Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Presley profilbild

Presley

Kvinna ·

24 okt, 2013

Bild 7v 450cc samt på uttagna perthese implantat

Bröstförstoring

Hej Goa tjejer :) 7 veckor har gått sen min korr och jag är verkligen glad att jag fick om op! Brösten är fasta men följsamma, mellanrummet är mkt bättre och formen och fylligheten är enlugt mig perfekt :) det enda jobbiga är att jag har vant mig så mkt vid att sova med stödbh att jag inte längre kan sova utan haha!! Samt att stygnen i sidorna ömmar och gör ont ibland men kunde fortsätta så enligt kirurg. Än så länge ingen rippling :) Har även lagt upp bild på hur mina uttagna perthese implantat ser ut. Hur lätt och mkt dom ripplar sig och hur dåligt fyllda dom är, håller ej formen! Ha en fantastisk dag! Kram

28

Sortera efter

Zafir78

Kvinna ·

24 okt, 2013

Oj va tomma de gamla implantaten såg ut! Var det nåt fel på dem eller ÄR de såna?! Snygga bröst du fick :) Grattis!
Gilla

Tantjs

Kvinna ·

24 okt, 2013

Va skönt att du fick en korr! Dina nya ser jätte bra ut!!
Gilla

Presley

Kvinna ·

24 okt, 2013

Tack :) Näe inget fel på dom, perthese är tydligen så..
Gilla

Sidney88

Kvinna ·

24 okt, 2013

Verkligen superfina! Ett riktigt drömresultat :) Jag har varit helt inne på Perthese men det känns ju lite sisådär när man ser implantaten så...

Hoppas du slipper alla former av komplikationer framöver!
Gilla

Presley

Kvinna ·

24 okt, 2013

Tack så jätte mkt! Fastheten är en smaksak såklart men perthese var alldeles för mjuka för min del och ripplingen var väldigt synlig dom sista månaderna :( Citadellkliniken använder gärna perthese just för att dom är så mjuka och lätt sjunker ihop för att få skidbacke.. Mina perthese var väldigt fina i sisådär 7 månader sen började dom tappa formen och fasthet..
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

24 okt, 2013

Ser toppen ut 🙂  Kanonbra att du lägger ut bilder på implantaten,där syns ju verkligen vad Perthese "går för"..😕
Gilla

9April

Man ·

24 okt, 2013

Synd att det inte finns ett mellanting mellan mentor o perthese:-) Ja har fortfarande inte bestämt mig... Känns lite olustigt o se hur de ripplar sig. Måste åka in o jämföra perthese m mentor! Känna o klämma! Nu när det gått ett tag... Hur e skillnaden i fasthet? Ja vet att jag frågat innan men nu har de ju läkt mer.. Är mentor mkt fastare? De e verkligen skitsnygga nu Presley!!
Gilla

misitaa

Kvinna ·

24 okt, 2013

Har op 26 november på citadell. Hade bestämt Perthese 550cc HP, men man blir ju väldigt nojjig när man ser detta :(
Gilla

misitaa

Kvinna ·

24 okt, 2013

Btw, supersnygga! Riktiga drömbröst! 
Gilla

Presley

Kvinna ·

24 okt, 2013

Tack så mkt alla <3 Opti: tack :) ja jag tänkte att det kan vara intressant att se hur lite fyllda perthese faktiskt är, kollade malin88 bilder på hennes gamla perthese hp och dom va likadana.. 9:april:tack så mkt :) dessa släta jag har nu är fastare än perthese men ändå mjuka och följsamma :) perthese var FÖR mjuka dessa är perfekt klämmiga haha! Är jätte nöjd nu och det märks att dom håller formen både i kläder och utan :) känn dig för, men om du är nöjd med perthese så klart du ska ha dom!! Men jag litar mer på mentor speciellt då perthese är så dåligt fyllda och ripplar sig så mkt!! Inte långt kvar nu, tiden går sååå himla snabbt!!
Gilla

9April

Man ·

24 okt, 2013

:-) ja, nu längtar jag!! Ja de e ju den där jäkla ripplingen som oroar mig, att det ska bli mer o värre....-vilket det säkert blir med bredare. Problemet e att mentor inte har så breda i förhållande till vilket put ja vill ha för då e man uppe i jättestorlekar. Kanske kan man gå ner lite i put med mentor o ändå uppleva dem som den höga profilen ja har nu... Ska kanske sluta titta på antalet cc o ist bara titta på bredd o put-måtten??
Gilla

Presley

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ja det är nog stor risk att det blir värre med bredare, men man vet aldrig! ja, jag tror du ska tänka mer på måtten än cc, är ju väldigt olika vad som passar olika kroppar 😀 för mig var iaf bredden viktigare än putet, tycker inte det är så fint med mellanrummet som ofta blir med hög profil.. Vilket datum var operationen?
Gilla

9April

Man ·

25 okt, 2013

17 dec. Ja jag tycker också mellanrummet e det viktiga nu!
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

26 okt, 2013

Konstig fråga nu, bara snabb läste.
Vadå får man lättare eller får alla rippling osv med perthese x(?
Ska byta till dom på måndag, finns inga andra som har 910cc -.-'
Gilla

Vikarika

Kvinna ·

26 okt, 2013

Hur är det med ärren under brösten? Jag var på konsultation hos Cosmo för korr samma problem som du, får dock betala för nya implantat om jag vill ha det :( han föreslog framför muskeln då att han gör en ny ficka om jag vill slippa ärr under brösten men jag vet inte, tror inte jag vill ha framför muskeln.
Gilla

Cinnamoroll

Kvinna ·

27 okt, 2013

Presley, vet du på ett ungefär vad du har för bh-storlek nu? Tycker verkligen din storlek ser helt perfekt ut! Sen skulle väl din storlek inte bli att se likadan ut på mig men så man vet på ett ungefär ;)
Gilla

Presley

Kvinna ·

27 okt, 2013

Rippling är vanligt, nästan alla får ngn form :( men perthese är väldigt mjuka (som du ser på bilden) och det skulle jag tro gör risken större. Jag fick synlig iaf och bytte till sköta mentor! Det känns bra med ärr i bröstvecket, känns ingenting och är redan nu efter dryga 2 månader nästan osynligt :) läkt kanon bra!! Ja hade det inte varit för ripplingen så hade jag också fått betala för nya implantat!! Är nog väldigt olika på vad dom låter gå på garantin. Jag har 70e nu, fick en storlek större trots inte så mkt större implantat.. Tack så mkt, är väldigt nöjd :) 9:april: inte långt kvar :) ja mellanrummet känns viktigare, är riktigt osnyggt med motorväg haha!!
Gilla

Vikarika

Kvinna ·

27 okt, 2013

Va bra att ärren ser fina ut! Tejpar du dom fortfarande? Hur länge gick du med tortyren den här gången?
Gilla

Presley

Kvinna ·

27 okt, 2013

Nej tejpar inte, behövde inte det. Tortyren hade jag i fyra veckor men behövde bara i två..
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 okt, 2013

fan vad snygga!! vilken strlk drar du i BH? 
ska snart på konsultation, om 1½ vecka, och har funderat på iaf 350cc (har knappt en 75a idag, men har bred bröstkorg, har för mig jag fick det till 13cm i bredd) men när jag ser bilder på bl.a. dig (och även andra som har lagt i mellan 450-550cc) så tycker jag det ser så jäkla snyggt ut. Är bara rädd att det kanske är mycket större än vad de ser ut att va på bilderna, och att jag inte kan bära upp det..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem