Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jojja profilbild

Jojja

Kvinna ·

19 nov, 2015

Bilder! 6 veckors 825 Motiva

Bröstförstoring

Hej alla fina!

Vet att det är många (inklusive jag) som är nyfikna och tycker att det är kul med lite uppföljningsbilder!
Mina bröst har nyligen passerat 6 veckors ålder och de känns redan som att de är färdigbakta, även om det kommer hända en del framöver också. :)
Träningen går alldeles för bra, jag har fått hejda mig under mina första veckor för att inte gå ut för hårt, men när jag är en träningsnarkoman och så länge som det inte gör ont är det ibland svårt att motivera för sig själv varför man ska ta det lite lugnt.. ;) 
Brösten läker fint, råkade ut för en lätt infektion i ena ärret och efter en liten mailkonversation med Johan så bestämde vi att köra utan tejp i två veckor och just nu ser det ut som att det nästan är helt borta, så började tejpa ärren idag igen.
Så nu sent på kvällen innan jag åkte iväg till jobbet så knäppte jag tre nya bilder till er som är nyfikna.
Kram!
23

Sortera efter

Jojja

Kvinna ·

21 nov, 2015

3unicorn skrev:

Såååå snygga, insane! Grattis till dig!!😀

Vad funkar för dig träningsmässigt och vad funkar mindre bra såhär pass "tidigt" efter operationen? Är det någon skillnad efter den här operationen i jämförelse med din första op? Är också träningsnarkoman och alla tips och trix mottages varmt😇

Tack fina du! Hahah... Alltså helt ärligt så vill jag knappt skriva ut hur min träning ser ut men jag ska vara ärlig! Det är ju väldigt individuellt hur snabbt man läker och när man kan komma tillbaka. Jag märker för det första väldigt stor skillnad mellan min första operation och den här. Jag har knappt haft ont efter den här operationen! 1 vecka exakt efter operationen smög jag mig in i gymmet och körde lite stående vadpress, benspark och lårcurl. Och i två veckor (under mina 3 sjukskrivna veckor) så körde jag enbart benträning och jag provade mig fram varje pass hur pass mycket jag kunde köra, det var "hyfsat lätta övningar" under dessa veckor, matade på med repetitioner istället. ;) Därefter började jag smyga in lite axelövningar och ryggövningar framförallt, sedan har jag provat mig fram. Tillslut kunde jag även träna triceps och biceps utan att det kändes i bröstmusklerna. Idag kör jag i princip allt som innan! Förutom: bröstövningar, dips och chins klarar jag inte heller, det är fortfarande för tungt. Jag kör heller inga direkta maxlyft/vikter heller. Kör 10-8 och 6or som lägst. Marklyft på en 70 kg går bra! Men som jag nämt lite, jag har kört på "hårt" med träningen men jag har verkligen lyssnat på min kropp och inte gjort något som känns konstigt. Jag har fått hejdå mig lite just för att det känns så bra och jag knappt märker av någon smärta/konstig/obehagskänsla. Brösten är ju fortfarande rätt nya, men det är svårt att hålla igen. ;) Skulle kunna skriva en lång novell om min träning med försökte hålla mig HYFSAT kort! Hoppas du fick men dig något! :) Kram!
Gilla

3unicorn

Kvinna ·

21 nov, 2015

TACK för ditt svar, hade du skrivit en novell hade jag knappast gråtit floder;) Skönt att höra, då finns det alltså hopp ändå att man kanske kan komma igång hyfsat snabbt.. Har varit orolig över att man blir helt låst på enbart promenader i flera flera veckor efter. Känner jag mig själv rätt är smyger jag igång så snart som möjligt, och den dagen kommer jag självklart lyssna på kroppen till 100%! Åh jag är så himla förväntansfull inför min operation!:D Är inte ens nervös än!
Gilla

blade.carro

Kvinna ·

14 mar, 2018

Ser inga bilder än :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem