Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

*Bild* Konsultationsberättelse 24/4-14 L&E

Bröstförstoring

Nu har jag äntligen varit på min konsultation hos Patrik Höjier på Laser & Estetik för bröstförstoring.

Det började med att jag kom dit ca. 20 minuter tidigare än avtalad tid och fyllde i mitt hälso papper... Det blev en hel del coh jag var rädd för att han skulle säga att jag inte kunde göra någon operation, men när jag kom in tillslut så inledde han det hela med att säga att jag hade lite små fel men inget allvarligt! Haha. Jag måste säga att Patrik är en otroligt LUGN och FÖRSTÅENDE kirurg som verkligen in dömmer patienten och tar sig tid att förklara.
Vi började ganska snart efter att han frågat hur påläst jag var, vi tog allt fast än jag var relativt påläst. 
Jag pekade på en bild av vilka bröst i profil jag var ute efter.
 Jag berättade att jag ville gå genom armhålan men vi kom fram till under bröstet då det är lättare att korrigera (och lägga implantatet rätt från början) samt om jag skulle få bröstcancer är det också att föredra när det gäller delvis bakom.  Min lapp jag hade med mig tog jag fram och frågade lite av, men jag glömde den viktigaste frågan om vad han anser är komplikationer och vilka komplikationer han korrigerar... Vad jag förstår på honom (mellan raderna) så kan jag ha en liten ökad risk för DB. Så jag tänkte mejla och fråga om han korrigerar detta i sådana fall.
Vi gjorde en 3D bild och sedan var det dags för implantatsprov... Jag blev chockad över mig själv! 
Vi bröjade på 300cc men tyckte det såg på tok för litet ut på mig och slutatde på 505cc.
Jag hade aldrig trott jag skulle föredra denna storlek, men det stämde bra överens med mina 350dl rispåsar. Jag vill ha fakelook, som han benämnde det "fyllighet".
Nu kom den svåra biten, att välja implantatmärke och se på 3D bilderna... Jag tycker att i princip alla de 6st bilderna jag fick hem ser likadana ut. Men han föredrog Silimed texturerade till mig då de var så pass fasta i höljet så liten risk för rippling samt att ingen hade klagat på dess hårdhet i jämförelse Allergan som patienter ibland tyckt varit för hårda (stämmer detta, eller har jag snurrat till det?). 
Sedan fick jag en mapp med bilderna samt råd före/efter operationen.
Jag ska även duscha på kliniken då jag kommer åka kommunalt dit. 
Här är bilden som jag har bestämt mig för! Kommentarer? Hur känns det med 500cc, ni som har det?
Dessutom sa Patrik att jag har möjlighet att få ett litet mellanrum (som var viktigt för mig).

Sortera efter

Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

24 apr, 2014

Ååååå grattis va glad jag blir att du valt rätt klinik å läkare såg att du ska lägga in silimed de har jag me :) mår såå himla bra hoppas få se bilder sen stort lycka till gumman kram
Gilla
Silky profilbild

Silky

Kvinna ·

24 apr, 2014

Jag är så glad för din skull! Jag hade också konsultation med Patrik idag och fick så bra känsla av honom! 

Gilla
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

Vonkan skrev:
Ååååå grattis va glad jag blir att du valt rätt klinik å läkare såg att du ska lägga in silimed de har jag me :) mår såå himla bra hoppas få se bilder sen stort lycka till gumman kram

Tack! Han var bättre än förväntat, men tror absolt att andra kirurger kan vara minst lika bra :)

Ja klart ni får se bilder, haha. Ser att du har 500, hur tycker du de går att ligga på magen?
Gilla
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

Silky skrev:

Jag är så glad för din skull! Jag hade också konsultation med Patrik idag och fick så bra känsla av honom! 

Just ja! Vad kul att du tycke att det kändes bra också, nöjd med vad ni kom fram till?
Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

24 apr, 2014

Ja han e toppen :) Japp jag har 500 i varje men har inte provat att ligga på mage än vågar inte de :) kan knappt ligga på sidan Hihi kram
Gilla
Silky profilbild

Silky

Kvinna ·

24 apr, 2014

Jag blev jättenöjd! Hade inte hoppats så mycket då min utgångsläge är vad det är.. Men det kommer bli snyggt!

Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

24 apr, 2014

Va bra jätte glad för din skull gumman kram
Gilla
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

Skönt att höra :)

Vad tror ni om min bild, tror ni att jag kommer kunna få synliga kanter upptill? som jag vill ha, vill ha det bolliga fake utseendet! Han sa det men bilden visar ju inte riktigt :P
Gilla
meride profilbild

meride

Kvinna ·

24 apr, 2014

Litalo: Härligt att höra att konsultationen gick bra. Det ser jättefint på dig med 500! Men vilken profil är det? Jag har tydligen också risk för DB, och skall nog ta HP då den profilen tydligen skall kunna hjälpa till att tvinga bröstet till lydnad =)

Jag tänkte på det om att du skall duscha på kliniken, frågade du extra om det? Jag skall också åka kommunalt men det var inte tal om ngt annat än att fixa det hemma. Skall in i duschen om en stund o hibiscrubba =)

Om ca tio timmar är det dags för mig!

Gilla
Silky profilbild

Silky

Kvinna ·

24 apr, 2014

Om han sa det så skulle jag lita på honom 🙂

Gilla
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

Silky skrev:

Om han sa det så skulle jag lita på honom 🙂

Okej hihi bara jag som är så över-analyserande hela tiden 😉
Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

24 apr, 2014

Meride stort lycka till man kan duscha på kliniken de gjorde jag :) va där vid åtta å opa mig halv tio :) allt gick sjukt fort men i dag e jag sjukt jävla glad fattar de inte att jag har fått bröst :) längtar tillbaka till op dagen faktiskt :) kram å stort lycka till väntar på bilder :)
Gilla
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

meride skrev:

Litalo: Härligt att höra att konsultationen gick bra. Det ser jättefint på dig med 500! Men vilken profil är det? Jag har tydligen också risk för DB, och skall nog ta HP då den profilen tydligen skall kunna hjälpa till att tvinga bröstet till lydnad =)

Jag tänkte på det om att du skall duscha på kliniken, frågade du extra om det? Jag skall också åka kommunalt men det var inte tal om ngt annat än att fixa det hemma. Skall in i duschen om en stund o hibiscrubba =)

Åh tack så jätte mycket värmer verkligen att höra att du tycker det passar mig!
Ja det gjorde jag, i receptionen. Jag ska ha HP (eller motsvarande) vad jag förstod det som, känner mig kass att jag inte kommer ihåg allt :( Men var så mycket! Då är det nog ingen fara jag har bara tänkt på alla de bakterier som kan uppstå då man åker kommunalt, men är nog bara jag som är nojjig.
Lycka till och stressa inte :)
Gilla
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

24 apr, 2014

Kul att höra att det gick bra :) ska själv dit om ca 2 veckor på konsultation så börjar bli pirrigt redan nu ;) Jag är också ute efter fejk looken, lycka till med op och hoppas du blir nöjd med resultatet sen :) Meride lycka till i morgon :)
Gilla
Litalo profilbild

Litalo

Kvinna ·

24 apr, 2014

BlueAnemone skrev:
Kul att höra att det gick bra :) ska själv dit om ca 2 veckor på konsultation så börjar bli pirrigt redan nu ;) Jag är också ute efter fejk looken, lycka till med op och hoppas du blir nöjd med resultatet sen :)

Ja :) Åh vad spännande, som sagt Patrik pratar väääldigt lungt och sansat och tror han märkte att jag var orolig över att inte få ärret i armhålan men då förklarade han väldigt utförligt om för och nackdelar och hans syn på det hela (ett exempel på hans utmärkta pedagogik).

Det kommer nog gå super, ett tips är bara att vara där ca 20 min innan för att fylla i hälso papprena och betala konsultationen :)
Gilla
meride profilbild

meride

Kvinna ·

24 apr, 2014

Litalo skrev:

meride skrev:

Åh tack så jätte mycket värmer verkligen att höra att du tycker det passar mig!
Ja det gjorde jag, i receptionen. Jag ska ha HP (eller motsvarande) vad jag förstod det som, känner mig kass att jag inte kommer ihåg allt :( Men var så mycket! Då är det nog ingen fara jag har bara tänkt på alla de bakterier som kan uppstå då man åker kommunalt, men är nog bara jag som är nojjig.
Lycka till och stressa inte :)

Tack så mycket! Jag börjar bli lite otålig nu o tycker att det lika väl kan ske nu, på studs. Ungarna har lagt sig så nu sitter jag bara här och väntar på att tiden skall gå.... *trummar med fingrarna* =)

Men visst var det korvstoppning av info på konsultationen! Jag var också påläst men det var knappt jag kom ihåg ändå när jag skulle berätta hemma senare.

Gilla
meride profilbild

meride

Kvinna ·

24 apr, 2014

Vonkan skrev:
Meride stort lycka till man kan duscha på kliniken de gjorde jag :) va där vid åtta å opa mig halv tio :) allt gick sjukt fort men i dag e jag sjukt jävla glad fattar de inte att jag har fått bröst :) längtar tillbaka till op dagen faktiskt :) kram å stort lycka till väntar på bilder :)

Tackar, tackar! Så fint att du är så nöjd! Jag hoppas också på att känna så efteråt. Jag slängde alla min inlägg idag, bye bye, no more! lol!

Jag skall vara där vid 6.30, orkar nog inte åka ännu tidigare, om de ens har öppet då... hehee. Bilder kommer när jag vågar titta på dem =)

Gilla
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

24 apr, 2014

Litalo skrev:

BlueAnemone skrev:
Kul att höra att det gick bra :) ska själv dit om ca 2 veckor på konsultation så börjar bli pirrigt redan nu ;) Jag är också ute efter fejk looken, lycka till med op och hoppas du blir nöjd med resultatet sen :)

Ja :) Åh vad spännande, som sagt Patrik pratar väääldigt lungt och sansat och tror han märkte att jag var orolig över att inte få ärret i armhålan men då förklarade han väldigt utförligt om för och nackdelar och hans syn på det hela (ett exempel på hans utmärkta pedagogik).

Det kommer nog gå super, ett tips är bara att vara där ca 20 min innan för att fylla i hälso papprena och betala konsultationen :)
Vad bra att han är så lugn och kan förklara så man förstår, jag lär ju vara upp och ner och förvirrad av alla känslor den dagen ;) Ja jag kommer vara där ca 25-20 minuter innan så då ska jag nog hinna med det :)
Gilla
Vonkan profilbild

Vonkan

Kvinna ·

24 apr, 2014

Hihi de e klart du vågar gumman :)har kastat mina för flera månader sen :) Hihi ok ja jag vet inte när dom öppnar tyvärr stort lycka till du e i så trygga händer kram
Gilla
Silky profilbild

Silky

Kvinna ·

24 apr, 2014

Meride: Lycka till!! Hoppas du kan sova i natt!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem