Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sunrise profilbild

Sunrise

Kvinna ·

07 feb, 2014

Bh-storlek efter insättande av 590 cc Ultra high profile samt bröstlyft??

Bröstförstoring

Hej! Jag ska lägga in 590 cc Ultra high profile samt göra ett bröstlyft samtidigt. Jag är lite nyfiken på vilken storlek jag kommer att landa på?? Vad har ni som har gjort samma operation? Tacksam för era svar! 👍

25

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Hej de är jätte svårt att svara på vad storleken blir du måste vänta tills dom bollat till sig å satt sig på sin plats sen kan du gå till change twilfit eller Åhléns så mäter dom dig å då får du din rätta storlek kram
Gilla

Sunrise

Kvinna ·

07 feb, 2014

Tack för ditt svar Vonkan! :) Är det svårt att "hitta" bh:ar som är i större storlekar? Hur har ni upplevt det? Vad handlar ni era? Just nu har jag 75C. Hur är det egentligen Ultra High profile och high profile, vad är skillnaden mellan dem? Känner mig lite smått förvirrad nu inför min operation i mars... 😉

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

De va så lite så sunrise jag kommer att gå till Åhléns för dom har många stora storlekar å man blir mycket bra bemött så de rekomendera jag dig oxå sen kan du gå till twilfit lr change eller så finns de olika engelska sidor som många beställer i från men då kan du ju inte prova så de blir rätt :) så jag kommer nog inte beställa på nätet för jag tycker de e viktigt att få rätt på en gång så att inte man får häng lr att man förstör brösten på nått sätt kram kram
Gilla

Sunrise

Kvinna ·

07 feb, 2014

Tack för dina tips! Åhlens får nog bli ett alternativ och Twilfit. Change finns inte här där jag bor tyvärr. Beställa på nätet kanske kan vara ett alternativ när man är mer säker på vilken strl det blir efter att svullnader har lagt sig. Precis, vill ju inte förstöra de fina brösten! Det är en dyr investering, den dyraste jag har gjort på mig själv!! Men ser sjukt mycket framemot att få brösten där de ska vara och känna mig vacker! Kram kram

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 feb, 2014

Ja de e så sant så :) stort lycka till nu kram kram
Gilla

Essy

Kvinna ·

07 feb, 2014

Jag hade 75b innan och nu efter operation har jag 65GG. Har lagt in 550cc, mentor hög profil :)
Gilla

Sunrise

Kvinna ·

07 feb, 2014

Tack för ditt svar Essy!! :) Har lite svårt att vänja mig vid att jag kommer ha mycket större bh än vad jag har i dag!! Men då kanske jag hamnar på något liknande som dig.

Gilla

Sunrise

Kvinna ·

07 feb, 2014

Någon annan som har lagt in ungefär som det jag tänker lägga in, alltså 590 cc Ultra high profile? Tacksam för alla svar! 🙂

Gilla

Anna84

Kvinna ·

07 feb, 2014

Jag har lagt in 500cc hp och har i nuläget 75G på min sport-bh 😀

Gilla

Sunrise

Kvinna ·

08 feb, 2014

Tack Anna för ditt svar! G låter stort i mina öron, men det kanske inte är så farligt stort ändå? Är ju så van med mina 75C... Men snart blir det ändring på det!! 👍

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

08 feb, 2014

Jag har Mentors 590cc UHP. Har inte gjort lyft och hade inte mycket egen bröstvävnad, ca 100cc per bröst. Nu har jag 60G.

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

08 feb, 2014

Beror helt på vad mycket egen vävnad du får behålla. Men minst G skulle jag tippa på.
Gilla

Anna84

Kvinna ·

08 feb, 2014

Varsågod!

Lycka till nu 😀

Gilla

Sunrise

Kvinna ·

08 feb, 2014

Golden heart: Då blir det samma som du har valt. Är du nöjd med storleken? Länge sedan som du opererade dig och var? :)

Gilla

Sunrise

Kvinna ·

08 feb, 2014

Tack Anna! 😀

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

08 feb, 2014

Sunrise skrev:

Golden heart: Då blir det samma som du har valt. Är du nöjd med storleken? Länge sedan som du opererade dig och var? :)

Det är 2 år sedan jag bytte implantat till 590cc UHP, och har gjort dem hos Jörg på Citadellkliniken. Storleken är bra, möjligtvis i största laget på lilla mig - hade absolut inte velat ha större :)

Gilla

Sunrise

Kvinna ·

08 feb, 2014

Ok! :) Vad tyckte du om Jörg? Var han bra och hur var det att vara på Citadellkliniken? Bra bemötande? Vill veta allt, är så nyfiken! :) Tack för att du delar med dig.😀

Gilla

Sunrise

Kvinna ·

08 feb, 2014

En fråga till: hur funkar det vid användande av tex en tajt blus? HUr gör ni? Jag är en strl XS-S och fumderar om man behöver gå upp några strl i överdelar? Sy själv? Tankarna bara snurrar just nu.. ;)

Gilla

Anna84

Kvinna ·

09 feb, 2014

Jag har stl 38, M ibland S. Jag får på mig alla kläder jag har förutom vissa klänningar som jag dessvärre måste bli av med... haha

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

09 feb, 2014

Sunrise skrev:

Ok! :) Vad tyckte du om Jörg? Var han bra och hur var det att vara på Citadellkliniken? Bra bemötande? Vill veta allt, är så nyfiken! :) Tack för att du delar med dig.😀

Jörg är verkligen toppen! Han är väldigt professionell och lyssnar och svarar väl på frågor. Jag kände mig otroligt välkommen och bra omhändertagen av alla på Citadell. Har alltid känt att jag är i trygga händer när jag varit där.

Angående kläder så har jag samma storlek som jag hade innan op. Kan fortfarande ha XS i nästan alla toppar. Det var bara några enstaka plagg som fick rensas ut ur garderoben (om man räknar bort alla gamla bhar i 70A då!)

Sen kan jag tycka att det är lite svårare att klä sig snyggt med stora bröst å smal midja. Men det är kanske lite av en smaksak också - jag gillar inte för mycket oversize som "hänger" på brösten och gör att midjan inte syns, utan jag vill gärna markera midja eller under brösten för att det ska synas att jag har former och smal midja :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem