråga dig sen.. för jag lider av panikångest så kommer få panik om det blir ett tryck på brösten så att man inte kan andassom alla säger. Minns du fall du fick så? hm ja det kan nog vara så att det gör ondasre ju mer man lägger i.

skönt att någon mer än jag undrar över detta. jag lider av svår panikångest och svimmar väldigt lätt samt upplever att jag inte kan andas, förlorar känsel i armar och händer osv. Är livrädd att jag ska få en attack när man vaknar upp efter operationen. :/

Fler att se att jag inte är ensam över att ha samma problem. Lider också av panikångest och har vanlig ångest och jag är verkligen jätterädd att smärtan efter operationen ska trigga igång en ångestattack🙁Men jag tänker att det kanske går att undvika om man intalar sig själv att smärtan och trycket över bröstet är normalt och inte är pga. ångest.

jaa så har jag med tänkt, jätte jobbigt! det där trycket över bröstet kommer säkert bli problematiskt för mig, men samtidigt vet jag att jag hanterar smärta väldigt bra, jävla panikångest som ställer till det bara, haha :)

jag har alltid haft generell ångest men för lite över ett år sen fick jag min första riktiga panikattack då jag inte kunde andas och svimmade och fick åka ambulans, fick dropp osv, va dålig i flera dagar efter det...sen har jag fått ytterligare 4 såna attacker efter det. Så visst är man rädd :/ men det är som min psykolog säger, det är jävligt obehagligt och man tror att man ska dö, men det är omöjligt för kroppen att dö i ett sånt läge, så man måste göra som du skriver, tänka förnuftigt och realistiskt i huvudet, allt är psykiskt bara även om man har svårt att tro det :) man är ju alltid expert på att lyckas trigga igång dom här jävla attackerna eller åtminstonde få känningar på en :/ jag brukar alltid tänka att jag aldrig aldrig mer ska låta mig få en attack, är starkare än så :)

Gilla

Tuttis83

Kvinna ·

25 feb, 2014

Hej. Jag tycker att om du velat mellan två st ska du ta den större! Jag har lagt in 500 hp bakom muskeln och är 163 cm lång och väger 52 kg & jag är jätte nöjd med min strl. Jag tänkte först lägga in 450 men på operationsdagen bestämde jag mig tillsammans med läkaren att lägga in 500. Och jag är glad att jag valde det!
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

reitan

Kvinna ·

27 feb, 2014

Ja precis det är ju psykiskt!!! Vi klarar det här galant tror jag. Klarar hög smärta jag med! :) Ja fan jag kör på 500! Risken är ju att jag skulle ångra mig om jag väljer den liite mindre storleken. Plus att det är knappt skillnad på dom. Men rädd att dom kommer vara jätte långt ifrån varann när man väljer så stora implantat! Era bröst ser skit snygga ut! Vill ju ha så stora jag med ;)
Gilla

reitan

Kvinna ·

27 feb, 2014

Jag har en C kupa nu redan men har stoor rumpa så blir nog bra! Hoppas man inte kommer se tjock ut för det har man sett på vissa.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem