lanapana
Kvinna ·
19 sep, 2015
Bestämde 400cc men vaknade med 300cc
BröstförstoringGjorde bröst op , hade konsoltation med min läkare och han rekomenderade anatomiska 450cc framför muskeln och 330cc, om ja ville ha runda implantat bakom muskeln. Efter mitt läkarbesök ringde kliniken mig. Jag förklarade tydligt att 330cc var lite och jag ville ha minst 400cc och skulle gå med att göra operationen de gick med på detta. Vid operationsdagen ritade han även 400-450cc på mina bröst. Det var inte förran vid mitt andra återbesök sista minuten då de talade om för mig att jag hade fått 300cc eftersom 400cc inte såg fint ut enligt läkaren. Jag blev så häpen, kunde inte säga något. Jag är nu hemma och är så himla ledsen och känner mig lurad. Min kompis har 300cc och det passar henne hon väger 48kg medan jag väger 63 jag menar 300cc skulle se så lite ut på mig. Mina bröst är fortfarande svullen så jag vet inte slutresultatet ännu. Jag är så besviken. Vad ska jag göra?
Sortera efter
Anonym användare
Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer
Marina
Kvinna ·
21 sep, 2015
stilettogirl
Kvinna ·
22 sep, 2015
hur gick det förresten? läste att du skulle kontakta dom idag.
tycker förresten du borde anmäla till konsumenverket som de andra har sagt. Han har en skyldighet att meddela dig på konsulationen om han bedömde att det kunde upstå en komplikation under operationens gång som tvingar honom till att välja mindre implantat. sedan får kirurgen inte välja mindre implantat på eget behag för att "han tycker det ser bättre ut". de fall där en kirurg har rätt till att bestämma själv är enbart om det är livhotande och det tror jag verkligen inte att 100cc mer skulle vara på dig. om du hade hängiga bröst skulle det dessutom inte vara något problem att lägga in 400cc på de flesta.
Detta skulle jag också vilja ha källa på, det är åtminstone nytt för mig... Hur ska han kunna meddela i förväg om det uppstår något oväntat?
Men en mycket utförlig förklaring är väl det minsta man ska kunna förvänta sig som patient i det här fallet. Först efter den är det ju egentligen möjligt att bedöma ifall det var acceptabelt eller inte att lägga in 300 cc. Jag tror ingen kirurg väljer ett mindre implantat utan goda skäl, med tanke på den reaktion har rimligen bör förvänta sig på det från patientens sida.Men jag är också mycket nyfiken på den förklaringen.
emelieee
Kvinna ·
22 sep, 2015
Citadelltjejen
Kvinna ·
22 sep, 2015
Jaha det visste jag inte eftersom att Citadell var så strikta med att jag inte fick gå hem samma dag.
Marina
Kvinna ·
22 sep, 2015
Stilettogirl - det håller jag med om.
lanapana
Kvinna ·
25 sep, 2015
Tack för alla svar och åsikter, J
Jo jag ringde kliniken. Enligt de så har läkaren provat 400cc sedan 350cc men de har inte fått plats. Han var orolig att mina bröstvårtor skulle ramla av ifall han valde den större storleken. De vill att jag ska vänta ungefär 6 månader och gå på återbesök. Ärligt talat så tror jag att de kommer stå vid sin argument. Jag tror själv att han ville minska risken för komplikationer. Samtidigt tycker jag att han borde ha sagt det ifrån början, då hade jag kanske tänkt på annat allternativ. Jag vet att många som tom är smalare än mig har fått större implantat. Vissa kirurger är mer villiga att ta risken och lyssna på sina patienter medan vissa vill inte förlora sitt ryckte och göra korrigeringar som kostar de och därmed gör som de vill. Det är ju inte 100% att alla får komplikationer .
Tre veckor efter operation nu, de ser fortfarande små ut, alltså nästan inget skillnad, Det enda skillnaden jag ser är lyften.
madeleinep
Kvinna ·
25 sep, 2015
Tack för alla svar och åsikter, J
Jo jag ringde kliniken. Enligt de så har läkaren provat 400cc sedan 350cc men de har inte fått plats. Han var orolig att mina bröstvårtor skulle ramla av ifall han valde den större storleken. De vill att jag ska vänta ungefär 6 månader och gå på återbesök. Ärligt talat så tror jag att de kommer stå vid sin argument. Jag tror själv att han ville minska risken för komplikationer. Samtidigt tycker jag att han borde ha sagt det ifrån början, då hade jag kanske tänkt på annat allternativ. Jag vet att många som tom är smalare än mig har fått större implantat. Vissa kirurger är mer villiga att ta risken och lyssna på sina patienter medan vissa vill inte förlora sitt ryckte och göra korrigeringar som kostar de och därmed gör som de vill. Det är ju inte 100% att alla får komplikationer .
Tre veckor efter operation nu, de ser fortfarande små ut, alltså nästan inget skillnad, Det enda skillnaden jag ser är lyften.
Visste inte ens att en bröstvårta kan ramla av?
Dieseldoris
Kvinna ·
25 sep, 2015
Detta måste va en mardröm, usch!
Tycker att han kunde nämnt det tidigare ändå. Utan att du ska behöva upptäcka det själv först. Kanske till och med på konsultationen om han var osäker då också.
Hoppas allt löser sig till det bästa ändå!
Limme
Kvinna ·
25 sep, 2015
MonniM
Kvinna ·
25 sep, 2015
Jäkla klåpare , sjukt oseriöst. Han som kirurg ska kunna på förhand avgöra om det får plats 400 eller 300. Det är ju därför man går på konsultation. Han skulle i detta fall säga att troligen kommer inte 400cc få plats, eller att han inte kommer kunna lägga in det. Då hade TS kunnat gå till en annan kirurg. Mycket besynnerligt...och det där med att säga att han tyckte inte 400cc var snyggt WTF ? Nä pengar tillbaka eller ny op. Allt finns ju på papper , begär din journal.
Tuttfräs
Kvinna ·
25 sep, 2015
lanapana
Kvinna ·
25 sep, 2015
Runda, HP, Mentor
Harleydavidson13
Kvinna ·
25 sep, 2015
Hanna75
Kvinna ·
25 sep, 2015
Tuttlös 2014
Kvinna ·
25 sep, 2015
Pygme
Kvinna ·
26 sep, 2015
Marina
Kvinna ·
27 sep, 2015
Jag håller med Pygmé. Jag undrar framför allt vad han menade med att bröstvårtan skulle kunna ramla AV?? Sa han precis så? Jag har aldrig hört att den skulle lossna vid en bröstförstoring förut. Han menade inte att den skulle hamna för lågt på bröstet? Eller blev trycket från implantatet så stort på något sätt att han oroade sig för vävnadsdöd pga försvårad blodcirkulation=syrebrist?
Pygme
Kvinna ·
27 sep, 2015
hur gick det förresten? läste att du skulle kontakta dom idag.
tycker förresten du borde anmäla till konsumenverket som de andra har sagt. Han har en skyldighet att meddela dig på konsulationen om han bedömde att det kunde upstå en komplikation under operationens gång som tvingar honom till att välja mindre implantat. sedan får kirurgen inte välja mindre implantat på eget behag för att "han tycker det ser bättre ut". de fall där en kirurg har rätt till att bestämma själv är enbart om det är livhotande och det tror jag verkligen inte att 100cc mer skulle vara på dig. om du hade hängiga bröst skulle det dessutom inte vara något problem att lägga in 400cc på de flesta.
Detta skulle jag också vilja ha källa på, det är åtminstone nytt för mig... Hur ska han kunna meddela i förväg om det uppstår något oväntat?
Men en mycket utförlig förklaring är väl det minsta man ska kunna förvänta sig som patient i det här fallet. Först efter den är det ju egentligen möjligt att bedöma ifall det var acceptabelt eller inte att lägga in 300 cc. Jag tror ingen kirurg väljer ett mindre implantat utan goda skäl, med tanke på den reaktion har rimligen bör förvänta sig på det från patientens sida.Men jag är också mycket nyfiken på den förklaringen.