lanapana
Kvinna ·
19 sep, 2015
Bestämde 400cc men vaknade med 300cc
BröstförstoringGjorde bröst op , hade konsoltation med min läkare och han rekomenderade anatomiska 450cc framför muskeln och 330cc, om ja ville ha runda implantat bakom muskeln. Efter mitt läkarbesök ringde kliniken mig. Jag förklarade tydligt att 330cc var lite och jag ville ha minst 400cc och skulle gå med att göra operationen de gick med på detta. Vid operationsdagen ritade han även 400-450cc på mina bröst. Det var inte förran vid mitt andra återbesök sista minuten då de talade om för mig att jag hade fått 300cc eftersom 400cc inte såg fint ut enligt läkaren. Jag blev så häpen, kunde inte säga något. Jag är nu hemma och är så himla ledsen och känner mig lurad. Min kompis har 300cc och det passar henne hon väger 48kg medan jag väger 63 jag menar 300cc skulle se så lite ut på mig. Mina bröst är fortfarande svullen så jag vet inte slutresultatet ännu. Jag är så besviken. Vad ska jag göra?
Sortera efter
Anonym användare
Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer
silicea
Kvinna ·
20 sep, 2015
Hanna_ceo
Kvinna ·
20 sep, 2015
I love mac
Kvinna ·
20 sep, 2015
Marcus Gerlee
Tack
maja2
Kvinna ·
20 sep, 2015
400cc går absolut att få in på de allra flesta. Har han missbedömt och lovat dig får han väl stå för det. Vi pratar ju inte 1kg utan ca 360 gram. Vänd dig till konsumentombudsmannen, konsultera annan kirurg och få ett utlåtande om detta verkligen stämmer. Det skulle jag gjort.
Citadelltjejen
Kvinna ·
21 sep, 2015
lanapana
Kvinna ·
21 sep, 2015
Vad har du för storlek nu, 75 D eller. Gjorde du ovkså bröstlyft.
Tuttfräs
Kvinna ·
21 sep, 2015
maja2
Kvinna ·
21 sep, 2015
Akademikliniken är ganska kända för att inte kunna lägga in mer än 3-400 vilket dom är ganska ensamma om. Skulle säga att jag hade mer dubbelbröst med mina 300 än med 550. Dom är bra på att prata omkullen där, det är mina erfarenheter
emelieee
Kvinna ·
21 sep, 2015
Oj känns otroligt att man fortsätter en operation innan man kommit överens med patienten om att det nya inläggets storlek är okej.
Hoppas verkligen att du kommer bli kompenserad på ett bra sätt och få en ny op som gör att du blir nöjd.
Jättebra att du berättar om det här så fler kan läsa och ev. byta till en annan klinik för att få den storlek de önskar.
Stort lycka till!! Hoppas du kommer bli nöjd i slutändan.
Anonym användare
emelieee
Kvinna ·
21 sep, 2015
Jag vet faktiskt inte riktigt. tycker att de borde kunna se sånt innan så det inte ska behöva hända.
Känns ändå konstigt att man stoppar in en storlek som man inte själv varit med och valt. Tror ju att alla kirurger vill att deras patienter ska bli nöjda med resultatet. Har aldrig hört att detta hänt förut så det känns konstigt att man inte borde kunnat förutse att den storleken inte skulle fått plats innan själva op.
Anonym användare
Citadelltjejen
Kvinna ·
21 sep, 2015
emelieee
Kvinna ·
21 sep, 2015
Anonym användare
Jessica.v
Kvinna ·
21 sep, 2015
hur gick det förresten? läste att du skulle kontakta dom idag.
tycker förresten du borde anmäla till konsumenverket som de andra har sagt. Han har en skyldighet att meddela dig på konsulationen om han bedömde att det kunde upstå en komplikation under operationens gång som tvingar honom till att välja mindre implantat. sedan får kirurgen inte välja mindre implantat på eget behag för att "han tycker det ser bättre ut". de fall där en kirurg har rätt till att bestämma själv är enbart om det är livhotande och det tror jag verkligen inte att 100cc mer skulle vara på dig. om du hade hängiga bröst skulle det dessutom inte vara något problem att lägga in 400cc på de flesta.
Anonym användare
Marina
Kvinna ·
21 sep, 2015
Just det i sig är inte oseriöst, om vi pratar om en bröstförstoring, det är väldigt vanligt att man går hem samma dag.
Sylvanas
Kvinna ·
21 sep, 2015
Gjorde bröst op , hade konsoltation med min läkare och han rekomenderade anatomiska 450cc framför muskeln och 330cc, om ja ville ha runda implantat bakom muskeln. Efter mitt läkarbesök ringde kliniken mig. Jag förklarade tydligt att 330cc var lite och jag ville ha minst 400cc och skulle gå med att göra operationen de gick med på detta. Vid operationsdagen ritade han även 400-450cc på mina bröst. Det var inte förran vid mitt andra återbesök sista minuten då de talade om för mig att jag hade fått 300cc eftersom 400cc inte såg fint ut enligt läkaren. Jag blev så häpen, kunde inte säga något. Jag är nu hemma och är så himla ledsen och känner mig lurad. Min kompis har 300cc och det passar henne hon väger 48kg medan jag väger 63 jag menar 300cc skulle se så lite ut på mig. Mina bröst är fortfarande svullen så jag vet inte slutresultatet ännu. Jag är så besviken. Vad ska jag göra?
Jag känner inte till kirurgen men det KAN ju vara så att det verkligen inte fick plats med 400.
Dock borde han informerat på förhand om att det inte var säkert att 400 skulle fungera så att du var förberedd på det.
Tror som jen att du inte kan komma någon väg med detta, har du tur så får du en ny op till rabatterat pris.