Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Våga-2014 profilbild

Våga-2014

Kvinna ·

01 maj, 2014

*Bilder* 550cc - 7 dagar efter Op. på Citadell-Landskrona

Bröstförstoring

Hej alla POF-tjejer! Det är nu 7 dagar sedan jag låg på Citadell i Landskrona och hade då genomfört min bröstförstoring! Vill delge er bilder, kan knappt tro att de är mina och formen blir att finare och naturligare! Själva operationen och dagarna efter har inte varit så "farliga" - visst har man ont o är stel - men inte så man inte klarar av det! Nu för varje dag som går blir jag mer och mer nöjd! Anledningen till att jag ville delge er bilder -och kommer att göra varje vecka framöver- är att jag innan Op. läste många trådar om implantatstorleken då vissa tycker att man ska lägga i mer alt. mindre osv. Själv hade jag ingen aning om vad jag skulle lägga in, gick på min konsultation och där möttes av kompeten lyhörd kirurg, provade ut implantat som kändes rätt och hamnade på 550cc. Var nöjd med det då det skulle passa mig och min kroppsform, veckan innan började jag få kalla fötter-kändes som många hade åsikter om hur mycket antal cc är mycket! Tog upp frågan med min kirurg innan Op. och fick även då kloka svaret att jämför dig inte med andra, det du får med 550 måste vissa lägga i 700cc och andra får precis samma effekt med 350cc. Detta kändes bra för dig och detta är vad du ville ha så han tyckte att jag skulle gå på den magkänslan jag hade vid konsultationen! Nu i efter hand är jag glad att jag valde rätt klinik och hade kompetent kirurg som faktiskt lyssnade på mig vid konsultationen och stöttade mig i mitt val även då jag vacklade! Det jag vill ha sagt till er alla, lita på er själva, välj klinik med omsorg! Ofta vet man exakt vad man vill ha och hur man vill att ens boobs ska se ut, men kan inte sätta exakta måttet i cc på dem. Lycka till alla, här förebild och efterbild, 7 dgr före resp. efter! ❤️

49

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

02 maj, 2014

Tack ska försöka kram
Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

02 maj, 2014

❤️❤️
Gilla

Vitchoklad

Kvinna ·

02 maj, 2014

Vonkan skrev:
Tack ska försöka kram

Hur mår du nu? <3

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

02 maj, 2014

Hej gumman jo då ont på sidorna av brösten typ vid armhålorna känns jätte svullen på båda sidorna nått farligt :( kram
Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

03 maj, 2014

Voklan: är det implantaten som trycker åt sidan eller? Konstigt att det skall göra så ont efter 4månader?! Min smärta avtog efter tre dagar o så nu 1v efter har jag i princip inte ont alls, visst blir de hårda och jag stel när jag sover men så fort man går upp så går det över.. Tycker att det är konstigt att man har ont så långt efter. Tycker att din klinik borde ta mer ansvar, för normalt är det inte att man skall ha så ont efter så lång tid! ❤️ Kram
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

03 maj, 2014

Nä de e bara att de ömmar på sidorna av inplantaten fast de gör mer ont när jag vart ute sen när man kommer in så går de över lite men inte helt ja jag ska ta å kontakta min läkare <3 kram
Gilla

Vitchoklad

Kvinna ·

03 maj, 2014

Vonkan skrev:
Nä de e bara att de ömmar på sidorna av inplantaten fast de gör mer ont när jag vart ute sen när man kommer in så går de över lite men inte helt ja jag ska ta å kontakta min läkare <3 kram

Känner igen mig i allt du säger - har också mest ont på utsidan av implantaten och det blir väsentligt värrre när jag är ute, det är kallt och jag undermedvetet spänner mig liksom.

Jag brukar klä på mig med typ vinterhalsduk över tuttarna när jag går ut haha, det lindrar lite. Annars tycker jag som föregående talare sa att du ska maila kliniken och höra vad de säger. Lycka till och uppdatera med vad de säger sen!

Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

03 maj, 2014

Mina (som då är bara 1v gamla) kan också hårdna till vid rörelse, kyla. Nästan samma känsla som när man ammade. Men det är övergående hoppas jag!
Gilla

Zinya

Kvinna ·

03 maj, 2014

Vonkan skrev:
Ja de hoppas jag med e jätte rädd å orolig :( mår inte alls bra :(
Vad tråkigt att höra att du har ont och inte mår bra :( ! Tycker det är klokt av dig att gå på kontroll hos kirurgen så du får klarhet i vad det är som gör att du har ont. Hoppas förstås att allt är ok, och att det "bara" är normal smärta trots att smärtan i sig förstås inte är önskvärd. Allt gott till dig!
Gilla

Delilah

Kvinna ·

03 maj, 2014

Grattis till ett väldigt fint resultat! Supersnygga! Härligt att du mår så bra med en gång! Jag ska oxå opa mig på citadell och hoppas få lika snygga citadelltuttar som du! Hur funkar det med tuttarna i din vardag med dina barn- kramar/gos att inte kunna lyfta osv? Lycka till med läkningen! :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

03 maj, 2014

Vitchoklad skrev:

Superfina!!

Jag hade ungefär 80B innan och la också in 550 i båda brösten, trots att mina precis som dina skilde sig åt i storlek. Landade nu efter op på 75F/G beroende på märke ungefär.

La precis upp bilder på mina (15 dagar sedan op) och de har börjat hänga till sig lite mer - ska bli kul att se om du lägger upp fler bilder sedan hur dina utvecklar sig :)

Jag har hamnat i en liten svacka efter operationen, eller ja, depression-light kanske man kan kalla det, så kul att läsa om någon som verkligen verkar må så bra efteråt och genuint vara nöjd! Göjorde mig mycket gladare att läsa :D

Vitchoklad, dina tuttar är oxå Superfina! Jag kommer visa dem för min kirurg, precis det utseende jag är ute efter! Hoppas du kommer börja må bättre snart! :)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

03 maj, 2014

Hej vitchoklad har både mejlat å vart på kliniken å patrik säger att de e normalt allting han säger att de tar tid för att jag la in  så mycke men ska ringa dom på måndag så vi vi se va dom säger va på change i dag å köpte en ny sportis å enligt tjejen där har jag 65h å enligt åhlens 70a å fler här säger 65f kul å se va som stämmer kram

Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

03 maj, 2014

Delilah skrev:
Grattis till ett väldigt fint resultat! Supersnygga! Härligt att du mår så bra med en gång! Jag ska oxå opa mig på citadell och hoppas få lika snygga citadelltuttar som du! Hur funkar det med tuttarna i din vardag med dina barn- kramar/gos att inte kunna lyfta osv? Lycka till med läkningen! :)
Hej Delilah, vad roligt att du ska opereras där, jag tror att klinikvalet är väldig viktigt att man inte stirrar sig blir på beloppet för Op eller lokalisationen! Jag åkte 40mil för att få citadell tuttar och är supernöjd! Jag hade ont o var stel de första tre dagar och sa till varnen att jag har ont i ryggen och behövde ta det försiktigt, och de respekterade det redan dag 4 var jag i princip återställd! Fixa det mesta hemma som tvätt, kramar o matlagning! Fick mycket avlastning då min man tog ledigt första veckan men det ändå inte så att jag var helt sängliggande! Fick med mig mediciner från kliniken som funka bra och tog regelbundet! Vad det gäller brösten är jag supernöjd, trodde ett tag efter mycket forum-tittande att de kanske skulle bli gör stora, men med rätt kirurg och egen magkänsla körde jag på det som kändes rätt o idag är jag skitnöjd (om man får säga så!!!) ;-) när planerar du opereras och hur stora implantat tänker du? Lycka till på din tutt-resa :-) och hoppas du blir supernöjd! <3
Gilla

Delilah

Kvinna ·

03 maj, 2014

Våga-2014 skrev:
Delilah skrev:
Hej Delilah, vad roligt att du ska opereras där, jag tror att klinikvalet är väldig viktigt att man inte stirrar sig blir på beloppet för Op eller lokalisationen! Jag åkte 40mil för att få citadell tuttar och är supernöjd! Jag hade ont o var stel de första tre dagar och sa till varnen att jag har ont i ryggen och behövde ta det försiktigt, och de respekterade det redan dag 4 var jag i princip återställd! Fixa det mesta hemma som tvätt, kramar o matlagning! Fick mycket avlastning då min man tog ledigt första veckan men det ändå inte så att jag var helt sängliggande! Fick med mig mediciner från kliniken som funka bra och tog regelbundet! Vad det gäller brösten är jag supernöjd, trodde ett tag efter mycket forum-tittande att de kanske skulle bli gör stora, men med rätt kirurg och egen magkänsla körde jag på det som kändes rätt o idag är jag skitnöjd (om man får säga så!!!) ;-) när planerar du opereras och hur stora implantat tänker du? Lycka till på din tutt-resa :-) och hoppas du blir supernöjd! <3
Vad roligt att du är så nöjd med allt, det känns toppenbra! Jag ska opereras i aug, då har det gått 7 mån sedan jag slutade amma och förhoppningsvis har jag gått ner mina sista 5kg så att kirurgen kan bedöma strl på bästa sätt. Jag är ju en ganska lång och kurvig tjej med en del muskler så jag tror att en lite större strlkommer se bäst ut på min kropp, men vill heller inte ha två meloner jag känner mig obekväm med på stranden med familjen. Det är ju lite klurigt det där, men såhär på förhand gissar jag att det kommer landa någonstans mellan 450-550, så får vi väl se sen efter konsultationen. Mitt utgångsläge är 2 platta urammade bröst, ca 75b/c. Längtar otroligt mkt efter att det ska bli min tur! :) har bokat första op tiden veckan de öppnar efter semesterstängningen :) min man kommer vara hemma de första 2v efter op, han ska vara pappaledig och skola in lilltjejen som då är 17månader. så jag känner mig faktiskt väldigt trygg inför den första tiden:) Hur funkar det med tortyr bh och bröstband tycker du? Lägg gärna ut fler fina bilder så man kan följa utveckligen! Kram och grattis än en gång!
Gilla

Sunrise

Kvinna ·

03 maj, 2014

Jättefina! :-)
Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

03 maj, 2014

Sunrise skrev:
Jättefina! :-)
Tack detsamma Sunrise! Så här långt är jag supernöjd och tycker att de redan efter bara en vecka fått fin form, och bättre blir det med tiden säger alla! Du har också fått fint resultat! Vad för bh-storlek hamnade du på? Hade du på dig tortyr-bh o bröstbandet hela månaden ut? Hoppas du är välmående så här långt! ❤️
Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

03 maj, 2014

Delilah skrev:
Våga-2014 skrev:
Delilah skrev:
Vad roligt att du är så nöjd med allt, det känns toppenbra! Jag ska opereras i aug, då har det gått 7 mån sedan jag slutade amma och förhoppningsvis har jag gått ner mina sista 5kg så att kirurgen kan bedöma strl på bästa sätt. Jag är ju en ganska lång och kurvig tjej med en del muskler så jag tror att en lite större strlkommer se bäst ut på min kropp, men vill heller inte ha två meloner jag känner mig obekväm med på stranden med familjen. Det är ju lite klurigt det där, men såhär på förhand gissar jag att det kommer landa någonstans mellan 450-550, så får vi väl se sen efter konsultationen. Mitt utgångsläge är 2 platta urammade bröst, ca 75b/c. Längtar otroligt mkt efter att det ska bli min tur! :) har bokat första op tiden veckan de öppnar efter semesterstängningen :) min man kommer vara hemma de första 2v efter op, han ska vara pappaledig och skola in lilltjejen som då är 17månader. så jag känner mig faktiskt väldigt trygg inför den första tiden:) Hur funkar det med tortyr bh och bröstband tycker du? Lägg gärna ut fler fina bilder så man kan följa utveckligen! Kram och grattis än en gång!
Hej igen, vad roligt att du har "a big happening" att ser fram emot snart.. :-) Så du har konsulation i juni? Hur känns det inför konsultationen? Jag är ganska muskulös jag med, och har ganska kraftiga ben/rumpa så även jag ville ha jämnare proportioner.. så innan jag gick på min konsulation hade jag bestämt mig för MAX 450cc o Mentor, efter konsultationen och utprovningen av implantaten hamnade jag på 550cc och Perthese.. 😉 så det kan man ju som du säger inte riktigt veta innan, men bra är att man provar massa implantat utan att veta storleken och först när man är nöjd med hur det ser ut som man får reda på det.. 👍 Sen så fick jag lite kalla fötter om det faktiskt skulle bli för stort, för jag ville inte heller ha meloner utan välfyllda större tuttar, och som tur så sköttes man av profesionella läkare/sköterskorna så att man stog fast vid sitt val och är nöjd idag. Jag tycker att "tortyr bh:n" och bröstbandet nu den första veckan har varit skön. Känns nu i början konstigt att släppa dessa stora (jämfört med tidigare) bröst fria, så nu tycker jag att det är skönt.. men själva Bh:n är minst en storlek för liten för att ha bra stöd och jag har åkt på massa skavsår, så se till att ha skavsårsplåster hemma efter Op. Jag hade som mest 9st runt om där det tryckte.. bara för att avlasta tryckpunkter för att kunna ha på mig Bh:n på mig överhuvudtaget, men det är absolut inte jobbigt att ha den på sig dygnet runt. Just nu är jag mest orolig för att vad jag skall ha på mig efter den här månaden, för första gången skall jag gå till BH-butik för att prova ut en BH!!!! 😛 Detta är något jag aldrig har gjort.. hihihih Lycka till på konsultationen som är närmast.. och jag lovar att återkomma med nya bilder om ett par dagar, skall försöka uppdatera med bilder 1ggn/v tagna på samma plats här hemma för att man skall kunna utvärdera och se dessa förändringar, själv tyckte jag att det var svårt att de och få en uppfattning hur de nyopererade brösten utveckas under tiden, för de flesta får fina resultat efter ett år, men det är helt olika hur det ter sig under tiden. Så nästa torsdag är det v2-kort på gång! :-) Hör gärna av dig efter konsultationen! Ha det gott och lycka till på din resa! <3

Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

03 maj, 2014

Delilah: glömde skriva det, vad bra att du har planerat att din make är hemma och kan hjälpa till med barnen och hushållssysslor, man har fullt upp med att ta hand om sig själv/komma upp de första postoperativa dagarna och det är bra att ens respeltive ser till att resten flyter på hemma. Min man var också med hemma 1,5vecka och det var guld värt.. han hjälpte både mig men att ändra läge/komma upp ur säng osv. och höll familjelivet med skola/dagis flytande..

Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

06 maj, 2014

Hur mår ni Volkan & Vitchoklad? Hoppas det har vänt gör er båda nu! ❤️❤️
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

06 maj, 2014

Våga2014 jo de börjar bli bättre hade 70E i min abercita bh å hade jätte ont i brösten men va på change i helgen å köpte en ny bh å nu gör de inte alls ont :-) blev så himla glad för de ska ha 65h hur mår du själv <3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem