Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Presley profilbild

Presley

Kvinna ·

24 okt, 2013

Bild 7v 450cc samt på uttagna perthese implantat

Bröstförstoring

Hej Goa tjejer :) 7 veckor har gått sen min korr och jag är verkligen glad att jag fick om op! Brösten är fasta men följsamma, mellanrummet är mkt bättre och formen och fylligheten är enlugt mig perfekt :) det enda jobbiga är att jag har vant mig så mkt vid att sova med stödbh att jag inte längre kan sova utan haha!! Samt att stygnen i sidorna ömmar och gör ont ibland men kunde fortsätta så enligt kirurg. Än så länge ingen rippling :) Har även lagt upp bild på hur mina uttagna perthese implantat ser ut. Hur lätt och mkt dom ripplar sig och hur dåligt fyllda dom är, håller ej formen! Ha en fantastisk dag! Kram

28

Sortera efter

GbpA

Kvinna ·

27 okt, 2013

Vilken storlek hade du innan din första op?
Gilla

Presley

Kvinna ·

27 okt, 2013

Kan jag bära upp det så kan du :D jag är 165 lång och väger 54 kg! Dom är stora men inte bomber, lagom verkligen!! Tack så mycket :D Jag har 65 E men kan även ha 70 E. Har en bh som är 70d som passar med sen förra operation. Innan jag opererade mig så hade jag 70a
Gilla

mamsika

Kvinna ·

27 okt, 2013

Verkligen superfina tuttar! :) Hur lång är du och hur mycket väger du? Funderar nämligen själv på storlek runt 400 cc och skulle vara kul att veta dina mått! :)
Gilla

Presley

Kvinna ·

27 okt, 2013

Tack så mkt :) :) jag år 165 och väger 54 kg!
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 okt, 2013

har hört andra säga likadant men blir ändå tveksam. gjorde du ristestet innan din första op? tycker du de blev stor skillnad från testet och till när implantaten satt i kroppen? jag har testat 400cc i ristestet men tycker inte det kändes jättestort även om det låter stort (enligt mig iaf)  blir så otroligt osäker.. får väl vänta till konsultationen antar jag. har en vän som är väldigt emot min kommande OP och påpekar hela tiden att "jag passar inte i stora bröst" osv.. det sätter sig lite i skallen :p
Gilla

Presley

Kvinna ·

27 okt, 2013

Ja andras åsikter tar man åt sig av, men gör inte det! Du ska göra så som du känner, är ju din kropp :) Jo fast tror faktiskt att de stämmer det här med mått och storlekar! Du är ju så lång och vissa med din längd som har runt 500 ser ut att ha mindre bröst än ngn med samma storlek som är kortare. Jag valde från början 380 och hade det i drygt 1.5 år innan jag gjorde en korr för drygt två månader sen och 380 var på mig "normal" byst, i kläder såg jag platt ut. 450 är inte mkt större men är en skillnad på form och fylligheten då jag bytte till mentor och nu upplever jag brösten som stora men ändå normala, inga bomber så att säga ;
Gilla

MissMc

Kvinna ·

01 feb, 2014

Ska in på o.p nu på torsdag. Har valt samma inlägg som du hade först, dock HP pga att MP blev för brett.

Men enl. ssk som jag pratade med igår så var inte rippling så vanligt ändå i Perthese??

Jobbigt när man inte vet vem man ska lyssna på, tjejer som ändå säger att dom fått det, eller kliniken i fråga.. :/

Fick du betala extra för korr. av rippling eller blev korren pga att fickorna hade töjt sig?

Nyfiken bara då ssk sa att korr av rippling ingick, och vill veta att det stämmer om detta nu mot förmodan skulle ske (peppar peppar)

Gilla

Presley

Kvinna ·

02 feb, 2014

Korren och implantat byte gick på garantin. Vad jag sett här så år det vanligt med rippling vad man än väljer. Dock ska släta vara bäst. Min erfarenget av perthese är mkt kegativ iaf!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem