Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
*Bilder* 550cc - 7 dagar efter Op. på Citadell-Landskrona
BröstförstoringHej alla POF-tjejer! Det är nu 7 dagar sedan jag låg på Citadell i Landskrona och hade då genomfört min bröstförstoring! Vill delge er bilder, kan knappt tro att de är mina och formen blir att finare och naturligare! Själva operationen och dagarna efter har inte varit så "farliga" - visst har man ont o är stel - men inte så man inte klarar av det! Nu för varje dag som går blir jag mer och mer nöjd! Anledningen till att jag ville delge er bilder -och kommer att göra varje vecka framöver- är att jag innan Op. läste många trådar om implantatstorleken då vissa tycker att man ska lägga i mer alt. mindre osv. Själv hade jag ingen aning om vad jag skulle lägga in, gick på min konsultation och där möttes av kompeten lyhörd kirurg, provade ut implantat som kändes rätt och hamnade på 550cc. Var nöjd med det då det skulle passa mig och min kroppsform, veckan innan började jag få kalla fötter-kändes som många hade åsikter om hur mycket antal cc är mycket! Tog upp frågan med min kirurg innan Op. och fick även då kloka svaret att jämför dig inte med andra, det du får med 550 måste vissa lägga i 700cc och andra får precis samma effekt med 350cc. Detta kändes bra för dig och detta är vad du ville ha så han tyckte att jag skulle gå på den magkänslan jag hade vid konsultationen! Nu i efter hand är jag glad att jag valde rätt klinik och hade kompetent kirurg som faktiskt lyssnade på mig vid konsultationen och stöttade mig i mitt val även då jag vacklade! Det jag vill ha sagt till er alla, lita på er själva, välj klinik med omsorg! Ofta vet man exakt vad man vill ha och hur man vill att ens boobs ska se ut, men kan inte sätta exakta måttet i cc på dem. Lycka till alla, här förebild och efterbild, 7 dgr före resp. efter! ❤️
Sortera efter
Vitchoklad
Kvinna ·
01 maj, 2014
Vonkan
Kvinna ·
01 maj, 2014
Zotor
Kvinna ·
01 maj, 2014
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Superfina!!
Jag hade ungefär 80B innan och la också in 550 i båda brösten, trots att mina precis som dina skilde sig åt i storlek. Landade nu efter op på 75F/G beroende på märke ungefär.
La precis upp bilder på mina (15 dagar sedan op) och de har börjat hänga till sig lite mer - ska bli kul att se om du lägger upp fler bilder sedan hur dina utvecklar sig :)
Jag har hamnat i en liten svacka efter operationen, eller ja, depression-light kanske man kan kalla det, så kul att läsa om någon som verkligen verkar må så bra efteråt och genuint vara nöjd! Göjorde mig mycket gladare att läsa :D
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Vonkan
Kvinna ·
01 maj, 2014
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Zotor
Kvinna ·
01 maj, 2014
Vonkan
Kvinna ·
01 maj, 2014
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Vonkan
Kvinna ·
01 maj, 2014
Vitchoklad
Kvinna ·
01 maj, 2014
Nu är ju du mycket mindre än mig både på höjden och bredden ;) men de sa till mig med att det kommer göra extremt ont då jag la in så mycket (550 cc) och stt jag hade höga muskelfästen i kombination med en stor inre bröstmuskel (jävla bänkpress).
Har du fortfarande så ont att det inte funkar så borde du få mer smärtstillande, försök att andas och ta en dag i taget. Det är jättesvårt, jag om någon vet, men tänk som så att det hjälper dig inte framåt att oroa dig, snarare tvärtom!
Din kropp läker, klart den gör ont och trilskas lite!
Jag försöker att få mitt fokus på annat håll; jag har färgkoordinerat min bokhylla, sträckkollat på Sex & the City, annonserat ut massa grejer på Tradera och haft mig, det tar inte bort smärtan men det hjälper 😛🙂
Hur ont har du på en skala från 1-10?
Vilken typ av smärta? Stickande, ilande, hela tiden, pulserande, bara vid vissa rörelser?
Vonkan
Kvinna ·
01 maj, 2014
Vitchoklad
Kvinna ·
01 maj, 2014
Tack behöver höra det...
Jag har skrivit lite om det innan då jag kände mig så ensam om att vara deppig efter operationen, alla verkar så glada medan jag känner mig... tom.
Innan tränade jag 1-2 pass/dag (elitidrottare), var aktiv, glad och sprallig.
Nu är jag trött och har ont vilket gjort att jag försökt pigga på mig genom att äta skräpmat (hallå chokladhyllan...), gått upp i vikt, får inte träna så jag känner mig kort sagt tjock, ful och fet.
Jag skäms för att jag satte en kniv i min annars friska kropp, jag är nervös för vad folk kommer säga då jag verkligen inte är "den tjejen" som man kanske fördomsmässigt tror skulle förstora brösten.
Många tankar, hoppas bara jag blir lite mer mig själv igen snart...!
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Tack behöver höra det...
Jag har skrivit lite om det innan då jag kände mig så ensam om att vara deppig efter operationen, alla verkar så glada medan jag känner mig... tom.
Innan tränade jag 1-2 pass/dag (elitidrottare), var aktiv, glad och sprallig.
Nu är jag trött och har ont vilket gjort att jag försökt pigga på mig genom att äta skräpmat (hallå chokladhyllan...), gått upp i vikt, får inte träna så jag känner mig kort sagt tjock, ful och fet.
Jag skäms för att jag satte en kniv i min annars friska kropp, jag är nervös för vad folk kommer säga då jag verkligen inte är "den tjejen" som man kanske fördomsmässigt tror skulle förstora brösten.
Många tankar, hoppas bara jag blir lite mer mig själv igen snart...!
Vitchoklad
Kvinna ·
01 maj, 2014
Men precis - man är van vid att leva på ett visst sätt och när man inte kan det så förändras allt!
Även om man inte ÄR sin träning eller så, så blir det ju annorlunda, man mår annorlunda.
Tror att jag egentligen gillar dem, dina är ju superfina så hoppas mina blir det med.
Jag har också "mörkat" och enbart berättat för mina närmsta i familjen plus några vänner, det kan ju säkert också påverka lite att man känner sig ensam då man inte kan ventilera lika mycket. Sedan har jag inga nära vänner som gjort en bröstop så tror det också bidrar lite.
Hur tänker du angående bikini/sommar/bad och hela den biten? :)
Våga-2014
Kvinna ·
01 maj, 2014
Men precis - man är van vid att leva på ett visst sätt och när man inte kan det så förändras allt!
Även om man inte ÄR sin träning eller så, så blir det ju annorlunda, man mår annorlunda.
Tror att jag egentligen gillar dem, dina är ju superfina så hoppas mina blir det med.
Jag har också "mörkat" och enbart berättat för mina närmsta i familjen plus några vänner, det kan ju säkert också påverka lite att man känner sig ensam då man inte kan ventilera lika mycket. Sedan har jag inga nära vänner som gjort en bröstop så tror det också bidrar lite.
Hur tänker du angående bikini/sommar/bad och hela den biten? :)
Våga-2014
Kvinna ·
02 maj, 2014
Superfina!!
Jag hade ungefär 80B innan och la också in 550 i båda brösten, trots att mina precis som dina skilde sig åt i storlek. Landade nu efter op på 75F/G beroende på märke ungefär.
La precis upp bilder på mina (15 dagar sedan op) och de har börjat hänga till sig lite mer - ska bli kul att se om du lägger upp fler bilder sedan hur dina utvecklar sig :)
Jag har hamnat i en liten svacka efter operationen, eller ja, depression-light kanske man kan kalla det, så kul att läsa om någon som verkligen verkar må så bra efteråt och genuint vara nöjd! Göjorde mig mycket gladare att läsa :D