Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
ivychanel profilbild

ivychanel

Kvinna ·

25 okt, 2013

Bilder! Gerlee-bröst 450cc

Bröstförstoring
På bilderna är mina bröst ungefär 16 dagar, vad tycker ni? Jag är väldigt nöjd trots att det inte har gått så lång tid än!
30

Sortera efter

Doris77

Kvinna ·

25 okt, 2013

Jättefina! Har du några förebilder man skulle kunna få se?
Gilla

ivychanel

Kvinna ·

25 okt, 2013

tyvärr inte! men dom va en lite B, men lite naturligt häng fast ändå fasta typ... har alltid haft lite "pigga" bröstvårtor också, så tror inte dom kommer bli så jätterunda i helhet sen heller.. dom föll lite lätt ut mot sidorna, var rätt att sillisarna skulle hamna för långt ut då också, men det blev bra!
Gilla

Doris77

Kvinna ·

25 okt, 2013

Titta på mina bilder om du orkar ;) Nått liknande? Är så nyfiken på hur mina kan se ut efteråt.. vill oxå ha runda. 450 låter mycket men ser inte för stort ut för dig och jag är längre än dig.
Gilla

ivychanel

Kvinna ·

25 okt, 2013

ja ungefär lika stora, men lite mer "fasta" :) så tror absolut inte att 450 kommer bli stort på dig! jag hade t.o.m kunnat tänka mig 500 när jag har kläder på, men naken så känns det rätt stort redan med tanke på vad jag hade från början :)
Gilla

Doris77

Kvinna ·

25 okt, 2013

:) Ser att du bara är 23 år och inte haft några hängande barn vid bröstvårtorna ;) hahahaha Gjorde du ristestet innan? Funkade det för dig? 
Gilla

ivychanel

Kvinna ·

25 okt, 2013

ja det gjorde jag, la i näästan 4,5 dl ris i varje påse och gick omkring med de i en sportbh och en tight t-shirt. tror det blir lite större när man gör så än vad slutresultaten blev, men det är ungefärligt :) jag tyckte de kändes bra för då fick man en bild av hur stort ungefär de blir
Gilla

Doris77

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ja, jag har testat med 300 (hade inte mer ris) men ska testa på nytt :) Tack för hjälpen :)
Gilla

Smulis

Kvinna ·

25 okt, 2013

Doris77 skrev:
Titta på mina bilder om du orkar ;) Nått liknande? Är så nyfiken på hur mina kan se ut efteråt.. vill oxå ha runda. 450 låter mycket men ser inte för stort ut för dig och jag är längre än dig.
Vi ser rätt lika ut tycker jag och nästan samma längd o vikt, har även jag 2 barn. Ska lägga in 400 cc om 3,5 vecka hos Gerlee! Gjorde ristest med 3 dl, men när jag provade implantat i tisdags så kändes 400 bäst (bild med vit sport-bh i galleriet), där finns även från ris och mjöltest (min profilbild är med 3,5 dl mjöl)
Gilla

Smulis

Kvinna ·

25 okt, 2013

ivychanel skrev:
På bilderna är mina bröst ungefär 16 dagar, vad tycker ni? Jag är väldigt nöjd trots att det inte har gått så lång tid än!
Jag tycker de är hur fina som helst!!! Var det Marcus som gjorde dina??
Gilla

Doris77

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ja, 400 ska jag testa :) Kan nog bli bra!
Gilla

KusinVitamin

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ser bra ut! Kul att du är nöjd :) också kul att se resultat från en annan "gerlee tjej" ;)
Gilla

ivychanel

Kvinna ·

25 okt, 2013

tack söta ni!

kusinvitamin, GUD vilka blåmärken du hade när du var nyopad?! jag hade inga märken någonstans , inte på brösten heller.. hur fick du märkena vid midjan? dina ser också fina ut :)
Gilla

Smulis

Kvinna ·

25 okt, 2013

Kul se mer Gerlee-bröst! Men undrar med på jätteblåmärkena runt midjan??
Gilla

KusinVitamin

Kvinna ·

25 okt, 2013

Tack :) Ja eller hur! Blåmärkena vid brösten kändes ändå rätt okej för att jag opererat mig där och försökt ställa in mig på att det kunde se ut så eller värre vid brösten. Men min sambo fick ju spel när han såg dem i midjan, jag med när han väl fick ur sig vad det var han sett :P Men jag ringde klinikens akutnummer, då det var på lördagen dem uppkom, och han sa att det inte alls var nåt att ringa för då det är vanligt med blåmärken, att jag lät för pigg för att det ska vara nåt farligt och om jag inte hade feber var det ingen fara. Ringde även sjukvårdsupplysningen och hon förklarade att blåmärken är vanligt. Det kan vara ett blodkärl som brustit vid operationen och att blodet runnit nedåt och visat sig vid midjan typ. Men ja ingen sa något til mig om att jag blödit mycket eller något alls om hur operationen faktiskt gått så ja, jag är bara glad att det inte blev nåt allvarligt, det bara såg väldigt obehaglig ut :)
Gilla

Smulis

Kvinna ·

25 okt, 2013

Läskigt! Aldrig hört om...gjorde de ont eller såg de bara hemska ut?
Gilla

KusinVitamin

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ja det var väldigt obehagligt men som tur var gjorde det inte ont där! Känns faktiskt lite märkligt att han som svarade på akutnumret sa att detta var vanligt då jag inte sett nån annan tjej på forumet med såna blåmärken och du säger med att du aldrig hört om det... Men jag startade ju en tråd om det och några tjejer svarade att de upplevt ungefär samma sak! Nu är dem borta iaf, väntar på att de ska falla ned och se mer naturliga ut :)
Gilla

Smulis

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ja men då är det säkert ok! Jag är ju inte alls så kunnig men har ju surfar mycket i ämnet och inte sett, men man lär ju sig nytt hela tiden :) 3,5 v till min op nu, längtar tills det är gjort! Så nyfiken på hur det ska bli! Stämde stl på provimplantaten på konsultationen bra med hur det blivit?? Ska ju ha 400 cc, kan man vänta sig stl som de såg ut då när de är klara efter några månader? Eller är det mest en riktlinje?
Gilla

ivychanel

Kvinna ·

25 okt, 2013

alltså när man provar implantaten känns de som om de blir vääldigt fylligt upptill, och lite konstig form på dom, så det kan du bortse ifrån. annars tycker jag att det stämde rättså bra. men man vänjer sig väldigt snabbt vid sina nya bröst, så jag skulle säga som dom flesta; ta den större storleken ifall du velar mellan t.ex 375-400. tror man glömmer hur man faktiskt såg ut INNAN man opererade sig, och känner att "jag HADE ju kunnat ha ännu större..."
Gilla

KusinVitamin

Kvinna ·

25 okt, 2013

Ja förstår att du längtar Smulis! :) Väntan var lite skräckblandad förtjusning för mig haha. Hm har faktiskt inte tänkt på att jämnföra! ... Kollade lite på det nu och tja som mina bröst är nu är de inte så likt. Fick heller inte testa 325 utan 350, 275 och 450 tror jag det var. Har bilder från när jag provade implantaten så det är rätt lätt att se, och det såg mycket mer naturligt ut då än dem gör nu. Som sagt så hoppas jag verkligen att mina kommer börja slappna av snart och sjunka ned då jag efterfrågade ett naturligt resultat! Det har ju bara gått 5.5v för mig så det är tålamod och åter tålamod ;P
Gilla

KusinVitamin

Kvinna ·

25 okt, 2013

ivychanel skrev:
alltså när man provar implantaten känns de som om de blir vääldigt fylligt upptill, och lite konstig form på dom, så det kan du bortse ifrån. annars tycker jag att det stämde rättså bra. men man vänjer sig väldigt snabbt vid sina nya bröst, så jag skulle säga som dom flesta; ta den större storleken ifall du velar mellan t.ex 375-400. tror man glömmer hur man faktiskt såg ut INNAN man opererade sig, och känner att "jag HADE ju kunnat ha ännu större..."
Vad lustigt, mina blev inte alls fylliga upptill när jag provade inplantat :S Kanske jag fick prova anatomiska? Men han pratade bara om hp..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem