Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
diamonds profilbild

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

BILDER anatomiska 295 cc

Bröstförstoring
Hej tjejer! :)
Några stycken har bett om bilder på mina bröst och jag tänkte därför lägga ut två bilder nu som hjälp för er som är osäkra på hur storleken kan se ut osv :)
Jag har alltså anatomiska implantat 295 cc. På bilden är de exakt 14 dagar gamla och ni ser även ärren under brösten, ganska färska haha :)
Hoppas bilderna kan ge någon svar på funderingar kring storleken :)!
32

Sortera efter

Betty

Kvinna ·

04 dec, 2012

åå jättefina!! Grattis!
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

tack så mycket! :) 
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Hej! Tusen tack för bilden, o grattis till fint resultat :) är såå svårt att bestämma sig. Tycker 295 var lite för stort för mig, men har ändå ganska stor bröstkorg, annars väldigt smal. Kolla gärna mina "före-bilder", hade du större än mig från början? Tycker du att dina gör att "dölja" i kläder eller?
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

Hej! Tack så mycket! :) Nej jag hade faktiskt lite mindre än dig från början.. Vilka storlekar är det du velar emellan? Ja absolut mina bröst ser fortfarande relativt små ut i kläder så de ser och känns bara "stora" när jag är naken men inte annars :) Tror knappt det syns skillnad med kläder på nu och då, hade alltid tjocka vadderade bhar innan så tror inte att någon skulle märka någon skillnad om de inte såg mina bröst nakna :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Samma här, med vadderade b-har. Ska bli såå skönt att slippa dem :) velar mellan 250 och 295 cc. 295 kändes väldigt stort då jag testade. Tycker du de kändes större då du provade 295 än vad de är nu? Tror min bröstbredd var 12, och är orolig för att bredden på 250 cc blir för liten. Passar samma jackor o skjortor efter din op eller är de för små? Mycket tankar nu..op 21.12 så måste bestämma mig snart..
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

Ja det tycker jag med, skönt att titta på hur bhn ser ut i affären istället för att springa runt och klämma och leta efter mest kuddar.. Ja jag kände mig mycket mer bystig när jag testade i sport bhn än nu sen är det ju så att brösten e jätte svullna första dagarna så efter det känns det som att de krymper väldigt mycket och då känns de "små" igen.. Min bröstbredd var också 12 så därför var 295 perfekt eftersom de är samma bredd. Ja allting passar förutom mina bikinis och bhar, annars passar klänningar, tröjor och allt precis som innan :) Åh vad roligt för dig! :) Ja men gå på magkänslan dock så blir man lätt storleksblind och brösten känns mindre efter ett tag så jag skulle ta 295 om jag var du just för att inte känna att man tagit för små..
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Haha såå sant det där med kuddar..har bara använt några få sorters bh hittills, som gett rätt rund form. Ska bli härligt att kunna köpa underkläder som verkligen är snygga :) Jaa roligt men mycket nervöst. Valde du höjd och projektion själv eller valde kirurgen?
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

Ja verkligen! :) förstår det var också jätte nervös innan! Nej det valde kirurgen jag förstod mig inte på det där alls om jag ska vara helt ärlig.. Förstod inte vad de innebar ens.. Ska du välja själv?
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Måste ännu tillägga :) först då kirurgen såg min bild så föreslog han 295. Under konsultationen ansåg de ändå att jag har så lite fett att 250 kan passa bättre. Är ändå inte så liten kring bröstkorgen..så verkligen inget lätt val det här :( men har ändå lite egen vävnad så 295 borde inte vara för stort
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Läste precis om det i en annan tråd, förstod mig inte alls på det under konsultationen haha. De föreslog en modell och får väl lita på att de vet bäst. Skall ändå maila o fråga (har glömt vilken modell).
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

Nej jag tror inte att det skulle vara för stort på dig utifrån dina bilder du lagt ut. Alltså kirurgen vet säkert bäst men då dina mått överensstämmer med 295 och jag absolut inte tror att de skulle bli för stort så kan du nog se det som ett säkert kort, mina bröst är inte stora tycker jag själv så om du bara vill ha en fyllig byst så tror jag att det blir bra :) 
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

Ja det var så jag tänkte att de förstår vad de pratar om så jag litade helt på deras omdömme. Ja gör det! :)
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Hoppas jag snart kommer fram till ett beslut (antagligen strax före op hehe). Tack för svaren och hoppas det är ok att jag här av mig om det kommer upp fler frågor :)
Gilla

diamonds

Kvinna ·

04 dec, 2012

Ja det kommer du göra, det kommer bli super bra ska du se! :) Ja självklart! Du kan fråga om precis vad du vill :) Lycka till!
Gilla

Jen1983

Kvinna ·

04 dec, 2012

Fint :) tack tack!
Gilla

Marremyra

Kvinna ·

08 dec, 2012

Jättefina :-) Hur mår du nu? När avtog din smärta?
Gilla

Barajag123

Kvinna ·

08 dec, 2012

Marremyra, hur mår du nu efteråt? Hur går det, jag ser att du har barn hemma?
Gilla

diamonds

Kvinna ·

08 dec, 2012

Mary007: tack så mycket!!! :) nej det tycker jag faktiskt inte var också orolig för det men har inte upplevt det själv. Jag tycker att de känns nästan exakt likadant som när jag provade med sport bh faktiskt det enda är väl att när jag provade på kliniken så kändes de stora som bara den eftersom jag var typ platt innan och nu är jag van vid att ha bröst så det kanske är därför folk upplever det som att de blir mindre och att cc försvinner.. Jag ser att du önskar en b kupa så vilka storlekar velar du mellan? :) Marremyra: tack så mycket :) nu mår jag bra smärtan avtog ganska snabbt tog bara tabletter i två dagar, hade inte så ont utan det spände mest. Men nu efter 3 veckor när jag rör mer på mig har jag lite träningsvärk i dem ibland och nu när jag börjat sova utan bh ömmar de på morgonen men annars är det lugnt :)
Gilla

Marremyra

Kvinna ·

09 dec, 2012

Barajag123, jag har ff rätt så ont, brösten är svullna och bränner som sjutton. Hur mår du? Det går bra med barnen, mina stora barn sköter sig själva men min lilla 1 åring kräver ju sin tid. För mig hade det inte fungerat utan hjälp från min man, de stora barnen, min exman och mina föräldrar. Jag har full uppbackning :-) Hur går det för dig? Ser att du också har tre barn :-)
Gilla

Barajag123

Kvinna ·

09 dec, 2012

Marremyra, jag har också en 1-åring och ska på min andra konsultation på ak på måndag, opereras antagligen den 19/12... Passar bra under julen då alla är hemma. Hoppas att det onda snart går över för dig!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem